Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stomme vragen mbt je zwangerschap

+28
Sjonno
Aggi
Tania
Bolleke
VeryCherry
RYW
blondje1313
sheila123
Dora
Happydobby
Kat1980
Printje
Muppetje
PapillonRose
Dolphinne
Susan
Moon
Mida4you
Teddyaapje
Floor
Catwoman79
Flemy
Parisienne
Lavendel
Pussycat
Theeleut
Mamsie
frummel87
32 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

stomme vragen mbt je zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: stomme vragen mbt je zwangerschap

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:00

Parisienne schreef:
Arden schreef:
.

Denk dat je dit in een verkeerd topic hebt gezet? Wink

haha, ik zat die reactie al te zoeken in het andere topic en ik dacht waar issie nou :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

stomme vragen mbt je zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: stomme vragen mbt je zwangerschap

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:03

Als iemand je vraagt of het gepland was vind ik dat wel zo negatief klinken dat ik de bal terug zou kaatsen met de vraag 'waarom zou het niet gepland zijn?'

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:08

Lilith schreef:
Coco schreef:
sharky schreef:Ik hoor vaak 'wil jij nog geen kinderen' . Ben namelijk ook lid van de club van 30 (+1) Wink en gezien de leeftijd is het allang tijd voor kinderen, maar mensen realiseren zich niet dat zo`n kleine opmerking best hard aan kan komen.

Vind ik ook onbeschoft. Misschien ben je wel bezig maar lukt het niet, krijg je zo'n k*topmerking.
Snap niet waarom mensen zich met zulke dingen moeten bemoeien.

Ik vind dat niet onbeschoft. Je mag toch gewoon vragen of iemand iets wil of niet? Dat vind ik iets anders dan 'het wordt toch wel een keer tijd voor kinderen zeg'. Je mag toch gewoon vragen? En als je wel wilt en het lukt niet of je wilt het gewoon NU nog niet dan kun je toch gewoon zeggen 'jawel, maar nu nog niet' of 'ja, maar het gaat helaas niet zo makkelijk' of 'ja, ooit wel'?

Ik vind het wel een onbeschofte vraag. Iemand in mijn omgeving heeft ontdekt dat het kinderen krijgen voor haar en haar man helaas geen zelfsprekendheid meer is. Ze heeft het hier moeilijk mee. Dit soort vragen zijn voor haar een stomp in de maag. Je wilt het niet met iedereen gaan bespreken maar op deze manier wordt je in een lastig pakket geduwd. Doe je het af met 'ach, nu nog niet' dan klopt dat niet. Je hart schreeuwt dat je zo graag wil en al zo lang hebt moeten wachten. Vertel je de waarheid dan moet je die persoon voortaan weer op de hoogte houden waar je geen zin in hebt. Ze wil deze informatie niet met iedereen delen wat ik me goed voor kan stellen. Jij hebt blijkbaar geen moeite om dat soort info evt te moeten delen, niet iedereen is zo. Daarom vind ik de vraag wel onbeschoft. 'Zou je kinderen willen' is natuurlijk een algemene vraag waar je gewoon 'ja' op zou kunnen zeggen maar grote kans dat ze dan verder gaan vragen als 'wanneer gaan jullie ervoor?'.

Ik krijg de vraag overigens ook al heel vaak (30+2) en vind hem gewoon irritant worden. Als ik ze wil en het er de tijd voor vindt, zal ik er voor gaan en zul je het wel merken. Ik ga niet met iedereen delen vanaf wanneer ik hiermee wil en ga beginnen.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 4 feb 2011 - 0:13

Zusje van Bert schreef:Als iemand je vraagt of het gepland was vind ik dat wel zo negatief klinken dat ik de bal terug zou kaatsen met de vraag 'waarom zou het niet gepland zijn?'

Ik heb twee ongeplande kinderen gekregen, en ik vind er niets negatiefs aan, hoor. Ik ben zeker weten net zo gelukkig met en trots op mijn kinderen als ouders die het wel gepland hebben. Mijn vriend en ik willen graag samen nog een kindje over een tijdje, dat zal dan gepland zijn, maar ik zal dan echt geen negatievere gevoelens hebben bij mijn ongeplande kinderen, hoor.

Ongewenst, dat is wat anders.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:17

RYW schreef:
Zusje van Bert schreef:Als iemand je vraagt of het gepland was vind ik dat wel zo negatief klinken dat ik de bal terug zou kaatsen met de vraag 'waarom zou het niet gepland zijn?'

Ik heb twee ongeplande kinderen gekregen, en ik vind er niets negatiefs aan, hoor. Ik ben zeker weten net zo gelukkig met en trots op mijn kinderen als ouders die het wel gepland hebben. Mijn vriend en ik willen graag samen nog een kindje over een tijdje, dat zal dan gepland zijn, maar ik zal dan echt geen negatievere gevoelens hebben bij mijn ongeplande kinderen, hoor.

Ongewenst, dat is wat anders.

Oh ik bedoel ook niet dat het een negatief iets is maar het heeft zo'n negatieve ondertoon als mensen het je op die manier vragen. Wat jij schrijft is eigenlijk precies wat ik bedoel. Doet het er uberhaupt toe of het gepland of ongepland is? Je verteld het nieuws in blijheid, dan is het toch goed? Waarom dan zo'n vraag?

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 4 feb 2011 - 0:22

Tsja. Mijn schoonzusje is nu zwanger, dus mijn broer gaat voor het eerst vader worden. Als mijn ouders aan iemand vertellen dat ze weer opa en oma worden, dan denkt iedereen dat ik weer zwanger ben, en lijken er niet bij stil te staan dat mijn broer ook wel eens vruchtbaar zou kunnen zijn.

Mijn broer vindt het niet erg, en ik ook niet. We lachen er een beetje om, dat mensen het kennelijk waarschijnlijker vinden dat ik, niet eens samenwonend, wel zwanger zou zijn, terwijl mijn broer en schoonzus nu bijna 2 jaar getrouwd zitten te zijn in een koophuis, en 30 en 27 zijn en alles. Zij zouden zich ook gepasseerd of niet serieus genomen kunnen voelen, maar geen centje pijn.

Als mensen mij vroegen of mijn zwangerschappen gepland waren, dan grinnikte ik hoogstens in mezelf en dacht 'alsof ik jou van mijn eventuele pogingen, voorbehoedsmiddelen, eisprongen en kinderwensen op de hoogte zou houden', verder niks. Geen irritatie, geen negativiteit. Maar dat is ook maar net hoe je tegen dingen aankijkt en ze opvat, denk ik.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:37

Ik had het stukje verkeerd gelezen, ik dacht dat er werd gevraagd of het nog geen tijd was voor kinderen bij Sharky.

Maar de vraag of iemand nog geen kinderen wil, vind ik alsnog wel onbeschoft. Zoiets gaat anderen gewoon niets aan en een zwangerschap/kinderen krijgen is niet iets vanzelfsprekend.
Ik heb 3 nichten die door hun ziekte niet zwanger mogen/mocht zijn. Alledrie wilden ze dolgraag kinderen, 1 is helaas overleden, 1 verwacht dit jaar adoptiekindjes en 1 heeft soms tijdelijk oudere pleegkinderen omdat ze te weinig energie/kracht heeft echt een kind op te voeden/verzorgen. Maar zulke vragen zijn voor hun echt ontzettend kwetsend en pijnlijk. Zo'n vraag kan soms voor dagen/weken lang het verdriet weer boven halen. Dat is nieuwsgierigheid toch niet waard?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:40

Coco schreef:
Maar de vraag of iemand nog geen kinderen wil, vind ik alsnog wel onbeschoft. Zoiets gaat anderen gewoon niets aan en een zwangerschap/kinderen krijgen is niet iets vanzelfsprekend.
Ik vind het echt behoorlijk overtrokken als je dit al niet eens meer mag vragen...je kunt toch niet ruiken of iemand er moeite mee heeft om zwanger te worden of niet? Sorry, maar ik sta daar gewoonweg niet bij stil als ik aan iemand vraag of diegene al een kinderwens heeft of niet...ik vind dat persoonlijk een normale vraag, mits je een goede band met iemand hebt dan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:41

Storm schreef:
Coco schreef:
Ik vind het echt behoorlijk overtrokken als je dit al niet eens meer mag vragen...je kunt toch niet ruiken of iemand er moeite mee heeft om zwanger te worden of niet?

Juist daarom... Als iemand wel moeite heeft of niet zwanger kan raken zet je die wel voor het blok dit soort informatie met jou te delen of er gewoon om te liegen.

Maar wat hierboven al staat, het is ook maar net hoe je zelf in het leven staat. Ik weet hoe het kwetst bij iemand die ik goed ken dus ik zal het nooit vragen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:44

Ik neem aan dat je wel een beetje in kunt schatten aan wie je die vraag stelt. Ik heb pasgeleden nog aan iemand gevraagd of ze nadachten over kindjes en ik kreeg gewoon een hele leuke, normale reactie. Ik zou wel flink op mijn neus staan te kijken als ik ineens een snauw kreeg ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:46

Storm schreef:Ik neem aan dat je wel een beetje in kunt schatten aan wie je die vraag stelt. Ik heb pasgeleden nog aan iemand gevraagd of ze nadachten over kindjes en ik kreeg gewoon een hele leuke, normale reactie. Ik zou wel flink op mijn neus staan te kijken als ik ineens een snauw kreeg ofzo.

Een snauw zul je ook wel niet krijgen, dat zeg ik toch nergens? Je zult er gek van op staan te kijken wie dit soort vragen aan je stelt hoor... Ik heb de vraag al miljoenen keren gehad en echt niet alleen van goede vrienden of familie.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:49

En juist omdat je dat niet weet, moet je zulke vragen, mijn inziens, niet stellen.
Ik wil iemands verdriet/pijn niet omhoog halen door mijn nieuwsgierigheid. En het gaat toch ook geen mens aan? Als men zoiets wil delen met nderen wordt dat vanzelf een keer duidelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 5:25

Je zult maar aan iemand vragen of hij nog een goed boek heeft gelezen en diegene zál maar dyslectisch zijn zeg, of vragen wat voor opleiding iemand heeft gedaan terwijl hij door nare omstandigheden moest stoppen, of vragen of iemand een partner heeft terwijl die partner net vertrokken is, of iemand geen partner kan vinden.

Dan kun je dus niets meer vragen. Waarom uitgaan van zo'n negatieve bedoeling van de ander? Ik stel dat soort vragen gewoon hoor, ga daar ook niet iets aan veranderen, mensen vragen dat soort dinen ook regelmatig aan mij en ik vind het zeer overgevoelig om dan maar te stellen dat je níets meer mag vragen want stél nou dat het gevoelig ligt bij de ander.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 4 feb 2011 - 6:01

Lilith schreef:Je zult maar aan iemand vragen of hij nog een goed boek heeft gelezen en diegene zál maar dyslectisch zijn zeg, of vragen wat voor opleiding iemand heeft gedaan terwijl hij door nare omstandigheden moest stoppen, of vragen of iemand een partner heeft terwijl die partner net vertrokken is, of iemand geen partner kan vinden.

Dan kun je dus niets meer vragen. Waarom uitgaan van zo'n negatieve bedoeling van de ander? Ik stel dat soort vragen gewoon hoor, ga daar ook niet iets aan veranderen, mensen vragen dat soort dinen ook regelmatig aan mij en ik vind het zeer overgevoelig om dan maar te stellen dat je níets meer mag vragen want stél nou dat het gevoelig ligt bij de ander.

Hier ben ik het ook wel weer mee eens.

Maar het gevolg van het feit dat het zo gevoelig ligt, is wel dat ik aan vriendinnen al haast niets meer 'durf' te vragen over hun kinderplannen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Bolleke vr 4 feb 2011 - 6:39

Je kunt ook overal een negatieve ondertoon in zoeken. Ikz ie er jong uit en werd ook nog eens jong moeder dus ik heb wel opmerkingen gehad, maar daar heb ik mij niets van aangetrokken.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 6:59

Susan schreef:
Lilith schreef:Je zult maar aan iemand vragen of hij nog een goed boek heeft gelezen en diegene zál maar dyslectisch zijn zeg, of vragen wat voor opleiding iemand heeft gedaan terwijl hij door nare omstandigheden moest stoppen, of vragen of iemand een partner heeft terwijl die partner net vertrokken is, of iemand geen partner kan vinden.

Hier ben ik het ook wel weer mee eens.

Maar het gevolg van het feit dat het zo gevoelig ligt, is wel dat ik aan vriendinnen al haast niets meer 'durf' te vragen over hun kinderplannen.

Inderdaad, en gelukkig merk ik daar in mijn omgeving niets van, iedereen is vrij open over zijn plannen. Van twee goede vriendinnen wist ik al dat ze zwanger wilden worden, wist ik wanneer ze met de pil stopten, wanneer ze ongesteld moesten worden en zodra ze zwanger waren wist ik het ook smile

En ook bij mensen die wat verder af staan weet ik gewoon hoe ze erover denken, en anders om ook. Ik vind het allemaal zó vergezocht. Nare dingen komen voor, die horen ook bij het leven, waarom dan doen alsof het niet bestaat door het hele onderwerp maar te mijden? Heb ooit eens in een winkel met een verkoopster een gesprek gehad, zij was zwanger, we maakten een praatje en ik vroeg of het de eerste was, en ja, toen vertelde zij dat ze al een kindje had gehad, dat dat overleden was, enzovoorts. Dat had zij als extreem beledigend kunnen opvatten, die vraag, maar dat deed ze niet, en toen had ik zomaar een heel mooi gesprek met een wildvreemde over zwanger zijn en hoe eng dat kan zijn als je nare ervaringen had.

Had ze daar niets over willen zeggen dan was een 'ja, de eerste' of 'nee, de tweede' toch ook voldoende geweest?

Die hele angst om mensen te confronteren met nare dingen snap ik niet zo. Die nare dingen zijn toch heel reeel? Zolang iedereen zo krampachtig blijft doen krijg je heus niet meer begrip.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:16

ik vind de vraag of het gepland was ook behoorlijk irritant, misschien ligt het aan mezelf, maar ik heb dan steeds het gevoel me te moeten verantwoorden, omdat mensen ook vaak van het negatieve uitgaan (dat kan toch niet met je studie? Stop je dan met studeren? Hoe denk je dat te gaan doen? Denk je dan wel werk te kunnen vinden?). Als iemand die zo'n vraag stelt en oprecht geinteresseerd zijn vind ik het minder/niet storend, dan wanneer iemand dan meteen zijn oordeel klaar heeft (dat zou ik nóóóóít willen o.i.d.).

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 4 feb 2011 - 8:10

Wat ik overigens ook een belachelijke vraag vind, ons zoontje is bijna 1, en wanneer komt de tweede. En als ik dan zeg nou dat duurt nog even ik wil geen twee kinderen heel dicht op elkaar kijken ze zo van nou ja zeg.. Jee waar bemoeien mensen zich toch mee soms. Ik heb er liever meer leeftijdsverschil tussen en als je soms de reacties hoort lijkt het wel alsof je dan niet helemaal normaal bent ofzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Tania vr 4 feb 2011 - 8:21

Aan mij werd ook gevraagd of het gepland was. Op zich vond ik het niet erg dat mensen het vroegen, maar het verbaasde me wel. Ik vraag dat zelf nooit aan mensen. Als iemand enthousiast vertelt dat ze zwanger is dan ga ik ervan uit dat ze daar blij mee is. Dus wat maakt het dan uit of het gepland was.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose vr 4 feb 2011 - 9:56

Bij mij trouwens erg tegenstrijdige dingen, nu ik hier de laatste reacties lees. In eerste instantie wilde iedereen weten of het wel gepland was. Dat was niet zo, dus was ze meteen een ongewenst kindje.. Ongepland betekent volgens mij nog steeds niet ongewenst! Ze was echt meer dan welkom. En dat werd dan raar gevonden Question

Nu ze er eenmaal is krijg ik al vanaf vrij snel na de geboorte regelmatig de vraag wanneer ik denk dat er een tweede gaat komen, want enig kind zijn is zo zielig? En er mag natuurlijk niet teveel leeftijdverschil tussen zitten. Mag ik zelf niet weten wanneer er een eventuele tweede komt :P

Mensen zijn soms echt niet te volgen Laughing Ik neem het maar zoveel mogelijk met een korrel zout, maar soms raakt het me toch flink.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 10:07

O ja, de opmerking 'dan ben je gelijk klaar' als ik zeg dat ik een tweeling krijg vind ik ook zo raar. Sinds wanneer zou ik moeten vinden dat mijn gezinnetje compleet is met 2 kids??

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 10:12

Beauty Addict schreef:O ja, de opmerking 'dan ben je gelijk klaar' als ik zeg dat ik een tweeling krijg vind ik ook zo raar. Sinds wanneer zou ik moeten vinden dat mijn gezinnetje compleet is met 2 kids??

Bereid je maar voor, die ga je zo direct als je met de kinderwagen buiten bent continu horen. Gek wordt ik er soms van. Dacht dat het wel minder zou worden naarmate ze ouder worden, maar nog steeds is het een uitzondering als ik het een dag niet hoor.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose vr 4 feb 2011 - 10:16

Coco schreef:
Beauty Addict schreef:O ja, de opmerking 'dan ben je gelijk klaar' als ik zeg dat ik een tweeling krijg vind ik ook zo raar. Sinds wanneer zou ik moeten vinden dat mijn gezinnetje compleet is met 2 kids??

Bereid je maar voor, die ga je zo direct als je met de kinderwagen buiten bent continu horen. Gek wordt ik er soms van. Dacht dat het wel minder zou worden naarmate ze ouder worden, maar nog steeds is het een uitzondering als ik het een dag niet hoor.

Dat is ook een vage opmerking inderdaad! Het is wel bijzonder een tweeling en het zal vast ook druk zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan geen kindjes meer zou willen. Zijn genoeg mama's die een groot gezin willen toch? Niks mis mee, moeten anderen ook niet over oordelen. Maar dat doen ze vaak wel Rolling Eyes
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Teddyaapje vr 4 feb 2011 - 10:20

Ik denk dat veel mensen al dat soort dingen zeggen/ vragen omdat ze niks beters weten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 10:34

Coco schreef:

Als het bekenden zijn ga ik gewoon zeggen dat ik net zo'n gezin als mijn ouders wil haha, zijn ze snel uitgekletst Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: