Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn man vind mij lui.

+21
TNMN
RYW
blondje1313
Dawn
Minx
Arwyn
Gizmo
Merai
xxDila
Pannetoet
Lotus
Rovine
Blond
Susan
Guus
minoessepoes
Mamsie
smooch
nina
SleepingBeauty
VeryCherry
25 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:21

Lilith schreef:En ja, ik vind het eigenlijk ook 'maar' huisvrouw. Huisvrouw zijn kan iedereen, daar hoef je níets voor te kunnen. Iedereen is in staat om zijn eigen zooi op te ruimen en zijn eigen huis schoon te houden lijkt me, tenzij je zo ernstig beperkt bent dat je er hulp voor kunt krijgen.

Eens...het is niet 'niets' zeg maar...maar vrouwen die doen alsof het huishouden gelijkstaat aan een 40-urige werkweek weten niet waar ze het over hebben. Tenzij ze zelf zoveel troep maken dat ze er een dagtaak aan hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:26

mozzarella schreef:
Lilith schreef:En ja, ik vind het eigenlijk ook 'maar' huisvrouw. Huisvrouw zijn kan iedereen, daar hoef je níets voor te kunnen. Iedereen is in staat om zijn eigen zooi op te ruimen en zijn eigen huis schoon te houden lijkt me, tenzij je zo ernstig beperkt bent dat je er hulp voor kunt krijgen.

Eens...het is niet 'niets' zeg maar...maar vrouwen die doen alsof het huishouden gelijkstaat aan een 40-urige werkweek weten niet waar ze het over hebben. Tenzij ze zelf zoveel troep maken dat ze er een dagtaak aan hebben.
Huisvrouw zijn is vooral troep opruimen die je niet zou hebben als je zou gaan werken Very Happy Maar goed, dat is mijn ervaring. Mijn huishouden kost me nu (1 dag school en 3 dagen werken) minder moeite dan toen ik 4 maanden volledig thuis was (en toen waren mijn kinderen gewoon op de opvang/school, dus niet eens de hele dag thuis). Het is hard werken, dat wel, maar daar kies je zelf voor, je gaat er alleen níets op vooruit, want je huis is niet netter dan wanneer je werkt (bij mij tenminste niet) en achter de lopende band staan is ook hard werken, maar net zo geestdodend, met als enige verschil dat je daarbij wél voorzieningen hebt als pensioen opbouw, verzekering als je ziek bent, een uitkering als je je baan kwijtraakt en als als je man er met een ander vandoor gaat. je je inkomen kwijtraakt als huisvrouw zijnde of ziek wordt dan heb je níets meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:41

mozzarella schreef:
Lilith schreef:En ja, ik vind het eigenlijk ook 'maar' huisvrouw. Huisvrouw zijn kan iedereen, daar hoef je níets voor te kunnen. Iedereen is in staat om zijn eigen zooi op te ruimen en zijn eigen huis schoon te houden lijkt me, tenzij je zo ernstig beperkt bent dat je er hulp voor kunt krijgen.

Eens...het is niet 'niets' zeg maar...maar vrouwen die doen alsof het huishouden gelijkstaat aan een 40-urige werkweek weten niet waar ze het over hebben. Tenzij ze zelf zoveel troep maken dat ze er een dagtaak aan hebben.

Misschien een geheel andere discussie, maar het valt me wel eens op dat 'huisvrouwen' meer klagen over het huishouden dan vrouwen die buitenshuis werken. Ik krijg het met de beste wil van de wereld het niet voor elkaar om meer dan een paar uurtjes per week aan het huishouden te besteden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 11:33

Ik heb je de afgelopen tijd je topics een beetje gevolgd. Je hebt al best wel moeite om een goede baan te vinden waarin je je tegelijkertijd ook goed bij voelt. En dan komt je man ineens met zo'n opmerking: "Je bent lui". Dan begrijp ik wel dat het je kwetst. En tja, iets is beter dan niets. Daarin ben ik het met je eens. "Nou bedankt :S" denk je dan... Ik kan me goed voorstellen dat die opmerking van je man je kwetst.

Maar ik heb het gevoel bij dit verhaal, dat je man het gevoel heeft dat het financieel allemaal van hem afhangt en dat ie daarbij dus de grootste kostwinner is in jullie huishouden.

In deze situatie begrijp ik het verhaal van zowel van jou als je man. Maar ik vind niet dat je dan elkaar moet afkatten met beschuldigingen. Praat er liever over hoe jullie dit samen kunnen oplossen. Vechten en schelden heeft geen zin als het even financieel niet mee zit. Dat lijkt me niet goed voor jullie als echtpaar.

Praat er liever over, Lucky. Geloof me, het is het schelden, vechten en afkatten niet waard!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Dawn do 3 feb 2011 - 20:26

Ik kan ook niet zo goed tegen vrouwen die heel hard roepen dat 'moeder zijn ook een fulltime baan is'...
Ik begrijp echt wel dat het zwaar is om de hele dag voor je kinderen en het huishouden te zorgen, maar als ik vraag aan iemand wat voor werk ze doet, en ze zegt dat ze 'huismoeder' is, moet ik me toch altijd even achter de oren krabben...
Want poeh, wat is het zwaar...
Ik vraag me dan af hoe deze mensen het zouden doen op een 'normale werkplek' waar ze 40 moeten werken.
Of zoals veel van mijn collega's die 36 uur werken, onregelmatig, wat vaak ook nog eens betekend dat ze na een nachtdienst op moeten blijven tot de kinderen naar school zijn gebracht door haar, dan even slapen, en dán nog eens het huishouden...
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 20:45

@ Dawn, ik kan me juist wel goed voorstellen dat huisvrouwen van zich afbijten als iemand zegt: "goh ja pff ik moet weer werken en jij bent lekker thuis aan het chillen met de kinderen". Dan kan ik me goed voorstellen dat iemand daar pissig om wordt, want je insinueert dat ze lekker op de bank zitten met de tv aan en dat is natuurlijk onzin. En duh, natuurlijk zegt iemand als je vraagt "wat doe je voor werk", ik ben huismoeder. Daarmee kan ze toch ook juist zeggen dat ze dus geen baan heeft, maar ze is huismoeder. Het is taak op zich en ik vind ook echt wel dat je daar respect voor behoort te krijgen. Ik ga liever naar mijn werk dan dat ik op drie kinderen let, to be honest :P Lijkt me ontzettend zwaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Dawn do 3 feb 2011 - 20:55

[left]Een zekere mate van respect heb ik er ook wel voor.
En ik zou net als jij, zéker niet de hele dag met een paar kinderen thuis willen zijn.
Maar ik insinueer niet dat moeders met kinderen de hele dag op de bank zitten te chillen, maar dat er dus ook moeders zijn die het 'huismoeder' zijn met een daadwerkelijke baan combineren, en ja, dáár neem ik mijn petje voor af!
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 21:36

Mijn moeder is ook vrij lang huismoeder geweest. Ik zou er zelf niet over pijnzen om huismoeder te worden. Ik kan gewoon niet thuis zitten. Dan zou het mij op den duur gaan vervelen. Vroeger was het de normaalste zaak van de wereld dat de moeder automatisch huismoeder was en vader de kostwinner van het gezin. (was te zien op 'uitgesproken nl')

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 21:46

Dawn schreef:maar dat er dus ook moeders zijn die het 'huismoeder' zijn met een daadwerkelijke baan combineren, en ja, dáár neem ik mijn petje voor af!
Dan zijn het geen echte huismoeders nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  blondje1313 do 3 feb 2011 - 21:48

Ik ben benieuwd of Caribeanlover nog terug komt in haar eigen topic, maar ik vraag me toch af waarom haar man haar lui noemt.
Is dit puur omdat ze volgens hem niet genoeg uren maakt in een betaalde baan of is het omdat hij vindt dat ze thuis wat meer kan doen omdat ze vaak thuis is?

Ik werk fulltime en ben helaas toch lui aangelegd, mensen kunnen maar beter niet onverwacht op visite komen, dan is het een puinzooi in huis!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Dawn do 3 feb 2011 - 22:25

Storm schreef:
Dawn schreef:maar dat er dus ook moeders zijn die het 'huismoeder' zijn met een daadwerkelijke baan combineren, en ja, dáár neem ik mijn petje voor af!
Dan zijn het geen echte huismoeders nerd

scratch Dat is dan ook weer waar! lol!
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:27

Grappig dat de meesten hier het fulltime moederschap als niet zwaar bestempelen, terwijl de meesten hier het ook niet op kunnen brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Susan do 3 feb 2011 - 22:35

Storm schreef:
Dawn schreef:maar dat er dus ook moeders zijn die het 'huismoeder' zijn met een daadwerkelijke baan combineren, en ja, dáár neem ik mijn petje voor af!
Dan zijn het geen echte huismoeders nerd

Als ze 's nachts werken en dan overdag nog eens het huishouden doen en voor de kinderen zorgen wel, maar dat lijkt me wel een uitzonderlijke situatie. De meeste werkende moeders werken gewoon overdag en dat betekent dat op het moment dat zij werken, een ander voor hun kind zorgt. Daar is helemaal niks mis mee, maar het is niet zo dat zij dus én werken, én op hetzelfde moment ook met de kinderen en het huishouden bezig zijn.

En inderdaad, wat Darcy zegt, ik denk dat thuisblijfmoeders vooral zeggen dat het ook een baan is als reactie op mensen die steeds maar insinueren dat je als thuisblijfmoeder de hele dag vakantie hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:37

Susan schreef:
Storm schreef:
Dawn schreef:maar dat er dus ook moeders zijn die het 'huismoeder' zijn met een daadwerkelijke baan combineren, en ja, dáár neem ik mijn petje voor af!
Dan zijn het geen echte huismoeders nerd

Als ze 's nachts werken en dan overdag nog eens het huishouden doen en voor de kinderen zorgen wel, maar dat lijkt me wel een uitzonderlijke situatie. De meeste werkende moeders werken gewoon overdag en dat betekent dat op het moment dat zij werken, een ander voor hun kind zorgt. Daar is helemaal niks mis mee, maar het is niet zo dat zij dus én werken, én op hetzelfde moment ook met de kinderen en het huishouden bezig zijn.

.

Ik ken een alleenstaande moeder die het zo doet omdat ze dan de meeste tijd met haar kind heeft.
Het lijkt me inderdaad behoorlijk zwaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Dawn do 3 feb 2011 - 22:59

Oke, ze zorgen inderdaad niet voor de kinderen als zij aan het werk zijn, maar het 'werk' met de kinderen gaat gewoon lekker door als ze thuis zijn uit hun werk, dus hebben zij een 'dubbele baan', die de huismoeders niet hebben toch?
Of zie ik het verkeerd?
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Susan do 3 feb 2011 - 23:06

Dawn schreef:Oke, ze zorgen inderdaad niet voor de kinderen als zij aan het werk zijn, maar het 'werk' met de kinderen gaat gewoon lekker door als ze thuis zijn uit hun werk, dus hebben zij een 'dubbele baan', die de huismoeders niet hebben toch?
Of zie ik het verkeerd?

De verzorging van je kinderen van overdag hoef je natuurlijk niet 's avonds alsnog te doen, alleen wat er 's avonds moet gebeuren. Verder is er thuis ook veel meer op te ruimen en schoon te maken als je overdag thuis bent, als iedereen weg is blijft het netjes. Dus nee, het is niet zo dat werkende moeders de volledige taak van thuisblijfmoeders moeten doen naast hun werk, dat lijkt me een vrij simpele logica ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  RYW do 3 feb 2011 - 23:07

Maar de kinderen van huismoeders zijn na 5 uur 's middags toch ook nog wakker? De huismoeders moeten dan toch ook nog door?

Ik werk fulltime en zorg daarnaast in mijn eentje voor mijn zoons (6 en 3). Dat zijn behoorlijk lange dagen, maar dat komt vooral omdat ik het alleen doe, omdat het maar zelden voorkomt dat ik tegen iemand kan zeggen 'ga jij maar even' of 'kan jij dat doen'. Ik werk dus 14 uur per dag, en werk gedurende 10 uur slaap op oproepbasis Wink

Ohja, en huishouden Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Dawn do 3 feb 2011 - 23:18

Oke, ze zorgen inderdaad niet voor de kinderen als zij aan Dus nee, het is niet zo dat werkende moeders de volledige taak van thuisblijfmoeders moeten doen naast hun werk, dat lijkt me een vrij simpele logica ook.

Susan, blijkbaar is dat niet meteen simpele logica...
Het is een degelijke discussie, en jouw opmerking komt op mij over als een sneer.
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Susan vr 4 feb 2011 - 0:14

Ik snap oprecht niet dat je niet begrijpt dat de hoeveelheid zorg en huishouden die je voor je rekening neemt als je thuis bent groter is dan als je overdag werkt. Ik snap best dat mensen er nooit voor zouden kiezen om thuisblijfmoeder te worden, of dat ze het niet verstandig vinden, of niet uitdagend. Ik snap ook nog wel dat er vast genoeg banen zijn die drukker en stressvoller zijn dan thuis zijn met je kinderen. Ik vind het alleen niet fair dat er wordt gedaan alsof er als je thuisblijfmoeder bent gewoon een taak wegvalt (werken dus) en dat daar niets voor in de plaats komt, alsof het dus gewoon vrije tijd is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:18

Wel eens met jou Susan maar aan de andere kant kan een kind weer niet met werk worden vergeleken (tuurlijk, het brengt werk met zich mee). Want over het algemeen beginnen mensen aan kinderen omdat ze graag kinderen willen en ze er veel plezier en vreugde aan beleven. Dan gaat 'werk' je toch al iets makkelijker af denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  TNMN vr 4 feb 2011 - 0:32

Veel moeders blijven ook thuis om van hun kinderen te genieten, maar zodra ze naar school gaan, zoekt de moeder een baan. Mijn moeder is/was ook een thuisblijfmoeder en heeft hier voor gekozen omdat ze graag thuis wilde zijn toen wij op de basisschool zaten (ik zeg niet dat dit niet kan met werk). En als ik naar mijn moeder kijk heeft/had ze het vaak druk met van alles, niet alleen huishouden maar ook helpen op school etc. Dus lui is het niet. En je kunt het niet vergelijken met een full-time baan, want je hebt geen werkuren/werkgever/salaris/collegas etc. Dat lijkt me trouwens ook best lastig, want het fijne aan (de meeste) banen is dat je deze structuur wel hebt.

Ik denk niet dat het helpt als Lucky altijd maar haar schoonmoeder er bij haalt, maar ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man mij lui noemde terwijl ik wel de moeite doe om een baan te zoeken (wat ik van andere topics heb mogen lezen dan). Ik zou eens een goed gesprek met hem aangaan en (zonder dat je je schoonmoeder noemt) uitleggen waarom je het vervelend vindt dat hij je lui noemt. Zonder communicatie kan je toch geen goede relatie onderhouden?
En ik snap de:
baan = salaris
salaris = geen baan ofzo niet helemaal?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Susan vr 4 feb 2011 - 0:35

Ja, maar dat maakt niet dat het altijd alleen maar makkelijk is, er zitten ook veel zware kanten aan. Veel mensen kiezen als ze gaan studeren ook een richting die hen heel erg leuk lijkt, maar dat wil ook niet zeggen dat als ze eenmaal een baan hebben die daarbij aansluit, het nooit zwaar of vervelend zal zijn. Evenmin als de studie zelf trouwens.

Achteraf was het voor mij denk ik ook wel beter geweest als ik meer uren had gewerkt, en tegelijk ook weer niet omdat het in onze situatie misschien weer meer stress had opgeleverd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:43

mozzarella schreef:
Lilith schreef:En ja, ik vind het eigenlijk ook 'maar' huisvrouw. Huisvrouw zijn kan iedereen, daar hoef je níets voor te kunnen. Iedereen is in staat om zijn eigen zooi op te ruimen en zijn eigen huis schoon te houden lijkt me, tenzij je zo ernstig beperkt bent dat je er hulp voor kunt krijgen.

Eens...het is niet 'niets' zeg maar...maar vrouwen die doen alsof het huishouden gelijkstaat aan een 40-urige werkweek weten niet waar ze het over hebben. Tenzij ze zelf zoveel troep maken dat ze er een dagtaak aan hebben.

Dat valt mij ook op inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Susan vr 4 feb 2011 - 0:50

Maar het is toch geen wedstrijd wie het zwaarder is? Alsof je sowieso dat soort situaties kunt vergelijken. De ene werkende moeder heeft een 40-urige slechtbetalende kutbaan die ze alleen heeft omdat ze nou eenmaal rond moet komen, de ander heeft een topjob waar ze helemaal in haar element is; de ene thuisblijfmoeder haalt heel veel voldoening uit het thuis zijn met haar kinderen en het huishouden, de ander komt erachter zich toch wel erg opgesloten te voelen en heeft het allemaal niet zo goed op de rit als ze zou willen. Je kunt het toch niet hebben over dé thuisblijfmoeder en dé werkende moeder, want die bestaan allebei niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:53

Eens met Susan, ik snap dat wedstrijdelement ook niet. Waarom zou je in hemelsnaam gaan bakkeleien ove r wie de zwaarste week heeft? Wat een zonde van je (werk of schoonmaak) tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 3 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum