Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opvang oudste kind tijdens kraamperiode

+7
kwak
Flower_L
Twellie
shadow
Monnie
Tania
Rouge
11 plaatsers

Ga naar beneden

Opvang oudste kind tijdens kraamperiode Empty Opvang oudste kind tijdens kraamperiode

Bericht  Rouge wo 21 maa 2012 - 2:01

Wist ff niet hoe ik de titel beter kon verwoorden, maar wat deden jullie met de oudste toen jullie 2e kindje net was geboren? Gewoon naar de oppas/kdv/psz laten gaan zoals altijd? Een week thuis houden? Wel wegbrengen, maar dan minder? Langer thuishouden?
Ik denk dat ik mijn zoon de eerste week sowieso lekker thuis hou, dan kunnen we met ons gezin wennen aan de nieuwe situatie (en er is als het goed is genoeg hulp om ook apart met de oudste iets te ondernemen). Maar ben wel benieuwd hoe hij gaat reageren als ik hem straks naar de peuterspeelzaal ga brengen en zijn babyzusje mag wel thuisblijven (zoon heeft het de laatste weken al iets moeilijker met afscheid nemen, verder gaat het wel goed) Hoe was dat bij jullie kindje(s)?
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvang oudste kind tijdens kraamperiode Empty Re: Opvang oudste kind tijdens kraamperiode

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 2:03

Hier de eerste week bijv inderdaad thuis en daarna gewoon naar de opvang. Denk dat ik alle energie wel nodig heb met een pasgeborene plus dat ik denk dat het ritme voor hem
gewoon heel fijn is.

Gast
Gast

Opvang oudste kind tijdens kraamperiode Empty Re: Opvang oudste kind tijdens kraamperiode

Bericht  Rouge wo 21 maa 2012 - 2:05

Ja precies, ik wil ook niet dat zijn hele ritme omgegooid wordt door de baby (hoewel hij denk ik het liefst thuis zou willen blijven). Ik hoop niet dat het afscheid nemen dan erger gaat worden.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 2:08

We hebben hier de opvang voor de oudste gewoon door laten lopen. Hij ging maar twee halve dagen naar KDV toen en dat was toen zijn zusje 'al' vijf dagen oud was. Ook is hij een paar keer naar mijn ouders geweest in de kraamweek. Daar ging hij normaal ook naartoe. We hebben het dus eigenlijk net als anders gehouden.
Nu zullen we de opvang ook niet aanpassen denk ik. Ja of de baby moet nét zijn geboren als de jongste naar de opvang zou gaan, dan zouden we haar wel thuis houden. De oudste heeft meivakantie in de week dat ik ben uitgerekend dus die is sowieso veel thuis. Als ze vijf dagen per week naar de opvang zouden gaan zou ik ze wel wat meer thuishouden, maar ik wil ze ook niet helemaal uit hun ritme halen.
Hier verder geen problemen gehad met naar het kdv gaan terwijl de baby thuisbleef.

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 21 maa 2012 - 2:10

J. is gewoon de dag dat hij altijd naar de gastouder gaat ook gegaan in die week. Hij is ook twee keer een dagje met opa en oma mee geweest om wat leuks te doen. Hij werd er heel onrustig vand dat ik in bed lag en hij met mijn man beneden was maar ik vond het wel echt fijn om in bed te liggen overdag. Dus probeerde mijn man zoveel mogelijk met hem te ondernemen overdag en ze kwamen natuurlijk ook regelmatig even boven kijken of samen eten, eind van de middag ging de baby naar papa of de kraamhulp en ging ik met J. filmpjes kijken op de laptop. Veel meer kon ik nog niet met hem doen maar ik wilde hem toch elke dag even alleen aandacht geven en hij vond dat gelukkig heel gezellig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 2:22

onze dochter stopt bij de gastouder op het moment dat ik verlof krijg, zij zal dus na de geboorte ook gewoon thuis zijn.

en tellen de uren waarover je je zwangerschapsuitkering krijgt trouwens gewoon mee voor die 140% van de gewerkte uren waarover je toeslag kunt krijgen?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 2:34

Ik laat de opvang wel gewoon doorgaan voor mijn zoon. Is voor hem prettig, maar ook voor onszelf.

Gast
Gast

Bericht  Monnie wo 21 maa 2012 - 2:41

Wij laten de opvang ook gewoon doorgaan. Ik denk dat het straks wel lekker is om die dagen helemaal aan de baby te kunnen besteden, daarnaast heeft mijn zoontje het prima naar zijn zin op het kdv, dus voor mij geen redenen om het stop te zetten. Als de baby net geboren is kijken we wel wat fijn is, die week wel of niet naar de opvang.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 2:45

Dat zat ik me dus ook af te vragen. Als het goed is beval ik dinsdag. Mijn zoon is op dinsdag altijd de hele dag op het kdv. Dan woensdagmiddag en donderdag de hele dag. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou zal doen.

Gast
Gast

Bericht  shadow wo 21 maa 2012 - 2:46

hier is n een weekje thuisgebleven en erna weer naar de opvang. Ik ga haar wel eens iets eerder halen of smorgens gaat ze wat later maar we merken dat dit voor haar ritme beter is. Denk dat het voor haar moeilijker zou zijn om na al die weken thuis naar de opvang te moeten.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  Rouge wo 21 maa 2012 - 4:11

yvonne schreef:Dat zat ik me dus ook af te vragen. Als het goed is beval ik dinsdag. Mijn zoon is op dinsdag altijd de hele dag op het kdv. Dan woensdagmiddag en donderdag de hele dag. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou zal doen.

Ik zou hem gewoon thuis houden denk ik, en misschien alleen de dinsdag laten gaan kan jij in de tussentijd ff bevallen Wink (alsof het niets is haha)

Maarre wel spannend a.s dinsdag al!! smile
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Bericht  Twellie wo 21 maa 2012 - 4:40

Wij hadden helaas heel veel opvang nodig, ik lag in het ziekenhuis en mijn vriend werkte gewoon. Allerlei verschillende mensen hebben tijdens die tijd voor haar gezorgd (schoonmoeder, mijn broer, vriendinnen enzovoorts). Toen ik thuis was hebben we haar in eerste instantie gewoon op de normale tijden naar de opvang gedaan om haar in haar ritme te houden. Toen werd ze flink ziek (infectie) en is ze een paar weken thuis geweest. Ze was daarna even helemaal van de rit, zal ook door de ziekte zijn gekomen, maar bij een evntueel volgend kindje zou ik de kinderen zoveel mogelijk thuis houden in de eerste periode (voor zover mogelijk) om te wennen aan de nieuwe situatie.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Flower_L wo 21 maa 2012 - 7:57

Ik zou eerste dagen l wel thuis houden. Daarna volgens ritme naar kdv, maar dan soepele tijden. En als ik dagje denk...vandaag lekker thuis met zn allen...zou ik hem lekker thuis houden.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 7:58

Wij hebben hier de keuze aan Dylan gelaten.. Hij ging op maandag en woensdag naar het kdv. Lynn is op vrijdag geboren en meneer wilde maar wat graag maandag weer naar de opvang! Wel lekker rustig op gestart en op tijd weer opgehaald maar brak wel zijn week waarom alles om de kleine meid draaide.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 8:01

Ik heb nog geen idee wat we gaan doen, mn ouders passen normaal gesproken op dus ik denk vast wel dat ze Y. af en toe zullen ophalen om met haar leuke dingen te gaan doen. :-)

Gast
Gast

Bericht  kwak wo 21 maa 2012 - 8:06

als het zover is laat ik D. denk ik een week thuis.
ik denk vooral dat ik het haar laat bepalen, als ik merk dat D. het te druk vind thuis doe ik haar dan misschien wel naar de gastouder.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  -Ieniemienie- wo 21 maa 2012 - 8:08

Mijn Weeen begonnen do nacht, en vrijdag (+woe) gaat M altijd naar t kdv.
Ik heb mn zusje gebeld om half7 smorgens dat het begonnen was en of ze M op kon halen en naar t kdv kon brengen.
Ze heeft haar weggebracht en toen ben k naar t ziekenhuis gegaan. Om 8.15u bevallen.
Mn zusje heeft haar om 14u opgehaald zodat ze thuis was toen wij thuis kwamen.

Dus de dag van de bevalling was ze op t kdv.
Die week hebben we haar woensdag en vrijdag thuis gehouden.
Die week erna is ze gewoon wel gegaan.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Wennes wo 21 maa 2012 - 8:14

Rejoy. schreef:

en tellen de uren waarover je je zwangerschapsuitkering krijgt trouwens gewoon mee voor die 140% van de gewerkte uren waarover je toeslag kunt krijgen?

Ja deze tellen mee, dit heeft geen invloed op je toeslag.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  pindaatje wo 21 maa 2012 - 8:20

Hier hebben we de opvang ook gewoon door laten gaan.. Oudste wou zelf ook graag weer naar het kdv.
Ik ben op dinsdag bevallen en zij zou die woensdag weer naar de opvang gaan, maar toen hebben we haar thuisgehouden. De week erop is ze op dinsdag weer heen gegaan.
Ze had er overigens geen moeite mee dat ik de jongste weer mee naar huis nam.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 20:35

Hij gaat altijd op vrijdag naar de op's en oma's en zal dan ook gewoon gaan.
Als hij naar een dagverblijf zou gaan ofzo dan zou ik dat ook gewoon door laten gaan om te zorgen voor zo normaal ritme mogelijk.

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn wo 21 maa 2012 - 20:53

Ik zal ongeveer 3 dagen in het ziekenhuis liggen ivm keizersnede. Hij is dan overdag bij mijn ouders, savonds is hij dan bij mijn man. Daarna zal hij denk ik thuis zijn en alleen 1 dag naar het KDV gaan.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: