Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

+9
Catwoman79
SarahKey
Manderijn
Steep
xxjojootjexx
Parel
Sea of Trees
Printje
piene1983
13 plaatsers

Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  piene1983 zo 24 maa 2013 - 21:05

Als jullie kindje(s) ziek is ( zijn) hoe lossen jullie dit dan op met de opvang als je moet gaan werken?

Momenteel zit ik thuis met B. die een flinke oorontsteking en een hoge luchtweginfectie heeft. Hangerig, huilen, hoesten en overgeven gecombineerd met koorts. Eigenlijk had ik vandaag moeten werken, vrijdag is mijn vriend thuis gebleven. Enerzijds voel ik me schuldig dat ik niet ben gaan werken, mijn schoonouders zouden eigenlijk oppassen en zij zouden best prima voor hem kunnen zorgen maar anderzijds wil ik deze "mamma-plakker" nu niet wegbrengen en hem gewoon "míjn liefde" geven. En in de gaten houden wat hij eet en drinkt aangezien hij al vanaf donderdag nauwelijks eet en minimaal drinkt.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Printje zo 24 maa 2013 - 21:07

Ik denk dat hier toch oma gewoon zou komen, ik kan namelijk geen vrij krijgen. Man wel dus misschien zou dat eventueel een oplossing zijn maar ik denk dat dan toch oma gewoon zou komen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Sea of Trees zo 24 maa 2013 - 21:08

Ik heb nog 'geluk' dat ik op school zit en redelijk makkelijk een dag kan missen als mijn zoon ziek is. Maar met werk kan ik me voorstellen dat dat minder makkelijk gaat. Ik denk overigens wel dat ik zou proberen of mijn ouders of schoonmoeder bij mij op kan passen, en als dat niet gaat dan zou ik thuis blijven. Ik zou hem niet weg brengen in ieder geval..
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Parel zo 24 maa 2013 - 21:12

Dan blijft mijn vriend thuis, of ik, en als uiterste geval mijn moeder.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 21:20

Dan blijf ik thuis, of mijn man, meestal mijn man eigenlijk, ik kan niet zomaar wegbljen. Ik vind het wel wat dubieus dat je thuisblijft als je best andere opties hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  xxjojootjexx zo 24 maa 2013 - 21:35

Eens met Artemis.
1 van ons blijft alleen thuis bij ziekte wanneer dit op een dag is dat oma niet kan oppassen. Oma is net zo lief voor de kindjes en daar zijn ze ook zo goed als thuis. Of oma komt bij ons, dat kan ook.
Verder zorgen wij dat we het eerlijk verdelen qua thuis blijven. Ik kan makkelijk last minute thuisblijven of naar huis gaan van het werk, maar mijn man kan weer makkelijker meerdere dagen achter elkaar thuis blijven. Uit zijn werk naar huis komen is voor hem meestal geen optie ivm reistijd.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Steep zo 24 maa 2013 - 21:36

Mijn man blijft dan thuis. Ik kan niet thuis blijven, dan is bezetting op mijn woongroep niet voldoende.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Manderijn zo 24 maa 2013 - 22:10

Dan komt gewoon mijn schoonmoeder. Die past anders ook op, dus dan ook. Ik zie niet in waarom je als moeder dan beslist thuis zou willen blijven, en ik weet dat mijn baas daar ook niet blij mee gaat zijn. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  piene1983 zo 24 maa 2013 - 22:20

Ik werk in het onderwijs, op maandag heb ik lesgebonden taken en op twee andere dagen doe ik de interne begeleiding. Vandaag zou mijn duo komen om de kinderen te toetsen, met haar ruil ik nu de donderdag zodat zij dan kan toetsen. Mijn taken voor de interne begeleiding blijven dan liggen, hiervoor ga ik dan vrijdag aan het werk aangezien dit toch een vrije dag is. Op deze manier kan ik compenseren. Natuurlijk is het niet leuk voor mijn collega's maar zelf heb ik er nooit een probleem mee gehad als een moeder thuis blijft om bij haar zieke kind te zijn, tenzij dit maandelijks het geval is natuurlijk. B. is al een flink aantal keren ziek thuis geweest en dan ben ik wel gaan werken omdat dan mijn vriend of mijn moeder konden thuisblijven of komen. Zieke kindjes horen er nu eenmaal een beetje bij en voor alles thuisblijven kan natuurlijk ook niet.

Op dit moment is het zo dat als mijn eigen moeder had willen oppassen ik
wel had gaan werken, mijn schoonouders zijn heel snel in paniek en hen
vertrouw ik de zorg dan minder snel toe. Vorige keer was hij ook ziek,
bleek dat ze hem zijn pap en warm eten hadden opgedrongen waarna hij
moest overgeven. "Hij moet toch iets eten" was hun devies. Daar ben ik
wat van geschrokken... Misschien dat dat ook meespeelt.

Of het dubieus is dat ik thuisblijf dat weet ik niet. Artemis, misschien niet geheel zo jouw bedoeling maar ik voel me aangevallen. Kun je uitleggen wat je bedoelde? Ik vraag oprecht om ervaringen, niet om mijn gelijk wat betreft het thuisblijven.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Manderijn zo 24 maa 2013 - 22:29

Het zal dan ook afhankelijk van je werk zijn. Als ik niet kom moeten ze er iemand anders voor inhuren. Ruilen onderling kan ook, maar wij zijn zo goed als allemaal jonge moeders. Dus dan lukt dat eigenlijk niet.
Maar zoals je het dan zelf oplost zou het voor mij ook wel een mogelijkheid zijn.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  SarahKey zo 24 maa 2013 - 22:48

S gaat nu sowieso naar oma en niet meer naar het kdv. Dus had hem dan sowieso gebracht. Toen hij nog op het kdv was kon ik oma ook inschakelen. En als oma niet kon, dan bleef ik of papa thuis. Is 1 keer voorgekomen dat ik thuis moest blijven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Catwoman79 zo 24 maa 2013 - 22:51

Vorige week was mijn zoontje ook ziek. Tussen 39-40 graden koorts. Alleen maar hangen en niks doen.
Oma is toen meerdere keren hier geweest om op te passen
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Mrs. Jansen ma 25 maa 2013 - 0:51

Wij zullen eerst zoeken naar een andere oplossing (bij opa en oma) Mocht dat niet lukken dan blijft een van ons thuis.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Gast ma 25 maa 2013 - 1:56

Dubieus omdat je best kunt werken, want je hebt opvang. En nu laat je je collega en de kinderen ervoor opdraaien. Heb je geen opvang, dan heb je zorgverlening om zsm iets te regelen qua opvang, of ik zelf nam dan gewoon een vrije dag, dat kon in een andere baan, Marne kan dat niet meer, mijn man kan thuis werken of een vrije dag opnemen.

Kijk, als er echt iets is snap ik dat je thuis blijft bij geen opvang, maar als een kindje 'gewoon' ziek is en je hebt best opvang, dan vind ik thuisblijven niet terecht, als je eigenlijk niet gemist kan worden omdat nu een ander moet invallen.

In sommige banen kun je vrij snel een dag leegplannen, mijn man verzet wat afspraken en mist misschien een vergadering, en doet de rest thuis. Als ik afbel hebben mijn collega's een onverantwoorde situatie, dn vervanging wordt er niet zo snel geregeld. Dus kan ik niet afvellen. Kijk, moet ik mee naar het ziekenhuis ofzo, dan is het anders, maar in andere gevallen gaat thuisblijven gewoon niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Star007 ma 25 maa 2013 - 2:17

Als D. zo ziek is, dat ze niet naar de opvang kan, probeer ik opa of oma te regelen. Deze kunnen net zo goed voor haar zorgen als ze ziek is. Als zij niet kunnen, dan blijven mijn man en ik om en om thuis. Vind ik ook het eerlijkste tegenover onze werkgevers.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  piene1983 ma 25 maa 2013 - 2:22

Artemis, bedankt voor je uitleg. Ik begrijp wat je zegt, daarin heb je ook gelijk.

Op dit moment heb ik kunnen ruilen en ben ik nu mijn zoontje slaapt ook aan het werk omdat ik ook taken heb die ik thuis kan doen. Vrije dagen heb ik niet, ruilen kan op dit moment wel. Dat ik vandaag niet werkt zorgt ervoor dat de vrije vrijdag voor mij niet opgaat, ergens moet ik toch de dingen doen die moeten aangezien niemand anders ze voor me gaat doen. Ik maak me ook gewoon teveel zorgen om mijn mannetje nu, kan dat niet loslaten of uit handen geven. Andere keren was hij ook ziek, toen kon ik het makkelijker loslaten maar dat gaat deze keer echt moeilijk. De eerste keer zo ziek als hij nu is, het kan vast nog veel erger maar ik vind dit al behoorlijk vreselijk.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  studiebol ma 25 maa 2013 - 8:07

Als ik afspraken heb staan probeer ik mijn vader of moeder te regelen. Vaak lukt dat wel een ochtend of een middag. En dan neem ik het andere dagdeel vrij, of ik werk thuis. Ik kan prima thuis werken, mag ook in mijn functie, en als ze ziek zijn slapen ze hier heel veel en kan ik ook gewoon wat doen. De uren die ze wakker zijn en ik niks kan doen haal ik dan savonds in of neem ik als nog op.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Liadan ma 25 maa 2013 - 8:12

Mijn zoon is nu ook ziek en hij is de hele dag bij opa en oma geweest omdat wij allebei werken op maandag, ik weet zeker dat zij heel goed voor hem zorgen. Neemt niet weg dat ik veel liever bij hem zou zijn omdat ik weet dat hij het liefst bij mij is als hij ziek is.

Wat zielig dat jouw zoontje ook ziek is, beterschap voor hem.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek kind, hoe oplossen met opvang? Empty Re: Ziek kind, hoe oplossen met opvang?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum