Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

14 maanden en niet willen eten!

+8
Ayla
Tiara
Parel
Printje
Annie24
Schaapke
Steep
Mama_1987
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

14 maanden en niet willen eten! Empty 14 maanden en niet willen eten!

Bericht  Mama_1987 ma 22 okt 2012 - 5:31

Meiden, ik heb echt even jullie advies nodig. Sinds ongeveer 1.5 week wilt D. niet eten. s-Morgens krijgt hij een papfles en die gaat er helemaal in. Normaal eet hij ook gewoon fruit maar wilt nu nog maar 3 happen. Tussen de middag krijg ik er met pijn en moeite een halve snee brood in.

Maar nu komt het... Avondeten wilt hij niet! We krijgen er geen hap in. Stukje kip pakt hij wel van zijn bord maar voor de rest niks. We hebben alles al geprobeerd maar hij wilt gewoon niet. Maar geef je hem frikandel, eet hij het meteen op.

Hebben jullie tips wat we kunnen doen of is dit herkenbaar? Want hij krijgt echt veel te weinig binnen op een dag :-(

Bedankt voor het lezen!!
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

14 maanden en niet willen eten! Empty Re: 14 maanden en niet willen eten!

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 5:37

Dit is echt normaal en niet erg. Niet in de stress schieten!

Het enige wat je moet doen is het aanbieden, niet overhalen, geen spelletjes, geen toestanden, want dat wordt een strijd en die ga je verliezen. Een kind hongert normaal gesproken zichzelf echt niet uit. En de meeste peuters hebben zo'n periode, omdat ze leren dat ze ook nee kunnen zeggen smile En dat werkt dus, want moeders schiet in paniek en gaat zich zorgen maken en allerlei toeren uithalen, waardoor dat een héél leuk spelletje wordt. En dat ga je niet winnen. Soms wil zelf laten eten weleens helpen, zelf laten lepelen en ondertussen er af en toe een hap in stoppen. Zelf stukjes brood en fruit laten pakken, enzovoorts. En eet hij niet, dan maar niet. Is écht niet erg, krijgt hij niets van.

Als het echt maanden duurt is het een ander verhaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 6:39

Nou, hij eet in ieder geval zijn pap en fruit een klein beetje, dat is al heel wat vergeken met mijn kinderen.

Maar goed, dat verhaal is hier inmiddels wel bekent, en nu de oudste eindelijk goed eet, gaan de jongste 2 ineens slecht eten.14 maanden en niet willen eten! 394967

Brood eten ze niks van, pap hebben ze nooit gehad doordat ik borstvoeding gaf tot 6 weken geleden, en het warme eten vinden ze ook ineens niks meer. Fruit gaat nog redelijk, en drinken. En dat is het dan.

Ik ken het van de oudste 2, zoontje is nog steeds een zeer slechte eter, maar als ik naar de oudste kijk ga ik er maar vanuit dat het vanzelf wel een keer komt, dus ik maak me er niet druk om.

Gast
Gast

Bericht  Steep ma 22 okt 2012 - 6:49

Wij laten R nu zelf eten en wat Euc zegt, we stoppen tussendoor gewoon een hap in zijn mond, maar vandaag heeft hij zelf zijn bordje leeggegeten. Bij ons was het eten echt een strijd geworden en dat is gewoon echt niet leuk. Gillen, slaan, huilen, maar wel naar zijn bordje wijzen. Dus die hebben we voor zijn neus gezet en sindsdien is het goed. Misschien het proberen waard?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Schaapke ma 22 okt 2012 - 6:58

Die frikandel heeft 'ie van zijn moeder, geloof ik Laughing

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Mama_1987 ma 22 okt 2012 - 7:13

Schaapke schreef:Die frikandel heeft 'ie van zijn moeder, geloof ik Laughing

Haha... Precies schaapke ;-)
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Mama_1987 ma 22 okt 2012 - 7:14

Meiden bedankt voor jullie reacties. Ik ben al veel meer gerustgesteld! Ik heb zeker wat aan de tips die hier gegeven zijn. Ik ga het gewoon niet meer afdwingen. Helaas werkt het zelf laten eten hier ook niet.
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Annie24 ma 22 okt 2012 - 7:15

Y. heeft het ook gehad en soms nog. Als hij niet wil eten is het jammer en eet hij niet.

Ik ben zelf een hele slechte eter en dat is begonnen toen ik 2 was. Ik ga dus niet lopen pushen omdat ik mezelf als voorbeeld heb. Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje ma 22 okt 2012 - 7:16

Bij R begon het ook rond die leeftijd en nu gaat het heel soms beter met avondeten maar vaak eet hij helemaal niets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Parel ma 22 okt 2012 - 7:38

Wat ik me dan afvraag ; de kindjes die s'avonds zo slecht eten, hoe slapen die dan?
Slapen ze gewoon trouw de hele nacht door? Geen honger?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Printje ma 22 okt 2012 - 7:39

Parel; we hoopten dat R iedere keer zo'n honger zou hebben dat hij zou gaan beseffen dat hij dat eten nodig heeft, maar helaas. Meneer krijgt een toetje en wat water maar slaapt dan gewoon door.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tiara ma 22 okt 2012 - 7:42

Herkenbaar, mijn dochter is 15 mnd, maar heeft al een tijdje hetzelfde. Ik dwing haar niet tot eten, ze mag eten hoeveel ze wil. Wat hier wel helpt bij agv, dat ik het vlees als laatste geef, anders eet ze dat alleen maar op. Zo krijgt ze toch wat groente binnen. Aardappels vind ze momenteel helemaal niet lekker, ander eten (pasta/rijst etc) gaat nu wel weer steeds beter.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Ayla ma 22 okt 2012 - 7:44

Ik wilde zeggen "zelf laten eten" want hier weigert madam sinds deze week ook om gevoerd te worden. Hoofd wegdraaien, lippen stijf op elkaar. Krijg er geen hap in. Vriend zegt wel "dan eet ze maar niet" maar hij propt ondertussen wel door helaas, dus moeten we nog even over praten Very Happy Ze eet alleen zelf dus wel.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Printje ma 22 okt 2012 - 7:58

Ayla schreef:Ik wilde zeggen "zelf laten eten" want hier weigert madam sinds deze week ook om gevoerd te worden. Hoofd wegdraaien, lippen stijf op elkaar. Krijg er geen hap in. Vriend zegt wel "dan eet ze maar niet" maar hij propt ondertussen wel door helaas, dus moeten we nog even over praten Very Happy Ze eet alleen zelf dus wel.

Hier vond ik het juist 'verkeerd' gaan toen hij zelf mocht gaan eten. Baby 2 mag pas veel later zelf eten heb ik al besloten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ayla ma 22 okt 2012 - 8:03

Ja en die 2 avonden dat ze zelf mag eten gaat het hier nu goed... Fruit weigerde ze vanmorgen ook voor het eerst, maar ze accepteerde het wel dat ik het met mijn vingers gaf, lepel niet. Achja, het zal wel weer over gaan denk ik dan. En anders eet ze maar niet hoor, ze is dik zat.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Steep ma 22 okt 2012 - 8:06

En hoe doen jullie het dan als je kindje klaar is met eten maar jullie nog niet? R sie gaat keihard gilen en dan kunnen mijn man en ik geen gesprek meer voeren dus mag hij van ons van tafel. Maar eigenlijk vind ik dat hij moet blijven zitten (maar dat begrijpt hij natuurlijk nog niet).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje ma 22 okt 2012 - 8:10

Wij hebben R altijd geleerd dat hij pas van tafel mag als wij ook klaar zijn, hij is dus eigenlijk ook niets anders gewend. Meestal kletsen we gewoon met zijn drieen maar gegil negeer ik (en inwendig kook ik hahahha)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda ma 22 okt 2012 - 8:11

Mijn dochter mag van tafel als ze klaar is. Het is een veel te lange zit voor haar. Ik heb ook niet het idee dat een kind zo iets al goed kan begrijpen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 8:13

Printje schreef:Wij hebben R altijd geleerd dat hij pas van tafel mag als wij ook klaar zijn, hij is dus eigenlijk ook niets anders gewend. Meestal kletsen we gewoon met zijn drieen maar gegil negeer ik (en inwendig kook ik hahahha)

+1

Enne over slecht eten... Mijn zoon eet al tig maanden amper... Vooral avond eten niet... Vanavond aten we stampot veldsla, hij heeft er drie spekjes uitgevist meer niet..

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 22 okt 2012 - 8:13

Hier begrijpt/begreep hij het altijd goed. Ik denk dat als ze dat nu al mogen je het nooit meer afgeleerd krijgt. Ik merk dat aan kinderen op school, sommigen mogen idd van tafel en proberen dit op school ook.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee ma 22 okt 2012 - 8:14

Steep, waarom zou je hem laten zitten? Als hij aan het gillen is, en jij irriteert je daar aan, dan is het toch voor niemand meer leuk aan tafel? Ik denk dat als hij wat groter is, je hem prima nog kan leren dat het netjes is om aan tafel te blijven tot iedereen klaar is, nu heeft hij dat besef denk ik nog niet...

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 8:15

Printje schreef:Hier begrijpt/begreep hij het altijd goed. Ik denk dat als ze dat nu al mogen je het nooit meer afgeleerd krijgt. Ik merk dat aan kinderen op school, sommigen mogen idd van tafel en proberen dit op school ook.

Mijn zoon begrijpt het ook heel goed en houd dus ook prima in de gaten wanneer iedereen zijn bord leeg heeft, direct erna vraagt hij of hij van tafel mag.
Op de psz is het hetzelfde daar leren ze ook om bijv in de kring te blijven zitten enz.

Gast
Gast

Bericht  Steep ma 22 okt 2012 - 8:17

Ja en dat is dus juist mijn dubio, krijgen we dat nog afgeleerd..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje ma 22 okt 2012 - 8:17

Laurientje85 schreef:
Printje schreef:Wij hebben R altijd geleerd dat hij pas van tafel mag als wij ook klaar zijn, hij is dus eigenlijk ook niets anders gewend. Meestal kletsen we gewoon met zijn drieen maar gegil negeer ik (en inwendig kook ik hahahha)

+1

Enne over slecht eten... Mijn zoon eet al tig maanden amper... Vooral avond eten niet... Vanavond aten we stampot veldsla, hij heeft er drie spekjes uitgevist meer niet..

R eet dus idd ook al meer dan een jaar vrijwel niets sávonds. De ene week weer wel en de andere week helemaal niets. Zeer zeer zeer frustrerend maar niets werkt dus ik kan er totaal niets meer mee.

Edit; het enigste wat werkt, soms, is de hapjestrein. voor ieder hapje een wagonnetje. eigenlijk totaal neit mijn ding maar ja een kind dat al 1.5 jaar geen groente eet...

Laatst aangepast door Printje op ma 22 okt 2012 - 8:19; in totaal 1 keer bewerkt
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda ma 22 okt 2012 - 8:18

Printje schreef:Hier begrijpt/begreep hij het altijd goed. Ik denk dat als ze dat nu al mogen je het nooit meer afgeleerd krijgt. Ik merk dat aan kinderen op school, sommigen mogen idd van tafel en proberen dit op school ook.

Maar als hij gaat zitten gillen dan begrijpt hij het toch niet? Wink
Wij maken er geen probleem van. Ik geloof juist wel dat die tijd vanzelf komt. Man en ik wachten altijd op elkaar, dat zal ze vanzelf wel na gaan doen.

Eten is hier altijd leuk en gezellig. Ik ga met eten nooit een strijd aan. Eet ze niet, dan niet, dan krijgt ze eventueel later nog wat. Maar dat komt weinig voor. Ze is geen mega grote eter, maar ze eet wel goed en lust bijna alles.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: