Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stomme vragen mbt je zwangerschap

+28
Sjonno
Aggi
Tania
Bolleke
VeryCherry
RYW
blondje1313
sheila123
Dora
Happydobby
Kat1980
Printje
Muppetje
PapillonRose
Dolphinne
Susan
Moon
Mida4you
Teddyaapje
Floor
Catwoman79
Flemy
Parisienne
Lavendel
Pussycat
Theeleut
Mamsie
frummel87
32 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

stomme vragen mbt je zwangerschap - Pagina 6 Empty Re: stomme vragen mbt je zwangerschap

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 20:32

LMCurious schreef:Nu vind ik de vraag of het gepland is niet normaal, hoewel wij hem ook vaak gehoord hebben. Vooral van mensen die ons minder goed kennen, want bekenden wisten al jaren dat we graag jong kinderen wilden. Maar de opmerking dat mensen het nog niet verwacht hadden vind ik wat anders. Daar zie ik geen kwaad in.
Eens, dat is een veel fijnere opmerking om te krijgen.

Laatst voor het allereerst gebeurd in het winkelcentrum:
Tomas in de buggy: 'mama mama mama'
Ik: 'jaaa ik ben jouw mama'
Vrouw achter me in de rij: 'ben jij zijn moeder? Dan ben je er vroeg bij zeg!'

Verder krijg ik eigenlijk nooit opmerkingen. Toen ik zwanger was vroegen mensen wel eens of het gepland was, maar nu ik met een peuter rondloop vraagt niemand dat meer. Kan ik me wel voorstellen, als je zo'n springlevend kindje ziet klinkt het plotseling een stuk minder aardig om te vragen of hij gepland was.

Het leven kun je niet plannen! Gelukkig maar Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

stomme vragen mbt je zwangerschap - Pagina 6 Empty Re: stomme vragen mbt je zwangerschap

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 21:02

[quote="Filoria"]
LMCurious schreef:Vrouw achter me in de rij: 'ben jij zijn moeder? Dan ben je er vroeg bij zeg!'

Is dat niet zo dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 21:07

LMCurious schreef:Ik had een tijdje terug een klant en die bleek toevallig tegelijkertijd met mij uitgerekend, en bij een volgende afspraak bleek ze zwanger van een tweeling. Ik was juist een beetje angstig geweest dat het er twee zouden zijn en dus opgelucht dat het er maar 1 bleek. Mijn eerste reactie (wel na een felicitatie) was oprecht of ze geschrokken was van het nieuws en hoe ze er verder tegenaan keek. Ik bedoel dat niet negatief, maar kan me voorstellen dat je dat niet direct verwacht.

Ik denk niet dat dat verkeerd is gevallen. Ik vind het iig geen vreemde vraag. Er zijn schijnbaar echt heel veel mensen die in eerste instantie enorm schrikken en niet eens blij zijn, als ze een tweeling blijken te verwachten. Bij ons was de echoscopiste echt heel verbaasd dat wij zo enthousiast waren. Ook bij de gynaecoloog kregen we vaak te horen dat veel mensen pas na de 20 weken het een plekje hebben gegeven en blij kunnen zijn met een tweeling. Ik denk dat ik dat ergens wel kan begrijpen.
Heb het trouwens ook vaak gehoord van andere tweelingouders dat het lang duurde voordat ze het positief inzagen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 21:15

Als mensen je nou vragen he, of je kindje gepland is of niet, en jouw kind is gepland of in ieder geval heel erg welkom in je wereld, wat maakt het nou in hemelsnaam uit wat andere mensen vragen, of maar durven te zeggen: is het gepland..? Tegenwoordig krijgen we overal te horen dat vrouwen steeds ouder moeder worden.. gezien onze leeftijd is het toch dan niet raar dat een mens, een mens notabene, de interesse heeft om te weten of het gepland is. Je kind is er toch niet minder gewenst om? Je zwangerschap is dan toch niet minder prettig.. Joh, alsjeblieft.. maak het jezelf makkelijk en zeg gewoon met een stralende kop JA!!! Heeeeeeeeeeeeeeel erg gewenst! Al die je het 180x per dag.. op een gegeven moment weten ze het wel.

En ja, een tweeling is toch ook druk? En ja meeste mesnen krijgen toch maar 2-3 kindjes? Dus dan is het toch niet wereldvreemd dat iemand zegt: Ben je meteen klaar! Man, doe niet zo raar, al wil jij 10kinderen who cares!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 22:25

Maar een ander bepaald toch niet of je dan direct klaar bent?

Als je dat dag in dag uit, vaak meerdere keren op een dag te horen krijgt, als je er zelf totaal niet zo over denkt, komt het je echt wel een keer de strot uit.
Ik heb zelfs al een paar keer de meest belachelijke opmerkingen gehad toen ik zei dat ik nog lang niet klaar was.
Heb er een tijdje terug ook een topic over geopend..of je met een jongen en een meisje direct klaar bent en meerderen kregen zulke opmerking. Was gelukkig niet de enige die zulke opmerkingen belachelijk vind.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 22:29

Volgens mij heb ik die opmerking ook echt wel gehad tijdens en net na mijn tweede zwangerschap, heb namelijk ook een jongen en een meisje, maar ik kan daar echt niet mee zitten. Inderdaad, een ander bepaalt niet of je klaar bent. Dat houdt dus in dat die opmerking nul komma nul invloed heeft op wat dan ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 22:33

Susan schreef:Volgens mij heb ik die opmerking ook echt wel gehad tijdens en net na mijn tweede zwangerschap, heb namelijk ook een jongen en een meisje, maar ik kan daar echt niet mee zitten. Inderdaad, een ander bepaalt niet of je klaar bent. Dat houdt dus in dat die opmerking nul komma nul invloed heeft op wat dan ook.
Helemaal mee eens.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 6 feb 2011 - 22:52

Ik heb me er ook nooit zo druk over kunnen maken. Wel wat betreft dat mensen soms zo brutaal en gemeen zijn over dat ik zo jong kinderen kreeg.
Ook vond ik het soms (stiekem ) best steken dat toen G op school kwam er een aantal kindje niet bij ons mochten komen spelen. "Doe maar bij ons spelen" zeiden ze dan. Oke dacht ik niks mis mee, maar mijn onderbuik gevoel zei wat anders en idd van een andere moeder uit de klas ( waar ik goed mee overweg kan ) hoorde ik dat ze dat dus niet prettig vonden.

Ook de opmerking "een kind wat een kind opvoed" heb ik vaak gehoord als V weer is een driftbui had. Mad
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  VeryCherry zo 6 feb 2011 - 23:28

Mamsie schreef:Ik heb me er ook nooit zo druk over kunnen maken. Wel wat betreft dat mensen soms zo brutaal en gemeen zijn over dat ik zo jong kinderen kreeg.
Ook vond ik het soms (stiekem ) best steken dat toen G op school kwam er een aantal kindje niet bij ons mochten komen spelen. "Doe maar bij ons spelen" zeiden ze dan. Oke dacht ik niks mis mee, maar mijn onderbuik gevoel zei wat anders en idd van een andere moeder uit de klas ( waar ik goed mee overweg kan ) hoorde ik dat ze dat dus niet prettig vonden.

Ook de opmerking "een kind wat een kind opvoed" heb ik vaak gehoord als V weer is een driftbui had. Mad

Die opmerking krijg ik ook veel te horen. Toen mijn zoontje geboren werd was mijn zusje bijna 4 en ik kreeg zo vaak te horen dat ik lekker aan het fokken was. Man, ze is mijn zusje, niet mijn dochter. En ok, ik was vroeg, maar ook weer geen 13 hoor...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 23:31

Ik vind het niet zo gek dat sommige moeders het gewoon niet zo leuk vinden om te horen. Denk dat je daar alle recht toe hebt om dat te vinden.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 6 feb 2011 - 23:34

idd CherrieLolsa, of als je je kind op zn donder geeft. "nou zo zou mijn oppas niet hoeven te doen". hahah
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  VeryCherry zo 6 feb 2011 - 23:35

Whahahahaha Very Happy Echt, sommige mensen zijn zó dom Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  shadow ma 7 feb 2011 - 0:31

Volgens mij zou ik hoogsbeledigd moeten zijn als ik dit topic zo lees.....(de echt kwetsende opmerkingen even buiten beschouwing gelaten)

Eerst werd er vaak gevraagd of het niet eens tijd werd voor kinderen. Toen was ik zwanger......kreeg ik de vraag of het gepland was...
Toen de 20 weken echo niet goed was: oww maar dan kun je er beter nu achter komen, dan kun je het nog weg laten halen. (is misschien ook zo, maar je wil je kind dat je duidelijk voelt en welkom is niet weglaten halen, dus mijn gevoel was anders)
Toen nora geboren werd moest ze in het ziekenhuis blijven, heel vaak de opmerking gehad: ja maar je kunt nu tenminste wel uitslapen..
Nu laatst nog toen ik vertelde over mijn bevalling: de vraag of ik niet het gevoel had gefaald te hebben.

oja en ook een keer of ik wel zeker wist of dit mijn kindje was. (was toen ik het met de persoon over had dat ik met keizersnee bevallen was, vond het niet eens een hele gekke vraag:D)

de mensen bedoelden het goed. Misschien niet allemaal even tactisch maar de mensen waren geinteresseerd en dat telt

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  Filoria ma 7 feb 2011 - 1:08

Lilith schreef:
Filoria schreef:Vrouw achter me in de rij: 'ben jij zijn moeder? Dan ben je er vroeg bij zeg!'
Is dat niet zo dan?
Ja, dat is zo, ik ben op mijn 21e moeder geworden. Die vrouw zelf zag er trouwens uit als een jaar of 45 en ze had een zoontje van een jaar of 4 bij zich, dus ik had eigenlijk terug moeten zeggen: 'en jij was er laat bij!'

Maarre, de meeste meiden in dit topic wisselen gewoon opmerkingen uit die ze wel eens gehoord hebben. Volgens mij is niet iedereen diep beledigd hoor. Ikzelf heb daar niks over gezegd in elk geval. Ik vind de belangstelling zelfs wel leuk eigenlijk. Ook in mijn directe omgeving was het heel speciaal dat ik plotseling zwanger was en daardoor ben ik enorm in de watten gelegd en heb ik heel veel hulp, aandacht en gratis babyspullen enzo gekregen. Fijn! Very Happy

Dus eigenlijk ben ik het wel eens met wat shadow hierboven zegt: mensen zijn meestal gewoon geïnteresseerd en bedoelen het verder vast wel goed.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 1:10

shadow schreef:Nu laatst nog toen ik vertelde over mijn bevalling: de vraag of ik niet het gevoel had gefaald te hebben.

Heb ik ook weleens aan iemand gevraagd. Omdat ik dat altijd las hier, en er geen jota van snapte dat er vrouwen zijn die een keizersnede zien als 'falen'. Dus als iemand een keizersnede heeft gehad vraag ik er ook weleens naar.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 1:14

Filoria schreef:
Lilith schreef:
Filoria schreef:Vrouw achter me in de rij: 'ben jij zijn moeder? Dan ben je er vroeg bij zeg!'
Is dat niet zo dan?
Ja, dat is zo, ik ben op mijn 21e moeder geworden. Die vrouw zelf zag er trouwens uit als een jaar of 45 en ze had een zoontje van een jaar of 4 bij zich, dus ik had eigenlijk terug moeten zeggen: 'en jij was er laat bij!'
.

Iets dergelijks heb ik ook weleens gezegd hoor smile

Ik heb alleen ooit eens gehoord in het ziekenhuis, toen er een vrouw van 41 naast me lag, die zwanger was van haar eerste 'daar hoor je op jouw leeftijd toch helemaal nog niet mee bezig te zijn'. smile Dat vond ik dan wel weer grappig, want goh, nou, als zij het zegt, dan zal het wel waar zijn nietwaar? Alleen jammer dat dat 9 maanden te laat kwam, die raad. smile

Gast
Gast

Bericht  Filoria ma 7 feb 2011 - 8:22

Lilith schreef:Alleen jammer dat dat 9 maanden te laat kwam, die raad. smile
Ja wat had ze verwacht? Dat je zou zeggen: 'ja je hebt gelijk', om vervolgens je baby uit het raam te gooien en lekker te gaan feesten/studeren/wat dan ook? Rolling Eyes
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  shadow ma 7 feb 2011 - 8:33

Lilith schreef:
shadow schreef:Nu laatst nog toen ik vertelde over mijn bevalling: de vraag of ik niet het gevoel had gefaald te hebben.

Heb ik ook weleens aan iemand gevraagd. Omdat ik dat altijd las hier, en er geen jota van snapte dat er vrouwen zijn die een keizersnede zien als 'falen'. Dus als iemand een keizersnede heeft gehad vraag ik er ook weleens naar.

Klopt het was ook uit interesse van die persoon:) Die had dat ergens gelezen in een zwangerschapstijdschrift.
Ik heb het er ook met haar over gehad. Ik vond het nog een leuk gesprek ook Very Happy

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 9:00

Lilith schreef:

Waarom zou je dat zien als falen vraag ik me af? Artsen kiezen toch de veiligste manier van bevallen voor jou en je kindje? (is een oprechte vraag hoor, geen commentaar Wink )

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 7 feb 2011 - 9:03

Beauty Addict schreef:Waarom zou je dat zien als falen vraag ik me af? Artsen kiezen toch de veiligste manier van bevallen voor jou en je kindje? (is een oprechte vraag hoor, geen commentaar Wink )

Omdat sommige vrouwen het er wel moeilijk mee hebben dat ze niet het natuurlijke proces van een bevalling hebben doorgemaakt (dus ontsluitingsweeën en daarna persen), maar met een kunstmatige ingreep bent bevallen. Je hebt dan niet daadwerkelijk gefaald, maar sommige vrouwen voelen het wel zo, omdat hun lichaam zelf niet de baby op de wereld heeft gezet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: