Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet willen eten en drinken.

+4
meisjesmama
Pien
Susan
Fiwen
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:01

Sinds het weekend heeft Hayley flinke diarree.
Maandag is daar bij gekomen dat ze nauwelijks een plasluier had maar ze dronk nog wel goed.
Dinsdag ochtend naar de huisarts omdat ik me zorgen maakte over de diarree en geen plasluiers.
Zij vertelde me dat ze het vocht dan via de diarree kwijt raakte. Ze was nog erg actief en bijdehand dus ik hoefde me geen zorgen te maken tenzij ze suf zou worden, zou gaan overgeven of de situatie op een andere manier zou verslechteren.

Vanaf dat we thuis zijn gekomen wilde ze niks meer. Niet eten en niet drinken.
Alleen wat perzikken yoghurt ging erin.
Gisteravond naar de HAP geweest omdat dus EN geen plasluiers had, diarree had en over de hele dag maar zo'n 150cc binnen had gehad. Daarnaast kon ze haar evenwicht niet goed meer bewaren. Ze is niet uigedroogd en hij heeft verteld dat we ook op kunnen letten op de natheid van haar mond.
We hebben O.R.S. mee gekregen wat het vocht vast moet houden.

Vandaag heeft ze 1 potje fruit op, een klein beetje yoghurt en een half pakje taksi.
bomvol suiker maar so be it. Daar maak ik me nu even niet druk om Wink
Maar ik dacht dus: DAT IS HET!!! EEN RIETJE!! Maar nee hoor... Dat was leuk voor even, nu wil ze het niet meer.
Gisteravond nog de tip gekregen om ijsjes te geven maar ik denk dat ze het te koud vind want die wil ze ook niet...

Ze heeft tussen 9 en 12 al 3 keer schone kleren aangekregen omdat de diarree tot in haar nek zat.
Morgen weer terug naar de huisarts...

Ze heeft een kies en een tandje doorgekregen en voorheen at ze dan een paar dagen niet (3 ofzo) maar n udrinkt ze ook niet meer en dat vind ik echt niet prettig! Daar komt bij dat de vraag is of het enkel tandjes zijn of ook een combi van haar oren en een griepje...

Waarom blijft het voor haar niet gewoon eens rustig? Al is het maar een maandje!
Telkens als er een oplossing komt voor het één, staat het andere alweer in de wacht.
Ik wordt er zo moedeloos van Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Fiwen wo 23 feb 2011 - 1:18

Ik snap dat je er moedeloos van wordt. Beterschap met je meisje in ieder geval.
Ik heb niet echt tips, het enige wat ik zou adviseren is om haar zo veel mogelijk fruit te laten eten als ze niks wil drinken. In die fruithapjes zit ook vocht en dan krijgt ze tenminste iets binnen. Misschien een soepje maken? Iets van bouillon? Heb je vocht en zouten in een... Verder weet ik het ook ech niet.

Succes ermee.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:26

Ik laat haar inderdaad zoveel mogelijk fruit eten maar soms bied ik het 10 keer in het uur aan en wil ze niks, vervolgens neemt ze 3 hapjes en een uur later eet ze een half potje leeg. Er is echt geen pijl op te trekken maar alles wat er in gaat daar ben ik blij om.

Ik ga dadelijk rijst in de boullion koken. Hopelijk eet ze dat en stopt de rijst ook meteen een beetje de diarree....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Susan wo 23 feb 2011 - 1:32

Ezra en Yrsa hebben pas buikgriep gehad en met name Ezra heeft een aantal dagen erg weinig gegeten en gedronken en was heel lusteloos en suf. Ik zou nog even met de huisarts overleggen, want hoewel je dochter erg kleine hoeveelheden eet en drinkt, zou het kunnen dat dat toch niet zorgwekkend is. Ik heb tussendoor ook steeds even overlegd als ik twijfelde of het nog wel goed zat. Blijf gewoon dat pakje aanbieden, als ze af en toe een paar slokjes neemt dan is dat maar mooi weer binnen.

Als ze die O.R.S. niet wil kun je volgens mij ook sportdrank geven, daar zitten ook extra suikers en mineralen in. Overleg het voor de zekerheid even, maar als het kan, denk ik dat de kans groot is dat ze dat lekkerder vindt dan O.R.S., dat is er ook in heel veel smaakjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:37

De O.R.S. hebben wij met een vruchtensmaakje gekregen en mochten we ook oplossen in de yoghurt en in de sap.
Dus steeds als ik haar iets aanbied, doe ik dat er bij.

Ik blijf inderdaad goed overleggen met de huisarts.
Gelukkig hebben we echt 3 hele toffe huisartsen die je niet steeds naar huis sturen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:44

Erg mee oppassen inderdaad! Joey dronk ook niets meer, at niets meer, had diarree en spuugde alles uit wat ie nog binnen kreeg.
Wij zijn toen naar de huisarts geweest en die zei dat het wss een buikgriepje was, maar dat dit vanzelf wel weer over ging en dat hij niet uitgedroogd was en ze gaf ons ORS mee (terwijl hij niet drinkt). S'middags heb ik nog een keer gebeld en ze zei dat ik niet zo onzeker en ongerust moest zijn en dat het vanzelf wel weer goed kwam, gewoon goed eten en drinken blijven aanbieden.

Toch (moedergevoel) ben ik naar de ehbo gestapt omdat ik het echt niet vertrouwde en hij die dag nog steeds niets binnen had (3 uur s'middags).
Bij de ehbo werden we doorgestuurd naar de kinderarts en het eerste wat hij zei was: Ik ben blij dat jullie vandaag zijn gekomen, als jullie later waren gekomen had het misschien anders afgelopen. (hij was dus erg uitgedroogd door de buikgriep)

Hij heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de sonde met ORS gelegen en daarna ging het stukken beter!

Bij uitdroging moet je letten op: droge mond, geen plasluiers, geen tranen bij het huilen, en veel spugen of waterige diarree. Ik hoop dat ze snel opknapt! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Susan wo 23 feb 2011 - 1:46

Heb je er zelf ook aan geproefd? Volgens mij is O.R.S. altijd een beetje zoutig, dus als je dat in alles doet wat ze eet en drinkt kan het ook zijn dat ze het toch wel proeft en niet zo lekker vindt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:51

Nee zitten smaakjes aan de ORS, dus echt zout is het niet, beetje smaakloos, meneer hier wilde het ook niet drinken, alleen als ik het door de thee deed ging het er wel redelijk in smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:44

Hier drinkt/eet ze het ook op. Ok, dat kleine beetje wat ze pakt dan.

De assistente wilde dat ik vandaag nog langs kwam dus we zijn net geweest.
Ze si nog steeds (gelukkig) niet uitgedroogd maar wil dat we mrogenochtend toch weer even langs komen zodat ze haar goed in de gaten kan houden.

Ze heeft net weer een half pakje taksi gedronken :shock:
Heb nu wel de light versie gepakt. Blijft suiker maar minder dan de normale.
Misschien dat ze dan ook ngo een klein beetje energie krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Pien wo 23 feb 2011 - 3:55

Beterschap voor je kleine meidje!! Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat ze iets drinkt, jammer dan van al die suikers!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  meisjesmama wo 23 feb 2011 - 3:59

Het is belangrijker dat ze drinkt dan de suikers wat je zegt misschien knapt ze er wel een beetje van op omdat ze niets eet. Goed dat ze haar in de gaten houden!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Susan wo 23 feb 2011 - 4:47

Hazeltje schreef:
Heb nu wel de light versie gepakt. Blijft suiker maar minder dan de normale.

Ik zou écht geen light dranken geven, dat is sowieso niet goed voor kleintjes, maar kunstmatige zoetstoffen werken ook nog eens laxerend. Dan maar liever suiker, zo verschrikkelijk is dat niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  RYW wo 23 feb 2011 - 5:00

Ik geloof dat je kan testen of uitdroging dreigt door een stukje vel tussen je vingers te pakken en los te laten. Als het gelijk terugschiet, dan is het allemaal nog goed, maar als haar huid dan een beetje blijft staan zoals je het had vastgepakt, dan dreigt ze uitgedroogd te raken.

ORS is meestal inderdaad wel een goeie. Mijn zoons vonden dat wel lekker, het smaakte naar fruit geloof ik, ondanks de zouten erin.

Sterkte!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 5:02

Susan schreef:
Hazeltje schreef:
Heb nu wel de light versie gepakt. Blijft suiker maar minder dan de normale.

Ik zou écht geen light dranken geven, dat is sowieso niet goed voor kleintjes, maar kunstmatige zoetstoffen werken ook nog eens laxerend. Dan maar liever suiker, zo verschrikkelijk is dat niet.

Ik noem het light... Weet niet of dat dan ook echt zo is. Er staat alleen op: Zonder toegevoegde suikers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Susan wo 23 feb 2011 - 5:26

Ik heb even op de website gekeken, maar daar zitten kunstmatige zoetstoffen in, dus die zou ik liever niet meer geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  PiP wo 23 feb 2011 - 9:18

Heeft ze niet het Rotavirus te pakken?
F is voor 2 weken terug ook erg ziek geweest, was aan de diarree en overgeven.
Ze stond nog met haar beker in haar hand of het kwam er alweer uit, op gegeven moment ook niks meer willen en ontroostbaar. Zijn toen ook bij de HA geweest en ze was gelukkig nog niet uitgedroogd. `s middag knapte ze alweer wat op en later bleven alleen de dunne luiers nog een paar dagen.
Een week later hing er bij het kdv een briefje over het Rotavirus. Er waren 4 kindjes in een paar dagen opgenomen met uitdrogingsverschijnselen. Volgens mij meen ik me te herinneren dat er ook medicijnen tegen zijn en dat het erg besmettelijk is.
Het is verder geen gevaarlijk virus, maar je moet goed in de gaten houden dat ze niet uitdrogen, maar dat doe je al zo te lezen!

Anders zou ik even je huisarts ernaar vragen, want van die medicijnen weet ik niet zeker meer.
Ik las het en dacht meteen dat heeft F ook gehad.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 22:46

Ze hoeft niet over te geven in elk geval. We zijn vanmorgen weer bi jde HA geweest (dit wilde de HAz elf) maar vanmorgen had ze een redelijke plasluier en heeft ze zowaar haar eigen sap gedronken.

Ook een heel potje fruit en bakje yoghurt. Ze kan haar evenwicht al weer beter bewaren en is vrolijker.

Ik heb zelf ook een (buik) griepje dus ik vrees dat Hayley daar ook last van (gehad) heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Tania wo 23 feb 2011 - 22:53

Het is waarschijnlijk niet meer nodig (gelukkig). Maar wij gaven J. toen hij niet wilde drinken en een buikvirus had natte washandjes. Daar ging hij dan op liggen sabbelen en zo kreeg hij toch nog wel vocht binnen in ieder geval. Maar misschien is jouw meisje daar ook wel al wat te groot voor.
Fijn dat het beter gaat in ieder geval! En voor jou natuurlijk beterschap.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 6:33

Nou... We hebben te vroeg geroepen.
Sinds vanmiddag is het weer 1 groot drama!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 6:40

Vervelend zeg. Ik hoor wel heel veel mensen met buikgriep (ik zit er zelf ook tegenaan....)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 6:56

Ja, klopt. Ik heb er zelf ook las van.
Maar ik baal dat ze niet drinkt. (Veel te weinig in elk geval)

En dat ze niet eet (mondjesmaat) vind ik nog niet zo'n probleem...

Ze is toch al zo'n scharminkeltje en heeft al niks bij tezetten en weinig reserves.
En dan zo vlak voor het weekend Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 7:38

Erg herkenbaar, M.ara eet en drinkt nu al 3 dagen erg matig, ze drinkt iets van 350 cc per dag, vandaag nog maar 300 cc in totaal en ze ligt al op bed. Ze huilt ook veel, soms echt gillen maar er zijn ook 2 tanden doorgekomen dus ik dacht dat het daardoor kwam maar de diarree blijft maar komen, dag 5 al vandaag. Volgens mij heerst het echt. Beterschap in iedere geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 12:06

D. heeft ook ongeveer hetzelfde momenteel. Ze is nu al even ziek, ik heb al een paar keer gedacht dat het weer de goede kant opging, maar dat was toch niet het geval. Ik hoorde op de kinderopvang dat er een hardnekkig virus heerst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Bruintje Beer do 24 feb 2011 - 21:00

S heeft er bijna 3 weken last gehad zijn ook nog bij de HAP geweest en er heerst ee hardnekkig buikvius. Wij hebben het ook al gehad.

S. die is ook een lichtgewicht. maandag naar het cb geweest en ze is amper gegroeid omdat ze niks binnen hield.Ze is nog geen 100 gram aangekomen in 3 maanden. Maar ze eet nu weer!

Het cb adviseerde ons als ze niks binnenkrijgt peutermelk want daar zit alles in.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 21:06

Het heerst echt heel erg, S.enna is ook 2 dagen goed ziek geweest, veel overgeven en veel diarree. M.ara heeft nu al bijna 1 week iedere ochtend erg veel diarree, alles zit dan helemaal onder (bed/slaapzak etc.) Huilen jullie kindjes er ook zoveel bij ? M.ara huilt eccht al 5 hele avonden soms wel tot 23.30 en ik krijg haar dan echt niet naar bed, ze is helemaal overstuur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten en drinken. Empty Re: Niet willen eten en drinken.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum