Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stomme vragen mbt je zwangerschap

+28
Sjonno
Aggi
Tania
Bolleke
VeryCherry
RYW
blondje1313
sheila123
Dora
Happydobby
Kat1980
Printje
Muppetje
PapillonRose
Dolphinne
Susan
Moon
Mida4you
Teddyaapje
Floor
Catwoman79
Flemy
Parisienne
Lavendel
Pussycat
Theeleut
Mamsie
frummel87
32 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

stomme vragen mbt je zwangerschap - Pagina 5 Empty Re: stomme vragen mbt je zwangerschap

Bericht  Aggi vr 4 feb 2011 - 10:41

Ik heb veel de reactie gekregen dat ze het van mij nog niet echt hadden verwacht...
( Vond ik wel vervelend om te horen ) en een paar keer of het wel gepland was... De baby is hartstikke welkom... Ben zelf 27 en mijn vriend 34 dus ja vind de leeftijd niet eens zo verkeerd... en moet zeggen dat leeftijd niet uitmaakt zolang je, je er zelf goed bij voelt en er helemaal achter staat.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stomme vragen mbt je zwangerschap - Pagina 5 Empty Re: stomme vragen mbt je zwangerschap

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 21:15

Teddyaapje schreef:Ik denk dat veel mensen al dat soort dingen zeggen/ vragen omdat ze niks beters weten.

Ik vraag me dan wel af wat alle mensen die hier zo over vallen dan voor sprankelende conversaties voeren, als ze kennelijk nooit zo'n algemene uitspraak doen als 'goh, wat druk' bij een tweeling. Val toch niet zo over andere mensen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 21:20

Waarom mag je over sommige uitspraken van mensen niet vallen?
Als je bepaalde opmerkingen keer op keer te horen krijgt, raak je het een keertje zat. Zo gek is dat toch niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:09

Coco schreef:Waarom mag je over sommige uitspraken van mensen niet vallen?
Als je bepaalde opmerkingen keer op keer te horen krijgt, raak je het een keertje zat. Zo gek is dat toch niet?
Ja, de eerste 10 keer dat ik het hoorde vond ik het ook niet vervelend, maar als bijna standaard reactie... Wat is er mis met: Gefeliciteerd, wat leuk? Ze beginnen gelijk met wat druk enz...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:41

Beauty Addict schreef:
Coco schreef:Waarom mag je over sommige uitspraken van mensen niet vallen?
Ja, de eerste 10 keer dat ik het hoorde vond ik het ook niet vervelend, maar als bijna standaard reactie... Wat is er mis met: Gefeliciteerd, wat leuk? Ze beginnen gelijk met wat druk enz...

Precies. Ik vind dat soort opmerkingen ook echt niet erg normaal,maar net wat je zegt, het is wel altijd het 1e wat je te horen krijgt. Je mag ook wel eerst feliciteren en blij zijn voor diegene, ipv meteen zo negatief te gaan doen. Dat is gewoon wat er vervelend aan is.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:43

Lilith schreef:
Teddyaapje schreef:Ik denk dat veel mensen al dat soort dingen zeggen/ vragen omdat ze niks beters weten.

Ik vraag me dan wel af wat alle mensen die hier zo over vallen dan voor sprankelende conversaties voeren, als ze kennelijk nooit zo'n algemene uitspraak doen als 'goh, wat druk' bij een tweeling. Val toch niet zo over andere mensen.
Eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:58

Storm schreef:
Lilith schreef:

Eens.
Als ze beginnen met Gefeliciteerd en daarna zeggen: Wel druk he?! vind ik het ook niet erg. Maar om gelijk daarmee te beginnen zonder de moeite te nemen om te feliciteren.... Alsof een tweeling alleen maar problemen geeft en geen felicitatie waard is.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 23:34

Het gaat denk ik vooral op de manier waarop iets gezegd wordt en niet direct om wát er gezegd wordt. Van sommige mensen kan ik vragen/opmerkingen prima verdragen, maar van andere mensen kan ik diezelfde opmerkingen/vragen niet hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 4:00

Oh, maar als mensen zeggen dat ik het wel druk zal hebben, vind ik dat ook helemaal niet erg. Ik heb het ook gewoon erg druk.
Maar elke dag weer, vaak meerdere keren, dan ben je gelijk klaar...dat komt echt mijn neusgaten uit
.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 5:24

Hier heb ik eigenlijk nooit echt vervelende opmerkingen gehad, ook niet de vraag of het wel gepland was of niet, ook niet bij S.enna misschien hebben we dat 2 keer gehoord. Wel hebben we 2 keer de vraag gehad tijdens de zwangerschap van M.ara of ze dezelfde vader hebben aangezien en 4 jaar tussen de kinderen zit ? Eeehm ja, is dat gek dan ?

Gast
Gast

Bericht  Flemy za 5 feb 2011 - 7:57

Toevallig gister weer eentje. Ik kwam een oud klasgenoot tegen en vertelde dat ik inmiddels getrouwd ben en 2 kinderen heb. Reactie: 'Wat?! Echt?! Neutral Waaròm?!

Nou allemaal ongepland en ongewenst natuurlijk, ik had het ook liever niet gedaan. scratch

En dan ook nog zeggen, ja ik moet er niet aan denken, ik wil nog lekker uitgaan en mijn vrienden e.d. blijven zien.

Ja, want ik heb geen leven meer nu ik kinderen heb.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose za 5 feb 2011 - 10:34

Flemy schreef:Toevallig gister weer eentje. Ik kwam een oud klasgenoot tegen en vertelde dat ik inmiddels getrouwd ben en 2 kinderen heb. Reactie: 'Wat?! Echt?! Neutral Waaròm?!

Nou allemaal ongepland en ongewenst natuurlijk, ik had het ook liever niet gedaan. scratch

En dan ook nog zeggen, ja ik moet er niet aan denken, ik wil nog lekker uitgaan en mijn vrienden e.d. blijven zien.

Ja, want ik heb geen leven meer nu ik kinderen heb.

Ja, dat denken mensen soms serieus! Alsof je leven voorbij is wanneer je een kind hebt! Ik vind het juist een verrijking Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 10:59

Jaaa haha, ik zit nu elke avond op de bank nu ik een kind heb inderdaad nerd Nee, maar serieus. Iemand vroeg me laatst of ik het niet jammer vond dat ik nooit meer iets kon doen (bijv dagje weg, of uit o.i.d). Ik zei dat ik vaak genoeg ging. ''Oh ja? Waar laat je je zoon dan?'' Eh...hij heeft ook nog zoiets als een vader Wink

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje za 5 feb 2011 - 11:45

Storm schreef:
Lilith schreef:

Eens.

Ik had het zelf over de vraag "of het gepland was". Dit is mij echt ik weet niet hoevaak gevraagd. Opzich vond ik het niet erg, ik gaf er gewoon antwoord op maar als je de zoveelste keer die vraag krijgt word je er wel een beetje tureluurs van. Daarbij heb ik hier een hoop opmerkingen voorbij zien komen die ik echt niet vind kunnen. En de bij de opmerking "goh, wat druk" bij een tweeling zal het er ook aan liggen op wat voor manier mensen dit zeggen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Parisienne zo 6 feb 2011 - 0:46

Toen wij het vertelden aan een vriend van mijn vriend (die is nog helemaal van 'lang leve de lol, bier & seks'), ging het begin van dit gesprek als volgt:

Wij: "We hebben een leuk nieuwtje.. over zo'n 6 maanden zijn wij papa en mama. We krijgen een kindje!"
Hij: "Nee! Serieus?! En abortus dan?!
Ik: "Pardon?!"
Hij: "Ja, ik zou het wel weten. Het lijkt me verschrikkelijk als dit mij zou overkomen.. het einde van de wereld. Dus, hebben jullie daar nog aan gedacht of niet?
Mijn vriend: "Nee, dit is nooit een optie geweest. We zijn er zelf heel erg blij mee."
Hij: "Oké, het is jullie leven. Gefeliciteerd dan ofzo?"

Die eerste reactie: "En abortus dan?" deed mij wel heel veel pijn. Zoiets zeg je toch niet? Later draaide hij wel bij en nu vind hij het (van een afstand) allemaal erg leuk. Maar hij had wel even goed na mogen denken voordat hij reageerde..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sjonno zo 6 feb 2011 - 1:31

Liva schreef:Jaaa haha, ik zit nu elke avond op de bank nu ik een kind heb inderdaad nerd Nee, maar serieus. Iemand vroeg me laatst of ik het niet jammer vond dat ik nooit meer iets kon doen (bijv dagje weg, of uit o.i.d). Ik zei dat ik vaak genoeg ging. ''Oh ja? Waar laat je je zoon dan?'' Eh...hij heeft ook nog zoiets als een vader Wink

Ik ben laatst met mijn moeder naar een musical geweest, helaas was Lisa die dag flink ziek. Kreeg ik ook van iemand een opmerking waarom ik het in mijn kop haalde om naar een musical te gaan terwijl mijn dochter ziek was! Uh, bij haar papa is ze ook in goede handen hoor. Die opmerking kwetste me niet maar vond hem wel erg raar.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487

Bericht  MamaCa zo 6 feb 2011 - 2:37

Ik was 23 en mijn vriend 22 toen ik zwanger raakte van mn zoontje. Beide 23 toen ik bevallen was. Maar eigenlijk nooit de vraag gekregen of het wel in de planning zat volgens mij. We zijn ook al vanaf ons 15e bij elkaar. Sommigen zag ik soms wel denken maar ze vroegen het niet. Bijna iedereen had het wel vroeg verwacht bij ons.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 4:32

Parisienne schreef:Toen wij het vertelden aan een vriend van mijn vriend (die is nog helemaal van 'lang leve de lol, bier & seks'), ging het begin van dit gesprek als volgt:

Wij: "We hebben een leuk nieuwtje.. over zo'n 6 maanden zijn wij papa en mama. We krijgen een kindje!"
Hij: "Nee! Serieus?! En abortus dan?!
Ik: "Pardon?!"
Hij: "Ja, ik zou het wel weten. Het lijkt me verschrikkelijk als dit mij zou overkomen.. het einde van de wereld. Dus, hebben jullie daar nog aan gedacht of niet?
Mijn vriend: "Nee, dit is nooit een optie geweest. We zijn er zelf heel erg blij mee."
Hij: "Oké, het is jullie leven. Gefeliciteerd dan ofzo?"

Die eerste reactie: "En abortus dan?" deed mij wel heel veel pijn. Zoiets zeg je toch niet? Later draaide hij wel bij en nu vind hij het (van een afstand) allemaal erg leuk. Maar hij had wel even goed na mogen denken voordat hij reageerde..

Dit vind ik inderdaad wel heel lomp.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 4:33

Flemy schreef:Toevallig gister weer eentje. Ik kwam een oud klasgenoot tegen en vertelde dat ik inmiddels getrouwd ben en 2 kinderen heb. Reactie: 'Wat?! Echt?! Neutral Waaròm?!

En dit vind ik ook heel lomp, bizar ook hoe mensen alleen vanuit zichzelf redeneren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:40

Susan schreef:

En dit vind ik ook heel lomp, bizar ook hoe mensen alleen vanuit zichzelf redeneren.
Mijn beste vriendin toendertijd gaf ook zo'n stomme lompe reactie. Zo zie je maar weer hoe 'ver' mensen in het leven zijn.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 4:52

Storm schreef:
Mijn beste vriendin toendertijd gaf ook zo'n stomme lompe reactie. Zo zie je maar weer hoe 'ver' mensen in het leven zijn.

Is het nu nog steeds je vriendin?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  LMCurious zo 6 feb 2011 - 7:27

Ik heb het topic vol verbazing gelezen. Sommige opmerkingen zoals de abortus en de 'echt, wat, waarom?' bijvoorbeeld.

Maar ik ben eens nagegaan wat ik zelf vaak zeg in soortgelijke situaties, en dan volgt al snel veel van de genoemde irritante veel gehoorde opmerkingen. Echter zijn deze niet slecht bedoeld. UIteraard is veel afhankelijk van de toon waarop iets gevraagd/gezegd word en ik hoop dat het in mijn geval gewoon vriendelijk overkomt. Maar je deelt natuurlijk je neiuws ook met zoveel mensen op een dag, je vertelt zelf ook steeds weer dat je in verwachting bent, of een tweeling verwacht. Maar ieder persoon die je eht verteld hoort het weer voor het eerst van jou. Dus dat jij al 10x gehoord hebt dat een tweeling druk is, is wellicht toch een van de eerste dingen waar die persoon aan denkt. Ik had een tijdje terug een klant en die bleek toevallig tegelijkertijd met mij uitgerekend, en bij een volgende afspraak bleek ze zwanger van een tweeling. Ik was juist een beetje angstig geweest dat het er twee zouden zijn en dus opgelucht dat het er maar 1 bleek. Mijn eerste reactie (wel na een felicitatie) was oprecht of ze geschrokken was van het nieuws en hoe ze er verder tegenaan keek. Ik bedoel dat niet negatief, maar kan me voorstellen dat je dat niet direct verwacht. Nu heb ik het er verder meerdere malen itgebreid over gehad (over alles zo'n beetje wat betreft kids etc.) dus ik ga ervan uit dat dit niet verkeerd gevallen is....maar als ik sommige reacties lees ga ik er wel aan twijfelen of het tactisch was.

Nu vind ik de vraag of het gepland is niet normaal, hoewel wij hem ook vaak gehoord hebben. Vooral van mensen die ons minder goed kennen, want bekenden wisten al jaren dat we graag jong kinderen wilden. Maar de opmerking dat mensen het nog niet verwacht hadden vind ik wat anders. Daar zie ik geen kwaad in. Mijn moeder riep altijd, je hebt nog tijd zat. En die heeft ons ook niet direct gefeliciteerd. Hoewel ze wist dat wij het graag wilden, had ze het toch niet zo vlug verwacht, en kon ze letterlijk even niets uitbrengen. Maar ik had dat ook niet anders verwacht, omdat ik ook wist van haar dat ze het liever later zou zien gebeuren. Tuurlijk was het leuk geweest als ze wel direct enthousiast geweest was, maar ik zie het liever zo dan een onoprechte felicitatie. Nu vroeg ze 3 uurtjes na het horen van het nieuws aan mn vader: 'zeg opa, wat wil je eten dadelijk!' Toen was het voor mij duidelijk dat het idee 'dochter zwanger' bezonken was.

LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 11:35

Susan schreef:
Storm schreef:

Is het nu nog steeds je vriendin?
laughcry nee.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 20:21

LMCurious schreef: Maar je deelt natuurlijk je neiuws ook met zoveel mensen op een dag, je vertelt zelf ook steeds weer dat je in verwachting bent, of een tweeling verwacht. Maar ieder persoon die je eht verteld hoort het weer voor het eerst van jou. Dus dat jij al 10x gehoord hebt dat een tweeling druk is, is wellicht toch een van de eerste dingen waar die persoon aan denkt. Ik had een tijdje terug een klant en die bleek toevallig tegelijkertijd met mij uitgerekend, en bij een volgende afspraak bleek ze zwanger van een tweeling. Ik was juist een beetje angstig geweest dat het er twee zouden zijn en dus opgelucht dat het er maar 1 bleek. Mijn eerste reactie (wel na een felicitatie) was oprecht of ze geschrokken was van het nieuws en hoe ze er verder tegenaan keek. Ik bedoel dat niet negatief, maar kan me voorstellen dat je dat niet direct verwacht. Nu heb ik het er verder meerdere malen itgebreid over gehad (over alles zo'n beetje wat betreft kids etc.) dus ik ga ervan uit dat dit niet verkeerd gevallen is....maar als ik sommige reacties lees ga ik er wel aan twijfelen of het tactisch was.

Dat bedoel ik ook inderdaad. Jij hoort het wel 10x op een dag, de ander zégt het maar 1x op een dag. Mensen zijn nou eenmaal voorspelbaar, dus die gaan gewoon veel dezelfde reacties geven. Wat voor bijzonder orginele reacties had je dan verwacht? Toen ik trouwde hoorde ik 100x per week na mijn trouwdag 'en? Hoe bevalt het getrouwde leven?". Dat was ook weleens storend, want ja, zo heel anders was mijn leven niet hoor, en er valt ook geen normaal antwoord op te geven. En de dagen ervoor hoorde ik 10x per dag 'ben je al zenuwachtig?'. En ja, ik betrap mezelf er ook wel op dat ik dat soort dingen zeg hoor.

Plus, waar ik nu achter ben, nu mijn kinderen wat groter zijn: jouw zwangerschap is voor JOU wel heel uniek en bijzonder, maar voor een ander ook maar gewoon de zoveelste baby die geboren word (erg naaste mensen uitgezonderd) en echt niet zo heel boeiend, dus krijg je standaard reacties.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 20:28

Het is ook wel lastig om aan al die verschillende gevoelens over verschillende vragen te "moeten voldoen". Blijkbaar kunnen mensen gevoelig reageren als je vraagt of het gepland was, maar ook of het hun eerste kindje is, en ik las hier ook een keer dat je niet altijd mag zeggen "geniet ervan" na de bevalling want misschien heeft moeder een huilbaby of heeft ze een PND en ís het helemaal niet genieten. Tja dan kan je wel met alles rekening gaan houden, al snap ik echt wel dat sommige opmerkingen in dit topic niet door de beugel kunnen. Zolang mensen uit pure interesse iets vragen, even de achterlijke opmerkingen daargelaten als bijv. dat je toch ook een abortus had kunnen doen :shock:, denk ik dat het allemaal niet zo vervelend bedoelt is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: