Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapsverlof delen

+18
nillis
snoezel
Parisienne
L!ND@
PiP
Tiara
Twellie
SarahKey
ekjir@M
Susan
Printje
Annie24
studiebol
Sanne
mzcharlotte
Tania
Viva
Annemie
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 7:38

http://www.nu.nl/politiek/2820209/laat-ouders-zwangerschapsverlof-delen.html

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie je zwangerschapsverlof wel willen delen met je man/vriend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Annemie za 26 mei 2012 - 7:39

Ik zag het net ook staan, mijn vriend vind het een heel goed idee... kun je natuurlijk evt. samen vrij nemen.. maarja ik heb liever die 16 weken lekker voor mezelf.. of ik 12 weken en mijn vriend dan 4 weken ofzo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 7:40

Ik denk het niet. Ik vind het voor mezelf belangrijk om die weken bij de baby te zijn, alleen al voor de borstvoeding. Bovendien denk ik dat mijn vriend er niet gelukkig van zou worden. Misschien dat we een aantal dagen zouden delen, maar absoluut geen weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Viva za 26 mei 2012 - 7:42

Toen ik het hoorde op de radio, dacht ik gelijk, nee, dat zou ik echt niet willen, die zijn er voor mij, om te herstellen van de bevalling/zwangerschap en te wennen aan het kindje.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Tania za 26 mei 2012 - 7:42

Ik denk dat je die 10 weken na de bevalling wel nodig hebt om je lichaam tot rust te laten komen. Ook al heb je nergens meer last van, je lichaam heeft toch een flinke prestatie geleverd. Nou ligt het er misschien ook wel aan watvoor werk je doet.
Ze moeten mannen ook gewoon verlof geven, twee weken zou al heel fijn zijn zodat je samen een beetje kan wennen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  mzcharlotte za 26 mei 2012 - 7:43

Ik vind de optie om het te kunnen delen zeker goed. Maar ik geloof niet dat die 16 weken voor niks zijn vastgesteld. In omringende landen is het verlof veel langer zelfs!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 7:43

ik vind het ook een slecht plan. Ik vind maximaal 12 weken na de geboorte al zo kort, dan zou ik die nog gaan delen ook Rolling Eyes Wel vind ik dat de man wel iets meer verlof zou mogen hebben dan de wettelijke twee dagen die er nu voor staan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Sanne za 26 mei 2012 - 7:45

Ik zei eerst heel enthousiast tegen mijn vriend dat ik het een heel goed plan vond. Om vervolgens eerlijk te zeggen dat ik mijn weken wel lekker voor mezelf houd...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  mzcharlotte za 26 mei 2012 - 7:45

Maar zolang het geen verplichting is, is het toch zo stom niet? Er zijn vrouwen die inderdaad gewoon weer eerder aan het werk zouden willen, waarom zou je het dan geen optie maken. Zolang ze het niet verplichten om minimaal iets te delen van je verlof, vind ik alles prima.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  studiebol za 26 mei 2012 - 7:47

Ik denk dat je als vrouw zijnde die 10 weken na je bevalling sowieso wel nodig hebt... en tja ik vind het een beetje raar dat je dat moet delen met je man. Of nou ja dat dat kan..

Maar ik vind wel dat de mannen meer verlof moeten krijgen, misschien wel een week of 2, wat zijn nou twee dagen..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Annie24 za 26 mei 2012 - 7:56

Als ik naar mijn situatie kijk na de geboorte van Y. had ik er graag gebruik van gemaakt. Ik heb diverse keren op het punt gestaan mijn baas te bellen of ik asjeblieft eerder mocht beginnen. laughcry

In het algemeen:
Zolang je het als optie kan kiezen lijkt het me geen probleem, al zullen er wel met 4 partijen afspraken gemaakt moeten worden ipv met 2 partijen. Het is nog maar de vraag of dat altijd goed zal gaan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 8:04

mzcharlotte schreef:Maar zolang het geen verplichting is, is het toch zo stom niet? Er zijn vrouwen die inderdaad gewoon weer eerder aan het werk zouden willen, waarom zou je het dan geen optie maken. Zolang ze het niet verplichten om minimaal iets te delen van je verlof, vind ik alles prima.

nu is het verplicht om als vrouw 10 of 12 weken thuis te zijn met verlof. Als je het verlof zou mógen delen met je partner, betekent dat ook dat je als vrouw weer eerder zou kúnnen beginnen. Ik denk dat er werkgevers bestaan die daar misbruik van gaan maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Printje za 26 mei 2012 - 8:09

Annie24 schreef:Als ik naar mijn situatie kijk na de geboorte van Y. had ik er graag gebruik van gemaakt. Ik heb diverse keren op het punt gestaan mijn baas te bellen of ik asjeblieft eerder mocht beginnen. laughcry

In het algemeen:
Zolang je het als optie kan kiezen lijkt het me geen probleem, al zullen er wel met 4 partijen afspraken gemaakt moeten worden ipv met 2 partijen. Het is nog maar de vraag of dat altijd goed zal gaan.

Eerste stukje +1 ik zou best willen delen met mijn man.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Susan za 26 mei 2012 - 8:12

Rejoy. schreef:
nu is het verplicht om als vrouw 10 of 12 weken thuis te zijn met verlof. Als je het verlof zou mógen delen met je partner, betekent dat ook dat je als vrouw weer eerder zou kúnnen beginnen. Ik denk dat er werkgevers bestaan die daar misbruik van gaan maken.

Of mannen die druk gaan uitoefenen op hun vrouw omdat ze ook wel een paar weken thuis willen zitten, waardoor er ruzies over ontstaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  ekjir@M za 26 mei 2012 - 8:18

Ik had bij de eerste heel erg de behoefte om weer ´gewoon´ aan het werk te zijn. Ik kon niet tegen het thuis zitten en na 6 weken had ik het wel gehad met thuis zitten en toen moest ik er nog 8 omdat J. te vroeg kwam. Toen heb ik het hier ook wel eens met m´n vriend over gehad waarom je toch niet mag verdelen met de dagen... Dus nee ik zou er niet mee zitten als die regeling erdoor komt.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 8:20

Susan schreef:
Rejoy. schreef:
nu is het verplicht om als vrouw 10 of 12 weken thuis te zijn met verlof. Als je het verlof zou mógen delen met je partner, betekent dat ook dat je als vrouw weer eerder zou kúnnen beginnen. Ik denk dat er werkgevers bestaan die daar misbruik van gaan maken.

Of mannen die druk gaan uitoefenen op hun vrouw omdat ze ook wel een paar weken thuis willen zitten, waardoor er ruzies over ontstaan.

of dat ja, die zul je er ook vast tussen hebben zitten. Ik vind dat er hoe dan ook een minimum aantal weken moet blijven staan voor vrouwen. Tien weken voor de vrouw bijvoorbeeld en daarna 6 weken die je onderling kunt verdelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  SarahKey za 26 mei 2012 - 8:22

Hier staat mijn man er wel achter, zei meteen, mooi kan ik dan ook paar weken thuis blijven.

Maar mijnn ervaring is dat je die weken als vrouw zelf wel hard nodig heb. De laatste weken zwangerschap vond ik zwaar en deed op het laatst niet veel meer dan bankhangen en koken.

De tijd erna moet je nog zo wennen. Je lijf moet bijkomen van de bevalling.

Maak dan 20 weken verlof ervan, mag mijn man dan ook 4 weken thuisblijven Wink
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Twellie za 26 mei 2012 - 8:46

Nee, ik zou niet willen delen, die weken vliegen sowieso al zo snel voorbij. Ik vind eigenlijk dat het verlof voor de moeder wel uitgebreid mag worden met bijvoorbeeld vier weken en dat de vader daarnaast ook vier weken krijgt. Of dat je als aanstaande moeder niet verplicht wordt vier weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan, maar dat je meer tijd mag bewaren voor als het kindje er is. Ik was fysiek nog erg goed in orde op het laatst van mijn zwangerschappen en het voelde echt aan als onzin om thuis te gaan zitten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Tiara za 26 mei 2012 - 8:49

Ik zou dat ook niet willen delen. Heb liever dat de man gewoon standaard wat meer vrije dagen krijgt dan 2.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 8:50

Ik vind dat het verlof van de man gewoon uitgebreid moet worden. En dan zonder dat er wat af gaat bij de vrouw in kwestie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  PiP za 26 mei 2012 - 8:59

Rejoy. schreef:ik vind het ook een slecht plan. Ik vind maximaal 12 weken na de geboorte al zo kort, dan zou ik die nog gaan delen ook Rolling Eyes Wel vind ik dat de man wel iets meer verlof zou mogen hebben dan de wettelijke twee dagen die er nu voor staan.

Helemaal +1

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  L!ND@ za 26 mei 2012 - 9:06

Rejoy. schreef:ik vind het ook een slecht plan. Ik vind maximaal 12 weken na de geboorte al zo kort, dan zou ik die nog gaan delen ook Rolling Eyes Wel vind ik dat de man wel iets meer verlof zou mogen hebben dan de wettelijke twee dagen die er nu voor staan.

+1!!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Parisienne za 26 mei 2012 - 10:49

Rejoy. schreef:ik vind het ook een slecht plan. Ik vind maximaal 12 weken na de geboorte al zo kort, dan zou ik die nog gaan delen ook Rolling Eyes Wel vind ik dat de man wel iets meer verlof zou mogen hebben dan de wettelijke twee dagen die er nu voor staan.

Helemaal mee eens
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 19:05

Voor mezelf had ik die weken wel nodig om te herstellen en een ritme te krijgen met ons kindje.

Sowieso het idee dat je dan je kindje nog jonger naar een opvangadres moet brengen staat mij niet aan. Dan zou ik 4 weken aan mijn man 'geven', dat betekent dat je een baby van ongeveer 6 weken oud naar een opvang gaat brengen?

Ik vind het gewoon meer dan belachelijk dat een man maar 2 dagen krijgt. HALLO, alsof zijn leven niet op zijn kop staat. De regering zou daar eens over na moeten denken en niet meteen weer ten koste van... maar gewoon eens omdat dat in deze tijd veel logischer is. Vrouwen werken nou eenmaal meer en mannen zijn meer thuis bij de kinderen dan 'vroeger'. Die twee dagen zij echt zo achterhaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  snoezel za 26 mei 2012 - 19:11

aanitaa schreef:Ik zou dat ook niet willen delen. Heb liever dat de man gewoon standaard wat meer vrije dagen krijgt dan 2.

+1
Helemaal mee eens. Als vrouw heb je die weken gewoon vaak nodig. Ik in ieder geval wel. Maar ik vind wel de dagen die mannen krijgen veeeeeeeeeeeeeel te weinig.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapsverlof delen Empty Re: Zwangerschapsverlof delen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum