Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet willen eten

+5
Linda
Happydobby
Lejow
Aimee
Sanne
9 plaatsers

Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Niet willen eten

Bericht  Sanne za 16 feb 2013 - 8:57

Anders dan B. van Lejow die lekker eet, heb ik een dochter die al weken niet wil eten.
De eerste tijd dat we met bijvoeding begonnen, at ze echt heel goed. Sinds ongeveer anderhalve maand eet ze slecht. Zo slecht dat ze naast de borstvoeding soms maar een halve cracker eet. Vandaag at ze een halve cracker, halve boterham, half bordje pap en dat was het. En dat is dan best veel, want meestal eet ze minder. Ze krijgt nog wel borstvoeding.

Ik had me nog zo voorgenomen om me geen zorgen te maken, omdat ze vast wel pakt wat ze nodig is. Maar het duurt nu al even. Ze is verder vrolijk als altijd, wel wat verkouden wat niet echt over gaat, maar daar heeft ze vooral 's nachts last van. Sinds deze week kruipt ze en ze is gisteren gaan staan en doet sindsdien niets anders meer. Ze is dus wel zo actief dat je denkt dat ze wel goed zou moeten/willen eten.

Is dit een langdurige fase die iemand bekend voorkomt? H. mag zelf eten en we geven ook wel eens van een lepel of vork, maar dat maakt niets uit. Ze houdt haar mond stijf dicht of stopt iets in haar mond en haalt dan haar vinger erdoor en haalt alles eruit.'of ze spuugt alles uit. En ze gooit werkelijk alles op de grond.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Aimee za 16 feb 2013 - 9:00

Het is een faaaaase Wink Krijgt ze geen tandjes of kiezen?
Luuk heeft dat ook een tijd gehad rond die leeftijd, later bleek dat zijn 4 boventandjes tegelijk doorkwamen. Daarna ging hij weer eten als een bootwerker.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Lejow za 16 feb 2013 - 9:03

B heeft die fase ook gehad!
Alleen duurde hij 'maar' anderhalve week...

Vervelend is het hoor. Komt ze hierdoor 's nachts ook meer?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Sanne za 16 feb 2013 - 9:04

Ze heeft al 5 tandjes en de 6e is bijna door. Van die eerste 5 heeft ze helemaal geen last gehad, ik ontdekte de tandjes pas als het eerste puntje door was. Kunnen de kiezen nu al doorkomen dan?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Sanne za 16 feb 2013 - 9:07

Lejow, ze drinkt 's nachts ook meer nu. Waar ze eerst 2 tot 3 keer dronk (ook al veel), komt ze nu nog vaker. Ze ligt nu naast me te hoesten, en vreselijk te schrapen met haar keel alsof er iets vreselijk vast zit. Ander probleem, maar het zit me allemaal even helemaal niet lekker nu Sad

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Happydobby za 16 feb 2013 - 9:55

Hier heeft zoon ook een maand of 2 geen avondeten gewild, nu eet hij geen brood. Het is steeds iets wat hij niet wil.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 9:58

Ik herken het wel hoor, mijn dochter heeft dat ook steeds met periodes maar vooral als ze tanden krijgt..

Schrik niet maar ze heeft nu al acht tanden en 1 kies en kies nr 2 zit te wringen :O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Linda za 16 feb 2013 - 10:01

Wat vervelend Sanne!

Mijn dochter begon rond 11 maanden pas iets noemenswaardig te eten. Daarvoor ging er amper wat in, hooguit per ongeluk.

Ik zou echt proberen je niet te veel zorgen te maken, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Komt echt wel goed. Gewoon blijven aanbieden, niet opdringen en weghalen als ze niet wil. De aanhouder wint, ze gaat echt vanzelf wel weer een keer eten.

Volgens mij hebben alle kinderen wel eens zo'n fase, maar bij de 1 duurt het wat langer dan de ander.

Zolang je nog bv geeft heeft ze daar echt genoeg aan. Ze zal niet gauw iets te kort komen. Tot een jaar hebben ze sowieso genoeg aan bv. Ik maakte me vaak zorgen, omdat de tijd voor m'n gevoel begon te dringen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Viva za 16 feb 2013 - 10:12

onze dochter heeft een jaar (!) lang geen avondeten gegeten. Dat wilde ze écht niet eten. Uiteindelijk, beetje bij beetje is ze weer gaan eten...
Tips heb ik helaas dus niet.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Parel za 16 feb 2013 - 10:14

Hier krijgt L. geen bv of fv meer, ze drinkt weinig (max 500cc pd) en eet ook nauwelijks. Ze is nu snotverkouden én ze krijgt al weken kiezen en tandjes. Eet echt bijna niks, en eet ze wel dan gaat het gepaard met verschrikkelijke driftbuien. Maar goed, ik hou het maar op pakken wat ze pakken kan.

Ze is nu 14,5 maand, heeft 8 tanden, 1 doorkomende hoektand, 2 kiezen en 2 doorkomende kiezen (heel gezellig hier nu!).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Twellie za 16 feb 2013 - 10:34

Misschien helpt het om eens een keer iets heel anders aan te bieden dan normaal om het patroon van niet-eten te doorbreken?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Sanne za 16 feb 2013 - 22:24

Jullie reacties stellen me wel gerust. Ik heb niet het idee dat er veel tandjes doorkomen, behalve die ene die al bijna door is. Vanochtend heeft ze een halve cracker gehad en borstvoeding. We hebben een ontzettend beroerde nacht achter de rug, dus ze was ook erg moe vanochtend.

Twellie, ik heb al geprobeerd om iets anders aan te bieden. Ik ben van brood 's ochtends naar pap gegaan en heb laat haar ook mee eten met ons eten in plaats van voor haar geheel zout en kruidenloos te koken, maar dat hielp ook niet.

Op het kinderdagverblijf at ze bijna een hele boterham tussen de middag en toen de andere kindjes een cracker kregen, wilde zij dat ook en heeft ze de cracker ook nog helemaal opgepeuzeld. Het is net of ze een strijd met ons voert ofzo...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  studiebol za 16 feb 2013 - 22:33

Hier hetzelfde, ze hebben echt heel goed gegeten, ze konden zo s'ochtends twee boterhammen opeten en dan tussen de middag weer. Het avond eten hing er echt vanaf wat we aten.

Maar nu ze ziek zijn geweest allebei een dikke week, is het gewoon helemaal klaar met eten. Zoals vanmorgen hebben ze alleen melk gedronken niks gegeten. Gisteravond heeft L misschien 3 gebakken aardappeltjes gehad en 5 sperziebonen en V helemaal niks.

Ik maak me soms ook wel zorgen, maar ik kan ze gewoon niet dwingen, ze voeren helpt niet dat willen ze niet, worden ze alleen maar boos en zit ik met twee gefrustreerde kinderen, ook echt niet leuk. Tot op heden drinken ze gelukkig nog wel goed en fruit eten gaat ook goed dus dat stelt me dan gerust.

Maar ik dacht vanmorgen ook.. ooh jee nu eten ze al weer niet, dit kan toch niet goed zijn. En ook omdat ze gewoon echt heel iel en dun zijn en niks geen vet hebben.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Parel za 16 feb 2013 - 22:34

Dat kan goed hoor Sanne!
L eet bij anderen ook fantastisch en is het liefste kind van de wereld.
Hier is ze terror en eet ze verschrikkelijk.

Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Linda za 16 feb 2013 - 22:34

Zou kunnen hoor, dat ze die strijd aan gaat. Jonge kinderen kunnen op 2 manieren makkelijk strijden, dat is met eten en slapen. En laat jullie dochter dat nou net met allebei doen.
Daarom werkt het echt het beste om het los te laten. Gewoon aanbieden, wil ze het niet, dan niet. Laat haar maar denken dat ze de touwtjes in handen heeft. Dan is het ook niet boeiend genoeg meer om mee te strijden. En dan gaat ze vanzelf eten. Je zal versteld staan met hoe weinig eten kinderen nog kunnen leven.

Volgt ze haar lijntje nog wel goed?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Parel za 16 feb 2013 - 22:37

Studie, ik heb dat ook hoor!
Vooral ook omdat ze vorige maand in 3 maanden tijd maar 10 gram was aangekomen en we extra moeten komen wegen, en ze als ze nog zo miniscuul aankomt we weer naar de kinderarts worden doorverwezen.. Nooit gedacht dat wij een kind zouden krijgen dat te dun is Wink
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  studiebol za 16 feb 2013 - 22:42

Haha parel dat is waar.... dat had ik dan ook weer niet verwacht Niet willen eten 561177

Ik hoef pas in mei weer naar het ziekenhuis voor controles en dan dus ook wegen, maar ik denk dat ik binnenkort ff naar het inloopspreekuur van het CB ga misschien komen ze gewoon wel aan hoor en dan is het oke, maar goed eigenlijk geloof ik dat niet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Parel za 16 feb 2013 - 22:56

Ik moet 5 maart weer, ben wel benieuwd!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen eten Empty Re: Niet willen eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum