Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

+10
Aardbei
NoMercy
Razz
Coco
Monsters&co
eigenwijs
Elodie
Lejow
Filoria
Slakje
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 6:36

Mijn bovenburen hebben vier kinderen in de leeftijd 4 t.m 11 jaar. Ze wonen op de tweede verdieping en onze straat is vrij druk om echt alleen buiten te kunnen spelen. Ik snap dus dat ik wel eens kinderen kan horen spelen en doen, maar zij zijn in de ochtend aan het rennen, springen, gillen en herrie maken. En dan niet gewoon lopen, maar echt keihard gillen, schreeuwen en springen. Ik hoor gewoon dat die kleinste (die continu driftbuien heeft) met haar hielen op de grond trapt uit woede.

Dit gebeurd doordeweeks vanaf 7.00u, maar dus ook in het weekend! En het is zo hard, dat ik er gewoon echt wakker van word. Ouders spreken hun kinderen sowieso nergens op aan (Turks gezin) en worden ook niet gecorrigeerd oid.

Nu vraagt hij heel soms of we last hebben van zijn kinderen, maar hij zegt dat hij er niet zoveel aan kan doen?

Andersom waren we laatst 3 minuten om 21.00u iets met een hamer aan het doen - echt niet langer, want we besloten dat we het beter een andere dag konden doen ivm met herrie en hij vraagt de volgende dag gelijk of we aan het verbouwen zijn en zijn kinderen kwamen vragen wat er was..

Nu ben ik wel benieuwd, hoe laat mogen jouw kinderen 'herrie' maken en houd je rekening met de (boven/onder) buren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Slakje zo 31 maa 2013 - 6:42

Onder ons is een Marokkaanse kapper, die maken zelf heel erg veel herrie. Boven ons woont een heel oud vrouwtje die een beetje doof is, gelukkig. De overige bewoners hebben weinig last van Louise, tenzij ze een driftbui krijgt op de gang, maar ze zijn allemaal meestal heel erg aardig en begripvol. Louise gilt maar af en toe.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Filoria zo 31 maa 2013 - 6:55

Je opmerking over 'ook in het weekend!' vind ik zo'n typische opmerking voor iemand zonder kinderen. Alsof ze in het weekend plotseling later wakker worden. Kinderen leven nog heel erg op een biologische klok he? Ik was vanochtend ook gewoon om 7u op :cheering: Maar verder lijkt het me wel lastig voor je, als ze zoveel herrie maken. Wonen ze met vier kinderen in een flat? Dat lijkt me best krap ook!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Lejow zo 31 maa 2013 - 6:57

Dat is denk ik niet haar punt Filoria...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Filoria zo 31 maa 2013 - 6:59

Nouja, het staat er toch Lejow? Misschien is het een stomme irritatie, maar ik vind het altijd zo suf als mensen denken dat je met jonge kinderen lekker uit kan slapen in het weekend. Werkte het maar zo! Ik heb zelf trouwens geen buren. We wonen boven een winkel en aan beide kanten naast ons is opslagruimte. We hebben wel heel goede geluidsremmende ondervloeren gelegd op de vloeren die direct boven de winkel zitten.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Lejow zo 31 maa 2013 - 7:02

Het gaat haar erom, dat die kinderen ook in het weekend veel herrie maken, en het fijn zou zijn als die mensen daar rekening mee kunnen houden, door hun kinderen inderdaad te corrigeren.
Het zijn kinderen, die kun je niet vastbinden aan een stoel met ducktape op hun mond, maar zeker als ze 4 t/m 11 jaar zijn kun je toch wel afspraken met ze maken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 7:02

Ik bedoel eigenlijk meer dat ouders er helemaal niks van zeggen en zelf ook wel begrijpen dat mensen in het weekend vaak wat langer kunnen/willen slapen en ze hun kinderen dus, een klein beetje, gedeisd moeten houden.. Ik weet dat kinderen niet uitslapen en ik snap dat ik ze wel eens zal horen, dat is het probleem niet, ze zullen onze kat in een gekke bui ook horen, of mij in het weekend als ik moet werken, maar ik hoef ze niet elke dag te horen gillen en schreeuwen eerlijk gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 7:02

Dat bedoel ik inderdaad Lejow, ik snap dat ze niet stil zijn, dat verwacht ik ook helemaal niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 7:03

Het is een appartement, en zij hebben 3 slaapkamers, dus het is te doen qua ruimte, maar niet om echt te spelen en hun eigen ding te kunnen doen natuurlijk....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Filoria zo 31 maa 2013 - 7:11

Pff ik ben blij dat ik niet in die situatie zit (met zoveel kinderen in een appartement)! Maar zoals jij en Lejow het nu uitleggen snap ik je punt beter ja. Heb je wel eens gevraagd of ze in het weekend rustiger kunnen doen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Elodie zo 31 maa 2013 - 7:12

Ik vind dat je hier zeker wel wat van kan zeggen. Het is ook lastig lijkt me met kinderen op een etagewoning, maar er zijn grenzen. Ik vind eigenlijk dat het tot 9 à 10 uur rustig moet zijn. Dat is vast niet altijd te realiseren, maar ouders moeten dat wel proberen en niet zomaar alles toestaan.

Het is wel iets waar ik tegenop zie als wij moeten verhuizen naar een appartement. Misschien scheelt het dat dat nieuwbouw is qua geluidsoverlast, maar niet iedereen hoeft te merken dat ik een kind heb. Je houdt toch (meestal:)) ook rekening met je muziek enzo.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  eigenwijs zo 31 maa 2013 - 7:22

Filoria schreef:Je opmerking over 'ook in het weekend!' vind ik zo'n typische opmerking voor iemand zonder kinderen. Alsof ze in het weekend plotseling later wakker worden. Kinderen leven nog heel erg op een biologische klok he? Ik was vanochtend ook gewoon om 7u op :cheering: Maar verder lijkt het me wel lastig voor je, als ze zoveel herrie maken. Wonen ze met vier kinderen in een flat? Dat lijkt me best krap ook!

ben jij jaloers dat mensen zonder kinderen lekker kunnen uitslapen!:)slaatmaybe nergens op maar deze reactie naar pippa ook niet..
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Monsters&co zo 31 maa 2013 - 7:40

7 uur dus. Weekend is het soms 8 uur, maar wel 7 uur beneden. Tussen 7 in de ochtend en 8 in de avond vind ik het 'normaal'. Ook al stel ik gillen en stampen in niet op prijs.
Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 25
Registratiedatum : 13-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Elodie zo 31 maa 2013 - 7:41

Vanaf 7u normaal?
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Monsters&co zo 31 maa 2013 - 7:57

Elodie schreef:Vanaf 7u normaal?
Gewoon de leefgeluiden ja idd. Hier om 6 uur al wakker. Geen flat he, dat scheelt
Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 25
Registratiedatum : 13-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 8:08

Ik hoef er niet de dupe van te worden dat zij kinderen hebben lijkt me? Dan ga je lekker met ze kleuren, knutselen, laat je ze even televisie kijken of leer je dat ze rustig aan moeten doen tot een uur of negen? Ik vind zeven uur, of negen uur al een énorm verschil eerlijk gezegd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Lejow zo 31 maa 2013 - 8:11

En daarbij heb je gewoon leefgeluid (dat is logisch, dat kun je niet voorkomen), en kinderen die gewoon een takkeherrie maken. Dat lijkt mij meer dan gewoon leefgeluid.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 8:13

Lejow schreef:En daarbij heb je gewoon leefgeluid (dat is logisch, dat kun je niet voorkomen), en kinderen die gewoon een takkeherrie maken. Dat lijkt mij meer dan gewoon leefgeluid.

Leefgeluid lijkt me logisch, de onderbuurman hoort ons denk ik ook wel eens lopen, al houd ik daar in de ochtend echt rekening mee door mijn schoenen pas aan te doen als ik wegga. Maar als ik ze echt hoor roepen naar elkaar, springen van de bank af, dat zijn toch geen leefgeluiden? Nou is het denk ik wel zo dat ze gewoon een hele slechte ondervloer erin hebben zitten, want je hoort het wel heel erg goed..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Filoria zo 31 maa 2013 - 8:15

eigenwijs schreef:
Filoria schreef:Je opmerking over 'ook in het weekend!' vind ik zo'n typische opmerking voor iemand zonder kinderen. Alsof ze in het weekend plotseling later wakker worden. Kinderen leven nog heel erg op een biologische klok he? Ik was vanochtend ook gewoon om 7u op :cheering: Maar verder lijkt het me wel lastig voor je, als ze zoveel herrie maken. Wonen ze met vier kinderen in een flat? Dat lijkt me best krap ook!

ben jij jaloers dat mensen zonder kinderen lekker kunnen uitslapen!:)slaatmaybe nergens op maar deze reactie naar pippa ook niet..
Ik begreep haar verkeerd. Maar ben niet jaloers hoor.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 8:18

Inmiddels zet mijn onderbuurman zijn muziek aan op dit moment, dus ik tref het momenteel wel met mijn buren! Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  eigenwijs zo 31 maa 2013 - 9:14

Filoria schreef:
eigenwijs schreef:
Filoria schreef:Je opmerking over 'ook in het weekend!' vind ik zo'n typische opmerking voor iemand zonder kinderen. Alsof ze in het weekend plotseling later wakker worden. Kinderen leven nog heel erg op een biologische klok he? Ik was vanochtend ook gewoon om 7u op :cheering: Maar verder lijkt het me wel lastig voor je, als ze zoveel herrie maken. Wonen ze met vier kinderen in een flat? Dat lijkt me best krap ook!

ben jij jaloers dat mensen zonder kinderen lekker kunnen uitslapen!:)slaatmaybe nergens op maar deze reactie naar pippa ook niet..
Ik begreep haar verkeerd. Maar ben niet jaloers hoor.
ok Laughing
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Coco zo 31 maa 2013 - 9:18

Ik vind 7 uur en 9 uur ook echt een enorm verschil en ik ben elke dag weer in strijd om ze rustig te houden, maar dat is wel verdomde moeilijk.
Ik wil toch dat ze minsten tot 9 uur rustig aan doen. Maar helaas maakt hun dat niet zoveel uit en zitten ze in de geweldige fase van peuterpubers. Ze hebben al ruzie voordat ik uberhaupt mijn bed uit ben en dan lopen ze achter elkaar aan te rennen, trekken en krijsen. Hoe meer ik zeg dat ze zachter moeten doen, hoe harder zij gaan doen. Ik probeer zo lang mogelijk ze op bed te houden met filmpjes op de laptop kijken. Ik vind het echt heel vervelend, maar ik doe echt alles wat ik kan om ze gedempt te houden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 1:20

Wij hebben maar aan 1 kant buren. Als er überhaupt iemand in dat huis zit. We hebben ook weken of maanden dat er niemand is.
Als er wel iemand is, houden ze ook geen rekening met ons. Dus ik heb vrij weinig zin om met hun wel rekening te houden. De huizen zijn hier behoorlijk gehorig. Als zij in de keuken staan af te wassen hoor ik de kopjes rammelen in de gootsteen.

Hier rijden ze weleens om 08.00 met de poppenbuggy's. So be it.
Al denk ik dat ze hiernaast de veel drinken om rond die tijd überhaupt al iets te horen...
Maar goed, zo vaak komt er hier geen herrie voor, voor een uur of 08.30/09.00
A is meestal rond 07u wakker en gaat dan eerste eten en even tv kijken.
H is meestal rond 09u wakker en gaat dan ook eerst eten. Vaak jutten ze elkaar op dus is er pas vanaf een uur of 09.00 'herrie'. Als ze alleen zijn, kunnen ze zich prima vermaken met een boekje of de Little People. Maar zodra ze samen zijn dan worden de buggy's gepakt, beginnen ze rondjes te rennen en te kijken wie het hardste kan roepen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Razz ma 1 apr 2013 - 4:17

Pippa schreef:Ik hoef er niet de dupe van te worden dat zij kinderen hebben lijkt me? Dan ga je lekker met ze kleuren, knutselen, laat je ze even televisie kijken of leer je dat ze rustig aan moeten doen tot een uur of negen? Ik vind zeven uur, of negen uur al een énorm verschil eerlijk gezegd!

Je woont in een appartement/flat dus dan kan je verwachten dat je wel eens last hebt van de buren. Ik denk dat je bovenburen er vrij weinig aan kunnen doen iig wbt de jongste. Een kind van 4 kan je niet dwingen om 2 uur op een stoel te zitten knutselen en een driftbui voorkomen lukt vaak ook niet. En misschien slapen die kinderen maar tot een uur of 6 en proberen de ouders ook wel om ze rustig te laten spelen tot 7 uur..

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 6:10

Die kleine hier heeft er ook een handje van om als een olifant door het huis te banjeren. Wij zeggen altijd wel dat ze normaal moet lopen maar goed, als wij er wat van zeggen dan heeft ze het dus al een beetje gedaan. Ik snap het trouwens ook niet zo, al dat gegil en geren, daar word je als ouder dan toch ook knettergek van? Ik zou je buren er wel op aanspreken, vragen of hij kan kijken of het in de ochtenden wat zachter kan, minder stampen en gillen. Zeker als hij vraagt of je last hebt. Inkoppertje en je kunt het prima beleefd aangeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken? Empty Re: Hoe laat in de ochtend wakker/herrie maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum