Zwangerschapsverlof en meerlingen
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwangerschapsverlof en meerlingen
Heb je bij een meerling nou altijd recht op extra verlof? Heb ooit ergens gelezen dat je dan 4 weken extra kan krijgen, maar kan het niet terug vinden.
En regel je dat met de werkgever/ UWV/ Gyneacoloog?
En hoe zit het met je gewone verlof?
Ik zal waarschijnlijk 4 weken eerder bevallen. Moet ik dan 6 weken voor díé datum (half juli) verlof nemen of gewoon 6 weken voor de 40 weken datum (half augustus) waardoor ik dus eerder als gepland beval en meer weken erna over hou?
En klopt het dat je de dagen dat je kindje(s) langer in het ziekenhuis ligt als de moeder dat je die extra krijgt na je verlof?
Pfft, je leest zoveel verhalen en dingen, geen idee wat nu echt de bedoeling is!!
En regel je dat met de werkgever/ UWV/ Gyneacoloog?
En hoe zit het met je gewone verlof?
Ik zal waarschijnlijk 4 weken eerder bevallen. Moet ik dan 6 weken voor díé datum (half juli) verlof nemen of gewoon 6 weken voor de 40 weken datum (half augustus) waardoor ik dus eerder als gepland beval en meer weken erna over hou?
En klopt het dat je de dagen dat je kindje(s) langer in het ziekenhuis ligt als de moeder dat je die extra krijgt na je verlof?
Pfft, je leest zoveel verhalen en dingen, geen idee wat nu echt de bedoeling is!!
Gast- Gast
Re: Zwangerschapsverlof en meerlingen
Ik zou morgen even het UWV bellen, dan weet je zeker dat je de goede informatie krijgt dat up-to-date is!
Gast- Gast
Rijksoverheid en verlof
Laatst aangepast door Hazeltje op do 3 feb 2011 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ja, dat ga ik maar doen, op de site van het UWV kan ik er niks over vinden...Dromertje schreef:Ik zou morgen even het UWV bellen, dan weet je zeker dat je de goede informatie krijgt dat up-to-date is!
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Rijksoverheid en verlof
Hier staat het inderdaad, het is gewoon 16 weken. Of je eerder met verlof kan of moet als je al van tevoren weet dat je met 36 weken gaat bevallen weet ik niet, ik denk dat je dat even met je werkgever moet overleggen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Je hebt gewoon 16 weken verlof. Als je te vroeg bevalt en je werkt nog gewoon (stel je bevalt met 35 weken en je zou met 36 weken met verlof gaan) dan gaat je verlof op dat moment in. Ben je al gedeeltelijk ziek thuis, dan gaat je verlof altijd met 34 weken in, die kans is vrij groot als je een tweeling krijgt. Als je al verlof hebt en je bevalt hangt het er vanaf of je te vroeg of te laat bevalt, als je te vroeg bevalt heb je gewoon 16 weken, als je te laat bevalt krijg je 16 weken plus het aantal dagen dat je te laat bevalt. Je hebt geen recht op extra verlof.
(heb op die afdeling gewerkt)
(heb op die afdeling gewerkt)
Gast- Gast
Je verlof gaat in 4 of 6 weken voordat je uitgerekend bent, of je nu wel of niet een grote kans hebt om te vroeg te bevallen.
Bij de jongste kreeg ik ook maar 16 weken verlof, ookal was hij toen nog maar 6 weken thuis uit het ziekenhuis. Mijn verlof ging in met 30 weken, omdat ik toen beviel.
Bij de jongste kreeg ik ook maar 16 weken verlof, ookal was hij toen nog maar 6 weken thuis uit het ziekenhuis. Mijn verlof ging in met 30 weken, omdat ik toen beviel.
Gast- Gast
Oke, thnx. Dan hou ik als het goed is meer weken over na de bevalling en daar ben ik erg blij mee.Lilith schreef:Je verlof gaat in 4 of 6 weken voordat je uitgerekend bent, of je nu wel of niet een grote kans hebt om te vroeg te bevallen.
Gast- Gast
Beauty Addict schreef:Oke, thnx. Dan hou ik als het goed is meer weken over na de bevalling en daar ben ik erg blij mee.Lilith schreef:Je verlof gaat in 4 of 6 weken voordat je uitgerekend bent, of je nu wel of niet een grote kans hebt om te vroeg te bevallen.
Wat ik laatst schreef, je hebt idd geen recht op extra verlof, maar de nvom is er wel mee bezig om dit er door te krijgen, maar of dit ooit gaat lukken? In ieder geval zullen wij daar geen profijt meer van hebben denk ik zo, haha!
Ik zit nu in de ziektewet, dus voor mij gaat het hele verhaal niet op. De meeste moeders van meerlingen redden het niet om tot 34 weken door te werken, zitten dan al geheel of gedeeltelijk in de ziektewet.
Zeker in de zorg wel, ik vond het echt heel zwaar worden, werk op dit moment ook in de thuiszorg, en ik trok het met 24 weken gewoon niet meer, ik kon de mensen niet eens meer aankleden, als ik op de grond had gezeten kwam ik niet meer makkelijk omhoog enz.
Gast- Gast
Dat las ik idd, hopen dat ze het snel rond krijgen!! In Belgie hebben ze wel extra verlof toch? Heb ik het vast daar ergens gelezen._MamaRosa_ schreef:Beauty Addict schreef:Oke, thnx. Dan hou ik als het goed is meer weken over na de bevalling en daar ben ik erg blij mee.Lilith schreef:Je verlof gaat in 4 of 6 weken voordat je uitgerekend bent, of je nu wel of niet een grote kans hebt om te vroeg te bevallen.
Wat ik laatst schreef, je hebt idd geen recht op extra verlof, maar de nvom is er wel mee bezig om dit er door te krijgen, maar of dit ooit gaat lukken? In ieder geval zullen wij daar geen profijt meer van hebben denk ik zo, haha!
Ik zit nu in de ziektewet, dus voor mij gaat het hele verhaal niet op. De meeste moeders van meerlingen redden het niet om tot 34 weken door te werken, zitten dan al geheel of gedeeltelijk in de ziektewet.
Zeker in de zorg wel, ik vond het echt heel zwaar worden, werk op dit moment ook in de thuiszorg, en ik trok het met 24 weken gewoon niet meer, ik kon de mensen niet eens meer aankleden, als ik op de grond had gezeten kwam ik niet meer makkelijk omhoog enz.
Zie mezelf ook niet tot 34 weken werken, dat had de gyn ook al gezegt dat ik daar niet op moest rekenen. Gelukkig hebben wij veel technische handeling en weinig zwaar werk, dus zal best nog wel een eindje komen hoop ik...
Jou buik zal vast ook wel heel stukje sneller groeien met al 2 kids en je hebt natuurlijk kans op grotere kinderen en jij hebt 2 placenta's neem ik aan?!
Gast- Gast
Beauty Addict schreef:Dat las ik idd, hopen dat ze het snel rond krijgen!! In Belgie hebben ze wel extra verlof toch? Heb ik het vast daar ergens gelezen._MamaRosa_ schreef:Beauty Addict schreef:Oke, thnx. Dan hou ik als het goed is meer weken over na de bevalling en daar ben ik erg blij mee.Lilith schreef:Je verlof gaat in 4 of 6 weken voordat je uitgerekend bent, of je nu wel of niet een grote kans hebt om te vroeg te bevallen.
Zie mezelf ook niet tot 34 weken werken, dat had de gyn ook al gezegt dat ik daar niet op moest rekenen. Gelukkig hebben wij veel technische handeling en weinig zwaar werk, dus zal best nog wel een eindje komen hoop ik...
Jou buik zal vast ook wel heel stukje sneller groeien met al 2 kids en je hebt natuurlijk kans op grotere kinderen en jij hebt 2 placenta's neem ik aan?!
Ik heb 2 placenta's ja. De kindjes zijn nu bijna 1,5 kilo beide, scheelt echt niks met elkaar, de gyn vroeg vanmorgen al hoe ik dat voor elkaar kreeg, haha!
Ze groeien gelukkig erg goed. Had mn bloeddruk wel weer te hoog, dus morgen belt de arts over de bloeduitslagen, ben benieuwd.
Ze liggen nu in stuit beide, de onderste is al ingedaald, dus de kans op draaien wordt nu kleiner, maar ik mag evt wel normaal bevallen. Als dat mogelijk is, wil ik daar ook voor gaan. Scheelt natuurlijk wel dat ik al 2x ben bevallen. Bij een 1e bevalling en 2 in stuit is het nog wat lastiger.
Keizersnee zie ik niet zitten. Als het moet, dan moet het natuurlijk, het moet ook wel verantwoord blijven, maar met 2 peuters en 2 baby's lijkt me dat wel erg zwaar, als je zelf niet teveel mag doen de 1e weken.
Ik had vanmorgen echt een hele fijne gyn, veel prettiger als mijn eigen. Volgende week heb ik 'm weer, hij neemt veel meer de tijd voor alles. Ik vroeg nog hoe het zat met het tussenschot. Hoe dat nou zat, de kindjes liggen helemaal tegen elkaar aan met de hoofdjes, en of ze elkaar dan konden aanraken. Klinkt misschien heel stom, maar wilde dat toch weten. Hij zei dat je dat vliesje meer moest zien als een velltje over de melk. Echt heel dun dus.
Het blijft apart om te zien elke keer weer. Hij deed vanmorgen ook in 3d, ik kon wel janken, haha! Ze waren zo mooi in beeld!
Wb het werk, ik vond het lopen van de ene client naar de andere ook heel zwaar. In en uit de auto enz. Dat kon ik ook steeds moeilijker, ook door mn bekken. En kreeg constant harde buiken. Thuis kon ik dan ook niks meer, de jongste in bed, en de rest van de dag lag ik voor pampus. Dat was gewoon echt niet meer wat.
Gast- Gast
Ik heb maar 1 placenta, dat scheelde alweer aan 'buikvulling'.
Bij mijn echo's is mijn kleintje 2 dagen kleiner als mijn grote, ben benieuwd of dat verschil morgen nog zo is of dat het groter/ kleiner wordt.
Het kleintje ligt er ook lastiger voor om te meten, maar als het goed is gaat ze morgen weer hun best doen om ze goed te meten.
Dapper hoor, 2 in stuit en gewoon willen bevallen!! Je herstel is idd wel sneller... Zijn je kindjes wel sterk genoeg zover ze nu kunnen zien voor zo'n bevalling?
Heb je foto's van je echo?? Ben echt benieuwd...
Bij mijn echo's is mijn kleintje 2 dagen kleiner als mijn grote, ben benieuwd of dat verschil morgen nog zo is of dat het groter/ kleiner wordt.
Het kleintje ligt er ook lastiger voor om te meten, maar als het goed is gaat ze morgen weer hun best doen om ze goed te meten.
Dapper hoor, 2 in stuit en gewoon willen bevallen!! Je herstel is idd wel sneller... Zijn je kindjes wel sterk genoeg zover ze nu kunnen zien voor zo'n bevalling?
Heb je foto's van je echo?? Ben echt benieuwd...
Gast- Gast
Ik had eerder ook altijd verschil in groei bij de kindjes, maar nu groeien ze echt gelijk op.
Ik heb de foto's helaas niet meegekregen, maar wat was het mooi, ik moest echt bijna huilen daar, haha! Ik heb met de 20 weken echo wel zo'n 3d uitdraai gehad, maar dat was gewoon bij de verloskundige. Nu was het bij de gyn, en dat apparaat was nog veel duidelijker, ik kon nu echt goed zien hoe ze er uitzagen.
Geen idee nog of ze er sterk genoeg voor zijn tegen die tijd, en het is ook nog niet zeker of ik dan wel normaal mag bevallen, maar in dit ziekenhuis zijn ze wel voor stuitbevalling als dit verantwoord is. De kindjes zijn nu al aardig op gewicht, en doordat mijn andere 2 ook bijna 8 pond waren, verwachtte hij niet dat ze heel klein zouden zijn. De groei zwakt rond deze periode meestal wat af bij een meerling, maar dat is hier tot nu toe nog niet aan de orde, dus dat maakt ze ook weer sterker.
Ik zal ws. wel rond de 37 weken bevallen, langer willen ze dan niet wachten, omdat ze dan te groot worden, en dat geeft weer meer risico bij een dubbele stuitbevalling.
Ik heb de foto's helaas niet meegekregen, maar wat was het mooi, ik moest echt bijna huilen daar, haha! Ik heb met de 20 weken echo wel zo'n 3d uitdraai gehad, maar dat was gewoon bij de verloskundige. Nu was het bij de gyn, en dat apparaat was nog veel duidelijker, ik kon nu echt goed zien hoe ze er uitzagen.
Geen idee nog of ze er sterk genoeg voor zijn tegen die tijd, en het is ook nog niet zeker of ik dan wel normaal mag bevallen, maar in dit ziekenhuis zijn ze wel voor stuitbevalling als dit verantwoord is. De kindjes zijn nu al aardig op gewicht, en doordat mijn andere 2 ook bijna 8 pond waren, verwachtte hij niet dat ze heel klein zouden zijn. De groei zwakt rond deze periode meestal wat af bij een meerling, maar dat is hier tot nu toe nog niet aan de orde, dus dat maakt ze ook weer sterker.
Ik zal ws. wel rond de 37 weken bevallen, langer willen ze dan niet wachten, omdat ze dan te groot worden, en dat geeft weer meer risico bij een dubbele stuitbevalling.
Gast- Gast
Lilith schreef:Je verlof gaat in 4 of 6 weken voordat je uitgerekend bent, of je nu wel of niet een grote kans hebt om te vroeg te bevallen.
Het is wel zo dat je als je 4 weken van te voren met verlof gaat en je bevalt 5 weken te vroeg, dus een week voordat je verlof begint, dan worden er wel 6 weken verlof van te voren gerekend.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapsverlof
» Zwangerschapsverlof delen
» Kaartje zwangerschapsverlof.. Wat zet je er in?
» ziektewet en zwangerschapsverlof
» Recht op kot bij zwangerschapsverlof?
» Zwangerschapsverlof delen
» Kaartje zwangerschapsverlof.. Wat zet je er in?
» ziektewet en zwangerschapsverlof
» Recht op kot bij zwangerschapsverlof?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: