Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn man vind mij lui.

+21
TNMN
RYW
blondje1313
Dawn
Minx
Arwyn
Gizmo
Merai
xxDila
Pannetoet
Lotus
Rovine
Blond
Susan
Guus
minoessepoes
Mamsie
smooch
nina
SleepingBeauty
VeryCherry
25 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Rovine do 3 feb 2011 - 3:47

Misschien is ze wel net zoals mijn "schoonmoeder". Houdt het huis schoon, staat om 8 uur al bij de super, staan elke dag 3 gangen op tafel, alle lekkernijen in huis zijn zelfgemaakt, zorgt dat alles op rolletjes loopt. Die heeft ook geen baan, maar ik geloof ook niet dat ze stilzit.

Ruilen met haar? Liever niet. Met "schoonvader"? Echt wel!
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Lotus do 3 feb 2011 - 3:51

Ik wist al door de titel van wie dit topic kwam.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Pannetoet do 3 feb 2011 - 3:54

Ik sluit mij aan bij heel veel hier.. Het gaat hier om jou én niet om jou schoonmoeder. Dat zij lui (volgens jou dan) is en geen werk heeft is háár zorg&probleem en niet de jouwe. Mijn schoonmoeder is ook niet geweldig maar ik heb een leuke relatie met mijn vriend en niet met haar.. smile Punt

Oké nu weer ontopic »

Op dit moment ligt het werk niet voor het oprapen en je hebt helemaal gelijk dat je beter íets kan hebben dan helemaal niets maar je man kan je lui noemen maar daar krijg jij geen baan mee..ik vind het behoorlijk lullig dat hij jou , zijn eigen vrouw , lui noemt en daarom zou ik met je man gaan praten! Je zegt dat je heel graag meer wil werken; misschien kun je je inschrijven bij heel veel uitzendbureau's (Maar dat had je al gedaan meende ik ergens gelezen te hebben?) .. Je zou ook schoonmaakwerk kunnen doen; niet bijster leuk maar het verdiend wel aardig goed. In ieder geval succes!

Haha Lotus...echt he 👅
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  xxDila do 3 feb 2011 - 3:55

Nobucta schreef:Misschien is ze wel net zoals mijn "schoonmoeder". Houdt het huis schoon, staat om 8 uur al bij de super, staan elke dag 3 gangen op tafel, alle lekkernijen in huis zijn zelfgemaakt, zorgt dat alles op rolletjes loopt. Die heeft ook geen baan, maar ik geloof ook niet dat ze stilzit.

Ruilen met haar? Liever niet. Met "schoonvader"? Echt wel!


Inderdaad. De moeder van mijn beste vriendin werkt niet als in baan/salaris.. Maar voor de rest. Ze rent van club, naar club, naar club. Liefdadigheid hier & daar. Staat altijd om 7 uur op ( ook op zondag), gaat elke ochtend eerst een uur lopen en ga zo maar door.. Das toch zeker niet lui, maar wel zonder baan!

edit: en ik zou oppassen met je schoonmoeder zo aan te vallen. Ten eerste is dit iets tussen jou en je man. Dan daarbij zijn het gewoon ongeschreven regels dat je dat niet doet. In de vorm van ik mag zeggen dat mijn moeder lui is etc, maar een ander mag dat niet over mijn moeder zeggen.. Het loyaliteitsverhaal gaat dan spelen..


Laatst aangepast door xxDila op do 3 feb 2011 - 3:57; in totaal 1 keer bewerkt
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 3:55

Waarom vindt je man jou lui? Ben je lui? Zit je de hele dag uit je neus te vreten als je thuis bent? En je schoonmoeder en schoonvader, moet je buiten beschouwing laten..
En daarbij, een huishouden draaide houden is hard werken hoor. Zeker als je kinderen hebt kan ik een vrouw die thuis alles draaiende houdt absoluut niet lui noemen. Ik denk ook dat huisvrouw de meest ondankbare taak ever is.

Onderschat het niet, lucky!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Pannetoet do 3 feb 2011 - 3:56

CKC schreef: Ik denk ook dat huisvrouw de meest ondankbare taak ever is.

Onderschat het niet, lucky!

Eens!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Merai do 3 feb 2011 - 5:15

Ik_zelf_87 schreef:
CKC schreef: Ik denk ook dat huisvrouw de meest ondankbare taak ever is.

Onderschat het niet, lucky!

Eens!

Dit vind ik dan wel weer een beetje overdreven.. Zijn wij niet allemaal ook huisvrouw? Naast onze studies, banen, kinderen etc. Het is geen fulltime bezigheid en je doet het toch ook voor jezelf? Ik vind het heerlijk om in een schoon huis te leven, daar kan ik dankbaarheid uithalen (mijn vriend bedankt me overigens ook altijd als ik iets heb opgeruimd, schoongemaakt, lekker gekookt heb oid, en andersom ook).
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Susan do 3 feb 2011 - 5:16

Merai schreef:

Dit vind ik dan wel weer een beetje overdreven.. Zijn wij niet allemaal ook huisvrouw? Naast onze studies, banen, kinderen etc. Het is geen fulltime bezigheid en je doet het toch ook voor jezelf? Ik vind het heerlijk om in een schoon huis te leven, daar kan ik dankbaarheid uithalen (mijn vriend bedankt me overigens ook altijd als ik iets heb schoongemaakt, lekker gekookt heb oid, en andersom ook).

Als je overdag thuis bent met je kinderen heb je wel veel meer troep en afwas dan als je overdag weg bent, dat lijkt me wel vrij logisch.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 5:16

CKC schreef: Ik denk ook dat huisvrouw de meest ondankbare taak ever is.

Onderschat het niet, lucky!

Moet je na gaan hoe ondankbaar haar man dan is als hij haar lui noemt. Aangezien ze ook nog eens werkt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 5:18

Susan schreef:
Merai schreef:

Dit vind ik dan wel weer een beetje overdreven.. Zijn wij niet allemaal ook huisvrouw? Naast onze studies, banen, kinderen etc. Het is geen fulltime bezigheid en je doet het toch ook voor jezelf? Ik vind het heerlijk om in een schoon huis te leven, daar kan ik dankbaarheid uithalen (mijn vriend bedankt me overigens ook altijd als ik iets heb schoongemaakt, lekker gekookt heb oid, en andersom ook).

Als je overdag thuis bent met je kinderen heb je wel veel meer troep en afwas dan als je overdag weg bent, dat lijkt me wel vrij logisch.

Of als je vanuit huis werkt Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 5:19

Merai schreef:
Ik_zelf_87 schreef:
CKC schreef: Ik denk ook dat huisvrouw de meest ondankbare taak ever is.

Onderschat het niet, lucky!

Eens!

Dit vind ik dan wel weer een beetje overdreven.. Zijn wij niet allemaal ook huisvrouw? Naast onze studies, banen, kinderen etc. Het is geen fulltime bezigheid en je doet het toch ook voor jezelf? Ik vind het heerlijk om in een schoon huis te leven, daar kan ik dankbaarheid uithalen (mijn vriend bedankt me overigens ook altijd als ik iets heb opgeruimd, schoongemaakt, lekker gekookt heb oid, en andersom ook).

Merai, het is niet overdreven. Het is ondankbaar werk. Veeeeeeeel mensen zeggen Oh, die is MAAR huisvrouw. Jij gaat naar je werk, boekt progressie, want immers, je krijgt er geld voor..toch? Een huisvrouw, doet alles in het huis.. en de dag erna, is alles weer hetzelfde.. en begin je weer van voor af aan. Het verschil? Je krijgt er geen centen voor. En ja daar tegenover staat dat je veel op je eigen tempo mag doen. Nou, whoeeeeeeeehoe!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Susan do 3 feb 2011 - 5:21

Darcy schreef:
Of als je vanuit huis werkt Wink

Daarom werk ik ook altijd bij de Bagels & Beans of de Coffee Star, dan heb ik lekker geen afwas. Wink
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 5:23

Susan schreef:
Darcy schreef:
Of als je vanuit huis werkt Wink

Daarom werk ik ook altijd bij de Bagels & Beans of de Coffee Star, dan heb ik lekker geen afwas. Wink

Ohhh Bagels&beans! My favorite! Ik eet er altijd een warme bagel met biologische aardbeienjam.. to die for!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 5:23

Susan schreef:
Darcy schreef:
Of als je vanuit huis werkt Wink

Daarom werk ik ook altijd bij de Bagels & Beans of de Coffee Star, dan heb ik lekker geen afwas. Wink

Slim Very Happy Als ik een beetje gesetteld ben lijkt me dat ook wel fijn smile Voor nu loop ik soms nog als een kip zonder kop te ijsberen, bellend, mailend, opruimend, etc. etc. :P

Edit: oh en Susan jij hebt dan wel heeeel veel afwas want je kan én thuis werken én je hebt kinderen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gizmo do 3 feb 2011 - 6:47

Ben je misschien jaloers op je schoonmoeder? Je betrekt haar er constant bij. (Wat trouwens absoluut niet netjes is van je. Je probeert je man elke keer tussen jou en zijn moeder op te zetten)
Zou je zelf ook gewoon thuis willen blijven, zoals je schoonmoeder? Zo komt het namelijk beetje over.

Over haar keuze, heb jij niks te zeggen. Zij hebben daar destijds voor gekozen, waarschijnlijk ook omdat er kinderen kwamen. Daarnaast was dat vroeger financieel gezien stuk makkelijker ook natuurlijk. Tegenwoordig is het vrijwel geen doen om beetje leuk van 1 inkomen rond te komen.
Ik kan het me dus heel goed voorstellen dat je man wilt dat jij ook werkt, aangezien zijn inkomen dus net niet genoeg is.

Dat je man je lui noemt, komt dat uit het niets? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. Of het moet zijn als weerwoord omdat je constant zijn moeder erbij haalt. Want dat is wel kinderachtig hoor, met het vingertje wijzen van; Ja maar zij.....
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 6:52

Ik vind het wel goed te lezen dat je man voor zijn ouders opkomt. Want het beeld wat jij van zijn ouder shebt is volgens mij ontzettend zwart-wit. Ik denk dat het wel goed is dat hij daar nuances in aan probeert te brengen.

Wat ik uit je openingspost trouwens opmaak is dat jullie flink aan elkaar gewaagd zijn. Jij vindt dat je man fout is, je man vindt dat jij punten hebt waar je mee aan de slag zou moeten. En als jullie prima naar elkaar zouden luisteren, dan komt dat allemaal wel in orde. Maar dan moet je wel willen luisteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 6:55

Ik vind het absoluut niet van wederzijds respect getuigen dat jullie elkaar opzettelijk beledigen; jouw partner jou met dat je lui bent en jij je partner met dat zijn moeder lui is. Lijkt me ook niet dat je met dit gedrag (van beide kanten) het er gezelliger op maakt. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde om dit naar elkaar te blijven uitspreken.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat als je zelf 5 dagen per wk de deur uit moet om een dag van minimaal 8 uur te maken op je werk, dat het ergens storend kan voelen dat je partner dit niet hoeft, althans niet altijd. Dat wil overigens niet zeggen dat degene die dit niet hoeft daardoor ook niet anders nuttigs doet (zoals bijv. meer taken in de huishouding en/of kinderen opvoeden), maar ik snap het gevoel wel van diegene die wel echt dagelijks verplicht wordt om fysiek op een werkplek (dus lokatie buitenshuis) aanwezig te moeten zijn. Het heeft alleen geen nut om het op deze manier duidelijk te maken zoals jouw man dat naar jou toe doet en jij hem omgekeerd ook een onredelijk verwijt maakt.

Wat wil je precies bereiken? Zoek je naar een oplossing om respectvoller met elkaar om te gaan of...? Dat werd me namelijk niet duidelijk in dit topic.

Edit: je zegt in het begin van dit topic duidelijk dat het financieel ook geen overbodige luxe is om maandelijks meer geld binnen te brengen dan nu het geval is. Misschien is dat hetgeen wat jouw partner nu heel hoog zit en dat op zo'n vervelende manier aan je uit...?


Laatst aangepast door Guattari op do 3 feb 2011 - 7:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 7:01

Eens met Guattari. Mijn vriend vind (en vond) het ook weleens irritant dat hij altijd uit bed moest en ik dan weer kan blijven liggen :P Hij neemt het mij persoonlijk niet kwalijk, maar leuk vind hij het ook niet, en dat snap ik ook wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Arwyn do 3 feb 2011 - 7:09

Darcy schreef:Eens met Guattari. Mijn vriend vind (en vond) het ook weleens irritant dat hij altijd uit bed moest en ik dan weer kan blijven liggen :P Hij neemt het mij persoonlijk niet kwalijk, maar leuk vind hij het ook niet, en dat snap ik ook wel.

Hier hetzelfde. Echt niet dat hij mij daarom lui noemt oid, hij weet dat ik wel in huis bezig ben en ik werk twee dagen in week 's middags waardoor ik 's ochtends dus langer kan blijven liggen, maar stiekem is hij wel 'jaloers' dat ik er dan nog niet uit hoef!
Ach, als ik weer eens in het weekend moet werken en hij er pas uit komt als ik al een paar uur weg ben, heb ik dat ook wel eens, haha Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 9:50

Caribbeanlover schreef:Aangezien ik niet veel uren werk wil ik er meer werken en dus blijf ik zoeken.
Hij zegt dat dat niet hoeft zolang ik maar iets heb.
Dan zegt hij regelmatig dat ik lui ben en maar moet werken.
Heb al een paar keer gezegd dat ik dat niet leuk vind als hij dat zegt, maar toch blijft hij het doen.

Spreken deze dingen elkaar niet tegen? Je werkt, en wil meer werken, maar eigenlijk hoeft het niet, maar toch ben je lui?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 9:57

Ik vind iemand die minder werkt niet per se lui. Maar zoals jij het brengt 'mijn man werkt, en omdat we het niet redden met zijn geld werk ik erbij' dát vind ik een ontzettend luie instelling. Hoezo 'werk je erbij'? Waarom zou hij voor het inkomen moeten zorgen en als dat niet lukt ga jij 'meehelpen'? Dat is dezelfde discussie als alle mannen waar altijd over geklaagd wordt dat ze niet 'meehelpen' in het huishouden, alsof het eigenlijk de taak van hun vrouw is en ze helpen met haar taak.

Als je het zo formuleert vind ik het dus inderdaad lui en vind ik het best normaal dat je man van je vraagt dat je meer werkt . Want het huishouden is met twee volwassenen vrijwel geen werk, zeker niet als je beiden werkt en je dus weinig thuis bent. Zo zwaar is het huishouden niet als je geen kinderen hebt (en als je wel kinderen hebt wordt het alleen maar zwaar als je niet werkt, zolang je gewoon werkt is het ook niet zwaar is mijn ervaring).

Kun je niet werken vanwege beperkingen ofzo, dan wordt het anders, dan KUN je niet werken. Maar als jij gewoon vindt dat hij voor het inkomen moet zorgen en jij alleen 'erbij' werkt als het hem niet lukt genoeg binnen te halen, dan vind ik dat lui ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Minx do 3 feb 2011 - 9:59

Denk dat er ook een groot communicatieprobleem zit. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je met iemand blijft die je lui vind.

En inderdaad wat heeft schoonmoeder er mee te maken. Die woont toch niet bij je in. Daar ben je niet mee getrouwd. Al lijkt dat soms wel zo.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 9:59

CKC schreef:
Merai schreef:
Ik_zelf_87 schreef:
CKC schreef: Ik denk ook dat huisvrouw de meest ondankbare taak ever is.

Onderschat het niet, lucky!

Eens!

Dit vind ik dan wel weer een beetje overdreven.. Zijn wij niet allemaal ook huisvrouw? Naast onze studies, banen, kinderen etc. Het is geen fulltime bezigheid en je doet het toch ook voor jezelf? Ik vind het heerlijk om in een schoon huis te leven, daar kan ik dankbaarheid uithalen (mijn vriend bedankt me overigens ook altijd als ik iets heb opgeruimd, schoongemaakt, lekker gekookt heb oid, en andersom ook).

Merai, het is niet overdreven. Het is ondankbaar werk. Veeeeeeeel mensen zeggen Oh, die is MAAR huisvrouw. Jij gaat naar je werk, boekt progressie, want immers, je krijgt er geld voor..toch? Een huisvrouw, doet alles in het huis.. en de dag erna, is alles weer hetzelfde.. en begin je weer van voor af aan. Het verschil? Je krijgt er geen centen voor. En ja daar tegenover staat dat je veel op je eigen tempo mag doen. Nou, whoeeeeeeeehoe!

Dan ben je toch ook niet slim als je daarvoor kiest? Het is ondankbaar, je bouwt níets op, je hebt géén pensioen of andere voorzieningen, niemand wordt er beter van (als je werkt wordt het huishouden óók wel gedaan hoor) en niemand is je er dankbaar voor. Huisvrouw zijn is bij uitstek iets voor vrouwen die graag klagen dat ze nooit tijd voor zichzelf hebben en te weinig waardering krijgen voor wat ze doen (en waar niemand ze om gevraagd heeft).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:00

En ja, ik vind het eigenlijk ook 'maar' huisvrouw. Huisvrouw zijn kan iedereen, daar hoef je níets voor te kunnen. Iedereen is in staat om zijn eigen zooi op te ruimen en zijn eigen huis schoon te houden lijkt me, tenzij je zo ernstig beperkt bent dat je er hulp voor kunt krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Minx do 3 feb 2011 - 10:14

Nou ja ik moet zeggen dat mocht ik het later kunnen betalen ik het ook wel heerlijk zou vinden om een schoonmaakster te hebben. Het liefst zou ik dan 3/4 dagen werken en dan een huishoudster die dan bijvoorbeeld 1 keer in de 2 weken komt en dan een ochtendje ofzo om ff de badkamer te doen of de ramen te lappen. De rest vind ik zelf niet erg maar daar heb ik echt een hekel aan.

edit: dat is dan wel omdat ik er te lui voor ben en er een hekel aan he Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn man vind mij lui. - Pagina 2 Empty Re: Mijn man vind mij lui.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum