stomme vragen mbt je zwangerschap
+28
Sjonno
Aggi
Tania
Bolleke
VeryCherry
RYW
blondje1313
sheila123
Dora
Happydobby
Kat1980
Printje
Muppetje
PapillonRose
Dolphinne
Susan
Moon
Mida4you
Teddyaapje
Floor
Catwoman79
Flemy
Parisienne
Lavendel
Pussycat
Theeleut
Mamsie
frummel87
32 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: stomme vragen mbt je zwangerschap
En toch niet zwanger?Coco schreef:Was gewoon even een check up omdat ik ging overstappen van pil en al tijdje geen bv meer gaf, maar wel cerazette slikte. En mij voel zoals ik mij aan het begin van de zwangerschap voelde
Niks aan de hand.
Gast- Gast
Nope. Toen niet iig. Het zal de vermoeidheid wel zijn.
Maar doe volgende week of week erop nog een extra check up. Kan ik hem daarna mooi een paar maandjes doorslikken.
Maar doe volgende week of week erop nog een extra check up. Kan ik hem daarna mooi een paar maandjes doorslikken.
Gast- Gast
Bij ons ging het niet zo zeer om de leeftijd, maar de tijd dat we samen waren. Bij de eerste was ik 27 en mijn vriend 29. Op het moment dat ik eem positieve test in handen had, waren we 1 jaar en5 maanden samen. Maar goed, wij vonden het niet te snel. Waren allebeial wat ouder en wisten dat het goed zat tussen ons.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Coco schreef:sharky schreef:Ik hoor vaak 'wil jij nog geen kinderen' . Ben namelijk ook lid van de club van 30 (+1) en gezien de leeftijd is het allang tijd voor kinderen, maar mensen realiseren zich niet dat zo`n kleine opmerking best hard aan kan komen.
Vind ik ook onbeschoft. Misschien ben je wel bezig maar lukt het niet, krijg je zo'n k*topmerking.
Snap niet waarom mensen zich met zulke dingen moeten bemoeien.
Precies het is ontzettend onbeschoft. En eigenlijk zou je dat dan ook gewoon moeten zeggen zoiets als 'gaat je niks aan' . Maarja daar ben ik dan weer iets te netjes voor. En dan maakt het helemaal niet uit of je bezig bent om een kindje te krijgen hoor, het is gewoon niet netjes om zoiets te vragen. En voor mij is het iedere keer weer pijnlijk als iemand het vraagt want ik wil het al heel lang.
Gast- Gast
Ik ben 27 en mijn vriend 28 en ik heb ook 3 keer de vraag gehad of het wel gewenst was. Allemaal collega's trouwens. Alleen omdat ik het er met hun nooit over sprak, moet je dan bij iedereen je kinderwens op tafel leggen?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Pappillon rose, en al was je een tienermoeder wat dan nog ( die zijn overigens niet allemaal los geslagen haha ).
Mensen moeten is naar zichzelf kijken en niet zo snel oordelen. Ok ik was 16, ja dat is jong maar mensen 23 is toch een schitterende leeftijd!
Ja precies, ook al was ik wel een tienermoeder maakte het eigenlijk nog niks uit. En het was maar een voorbeeld hoor, ik vind zelf niet dat tienermoeders losgeslagen zijn (op uitzonderingen die meestal op tv komen na dan ).
En vind 23 zelf ook helemaal niet verkeerd. Had altijd in mijn hoofd dat ik het wel mooi zou vinden om voor / rond mijn 25e moeder te worden als dat erin zat. Is dus nog gelukt ook, al is de situatie dan wel niet ideaal maar dat geeft niet.
Zal wel komen dat het een trend is om steeds later kinderen te krijgen, als je dan jonger bent dan de gemiddelde leeftijd is het ineens raar ofzo.
Wel respect voor je trouwens Mamsie, 16 en dan al moeder geworden! Daar kan ik nou bewondering voor hebben, dat heb je toch weten te redden en nu zelfs 3 prachtige kids inmiddels. Knap hoor!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
sharky schreef:Coco schreef:sharky schreef:Ik hoor vaak 'wil jij nog geen kinderen' . Ben namelijk ook lid van de club van 30 (+1) en gezien de leeftijd is het allang tijd voor kinderen, maar mensen realiseren zich niet dat zo`n kleine opmerking best hard aan kan komen.
Vind ik ook onbeschoft. Misschien ben je wel bezig maar lukt het niet, krijg je zo'n k*topmerking.
Precies het is ontzettend onbeschoft. En eigenlijk zou je dat dan ook gewoon moeten zeggen zoiets als 'gaat je niks aan' . Maarja daar ben ik dan weer iets te netjes voor. En dan maakt het helemaal niet uit of je bezig bent om een kindje te krijgen hoor, het is gewoon niet netjes om zoiets te vragen. En voor mij is het iedere keer weer pijnlijk als iemand het vraagt want ik wil het al heel lang.
Mijn zusje is dan nog geen 30+, maar wel al heel lang samen met d'r vriend, huisje etc etc. En die krijgt nu ook steeds van die vragen, de hele vriendengroep daar is zwanger of net bevallen en nu er bij ons al een kleine is en nog 1 op komst vind iedereen dat ze het zo maar aan mijn zusje kunnen vragen wanneer er bij hun kinderen komen. Zei zegt nu dus ook tegen iedereen: tja, we zijn al een tijdje bezig, maar het wil niet lukken.
(of iets in de trant, ligt een beetje aan d'r bui) Ze durft ook rustig te zeggen (terwijl het niet zo is) dat ze al in het ziekenhuis hiervoor lopen. Dus dat mensen er zich niet mee moeten 'bemoeien'.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
.
Laatst aangepast door Arden op vr 4 feb 2011 - 0:00; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Er blijven altijd van die rare vragen tussen zitten idd. Hier was het niet zozeer om de leeftijd want ik was bij de eerste 27 toen ik zwanger werd. Maar met deze zwangerschap werd meerdere malen gevraagd of het wel gepland was omdat het ik alweer zo vlug zwanger was!!! Hoezo vlug! Er zit straks 20 maanden tussen! Waarschijnlijk hier niet zo gewoon..maar goed ik ken er tig die er korter tussen hebben en wat dan nog! Vind dat mensen al die rare opmerkingen lekker voor zich moeten houden.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Arden schreef:Ik zie het hier ook wel eens, een aantal kinderen van bekende forummers vind ik écht niet mooi en daar wordt standaard op gereageerd met "ooooh wat een mooi kindje" etc door andere forummers. Maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn natuurlijk. Ik zie ook wel dat deze kinderen niet lelijk zijn maar ik kan zeker weten zeggen dat ik ze niet mooi vind.
Ik vind niet snel een kind lelijk maar ik vind ook niet snel een kind mooi.
Denk dat je dit in een verkeerd topic hebt gezet?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vind het tegenwoordig wel grappig dat er vol ongeloof wordt gereageerd als ik zeg dat ik een zoon van bijna 1,5 jaar heb. Jíj een kind? Neeeee, dat kán niet! Je bent nog zo jong!
Gast- Gast
Ik vind/vond de vragen of het nog geen tijd wordt voor kinderen altijd zo irritant.
Maar wel pas sinds we aan het proberen zijn, van te voren kon het me niet zo veel schelen, was ik er ook niet me bezig, nu vind ik het ronduit onbeschoft.
Hoewel ik het van leerlingen nog wel kan hebben, die weten gewoon niet beter, staan er niet bij stil dat het niet iets is wat je even kunt plannen.
Maar wel pas sinds we aan het proberen zijn, van te voren kon het me niet zo veel schelen, was ik er ook niet me bezig, nu vind ik het ronduit onbeschoft.
Hoewel ik het van leerlingen nog wel kan hebben, die weten gewoon niet beter, staan er niet bij stil dat het niet iets is wat je even kunt plannen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
De eerste keer dat ik in verwachting was was onze omgeving in shock. Serieus, de énigen die echt positief reageerden waren mijn ouders en schoonouders. Die waren helemaal blij. Maar al onze vrienden vonden het belachelijk ('te jong, te snel, te...'). Helaas heb ik toen een miskraam gekregen na 11 weken. Toen ik een maand later weer in verwachting was, werd er iets positiever gereageerd. Maar een jaar later hoorde ik van een 'vriendin', dat toen ik die miskraam heb gehad, onze vriendinnengroep opgelucht was geweest dat 'het allemaal met een sisser was afgelopen.'
Ik hoef denk ik niet te vertellen dat ik deze mensen niet meer spreek ?
Gast- Gast
Storm schreef:Ik vind het tegenwoordig wel grappig dat er vol ongeloof wordt gereageerd als ik zeg dat ik een zoon van bijna 1,5 jaar heb. Jíj een kind? Neeeee, dat kán niet! Je bent nog zo jong!
Ik krijg nu steeds 'wát? Heb jij kínderen? die zijn dan vast nog heel erg klein' en als ik dan zeg dat de oudste bijna 5 is kijken ze ook vreemd op ja
Gast- Gast
Coco schreef:sharky schreef:Ik hoor vaak 'wil jij nog geen kinderen' . Ben namelijk ook lid van de club van 30 (+1) en gezien de leeftijd is het allang tijd voor kinderen, maar mensen realiseren zich niet dat zo`n kleine opmerking best hard aan kan komen.
Ik vind dat niet onbeschoft. Je mag toch gewoon vragen of iemand iets wil of niet? Dat vind ik iets anders dan 'het wordt toch wel een keer tijd voor kinderen zeg'. Je mag toch gewoon vragen? En als je wel wilt en het lukt niet of je wilt het gewoon NU nog niet dan kun je toch gewoon zeggen 'jawel, maar nu nog niet' of 'ja, maar het gaat helaas niet zo makkelijk' of 'ja, ooit wel'?
Mij vragen mensen ook áltijd of ik gepland zwanger werd, dat boeit me niet zo. Het enige moment dat ik het vervelend vond was bij de tweede, toen was ik zwanger en vroeg werkelijk iedereen 'nu al? Ongelukje zeker?' omdat de oudste net een jaar was. Dat vond ik toen wel stom. Je mag het best vragen, maar dan op een fatsoenlijke manier en feliciteer eerst iemand even....
Maar dan nog: Ik vind het nooit zo erg, ik krijg ook wel commentaar nu mijn twee beste vriendinnen zwanger zijn van 'goh, dan kun jij ook nog een keer' of 'dan moet jij er ook nog maar 1' en die mensen hebben dan ook geen idee hoe mijn zwangerschappen zijn verlopen en hoeveel risico een zwangerschap in zou houden en dat ik dus zelfs als ik zou willen een probleem zou hebben. Dat boeit toch helemaal niet? Die mensen maken gewoon een opmerking, die kunnen en hoeven niet te weten hoe het zit. Soms leg ik het uit, soms zeg ik alleen 'nee hoor, ik ben er wel klaar mee' of 'ik leen die van hen wel' of iets anders. En eigenlijk vragen mensen dus uiteindelijk ook altijd 'was je dochter gepland' en dat vind ik ook niet erg, dat leg ik gewoon uit.
Gast- Gast
Bij mij is eigenlijk nooit gevraagd of het gepland of ongepland was, ondanks mijn leeftijd
Gast- Gast
Eens met Lilith.
Sommige vragen vind ik ongepast (bijvoorbeeld die van mamsie en beauty addict) maar sommigen vind wel meevallen, dan vind ik persoonlijk een reactie als 'het doet pijn als mensen vragen of het gepland was' niet helemaal proportioneel. Het is nou niet bepaald een belediging, toch? Sommige klachten kan ik totaal inkomen, sommige vind ik wat overgevoelig. Maar goed, dat vind ik.
Ik raakte zwanger op mijn 21e. Ik kreeg de vragen ook en nee, niet gepland inderdaad. Maar die vraag heeft me nooit pijn gedaan, boos gemaakt of verdrietig ofzo.
Sommige vragen vind ik ongepast (bijvoorbeeld die van mamsie en beauty addict) maar sommigen vind wel meevallen, dan vind ik persoonlijk een reactie als 'het doet pijn als mensen vragen of het gepland was' niet helemaal proportioneel. Het is nou niet bepaald een belediging, toch? Sommige klachten kan ik totaal inkomen, sommige vind ik wat overgevoelig. Maar goed, dat vind ik.
Ik raakte zwanger op mijn 21e. Ik kreeg de vragen ook en nee, niet gepland inderdaad. Maar die vraag heeft me nooit pijn gedaan, boos gemaakt of verdrietig ofzo.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Sharky, als mensen zoiets vragen.. is dat ze denken dat het allemaal supereasy is, dat het een kwestie is van hup, 1x onveilig vrijen en je hebt een baby in de buik. Zo werkt dat gewoon niet.. veel stellen hebben vruchtbaarheidsproblemen.. maar je weet pas wat iemand doormaakt als je zelf ook weet hoe het voelt om geen baby te kunnen krijgen, en dat je bepaalde vragen misschien niet zomaar kan stellen en dat dat prive is. En dat het niet een kwestie is van man,vrouw,sex,9maanden wachten,baby in de wieg..
Ik snap dat het moeilijk is, maar vrienden van ons die ook moeilijk zwanger worden hebben toen op die vragen gezegd, we zijn ermee bezig.. maar tot nu toe hebben we nog geen geluk gehad, duimen jullie mee dat we snel een baby hebben?
Ik snap dat het moeilijk is, maar vrienden van ons die ook moeilijk zwanger worden hebben toen op die vragen gezegd, we zijn ermee bezig.. maar tot nu toe hebben we nog geen geluk gehad, duimen jullie mee dat we snel een baby hebben?
Gast- Gast
Eens.RYW schreef:Eens met Lilith.
Gast- Gast
Ik heb trouwens meegemaakt toen ik hoogzwanger was dat er 2 vrouwen me recht in mijn gezicht stonden uit te lachen "kijk die tienermoeder"...daar ben ik toen wel verdrietig en boos over geweest, dat iemand zoiets zegt.
Gast- Gast
Storm schreef:Ik heb trouwens meegemaakt toen ik hoogzwanger was dat er 2 vrouwen me recht in mijn gezicht stonden uit te lachen "kijk die tienermoeder"...daar ben ik toen wel verdrietig en boos over geweest, dat iemand zoiets zegt.
Zulke reacties heb ik ook gehad van mensen uit de buurt, dat ze zelfs naar me riepen dat ik maar een miskraam moest krijgen en dat soort dingen.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Nee klopt, en het was heel heel moeilijk om erboven te staan, het deed me echt pijn.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Belachelijk eigenlijk. Je leeftijd zegt niks over jouw kunnen als ouder. Je hebt mensen die wel de 'goede' leeftijd hebben om kinderen te krijgen, en daar wordt niks negatiefs over gezegd, die misschien heel slecht met hun kind omgaan, maar zodra je jong bent en een tiener moeder, dan heeft iedereen (negatief) commentaar.
Gast- Gast
Storm schreef:Ik heb trouwens meegemaakt toen ik hoogzwanger was dat er 2 vrouwen me recht in mijn gezicht stonden uit te lachen "kijk die tienermoeder"...daar ben ik toen wel verdrietig en boos over geweest, dat iemand zoiets zegt.
Dat vind ik dan wel weer aso. Maar dat is uitlachen, niet een (waarschijnlijk goedbedoelde, geïnteresseerde) vraag. Uitlachen is per definitie kwetsend en vernederend, of het nou gaat over je rooie haren en je bril, of over je zwangerschap. En dan is een zwangerschap ook nog iets dat dichtbij staat.
Waar ik wel last van gehad heb, was het verwijt dat ik mijn zoons tekort deed en alleen aan mezelf dacht toen ik besloot te scheiden.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Stomme CB
» Het stomme vragen topic
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Wat ben ik een stomme hut!!!
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Het stomme vragen topic
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Wat ben ik een stomme hut!!!
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: