Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

+30
Purpleflower
Parel
meisje
Susan
Printje
PiP
Clapperdie
Liadan
Fearie
diddie
studiebol
Jazzlyn
Slakje
duckie
Lejow
Tania
MamaDaan
Happydobby
Flower_L
Annemie
Darius
blondje1313
bolus26
SarahKey
RYW
Star007
-Ieniemienie-
PapillonRose
kwak
Urban Naked
34 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Urban Naked ma 22 okt 2012 - 2:05

Ik werk in het onderwijs en heb nu herfstvakantie. M'n zoontje gaat 2 dagen in de week naar de kdv, en deze week gebeurt dat ook. Ik vind het wel prettig, ik heb 2 dagen echt rust op deze manier (en heel cliché, ik ben ook nog eens ziek op dit moment, lekker in de vakantie, dus het komt goed uit) en voor de continuïteit van m'n zoontje vind ik het ook wel goed.

Zijn er mensen die dit ook zo doen of het juist niet zo doen?
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 2:06

Ja, doen wij ook. Zij zijn het gewend en hebben regelmaat en wij hebben even de tijd om bij te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  kwak ma 22 okt 2012 - 2:09

ik zit op dit moment in de ziektewet maar D. gaat gewoon haar 3 ochtenden per week naar de gastouder.
Vandaag zelfs een hele dag ipv een ochtend maar dat komt meer omdat ik wou afmaken waar ik mee bezig was en haar vriendinnetje ook vandaag bij de gastouder is en dat zijn ze tegenwoordig niet meer.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  PapillonRose ma 22 okt 2012 - 2:10

Hier gaat ze deze week ook gewoon haar dagje naar het kdv (vandaag toevallig). Ook hier vakantie met alle schoolvakanties en dat ene dagje dat ze dan gaat wil ik wel door laten gaan. Dat is ze gewend en ze vindt het veel te leuk daar met de kindjes spelen enzo. Dus wil ik haar dat niet onthouden. Al heb ik soms wel lichtelijk een schuldgevoel dat ik dan zelf vrij ben. Maargoed, die ene dag in de zoveel tijd kan ik me dan ook wel overheen zetten. Plus dat A. het juist prachtig vindt op het kdv.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  -Ieniemienie- ma 22 okt 2012 - 2:10

Ik breng ze heel af en toe ook in de vakantie.
Breng ze wel later en haal ze eerder.

Maar ik doe dit zeker niet altijd. Ik vind dat mijn kind ook recht heeft op vakantie van het Kdv.
Ik zou mnd kind nooit 52wkn van het jaar elke kdv dag brengen.
Maar af en toe een dagje vind ik wel oké.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Star007 ma 22 okt 2012 - 2:11

D. zit op de flex opvang met 2,5 contractdagen. Meestal plan ik wel 2 x een hele dag of 1 x een hele dag, 1 x een halve dag in, als ik vakantie heb. Vandaag ben ik ziek thuis, en is ze ook de hele dag op de opvang, aangezien ik vandaag eigenlijk een dagdienst had. Vind het wel prettig nu. Maar ook in de vakantie, zodat ik ook een dagje voor mezelf heb of samen met mijn vriend ofzo. We brengen haar overigens niet alle weken weg in de zomervakantie !
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  RYW ma 22 okt 2012 - 2:19

Ik blijf het ook wel doen als ik een weekje vakantie heb, maar meestal neem ik vakantie op als we ook echt op vakantie gaan, en voor de rest neem ik losse dagen op om te klussen in huis en zo. Op die dagen gaan ze gewoon naar de bso, want soms heb ik het nodig om aan mijn rust te komen, en soms heb ik het nodig om te kunnen klussen. Als ik echt een week vakantie opneem, dan hangt het ervan af of we weggaan, dan gaan ze natuurlijk mee, en anders het ene dagje wel, het andere dagje niet, of ik haal ze inderdaad vroeg op of zo. Dat vinden ze zelf heel leuk en gezellig met hun vriendjes, en ik voel me er daardoor ook totaal niet schuldig om smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 2:24

Op het moment ben ik thuis dus is het niet van toepassing, maar toen ik werkte gebeurde dit zelden, als ik of mijn man of beide vrij waren was onze zoon ook thuis, dan ging hij niet naar de oma's toe.
Tegenwoordig gaat hij nog wel eens een dag (denk 1x in de maand ongeveer) naar mijn schoonmoeder toe omdat die dat erg leuk vind, mijn dochtertje blijft nog altijd bij mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  SarahKey ma 22 okt 2012 - 2:37

Mijn man is ook elke kindervakantie vrij. Ik juist niet, ik werk dan hele dagen ipv halve. Maar S gaat gewoon de dinsdag naar het kdv. We betalen er voor en hij vind het prachtig. Alleen in de zomervakantie breng ik hem niet als ik zelf twee weken vrij ben. Mijn man doet dan klusjes in huis waar je geen baby bij kan gebruiken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  bolus26 ma 22 okt 2012 - 2:38

ons kindje is nog niet geboren, maar ben dit wel van plan straks,tenzij we weggaan of ze moet het kinderdagverblijf niet leuk vinden.Het gaat ook hier maar om 1 a 2 dagen per week.

die dagen moet ik sowieso betalen en kan ik dan gebruiken om bij te slapen of te klussen oid of gewoon wat met mn man te gaan doen! wel zou ik haar dan wat later brengen en eerder ophalen denk ik!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  blondje1313 ma 22 okt 2012 - 2:41

L gaat gewoon elke keer, ze heeft toch al zo'n moeite met wennen aan nieuwe situaties, dus is de regelmaat fijn.

En ik vind het zelf ook wel prettig om eens lekker een dagje voor mezelf te hebben.

Ik ben ook aan het twijfelen wat ik straks tijdens mijn verlof wil doen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Darius ma 22 okt 2012 - 2:54

Ik kan het niet eens maken om L thuis te houden. Hij kijkt er zo naar uit!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Annemie ma 22 okt 2012 - 2:55

.


Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:46; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Flower_L ma 22 okt 2012 - 3:05

Wij gebruiken het dan om in huis te klussen etc. Dat gaat echt niet met l erbij

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Happydobby ma 22 okt 2012 - 4:14

Luce schreef:Ja, doen wij ook. Zij zijn het gewend en hebben regelmaat en wij hebben even de tijd om bij te komen.

+1

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  MamaDaan ma 22 okt 2012 - 4:44

Dat zullen wij niet zo snel doen, maar we hebben ook flexibele opvang en betalen alleen als hij gaat. Als hij vaste dagen had en we daar ook voor doorbetalen in de vakanties vind het eigenlijk wel logisch dat hij dan ook gaat (misschien wel iets minder of minder lang) Het lijkt me eigenlijk ook best wel lekker als je dan de hele dag voor jezelf hebt!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Tania ma 22 okt 2012 - 4:47

Als wij niet op vakantie gaan, gaan ze ook gewoon naar de gastouder. Ik werk onregelmatig maar ze gaan sowieso elke week, ook als ik niet hoef te werken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Lejow ma 22 okt 2012 - 4:50

B. gaat niet naar de gastouder als ik vakantie heb. We hoeven dan ook niet te betalen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  duckie ma 22 okt 2012 - 4:54

hier gaat ze als we vakantie hebben wel gewoon heen, ze vind het erg leuk, zo blijft ze ook in het ritme, en we betalen er ook gewoon voor. wij kunnen dan ook net wat in huis doen waarbij het niet altijd handig is als er een nieuwschierig dametje bij rondloopt.... meestal brengen we haar wat later en proberen haar weer wat eerder op te halen.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Slakje ma 22 okt 2012 - 5:23

Ik breng Louise ook op maandag naar het kdv terwijl ik meestal op maandag thuis ben. Dan heb ik gewoon meer tijd voor het huishouden en kan ik doorwerken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Jazzlyn ma 22 okt 2012 - 5:36

Nee dat doe ik niet. Tijdens mijn verlof wel, zodat ik kon rusten ivm vroegtijdige weeen. Maar anders echt nooitKind naar de opvang als je zelf vakantie hebt 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  studiebol ma 22 okt 2012 - 6:06

Toen ik drie weken zomervakantie had zijn ze drie weken thuis geweest bij ons. Straks in de kerstvakantie weet ik nog niet of ik de maandag voor kerst werk, maar ik breng ze die dag wel naar het dagverblijf en zie dan nog wel wat ik doe. Ik heb er toch al voor betaald en ze vinden het daar leuk en dan heb ik misschien een dagje voor mezelf. Dit komt niet zo vaak voor.

Nu is mijn vriend nog thuis en zouden ze normaal naar mijn ouders gaan morgen, maar nu blijven ze lekker bij mijn vriend, Voor hem ook wel leuk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  diddie ma 22 okt 2012 - 6:10

Nee, dat heb ik volgens mij nooit gedaan.
Maar ik ben ook nooit vrij als J. niet vrij is.

Ik werk 5 dagen per week, dus dan zou ik die extra vrije dag bij hem willen zijn.

diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Fearie ma 22 okt 2012 - 6:32

Wij hebben dat nog niet gehad, maar bij ons zal D ook in ieder geval 1 a 2 dagen na de opvang blijven gaan als we vakantie hebben en we zijn thuis. Soms is een dagje voor mezelf ook wel lekker.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Liadan ma 22 okt 2012 - 6:39

Ik breng mijn dochter meestal niet als ik vakantie heb, maar soms ook wel. Deze week heb ik vakantie en morgen gaat ze toch naar het kdv.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt Empty Re: Kind naar de opvang als je zelf vakantie hebt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum