stomme vragen mbt je zwangerschap
+28
Sjonno
Aggi
Tania
Bolleke
VeryCherry
RYW
blondje1313
sheila123
Dora
Happydobby
Kat1980
Printje
Muppetje
PapillonRose
Dolphinne
Susan
Moon
Mida4you
Teddyaapje
Floor
Catwoman79
Flemy
Parisienne
Lavendel
Pussycat
Theeleut
Mamsie
frummel87
32 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: stomme vragen mbt je zwangerschap
Beauty Addict schreef:Niks van aantrekken hoor, die mensen heb je altijd!!
Ik heb al een paar keer de vraag gehad of ik er niet liever gewoon 1 zou krijgen... Ook zo'n stomme vraag...
Ook een opmerking van iemand die zoiets zei als: Tja, het is wel leuk, maar 1 had ik leuker gevonden voor je, was ook beter geweest voor jou.
Zeg je toch niet?!
Haha, die opmerkingen krijg ik ook gewoon. En ook echt zeggen: "Nou, ik zou het echt niet leuk vinden, zo zwaar!" (terwijl ze dus geen ervaring er mee hebben)
Echt, ik krijg altijd te horen hoe druk ik het wel niet zal krijgen straks met 4 kleintjes. Ja, dat weet ik, en ik kan me daar wel druk over gaan maken, maar het is nu eenmaal zo, komen we ook wel weer doorheen!
Ook zijn er mensen die vragen of het een spontane tweeling is....Wat gaat ze dat aan?!
Gast- Gast
O ja, mensen vertellen graag hoe druk je het wel niet kan krijgen..._MamaRosa_ schreef:Beauty Addict schreef:Niks van aantrekken hoor, die mensen heb je altijd!!
Ik heb al een paar keer de vraag gehad of ik er niet liever gewoon 1 zou krijgen... Ook zo'n stomme vraag...
Ook een opmerking van iemand die zoiets zei als: Tja, het is wel leuk, maar 1 had ik leuker gevonden voor je, was ook beter geweest voor jou.
Zeg je toch niet?!
Haha, die opmerkingen krijg ik ook gewoon. En ook echt zeggen: "Nou, ik zou het echt niet leuk vinden, zo zwaar!" (terwijl ze dus geen ervaring er mee hebben)
Echt, ik krijg altijd te horen hoe druk ik het wel niet zal krijgen straks met 4 kleintjes. Ja, dat weet ik, en ik kan me daar wel druk over gaan maken, maar het is nu eenmaal zo, komen we ook wel weer doorheen!
Ook zijn er mensen die vragen of het een spontane tweeling is....Wat gaat ze dat aan?!
En zeker als ze weten waar we wonen (bovenwoning) moeten ze even vertellen dat het best lastig is met die trap, 2 kinderen en een wandelwagen... O echt? Nog niet aan gedacht...
Gast- Gast
Ach ja...mensen vinden het soms moeilijk om buiten hun referentiekadertje te kijken, niks van aantrekken. Ik was 22 toen ik zwanger werd van mijn zoontje. Als ze me vroegen of het gepland was antwoordde ik gewoon ''ja, klopt''. En verder niks.
Gast- Gast
Liva schreef:Ach ja...mensen vinden het soms moeilijk om buiten hun referentiekadertje te kijken, niks van aantrekken. Ik was 22 toen ik zwanger werd van mijn zoontje. Als ze me vroegen of het gepland was antwoordde ik gewoon ''ja, klopt''. En verder niks.
Of zeggen: ah kan je een zwangerschap plannen dan? He, had ik dat geweten!
Wat een rare opmerkingen inderdaad..
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Beauty Addict schreef:O ja, mensen vertellen graag hoe druk je het wel niet kan krijgen..._MamaRosa_ schreef:Beauty Addict schreef:Niks van aantrekken hoor, die mensen heb je altijd!!
Zeg je toch niet?!
En zeker als ze weten waar we wonen (bovenwoning) moeten ze even vertellen dat het best lastig is met die trap, 2 kinderen en een wandelwagen... O echt? Nog niet aan gedacht...
Ik vind het nog het ergste als je dit soort opmerkingen van wildvreemden krijgt. Die horen dan toevallig dat het er 2 zijn, en hebben meteen hun woordje klaar. En dan vrolijk er over doorpraten met een ander, en mij meewarig aankijken. Ja, ik ben ook echt zielig, ik weet het!
Gast- Gast
Mensen zijn echt brutaal tegenwoordig, wat een vragen stellen sommige zeg jemig :S
Gast- Gast
Of de opmerking: Dan doe je toch wel een keizersnee? Dan stop je toch wel met werken na je bevalling, dat is niet te combineren!_MamaRosa_ schreef:Beauty Addict schreef:O ja, mensen vertellen graag hoe druk je het wel niet kan krijgen..._MamaRosa_ schreef:Beauty Addict schreef:Niks van aantrekken hoor, die mensen heb je altijd!!
Zeg je toch niet?!
Ik vind het nog het ergste als je dit soort opmerkingen van wildvreemden krijgt. Die horen dan toevallig dat het er 2 zijn, en hebben meteen hun woordje klaar. En dan vrolijk er over doorpraten met een ander, en mij meewarig aankijken. Ja, ik ben ook echt zielig, ik weet het!
Gast- Gast
Ja, ook herkenbaar. Ook omdat we er al 2 hebben, dat is niet te doen volgens de meesten. Tja, nu is dat in ons geval voorlopig ook niet te combineren, maar dat gaat een ander niet aan! Als ik dan zeg dat ik tijdelijk oproep ga doen en vooral avonden en weekenden zal gaan werken, vinden ze dat al raar.Beauty Addict schreef:Of de opmerking: Dan doe je toch wel een keizersnee? Dan stop je toch wel met werken na je bevalling, dat is niet te combineren!_MamaRosa_ schreef:Beauty Addict schreef:O ja, mensen vertellen graag hoe druk je het wel niet kan krijgen..._MamaRosa_ schreef:Beauty Addict schreef:Niks van aantrekken hoor, die mensen heb je altijd!!
Zeg je toch niet?!
En ja, zo makkelijk denken over een keizersnee. Mijn zusje wil het me haast verbieden om normaal te bevallen als ze beide in stuit blijven liggen...Die ziet dat niet zitten, zo'n bevalling. Tja, ik zal het toch moeten doen, zij niet. En bovendien, de gyn zal het allemaal wel beter weten qua risico's dan wij, ookal ben ik diegene die het klaar moet spelen. Tuurlijk lijkt het mij ook eng, maar goed, deze gyn doet het al ruim 30 jaar, en heeft gelukkig nog nooit een verkeerde afloop gehad met een stuitbevalling, ook niet met een tweeling, en dat geeft je toch wel vertrouwen.
Ik word al onzeker genoeg als ik die keus moet maken tussen stuit en keizersnee. Iedereen weet het beter.
Gelukkig is er nog een kleine kans dat het onderste kindje draait, maar goed, hij of zij ligt al lekker ingedaald, dus dat wordt niet makkelijker!
Gast- Gast
Dat het moeilijk is met de trap en de wagen, dat is toch niet zo'n stomme opmerking? Heb zelf het eerste jaar met Ezra in een bovenwoning gewoond en ik vond het ook heel zwaar met de trap en de wagen, dus met twee kindjes zou ik dat zeker vinden. Negatieve opmerkingen over het krijgen van een tweeling vind ik ook achterlijk, maar het moet ook weer niet zo zijn dat mensen helemaal niks meer mogen zeggen zonder dat het meteen stom wordt gevonden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik krijg ook regelmatig de vraag als mensen horen dat ik een zoontje van 2 heb. Huh, hoe oud ben je dan??
Ik ben 25, maar wordt over het algemeen minstens 5 jaar jonger geschat.
Vorige week kreeg ik er daarna ook meteen de vraag erachteraan of het het gepland was. Ja dat was het idd .
Vorige week kreeg ik er daarna ook meteen de vraag erachteraan of het het gepland was. Ja dat was het idd .
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Dolphinne schreef:Ik krijg ook regelmatig de vraag als mensen horen dat ik een zoontje van 2 heb. Huh, hoe oud ben je dan??
Ik stond een keer met Yrsa in mijn buik en Ezra van anderhalf bij de kassa, toen kreeg ik ook de vraag hoe oud ik eigenlijk was. Ik was toen al 30, maar dat meisje dacht volgens mij dat ik minstens tien jaar jonger was. Zal ook wel zijn geweest omdat ik met mijn ouders was en Dion er niet bij was.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nee, maar ze doen dan alsof ik daar zelf nog niet over nagedacht heb... Dat was echt het eerste waar ik aan dacht haha. Zal ook vast wel goedkomen, het is nu gewoon denken in oplossingen en niet in problemen, want dan komen we nergens!!Susan schreef:Dat het moeilijk is met de trap en de wagen, dat is toch niet zo'n stomme opmerking? Heb zelf het eerste jaar met Ezra in een bovenwoning gewoond en ik vond het ook heel zwaar met de trap en de wagen, dus met twee kindjes zou ik dat zeker vinden. Negatieve opmerkingen over het krijgen van een tweeling vind ik ook achterlijk, maar het moet ook weer niet zo zijn dat mensen helemaal niks meer mogen zeggen zonder dat het meteen stom wordt gevonden.
Gast- Gast
Poeh, ik heb zoveel domme vragen gehad tijdens mijn zwangerschap.
Maar nog veel meer hele leuke reacties en heel veel praatjes met vreemden, toen het wel overduidelijk was dat het er min. twee waren.
Toen ik vorige week een zwangerschapstest kocht, vond een vrouw dat ze zich er mee moest bemoeien. Wat een mens zeg, bah. Of ik mij niet al gelukkig genoeg kon prijzen met twee van die hummeltjes, dus ik antwoordde daar zeer gelukkig mee te zijn. Zegt ze (behoorlijk geirriteerd);" Jij bent er zeker zo één die nooit genoeg heeft, tegenwoordig is men ook nooit meer tevreden".
Maar nog veel meer hele leuke reacties en heel veel praatjes met vreemden, toen het wel overduidelijk was dat het er min. twee waren.
Toen ik vorige week een zwangerschapstest kocht, vond een vrouw dat ze zich er mee moest bemoeien. Wat een mens zeg, bah. Of ik mij niet al gelukkig genoeg kon prijzen met twee van die hummeltjes, dus ik antwoordde daar zeer gelukkig mee te zijn. Zegt ze (behoorlijk geirriteerd);" Jij bent er zeker zo één die nooit genoeg heeft, tegenwoordig is men ook nooit meer tevreden".
Gast- Gast
Beauty Addict schreef:Dat was echt het eerste waar ik aan dacht haha. Zal ook vast wel goedkomen, het is nu gewoon denken in oplossingen en niet in problemen, want dan komen we nergens!!
Ik ben zooooo blij met de lift hier
Collega van mijn vader heeft ook dat probleem van de trappen. Hij laat de kinderwagen altijd in zijn busje en neemt de kleintjes met de maxi cosi de trap op (ook tweeling).
Arme man, hij moet alles alleen doen, zijn vrouw is pas overleden (twee/drie maand na de bevalling).
Gast- Gast
Je maakt me hiermee nieuwsgierigCoco schreef:
Gast- Gast
Nou dan ben ik benieuwd wat voor opmerkingen ik te verwerken krijg. Mijn ouders weten dat ik geen anticonceptie meer slik, maar verder niemand. En ik ben ook "jong".
Hahah BA ik loop me al druk te maken hoe we het hier moeten redden met een kleine (benedenwoning) maar mijn huisje is in ieder geval op de benedenverdieping. En ik krijg er 1 ga ik in ieder geval vanuit. Niet verkeerd bedoeld he!
Hahah BA ik loop me al druk te maken hoe we het hier moeten redden met een kleine (benedenwoning) maar mijn huisje is in ieder geval op de benedenverdieping. En ik krijg er 1 ga ik in ieder geval vanuit. Niet verkeerd bedoeld he!
Gast- Gast
Wat bekend al die reacties! Ik was 22 toen ik zwanger raakte en 23 toen ik beviel. Sommige mensen behandelden me echt alsof ik een losgeslagen tienermoeder was, want op mijn leeftijd al zwanger?!
Alsof op je 23e moeder worden zo ontzettend zeldzaam en onverantwoordelijk is.. Toen mijn vriend me vervolgens liet zitten en ik ook nog eens onzettend ziek werd (HG) kreeg ik ook vaak toespelingen over abortus. Dat dat misschien de beste oplossing voor de situatie zou zijn. Dan hoefde ik geen alleenstaande moeder te worden en zou ik me snel beter voelen. Ja, lichamelijk misschien.. Maar dan was ik geestelijk nu vast een wrak geweest..
Gelukkig heb ik niet naar al die mensen geluisterd en heb ik nu het mooiste en liefste meisje dat er is
Tuurlijk bedoelt niet iedereen altijd alles vervelend en bezorgdheid is ook lief, maar er zijn toch echt grenze vind ik. Toch proberen vervelende opmerkingen zoveel mogelijk naast je neer te leggen, wat wel erg lastig kan zijn soms.
Alsof op je 23e moeder worden zo ontzettend zeldzaam en onverantwoordelijk is.. Toen mijn vriend me vervolgens liet zitten en ik ook nog eens onzettend ziek werd (HG) kreeg ik ook vaak toespelingen over abortus. Dat dat misschien de beste oplossing voor de situatie zou zijn. Dan hoefde ik geen alleenstaande moeder te worden en zou ik me snel beter voelen. Ja, lichamelijk misschien.. Maar dan was ik geestelijk nu vast een wrak geweest..
Gelukkig heb ik niet naar al die mensen geluisterd en heb ik nu het mooiste en liefste meisje dat er is
Tuurlijk bedoelt niet iedereen altijd alles vervelend en bezorgdheid is ook lief, maar er zijn toch echt grenze vind ik. Toch proberen vervelende opmerkingen zoveel mogelijk naast je neer te leggen, wat wel erg lastig kan zijn soms.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Beauty Addict schreef:Je maakt me hiermee nieuwsgierigCoco schreef:
+1
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Pappillon rose, en al was je een tienermoeder wat dan nog ( die zijn overigens niet allemaal los geslagen haha ).
Mensen moeten is naar zichzelf kijken en niet zo snel oordelen. Ok ik was 16, ja dat is jong maar mensen 23 is toch een schitterende leeftijd!
Mensen moeten is naar zichzelf kijken en niet zo snel oordelen. Ok ik was 16, ja dat is jong maar mensen 23 is toch een schitterende leeftijd!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik was 25 en idd reageerde sommige mensen zo van; jeetje dat is jong. Ik vind het helemaal niet jong 25 en eerste kindje maar goed... Bovendien waren we al 7 jaar bij elkaar, getrouwd, (koop)huis dus tsja oor in oor uit zou ik ook zeggen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik ben 25 en ruim 5 jaar getrouwd en dan vinden ze mij ook jong... Onder de 20 vind ik jong!!
Gast- Gast
Ik hoor vaak 'wil jij nog geen kinderen' . Ben namelijk ook lid van de club van 30 (+1) en gezien de leeftijd is het allang tijd voor kinderen, maar mensen realiseren zich niet dat zo`n kleine opmerking best hard aan kan komen.
Gast- Gast
Pfft, dat moet voor jou echt vervelend zijn om te horen zeg!sharky schreef:Ik hoor vaak 'wil jij nog geen kinderen' . Ben namelijk ook lid van de club van 30 (+1) en gezien de leeftijd is het allang tijd voor kinderen, maar mensen realiseren zich niet dat zo`n kleine opmerking best hard aan kan komen.
Gast- Gast
Was gewoon even een check up omdat ik ging overstappen van pil en al tijdje geen bv meer gaf, maar wel cerazette slikte. En mij voel zoals ik mij aan het begin van de zwangerschap voelde
Niks aan de hand.
Niks aan de hand.
Gast- Gast
sharky schreef:Ik hoor vaak 'wil jij nog geen kinderen' . Ben namelijk ook lid van de club van 30 (+1) en gezien de leeftijd is het allang tijd voor kinderen, maar mensen realiseren zich niet dat zo`n kleine opmerking best hard aan kan komen.
Vind ik ook onbeschoft. Misschien ben je wel bezig maar lukt het niet, krijg je zo'n k*topmerking.
Snap niet waarom mensen zich met zulke dingen moeten bemoeien.
Gast- Gast
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Stomme CB
» Het stomme vragen topic
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Wat ben ik een stomme hut!!!
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Het stomme vragen topic
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Wat ben ik een stomme hut!!!
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: