Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

+8
marjoleinnn
Reeza
Arwyn
luisa
Chocolate Cookie
Marin
Slakje
Atelier Madame
12 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 8:23

Hoe lang heb je nog ww trouwens Maura?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 8:24

Yasmin schreef:Hoe lang heb je nog ww trouwens Maura?

Niet. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Arwyn zo 21 okt 2012 - 8:40

Powerbabe schreef:Ik zou het doen. Dat je nu een baan hebt is mooi, ondertussen vind je toch wel weer wat anders? Misschien niet waar je voor opgeleid bent maar ik heb echt nog nooit zonder werk gezeten (dat ook nog eens prima betaald) en ik snap ook eerlijk gezegd niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen, tenzij ze niet willen of kunnen werken.

Oei, die vind ik ook vrij gevaarlijk.
Technisch gezien ben ik niet werkloos, maar in 4 weken tijd heb ik 2 dagen werk, omdat ik gewoon niet vaker gebeld werd.
Ik ben al meerdere keren alle uitzendbureaus hier in de buurt langs geweest, maar ze willen me niet eens inschrijven, omdat er voor iemand met mijn diploma's doodgewoon geen werk is. Zelfs voor schoonmaakwerk ed kom ik niet in aanmerking (terwijl ik hier zelfs al 2 jaar ervaring in heb).
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 8:56

Maura schreef:
Yasmin schreef:Hoe lang heb je nog ww trouwens Maura?

Niet. smile

Zit je nu in de bijstand? Al wat op het oog qua werk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 8:58

Yasmin schreef:
Maura schreef:
Yasmin schreef:Hoe lang heb je nog ww trouwens Maura?

Niet. Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 561177

Zit je nu in de bijstand? Al wat op het oog qua werk?

Momenteel zit ik in de ziektewet. Maar daar had ik al een topic over geopend. Dat heeft zijn redenen. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 9:35

Net met mijn ouders nog eens over gehad, een halfjaar huur zou ik kunnen betalen zelf, ook die extra paar maanden als ik geen werk vind. Maar daarna is mn geld echt op en als ik dan nog niks heb kunnen vinden mag ik niet meer thuis komen wonen. Ikzelf vind het wel heel lastig, ik wil heel graag op mezelf, het is echt tijd, ook van hun kant maarja ik vind het risico nu wel weer groot, ook al gaat het nu om een kamer wat wel goedkoper is dan een appartement. Aan de ene kant denk ik doordat ik nu een diploma heb ik wel makkelijk iets anders kan vinden, maar aan de andere kant, als de crisis nog verder gaat en ik misschien nu minder makkelijk in aanmerking kom voor simpelere baantjes omdat ik te hoog geschoold ben.. Ik weet het even niet meer nu Sad Als ze hadden gezegd dat ik na dat halfjaar weer thuis zou kunnen komen wonen als ik echt niks kon vinden had ik het gedaan maar nu twijfel ik weer heel erg

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Marin zo 21 okt 2012 - 9:44

Ik zou een half jaar ook te riskant vinden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Atelier Madame zo 21 okt 2012 - 9:45

In hoeverre Laten jouw ouders het echt toe dat je op straat komt te staan? Als puntje bij paaltje komt mag je vast wel weer een tijdje thuis wonen. Ik zou het doen, zekerheid heb je nooit, en werk is er in mijn ogen altijd. Ik heb ook nog nooit een dag zonder werk gezeten en zie altijd nig overal briefjes voor personeel.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:00

Atelier Madame schreef:In hoeverre Laten jouw ouders het echt toe dat je op straat komt te staan? Als puntje bij paaltje komt mag je vast wel weer een tijdje thuis wonen. Ik zou het doen, zekerheid heb je nooit, en werk is er in mijn ogen altijd. Ik heb ook nog nooit een dag zonder werk gezeten en zie altijd nig overal briefjes voor personeel.
Ik vind het ook wel een beetje vreemd, toen mijn relatie uit ging bijvoorbeeld, ik mag ten alle tijden weer thuis wonen als het moet. Tenzij je geen goede band met je ouders hebt, dan snap ik het, maar ik vind de reactie van je ouders een beetje raar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:08

Mijn vader had een soortgelijke regel. Wanneer ik uit huis was, was weer thuis komen wonen uit den boze. Natuurlijk mocht ik, wanneer er nood was, thuis komen logeren. Hij zou me nooit op straat laten staan. Maar wonen? Nee en dat moest ik volgens hem ook niet willen.

Dat maakte me in het begin wel angstig. Maar na twee weken te hebben gelogeerd, was ik blij dat ik terug naar huis kon, wat inmiddels toch echt mijn thuis was geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:24

Maura schreef:
Powerbabe schreef:Ik zou het doen. Dat je nu een baan hebt is mooi, ondertussen vind je toch wel weer wat anders? Misschien niet waar je voor opgeleid bent maar ik heb echt nog nooit zonder werk gezeten (dat ook nog eens prima betaald) en ik snap ook eerlijk gezegd niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen, tenzij ze niet willen of kunnen werken.

Ik ben nu ruim een jaar thuis en ik WIL werken en KAN werken, maar er is GEEN werk. Of althans, het werk is er wel, maar mij willen ze niet hebben. Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 827601

In principe vind ik het dus best een gevaarlijke uitspraak.
Helemaal mee eens.
Mijn vriend kan ook maar niets nieuws vinden, terwijl het hem echt niet uitmaakt wat hij zou moeten doen. Bij het UWV hebben ze hem van de week zelfs nog verteld dat hij MINDER moet solliciteren omdat hij te hard van stapel liep volgens hun.. (Dan was de teleurstelling steeds zo groot dachten ze. Vind vriend niet hoor, hij solliciteert gewoon verder)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Reeza zo 21 okt 2012 - 18:19

Maura schreef:Bestaat dat? Kassa bonnetjes ophalen? Toch niet letterlijk? Want ik zie nu iemand voor me die bij de kassa staan, die vraagt om bonnetjes?

Reeza, daar heb je zeker gelijk in. Ik heb alleen niet zoveel lef gehad. Had ik wel zoveel lef gehad, dan had ik waarschijnlijk nu nog een baan. Ik ben er nu dan ook heilig van overtuigd dat ik meer lef moet hebben in de toekomst. Want zonder lef ben ik ook nergens. Dat heb ik nu wel bewezen.

Ja dat bestaat echt. Niet bij de kassa maar bij de ingang mensen vragen hun kassabon af te staan. Verdiende €10 per uur.. Kon je niet 40u per week doen natuurlijk maar hey, geld is geld toch?
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  luisa zo 21 okt 2012 - 18:32

Ik snap best dat mensen, vooral nu, meer zekerheid willen. Maar kom op zeg, een kamer van €300 is toch nog wel te betalen? Zelfs als je in het slechtste geval van een uitkering moet rondkomen. Een bijbaantje valt er altijd wel te vinden.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 21:10

Reeza, dat is zeker waar. Grappig, ik had er echt nog nooit van gehoord.

Luisa, een kamer van 300 euro is praktisch voor iedereen te betalen. Maar het zal niet haar enige vaste last zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Japie zo 21 okt 2012 - 21:31

Reeza schreef:
Maura schreef:Bestaat dat? Kassa bonnetjes ophalen? Toch niet letterlijk? Want ik zie nu iemand voor me die bij de kassa staan, die vraagt om bonnetjes?

Reeza, daar heb je zeker gelijk in. Ik heb alleen niet zoveel lef gehad. Had ik wel zoveel lef gehad, dan had ik waarschijnlijk nu nog een baan. Ik ben er nu dan ook heilig van overtuigd dat ik meer lef moet hebben in de toekomst. Want zonder lef ben ik ook nergens. Dat heb ik nu wel bewezen.

Ja dat bestaat echt. Niet bij de kassa maar bij de ingang mensen vragen hun kassabon af te staan. Verdiende €10 per uur.. Kon je niet 40u per week doen natuurlijk maar hey, geld is geld toch?

Wat gingen ze met die kassabonnetjes doen dan?
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Reeza zo 21 okt 2012 - 23:45

Japie schreef:
Reeza schreef:
Maura schreef:Bestaat dat? Kassa bonnetjes ophalen? Toch niet letterlijk? Want ik zie nu iemand voor me die bij de kassa staan, die vraagt om bonnetjes?

Reeza, daar heb je zeker gelijk in. Ik heb alleen niet zoveel lef gehad. Had ik wel zoveel lef gehad, dan had ik waarschijnlijk nu nog een baan. Ik ben er nu dan ook heilig van overtuigd dat ik meer lef moet hebben in de toekomst. Want zonder lef ben ik ook nergens. Dat heb ik nu wel bewezen.

Ja dat bestaat echt. Niet bij de kassa maar bij de ingang mensen vragen hun kassabon af te staan. Verdiende €10 per uur.. Kon je niet 40u per week doen natuurlijk maar hey, geld is geld toch?

Wat gingen ze met die kassabonnetjes doen dan?

Was voor een onderzoek van een marketingbureau..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Atelier Madame ma 22 okt 2012 - 0:58

luisa schreef:Ik snap best dat mensen, vooral nu, meer zekerheid willen. Maar kom op zeg, een kamer van €300 is toch nog wel te betalen? Zelfs als je in het slechtste geval van een uitkering moet rondkomen. Een bijbaantje valt er altijd wel te vinden.

Inderdaad en bui de burger king en gele m zoeken de altijd mensen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Ibbeltje ma 22 okt 2012 - 1:06

Atelier Madame schreef:
luisa schreef:Ik snap best dat mensen, vooral nu, meer zekerheid willen. Maar kom op zeg, een kamer van €300 is toch nog wel te betalen? Zelfs als je in het slechtste geval van een uitkering moet rondkomen. Een bijbaantje valt er altijd wel te vinden.

Inderdaad en bui de burger king en gele m zoeken de altijd mensen.

Valt soms best nog tegen hoor.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 3:58

Atelier Madame schreef:
luisa schreef:Ik snap best dat mensen, vooral nu, meer zekerheid willen. Maar kom op zeg, een kamer van €300 is toch nog wel te betalen? Zelfs als je in het slechtste geval van een uitkering moet rondkomen. Een bijbaantje valt er altijd wel te vinden.

Inderdaad en bui de burger king en gele m zoeken de altijd mensen.
Als je net 16 bent geworden wel ja, dan ben je lekker goedkoop. Hoe ouder je bent, hoe meer ze je moeten betalen, dus zullen ze eerder een 16 jarige aannemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  luisa ma 22 okt 2012 - 4:26

Ik heb zelf totaal andere ervaringen. Ongeveer een jaar geleden vanuit het buitenland naar NL terug gekomen. Samen met man die toen amper Nederlands sprak. Omdat we bij mijn ouders inwoonden hebben we het eerste de beste, te dure, appartement wat seconden gehuurd. Ook zonder zekerheid. Ik kreeg al snel diverse banen aangeboden. Weliswaar onder mijn niveau en niet iets wat ik zocht, maar prima. Na een aantal maanden werd ik voor een erg leuke functie aangenomen. Mijn was zelfs eerder dan mij aan het werk. Ongeschoolde arbeid, maar voor iemand die de taal niet sprak prima. Hij werkt en wordt ook nog regelmatig door uitzendbureau's gebeld.
Natuurlijk is het overal anders, maar je kan mij niet wijsmaken dat je geen werk kan vinden om een kamer te betalen. De fastfoodketens, thuiszorg, callcenter of voor mij part een krantenwijk, er valt wel iets te vinden. Misschien alleen niet gelijk binnen 1 maand.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  luisa ma 22 okt 2012 - 4:28

Heerlijk typen op een telefoon. Sorry voor eventuele onduidelijkheden. Seconden moet zijn we konden. :smile
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 5:38

Maar de situatie is nu wel heel anders dan een jaar geleden natuurlijk, het is nu écht lastig wat te vinden. Voor een bijbaantje zal het vast makkelijker zijn hoor, dat geloof ik zeker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 7:28

Zelfs voor bij baantjes wordt ik afgewezen omdat ik of te weinig uur kan draaien of ik ben te oud of ze geloven er niet in dag ik minimaal een jaar wil blijven. Ik ben inmiddels al een half jaar zo bezig en mijn vriend net zo...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? - Pagina 3 Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum