Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

+16
PapillonRose
Filoria
mzcharlotte
Stuiterbal
Steep
Blue flower
Julia
Susan
Liadan
MissD
ekjir@M
Twellie
Coco
Mamsie
Annemie
Dille
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Dille ma 9 jul 2012 - 3:58

De meest irritante zin die ouders tegen me konden zeggen toen ik nog geen moeder was. Zo belerend, betweterig, bah! Alsof ik me niet kon inleven in hun situatie! Ik heb me dan ook heilig voorgenomen dat als ik eenmaal moeder was ik dit nooit tegen iemand zou zeggen.

En tóch, nu, twee kinderen verder, spookt het zinnetje in sommige situaties door m'n hoofd. Ik heb hem nog steeds binnen kunnen houden, maar soms is dat best lastig. Omdat het in sommige gevallen ook gewoon zo wáár is!

In welke situaties hebben jullie deze zin wel eens willen zeggen of zelfs gezegd tegen iemand?
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 4:08

Niet en ben ik ook niet van plan, wat een verschrikkelijke dooddoener. Vraag me eigenlijk af wat een moeder of toekomstig moeder daar nu mee opschiet als zoiets gezegd wordt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Annemie ma 9 jul 2012 - 4:08

Pfff ik heb dat echt al heel vaak gezegd tegen bepaalde collega's.. heb het zelf ook nooit irritant gevonden..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Mamsie ma 9 jul 2012 - 4:09

hahahaa en dan komt nu de volgende. Wacht maar tot ze groter zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Coco ma 9 jul 2012 - 4:10

Ik vind de vraag of ik lekker aan het chillen ben inmiddels vrij irritant worden en dan gaat dat zinnetje inderdaad ook weleens door mijn hoofd ja. Velen denken dat, doordat ik niet werk, ik de hele dag kan doen en laten waar ik zin in heb. Zo werkt dat dus echt niet, zeker niet in deze peuterpuberfase 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' 394967 En als ik what's app rond 21.00-22.00 uur dat ik ga slapen en dan te horen krijg dat ik toch helemaal niet werk, waar ik dan zo moe van wordt, ja dan spookt dat ook wel door mijn hoofd.

Maar zeggen doe ik het eigenlijk nooit, tenzij het gesprek over dat onderwerp gaat.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Twellie ma 9 jul 2012 - 4:13

Ik heb me tot nu toe ook in weten te houden, maar het heeft wel eens op het puntje van mijn tong gelegen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  ekjir@M ma 9 jul 2012 - 4:13

Dit heeft ooit iemand 1x tegen me gezegd. Ze zette haar 2 kinderen in de draaimolen maar was niet van plan om een kaartje te kopen want ze had geen geld. Toen ik zei dat ik niet ging draaien voor dat er of een kaartje was of dat ze uit gingen werd ze boos omdat ze met 2 huilende kinderen zat.

M´n vriend en ik zeiden gelijk in koor `Die willen na een jaar niet meer in de draaimolen´ En dat klopt ook...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 4:14

Mamsie schreef:hahahaa en dan komt nu de volgende. Wacht maar tot ze groter zijn.

Die krijg ik nu dus met regelmaat te horen. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  MissD ma 9 jul 2012 - 4:16

Tiramisu schreef:
Mamsie schreef:hahahaa en dan komt nu de volgende. Wacht maar tot ze groter zijn.

Die krijg ik nu dus met regelmaat te horen. 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' 394967

Ja die krijg ik hier ook wel vaak te horen... vooral ook omdat onze dochter hartstikke rustig/vrolijk is en gewoon heel erg makkelijk. Hoor dan zoveel mensen zeggen "wacht maar tot ze groter is"... alsof ze dan niet meer zo kan zijn.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Liadan ma 9 jul 2012 - 4:18

Ik denk het wel eens, maar zeg het nooit, ik vind het ook een irritant zinnetje. En 'wacht maar tot ze groter zijn' vind ik nog irritanter. Het is beide nooit in het echt tegen me gezegd, het laatste wel eens hier op het forum tegen me.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 4:30

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 12:07; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Julia ma 9 jul 2012 - 4:40

Ik snap wel dat de zin irritant is, als je zelf nog geen kinderen hebt en het wordt tegen je gezegd. Dat vond ik vroeger ook. Maar nu ik zelf een dochter heb...het is zooo waar! Ik heb bv een vriendin die vrij makkelijk commentaar geeft op de opvoeding van anderen, niet in hun gezicht maar ze vindt en zegt het dan wel tegen anderen. Dat irriteert me zo. Ze weet het vaak beter. Nou ze is nu zelf zwanger en ik ben benieuwd:lol:
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 4:42

Wat ik nog erger vind dan mensen die geen kinderen hebben en commentaar leveren: mensen die één kind hebben dat toevallig heel makkelijk is en die dan denken dat dat door hun opvoedmethodes komt, die uiteraard excellent zijn of juist enorm relaxed ('makkelijke ouders hebben makkelijke kinderen'). Ik moet dan altijd wel even gniffelen als het tweede kind uit een heel ander hout blijkt te zijn gesneden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Blue flower ma 9 jul 2012 - 4:55

Nois schreef:Ik vind de vraag of ik lekker aan het chillen ben inmiddels vrij irritant worden en dan gaat dat zinnetje inderdaad ook weleens door mijn hoofd ja. Velen denken dat, doordat ik niet werk, ik de hele dag kan doen en laten waar ik zin in heb. Zo werkt dat dus echt niet, zeker niet in deze peuterpuberfase 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' 394967 En als ik what's app rond 21.00-22.00 uur dat ik ga slapen en dan te horen krijg dat ik toch helemaal niet werk, waar ik dan zo moe van wordt, ja dan spookt dat ook wel door mijn hoofd.

Maar zeggen doe ik het eigenlijk nooit, tenzij het gesprek over dat onderwerp gaat.

Heeeel herkenbaar! silent
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Steep ma 9 jul 2012 - 5:01

Dat zinnetje is nooit tegen mij gezegd, maar hij spookt wel regelmatig door mijn hoofd als ik mijn schoonzusje zie. Toen ik ging bevallen was zij 6 weken zwanger en ze had best vaak commentaar op hoe ik reageerde (te relaxt, of juist te paniekerig..) en ik heb zo vaak gedacht, wacht maar af jij.. En nu, zit zij soms in dezelfde situaties en reageert ze precies hetzelfde als mij (mijn man zei dat laatst nog tegen mij, dat we zoveel op elkaar lijken qua moederschap). Nu heb ik vaak de neiging om te zeggen; ik zei het toch! Maar dat doe ik niet, want zij zal niet toegeven dat ze op die manier op mij heeft gereageerd.

Edit: het lijkt me wel heeeeerlijk om dat 1 keer tegen haar te zeggen, al is het maar voor mijn eigen genoegdoening Wink
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 5:41

Een collega van mij was vorige week moe van een dagje klussen. Hij was om 10u opgestaan en om 22u lag hij weer in bed.
En hij was echt he-le-maal op, gebroken, doodmoe en kon geen puh meer zeggen.

Ja, toen dacht ik wel even: Wacht maar tot je een kind hebt.
Maar ik heb niks gezegd, hij komt er vast snel achter :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 5:58

Susan schreef:Wat ik nog erger vind dan mensen die geen kinderen hebben en commentaar leveren: mensen die één kind hebben dat toevallig heel makkelijk is en die dan denken dat dat door hun opvoedmethodes komt, die uiteraard excellent zijn of juist enorm relaxed ('makkelijke ouders hebben makkelijke kinderen'). Ik moet dan altijd wel even gniffelen als het tweede kind uit een heel ander hout blijkt te zijn gesneden.



Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Stuiterbal ma 9 jul 2012 - 6:36

Mamsie schreef:hahahaa en dan komt nu de volgende. Wacht maar tot ze groter zijn.

Yes
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 6:41

Susan schreef:Wat ik nog erger vind dan mensen die geen kinderen hebben en commentaar leveren: mensen die één kind hebben dat toevallig heel makkelijk is en die dan denken dat dat door hun opvoedmethodes komt, die uiteraard excellent zijn of juist enorm relaxed ('makkelijke ouders hebben makkelijke kinderen'). Ik moet dan altijd wel even gniffelen als het tweede kind uit een heel ander hout blijkt te zijn gesneden.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  mzcharlotte ma 9 jul 2012 - 6:45

Ik kan me totaal niet storen aan zo'n opmerking. Ik weet inderdaad nog niet hoe het is en het zal ongetwijfeld totaal anders zijn dan ik me nu voorstel.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Filoria ma 9 jul 2012 - 6:56

Als mensen klagen over moeders die hun kinderen 'niet opvoeden'. Bijvoorbeeld ze niet corrigeren als ze in de trein herrie maken etc.

Dan denk ik: je weet of die moeder al de hele dag politieagentje heeft gespeeld en nu dood- en doodmoe is en daardoor even niks meer uit kan brengen. Dat soort middagen heb ik zelf ook wel eens namelijk Embarassed Nu ik moeder ben weet ik dat niet alles wat ik tegen mijn kind zeg een bewuste keuze is. Soms ben ik echt te moe om goed na te denken over wat ik tegen hem moet zeggen Embarassed
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  PapillonRose ma 9 jul 2012 - 7:18

Ik vind dat best storend zulke opmerkingen. Al ligt het er ook aan wie ze maakt en in welke context. Maar over het algemeen hoor ik dat soort dingen niet graag. Scheelt dat ik dit ook niet vaak hoor, dus als ik het dan eens hoor kan ik het meestal wel hebben. Met name de opmerking 'wacht maar tot ze groter is, dan....' vind ik niet echt leuk. Hoewel ik die vaak beantwoord met een opmerking in de trant van 'handig zo'n glazen bol, hadden we die allemaal maar Razz '. Dit doe ik alleen als het vervelend bedoeld is overigens, wat niet altijd het geval is.

Zelf probeer ik me in te houden en dit soort opmerkingen niet te maken, al komen ze soms wel in me op. Zo kan ik me er ontzettend aan storen dat er mensen zijn die niet snappen dat ik soms echt kapot ben, zo moe ben ik dan. Dan vraag ik me weleens af of ze me zouden begrijpen als ze zelf in een vergelijkbare situatie zouden zitten. Al denk ik dan maar dat ze niet beter weten en ze er wellicht vanzelf achter komen in de toekomst.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  _Lana_ ma 9 jul 2012 - 8:35

MissD schreef:
Tiramisu schreef:
Mamsie schreef:hahahaa en dan komt nu de volgende. Wacht maar tot ze groter zijn.

Die krijg ik nu dus met regelmaat te horen. 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' 394967

Ja die krijg ik hier ook wel vaak te horen... vooral ook omdat onze dochter hartstikke rustig/vrolijk is en gewoon heel erg makkelijk. Hoor dan zoveel mensen zeggen "wacht maar tot ze groter is"... alsof ze dan niet meer zo kan zijn.

Dit vind ik inderdaad ook zo'n dooddoener.
Eerst krijg je te horen dat de eerste tijd zo enorm heftig is en als je zegt dat het meevalt, dan zeggen ze 'wacht maar tot ze een paar maanden zijn' en nu is het 'wacht maar tot ze gaan kruipen'. En dan is het waarschijnlijk 'wacht maar tot ze gaan lopen' enz.
Dan denk ik, het zal allemaal vast wel pittig worden, maar ik krijg toch kinderen, omdat ik het heel leuk vind dat kindjes zich zo ontwikkelen?
Anders had ik beter kinderloos kunnen blijven.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 8:37

_Lana_ schreef:

Dit vind ik inderdaad ook zo'n dooddoener.
Eerst krijg je te horen dat de eerste tijd zo enorm heftig is en als je zegt dat het meevalt, dan zeggen ze 'wacht maar tot ze een paar maanden zijn' en nu is het 'wacht maar tot ze gaan kruipen'. En dan is het waarschijnlijk 'wacht maar tot ze gaan lopen' enz.
Dan denk ik, het zal allemaal vast wel pittig worden, maar ik krijg toch kinderen, omdat ik het heel leuk vind dat kindjes zich zo ontwikkelen?
Anders had ik beter kinderloos kunnen blijven.

Wacht maar tot ze op kamers gaan wonen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Filoria ma 9 jul 2012 - 8:38

Susan schreef:
_Lana_ schreef:

Dit vind ik inderdaad ook zo'n dooddoener.
Eerst krijg je te horen dat de eerste tijd zo enorm heftig is en als je zegt dat het meevalt, dan zeggen ze 'wacht maar tot ze een paar maanden zijn' en nu is het 'wacht maar tot ze gaan kruipen'. En dan is het waarschijnlijk 'wacht maar tot ze gaan lopen' enz.
Dan denk ik, het zal allemaal vast wel pittig worden, maar ik krijg toch kinderen, omdat ik het heel leuk vind dat kindjes zich zo ontwikkelen?
Anders had ik beter kinderloos kunnen blijven.

Wacht maar tot ze op kamers gaan wonen.
HAALLELUJAAH HALLELUJAH HAAAAALLELUJAH cheers
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Empty Re: 'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum