Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Extra vrij na zwangerschapsverlof

+24
Snoes
Happinaz
Aimee
moepie
CCC
Slakje
SarahKey
Wennes
Happydobby
Twellie
Vancity_girl
Diese
kwak
Star007
Flip Fluitketel
Liadan
M@niek
Monnie
Parel
Lejow
Flower_L
Tania
Printje
Linda
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Linda di 23 okt 2012 - 8:48

Zijn er hier moeders die langer dan 16 weken vrij zijn geweest? Hoe hebben jullie dat geregeld?
Bij dochter had ik een maand onbetaald verlof en 3 weken vakantie opgenomen. Ik vond dat eigenlijk wel heel lekker. Maar toen was dat op m'n werk makkelijk te regelen, nu zal dat wel iets anders zijn.

Hadden jullie genoeg aan die 16 weken? En hoe hadden jullie het anders geregeld?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 8:53

Nee ik was na 16 weken thuis heel blij dat ik weer kon gaan werken eigenlijk. Ik kan erg slecht thuiszitten..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Tania di 23 okt 2012 - 8:53

Voor de bevalling zat ik in de ziektewet vanaf 10 weken. Na de bevalling had ik eerst tien weken verlof en toen nog vier weken vakantie en twee weken vrij van extra uren die we elk jaar krijgen (PBL uren).
In totaal ben ik op twee weken na een jaar thuis geweest.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Flower_L di 23 okt 2012 - 8:54

ws het niet heel moeilijk om weer te beginnen tania?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Lejow di 23 okt 2012 - 8:54

Nee, ik ging de ziektewet in.
Ik ben 29 weken en 3 dagen thuis geweest, vanaf de bevalling (op 2 dagen na, net zo lang als dat ik uberhaupt zwanger ben geweest :shock: )
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Parel di 23 okt 2012 - 8:55

Ik ben 6 weken van tevoren gegaan, dit vond ik heerlijk, lekker even genieten en niks hoeven. Even rust in de tent nog zeg maar. En nadien was ik 2 weken extra vrij, en mijn vriend daarna (de dagen dat ik werkte) ook nog 2 weken. Zo was ze 15 weken toen ze naar de creche ging. Vond dit prima.

Mocht ik ooit nog eens zwanger zijn dan ga ik weer 6 weken van tevoren, en neem ik sowieso 2 weken vakantie nadien op. Onbetaald weet ik nog niet, als we het kunnen redden zo, dan zou ik dat wel willen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  M@niek di 23 okt 2012 - 8:57

Ik heb nog 3 weken vakantie eraan geplakt.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Monnie di 23 okt 2012 - 8:57

Ik heb beide keren 4 weken vakantie na het verlof opgenomen. Vond ik echt lekker, had het ook niet willen missen. Ik was wel beide keren in de zomer uitgerekend, dus kon die vakantieweken zo achter mijn verlof aan plakken. Maar je leeft ook echt wel naar de datum toe dat je weer aan het werk gaat. Ik was nu ingesteld op die 20 weken vrij, maar misschien was het met 16 ook wel goed geweest als ik het van tevoren had geweten.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Liadan di 23 okt 2012 - 8:59

Ik ging beide keren 6 weken van tevoren met verlof. Bij mijn dochter ging ik 12 weken na de bevalling weer werken. Bij mijn zoon ging ik 15 weken na de bevalling weer werken. Ik heb er beide keren verlofdagen achteraan geplakt (ik had vooral bij mijn zoon veel overuren staan die ik op kon nemen, dat was heel fijn!). Ik was er eigenlijk beide keren nog niet echt aan toe om weer te gaan werken, vooral bij mijn dochter vond ik het heel zwaar om na 12 weken weer aan de slag te gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Tania di 23 okt 2012 - 8:59

Flower_L schreef:ws het niet heel moeilijk om weer te beginnen tania?

Ja ik zag er behoorlijk tegen op. Op zich niet om van huis weg te gaan maar ik werkte daar pas een week of drie toen ik op vakantie ging en daarna ben ik niet meer terug geweest omdat ik toen last van mijn bekken had. Heel vreemd dus om een jaar later pas weer terug te komen. Ik was echt bang dat mijn collega's me maar raar zouden vinden en het me kwalijk zouden nemen.

Gelukkig viel het erg mee en heb ik hele leuke collega's. Ik was zo weer gewend omdat iedereen heel behulpzaam was.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Flip Fluitketel di 23 okt 2012 - 9:04

Ik ben vanaf vandaag thuis (in de ziektewet) en over 5 wkn begint mijn verlof officieel. Heb na mijn verlof nog 4wkn vakantie. Ik zal dus ongeveer 25 wkn thuiszitten (incl verlof en ziektewet).
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Star007 di 23 okt 2012 - 9:13

Ik had in totaal 20 weken verlof, want ik had 4 weken onbetaald aan mijn verlof geplakt. Ik vond het heerlijk! Precies lang genoeg.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  kwak di 23 okt 2012 - 9:15

ik zit nu al een week in de ziektewet en zit er ieder geval nog tot maandag in, misschien nog langer.
Ik ga ieder geval niet meer "de wijk in" (werk in de thuiszorg) als ik weer ga werken ga ik op kantoor werken.
Ik ga over 5,5 week met verlof officieel. Natijd wil ik gewoon weer naar mijn verlof weer werken, zit dan al lang genoeg thuis Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Diese di 23 okt 2012 - 9:23

Omdat ik voor 50% in de ziektewet zat, moest ik 6 weken van te voren met verlof. Ik ging in september met verlof, en ik heb 2 weken zomervakantie daaraan vooraf opgenomen, dus 8 weken van te voren afscheid genomen. Dat vond ik heerlijk hoor, ook omdat ik lichamelijk niet meer kon, maar ik vond na 12 weken weer beginnen echt wel te snel. Ik ben zelfs 2 dagen eerder begonnen, omdat ik de eerste week van januari weer moest beginnen, en ik het fijner vond om weer tegelijk met mijn collega's te beginnhen na de kerstvakantie. Bovendien vind ik januari sowieso een verschrikkelijke maand, en ook geen leuke maand om nog langer vrij te zijn. L moest al wel met 8 weken wennen op het kdv (want in kerstperiode niet handig), dat vond ik echt verschrikkelijk vroeg.
Bij een volgende zwangerschap zou ik denk ik wel een vakantie erachter aan plakken, hoewel ik het wel zo zou plannen dat ik niet te lang hoef te wachten tot een volgende vakantie.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Vancity_girl di 23 okt 2012 - 9:36

Bij D ben ik een jaar thuis geweest. D is in Canada geboren en daar krijg je 52 weken verlof ( wel maar 55% betaald hoor) In de zomer na haar geboorte zijn we naar Nederland verhuisd en toen ben ik rustig aan naar een baan gaan zoeken.

Deze keer ga ik 4 weken van te voren met verlof en omdat ik in het onderwijs werk en het toevallig redelijk aansluit ga ik dan na de zomervakantie pas weer werken. Dat zal neerkomen op iets van 25 weken verlof dacht ik. Tussen einde verlof en begin zomervakantie zit wel wat tijd, daarvoor neem ik onbetaald verlof. Hoeveel is natuurlijk afhankelijk van wanneer de baby geboren wordt.
De baby zal dan 5 maanden zijn als hij/zij naar het kdv gaat, dat vind ik wel fijn. Vind 10/12 weken erg klein om al weg te brengen en ben dan ook erg blij dat dat nu niet hoeft.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Twellie di 23 okt 2012 - 9:52

Bij mijn oudste ben ik volgens mij niet langer thuis gebleven, in elk geval niet veel langer. Bij de jongste heb ik er een week of vier aan snippertijd achteraan geplakt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Happydobby di 23 okt 2012 - 10:28

Ik had onbetaald verlof erachter aan. Dat doe ik nooit meer, ik miste mijn werk en wilde graag weer aan de slag.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Wennes di 23 okt 2012 - 14:45

Bij B ging ik met 26 weken.de ziektewet in ivm vroegtijdige weeen. Na mijn verlof had ik nog 2 weken vakantie en ben ik de dagen op gaan bouwen, de eerste 2 weken 1 dag werken, daarna 2 weken 2 dagen en daarna de uren die ik altijd zou werken.

Bij D ben uk met 21 weken thuis komen te zitten en zou ik na mijn verlof 3 weken vakantie plakken, maar zit nu thuis zonder werk.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  SarahKey di 23 okt 2012 - 17:58

Ik had twee weken vakantie er achter aan geplakt. Achteraf niet nodig gehad, begon me echt te vervelen thuis die laatste weken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 18:10

Bij de eerste had ik zeven weken voordien al vrij, daarna ging ik pas weer werken toen hij 5 maanden was, ik had na mijn verlof vakantie en volledig ouderschapsverlof opgenomen.

Bij de tweede ging ik ook zeven weken voor de ugd met verlof, na haar geboorte heb ik mijn contract opgezegt en ben ik nu voorlopig thuisblijfmoeder. Wel heb ik een 0 uren contract gehouden en heb ik in totaal 6 keer een aantal uren gewerkt. Mijn dochter is nu bijna 7 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 18:25

Bij H. had ik 2 weken vakantie op genomen. Maar ik ben toen in mijn verlof al ziek geworden en heb nog 5 maanden langer thuis gezeten. De ARBO wilde toen ook dat ik echt helemaal goed uit zou zieken en volledig van mijn (zware) medicijnen af zou zijn voor ik weer zou beginnen, zodat ik ook nog eventjes kon genieten.

Bij A. heb ik ook 2 weken vakantie opgenomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 19:23

Ja ik heb het ouderschapsverlof van mijn oudste zoontje om mijn zwanderschapsverlof heen geplakt. Ik heb al met 31 weken verlof (volgende week Extra vrij na zwangerschapsverlof  281626781 ) en dan 29 weken totaal. Ik krijg via mijn werkgever 60% uitbetaald tijdens mijn ouderschapsverlof.

Mijn zoontje was een hele pittige baby die een trauma aan de bevalling heeft over gehouden. Tegen de tijd dat hij wat lekkerder in zijn velletje ging zitten en het echte genieten begon, moest ik weer werken. Dat wilde ik dit keer echt voorkomen. En daarbij lijkt het me al pittig genoeg om met twee kleine kindjes een ritme te vinden. Ik vind het een heerlijk vooruitzicht dat ik lang de tijd heb om mijn draai te vinden met twee kleintjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Slakje di 23 okt 2012 - 19:32

Het lijkt me echt heerlijk om zo lang thuis te kunnen zijn bij je kindje. Ik was na 8 weken weer aan het werk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Linda di 23 okt 2012 - 19:36

Dus toch een hoop die het prettig vonden om langer vrij te zijn. Het lijkt me ook echt heerlijk. Net wat jetje ook zegt, het zal al druk genoeg zijn met 2 kinderen.
Dat heel hard weer aan werken toe zijn, dat heb ik denk ik niet.

Maar hier dus een dilemma... Mijn huidige contract loopt tot 1 januari. Dan wordt tie weer met een jaar verlengt. 7 weken later ga ik al met verlof. Als ik dan vervolgens nog extra verlof op ga nemen, dan zou ik misschien een half jaar uit de roulatie zijn. Een half jaar op een jaarcontract is natuurlijk wel heel veel.. Ik weet niet hoe mijn werk daar tegenover staat, maar een beetje gek is het wel...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  CCC di 23 okt 2012 - 19:37

20 wkn thuis geweest, heerlijk vond ik dat. Had het liefst. Nog. vier wkn vakantieverlof erachteraan geplakt

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra vrij na zwangerschapsverlof  Empty Re: Extra vrij na zwangerschapsverlof

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum