Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Avondeten niet willen eten..

+2
Susan
PapillonRose
6 plaatsers

Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Avondeten niet willen eten..

Bericht  PapillonRose vr 1 jul 2011 - 7:39

Weer wat nieuws: mijn meisje heeft volgens mij onlangs een voorkeur voor potjes ontwikkeld laughcry

Ze kreeg meestal alles zelfgemaakt, en heel af en toe een potje als we niet thuis waren. Nu ben ik vorige week een week op vakantie geweest en had alleen maar potjes meegenomen, was voor daar wel zo makkelijk.

Sinds we terug zijn eet ze het zelfgemaakte eten wel, maar ze eet er maar weinig van. Terwijl een potje leeg gaat, of bijna leeg...

Ik ben allang blij als ze goed eet, maar ik zou toch liever zien dat ze het zelfgemaakte eten ook weer zo goed zou eten. Iemand tips? Ik wissel het nu maar een beetje af, zodat ze wel zelfgemaakt eten aangeboden blijft krijgen.

Edit: Ook de potjes wil ze inmiddels niet meer... Als ik haar vervolgens een toetje geef gaat dat meteen leeg, vandaag een tweede toetje erachteraan ook! En als ik warm eten probeer gaat meteen die mond dicht en gaat ze krijsen als ik het niet snel genoeg weg haal. Maar blijkbaar heeft ze dus best trek, als haar toetjes en daarna wat rijstewafel er wel in gaan. Is dit een fase ofzo? Kan ik nog iets doen om haar het warme eten weer te laten eten? Ik vind het best frustrerend namelijk, dat ze dat niet eet en vervolgens andere dingen wel laughcry


Laatst aangepast door PapillonRose op zo 3 jul 2011 - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  Susan vr 1 jul 2011 - 7:44

Misschien kun je eens proberen zelf te maken wat er in het potje zit, kijken wat ze daarvan vindt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  Teddyaapje vr 1 jul 2011 - 7:54

Ik zou denk ik de potjes gewoon niet meer geven en weer helemaal overgaan op zelfgemaakt, denk dat ze dan sneller aan de smaak went. Hoe was de vakantie trouwens?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  PapillonRose vr 1 jul 2011 - 8:00

De vakantie was echt heel erg leuk smile Het weer was minder, maar daar hebben we de vakantie niet door laten bederven.

Ik kan inderdaad eens kijken wat er allemaal in die potjes zit en proberen of ik wat vergelijkbaars kan maken, dat is wel een goede. Het liefst geef ik voorlopig geen potjes meer, behalve dan als het niet anders kan als we weg zijn. Niet dat potjes zo slecht zijn, maar als ik het zelf maak weet ik tenminste zeker dat wat er in gaat en dat het goed is smile

Ik ga het maar proberen, geen potjes meer en eens kijken of ik creatief genoeg ben om na te maken wat er in sommige potjes zit. En zo vies kook ik toch hopelijk niet laughcry Ik maak ook vaak genoeg dingen uit het 'opperdepop' kookboek, dus zulke vreemde dingen zet ik haar echt niet voor. Hopelijk heeft ze dat weer snel door laughcry Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  PapillonRose zo 3 jul 2011 - 8:30

Even de titel veranderd en nog wat nieuwe info bij edit.. Ze wil nu helemaal geen warm eten meer Rolling Eyes
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  Flemy zo 3 jul 2011 - 8:35

Ik zou ten eerste dan gewoon geen potjes meer geven (tenzij het om een vakantie o.i.d. gaat natuurlijk) en ten tweede dan niet een toetje of zelfs twee geven. Ik geloof best dat ze op deze leeftijd het eén en ander door gaan krijgen, dus ook dat. En ze heeft het eerder wel gegeten, dus een kwestie van smaak zal het dan ook niet zijn.
Ik zou zelf volhouden met eigen gemaakt eten, want ik denk zomaar dat dit wel een fase is.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  Susan zo 3 jul 2011 - 8:36

Ik zou wel gewoon een toetje geven, maar geen tweede toetje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  Tania zo 3 jul 2011 - 8:38

Ik zou ook geen tweede toetje en een rijstwafel geven. Krijgt ze nog een fles voordat ze naar bed gaat? Dan kun je daar misschien een papfles van maken als ze niet goed gegeten heeft. Dan koppel je het in ieder geval los van het eten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  PapillonRose zo 3 jul 2011 - 8:42

Normaal krijgt ze inderdaad ook maar 1 toetje, alleen vandaag heb ik er 2 gegeven om te kijken wat ze ermee zou doen. Opeten dus Laughing Maar daar ga ik inderdaad geen gewoonte van maken, dit was eenmalig.

Ik denk wel dat ik haar toetje blijf geven, er zitten toch ook goede dingen in en 'straffen' omdat ze niet goed haar avondeten eet vind ik ook weer zo wat.

De potjes gebruik ik nu alleen nog voor als we ergens naartoe moeten waar vers eten even niet kan. En dan maar hopen dat ze gauw weer wat beter gaat eten.. Het stomme is ook dat het echt alleen het avondeten is. Fruit, boterham, tussendoortje toetje, fles, ander drinken.. dat gaat allemaal goed! Hopelijk is deze fase gauw over. Als ze niet eet, zou ik dan naast haar toetje nog wat anders proberen of juist niet zodat ze vanzelf merkt dat ze het op moet eten?

@Tania: Ze krijgt voor het slapen nog een fles. Goed idee om daar een papfles van te maken zodat ze toch wat extra binnenkrijgt op die manier. Nu krijgt ze 's ochtends pap, maar anders moet ik het 's avonds ook maar even doen zolang ze niet goed eet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  Flemy zo 3 jul 2011 - 8:44

Van die rijstwafel had ik nog niet eens gelezen, maar ook dat zou ik dus niet doen. Hier is het zo dat er gegeten kan worden wat er op tafel staat en als ze dat niet willen dan krijgen ze dus niets. Alleen als ik zie dat ze het ècht niet lusten, geef ik iets anders. Gelukkig is dat zelden!

En toetjes eten wij vrijwel niet, dus de kinderen ook niet. Ik haal nog weleens yoghurt in huis, maar dat krijgt de jongste (nog) niet. Die heeft ook wel genoeg aan een warme hap en een uur later een fles melk.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  PapillonRose zo 3 jul 2011 - 8:49

Ik moest van het CB toetjes gaan geven laughcry Nou krijgt ze dat trouwens ook niet elke dag, want zelf ben ik ook niet zo van de toetjes dus ik haal speciaal kwark en dat soort dingen voor haar. Ze krijgt ook geen grote hoeveelheden, maar wat ze krijgt gaat meestal wel met smaak op. Dus ik denk wel dat ik haar zo nu en dan haar toetje blijf geven.

Maar niet meer dan één portie en verder ook geen gekke dingen. Vandaag wilde ik gewoon even testen wat ze met andere dingen zou doen. Ik dacht echt dat ze geen trek had, maar dat was dus fout gedacht Laughing Dan ben ik bang dat ik vanaf nu eens 'streng' moet worden voor haar.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  PapillonRose zo 3 jul 2011 - 10:31

Hmm.. het kan ook een sprongetje zijn volgens het 'oei ik groei' boek. Niet dat ik daar altijd heel erg aan vasthoud, maar toevallig zou ze er nu middenin zitten. Ik wacht het maar even af, en ondertussen doorzetten met vers eten en af en toe haar toetje en verder niks. Soms heb ik wel het idee dat ik uit een ei kom hoor Laughing Dan wil ik het graag goed doen, maar weet niet hoe Embarassed
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  loesje zo 3 jul 2011 - 20:42

krijgt ze geen tandje? a eet altijd heel slecht als er een tandje aan zit te komen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  PapillonRose zo 3 jul 2011 - 20:49

Het zou kunnen dat er een tandje aan zit te komen. Ik zie nog niets verschijnen, maar ze kwijlt al wel voor 2 :P Alleen echt slecht eten doet ze niet, ze eet verder wel de hele dag prima. Alleen het avondeten wil ze blijkbaar niet hebben op het moment.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten niet willen eten.. Empty Re: Avondeten niet willen eten..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum