Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

+12
Purpleflower
Snoes
Sanne
Flower_L
Paper Crown
Flip Fluitketel
Ugly Betty
Annemie
Dora
slaatje
Makamba
Pussycat
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Pussycat do 7 jun 2012 - 20:19

Ik vroeg me net wat af door het topic voor een kindje in 2012.
Ik wil niet op de zaken vooruit lopen hoor haha, maar ik denk wel graag na over de toekomst. Wink
Daarom vroeg ik me iets af:

Want ze zeggen toch dat hoe ouder je bent hoe moeilijker het zwanger worden gaat?
Bij ons 1e kindje was ik 22 en hij 24 toen ik zwanger werd. Dat duurde toen 9 maanden.
Nu zijn we 24 en 26 en duurt het sowieso al 10 maanden en wie weet hoe lang nog?
Onze ''planning'' hoe we het graag zouden zien is dat we sowieso 3 kinderen willen.
Bij de 3e zijn we bijvoorbeeld 27 en 29 zou het dan sowieso 1,5 jaar duren? Dat weet je uiteraard niet.

Maar als je dit van jezelf weet zouden jullie er dan rekening mee houden door bijvoorbeeld eerder te beginnen? Met de kans erop dat je na 4 maanden bij wijze van alweer zwanger bent? Of zou je de gok niet durven nemen en toch net zo lang wachten totdat je er echt klaar voor bent zeg maar? Met de kans dat het dan dus weer 10 maanden of langer duurt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 20:31

het is niet zo dat bij ieder jaar er een maand bij komt ofzo. Je hebt sowieso maar een kans van 20% per maand, dus het kan zijn dat je op je 22e gewoon wat pech had en het wat langer duurde, voor hetzelfde geld hoor je op je 29e wel direct bij die 20%. Dat weet je niet. Op je 29e ben je nog jong.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Makamba do 7 jun 2012 - 20:32

Ik zou dat eerlijk gezegd niet aandurven en wachten totdat ik er weer klaar voor ben! Wie weet is dat na een jaar al, dat is vooraf natuurlijk nooit te zeggen. En lichamelijk lijkt het me ook niks om zo snel alweer zwanger te zijn.

Kan het me wel goed voorstellen en jouw situatie dat je het je afvraagt en ermee bezig bent. Hopelijk mag je in ieder geval snel zwanger zijn van jullie tweede kindje.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Pussycat do 7 jun 2012 - 20:36

Ik weet ook niet of ik dat wel zou doen hoor. Na de 1e ben ik niet meer aan de anticonceptie gegaan behalve de 1e 4 maanden toch nog condoom gebruikt daarna niks meer. Omdat ik al een gevoel had dat het weer lang ging duren. Verder nergens op gebaseerd ofzo Very Happy

Maar van 2 naar 3 kinderen lijkt het me toch wel heftig als ik dan wel ineens na 4 maanden weer zwanger ben ofzo hahaha. Zal je net zien dat het dan wel zo is.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Makamba do 7 jun 2012 - 20:39

Ik ken ook iemand die echt lang bezig is geweest voor de eerste! Ze wouden nog graag een tweede en dachten 'we gaan er nu vast voor, want het kan lang gaan duren'. Eerste ronde meteen raak. Het kan dus inderdaad alle kanten op en inderdaad, zul je niet zien dat je ineens heel snel van twee naar drie gaat.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  slaatje do 7 jun 2012 - 20:40

Bij ons is het wel iets dat meespeelt, maar niet de belangrijste reden. Wij zijn natuurlijk nog niet superlang bij elkaar. Ook hebben wij de bruiloft in het vooruitzicht. Toen wij wisten dat we samen graag een kindje wilden, zijn we er gelijk voor gegaan. Ik ben inmiddels 34, aanstaande word in augustus 42. Gezien onze leeftijd is het denk ik wel een keuze die je dan makkelijker maakt dan als je jonger bent.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Dora do 7 jun 2012 - 20:44

Wij zijn iets eerder (3 maanden) voor een 2de begonnen met het idee dat het nog wel even zou duren. Was meteen de 1ste ronde zwanger Very Happy
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Pussycat do 7 jun 2012 - 20:46

Dat weet ik ook wel zeker slaatje. Als je 34 bent dan is dat toch zeker wel een verschil m.b.t. zwanger worden dan iemand van 24 jaar. Dat is gewoon zo.
Dan zou voor mij de keuze helemaal makkelijk zijn Wink
Maar jullie zouden dus ook meerdere kinderen willen? Of is dat nog niet iets waar jullie echt over na denken?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Pussycat do 7 jun 2012 - 20:47

Teigertje schreef:Wij zijn iets eerder (3 maanden) voor een 2de begonnen met het idee dat het nog wel even zou duren. Was meteen de 1ste ronde zwanger Very Happy

Maar jullie spelen vals.
Jullie wisselen het af toch dat ben jij toch?
Mijn vriend kan niet zwanger worden Wink dus voor mij blijft het lichamelijk zwaarder haha.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Annemie do 7 jun 2012 - 20:47

Ik wil ook niet te lang wachten ivm met mijn leeftijd. Over een half jaar word ik alweer 28 en mocht rr ooit een derde komen wil ik niet te lang wachten.. Laten we eerst maar eens zien wanneer onze tweede komt en of die uberhaupt komt Very Happy
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Ugly Betty do 7 jun 2012 - 20:48

Ik zou er niet "meteen" weer voor gaan. Ik zou voor mezelf een minimaal aantal maanden leeftijdsverschil aanhouden en er dan weer voor gaan.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Pussycat do 7 jun 2012 - 20:51

Ugly Betty schreef:Ik zou er niet "meteen" weer voor gaan. Ik zou voor mezelf een minimaal aantal maanden leeftijdsverschil aanhouden en er dan weer voor gaan.

Ja maar hoelang wacht je dan? Stel: Je wilt graag tussen de 2e en 3e een verschil van 3 jaar hebben. Wacht je dan tot je 2e 2 jaar is? of zeg je nou na 9 maanden gaan we ervoor want wie weet duurt het 1,5 jaar. Met dus de ''pech'' dat de 2e wel 1,5 kan zijn i.p.v. 3 jaar.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Flip Fluitketel do 7 jun 2012 - 20:56

Wij zijn voor een 2e gegaan toen onze dochter 1 jaar was geworden. 1e ronde gelijk raak maar eindigde in MK en deze zwangerschap in de 4e ronde raak. Had het ook niet zo snel verwacht omdat we bij onze dochter het ook ruim 9 mnden duurde voordat ik zwanger was. Wij wilden niet teveel leeftijdsverschil bij de kinderen mede omdat wij zelf ook al 30 en 38 zijn. Mocht er hier ookt een 3e komen (wat waarschijnlijk niet gebeurd, maar zeg nooit nooit!) zal er ook niet al teveel leeftijdsverschil tussenzitten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Paper Crown do 7 jun 2012 - 21:00

Pussycat schreef:Dat weet ik ook wel zeker slaatje. Als je 34 bent dan is dat toch zeker wel een verschil m.b.t. zwanger worden dan iemand van 24 jaar. Dat is gewoon zo.
Dan zou voor mij de keuze helemaal makkelijk zijn Wink
Maar jullie zouden dus ook meerdere kinderen willen? Of is dat nog niet iets waar jullie echt over na denken?

Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Statisch gezien heeft een vrouw van 24 meer kans per maand om zwanger te worden maar het is niet zo dat het per se langer duurt als je 34 bent. Het ligt meer aan je conditie van je eitjes en nog belangrijker misschien, aan het zaad van je man. Zaad kan namelijk verslechteren door allerlei zaken. Het kan ook zo zijn dat de kwaliteit van jouw eitjes op je 24ste slechter is dan iemand die 34 is.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Pussycat do 7 jun 2012 - 21:08

2CKC2 schreef:
Pussycat schreef:Dat weet ik ook wel zeker slaatje. Als je 34 bent dan is dat toch zeker wel een verschil m.b.t. zwanger worden dan iemand van 24 jaar. Dat is gewoon zo.
Dan zou voor mij de keuze helemaal makkelijk zijn Wink
Maar jullie zouden dus ook meerdere kinderen willen? Of is dat nog niet iets waar jullie echt over na denken?

Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Statisch gezien heeft een vrouw van 24 meer kans per maand om zwanger te worden maar het is niet zo dat het per se langer duurt als je 34 bent. Het ligt meer aan je conditie van je eitjes en nog belangrijker misschien, aan het zaad van je man. Zaad kan namelijk verslechteren door allerlei zaken. Het kan ook zo zijn dat de kwaliteit van jouw eitjes op je 24ste slechter is dan iemand die 34 is.

Ja tuurlijk dat is ook zo. Maar het is natuurlijk niet alleen het zwanger worden zelf. Hoe ouder je bent hoe meer kans ook op afwijkingen natuurlijk.
Ik bedoel ook niet dat ik sowieso meer kans heb dan iemand van 34.

Maar ik denk wel dat ik nu meer kans heb op een goede zwangerschap en sneller zwanger worden dan dat als ik het over 10 jaar probeer. Als het goed is wordt de kwaliteit van beiden eerder slechter dan beter. Dus als ik me met mezelf vergelijk en niet met een ander.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Flower_L do 7 jun 2012 - 21:15

Bij een derde zouden we er eerder voor gaan. Denk 9 tot 12 mnd na bevalling. ik word zeer snel zwanger, maar beide keren eerst een mk, en dat speelt mee. Denk dat dit niet laatste mk was. Misschien denk ik dan anders over hoor smile eerst deze maar eens volhouden.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Paper Crown do 7 jun 2012 - 21:15

Pussycat schreef:
2CKC2 schreef:
Pussycat schreef:Dat weet ik ook wel zeker slaatje. Als je 34 bent dan is dat toch zeker wel een verschil m.b.t. zwanger worden dan iemand van 24 jaar. Dat is gewoon zo.
Dan zou voor mij de keuze helemaal makkelijk zijn Wink
Maar jullie zouden dus ook meerdere kinderen willen? Of is dat nog niet iets waar jullie echt over na denken?

Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Statisch gezien heeft een vrouw van 24 meer kans per maand om zwanger te worden maar het is niet zo dat het per se langer duurt als je 34 bent. Het ligt meer aan je conditie van je eitjes en nog belangrijker misschien, aan het zaad van je man. Zaad kan namelijk verslechteren door allerlei zaken. Het kan ook zo zijn dat de kwaliteit van jouw eitjes op je 24ste slechter is dan iemand die 34 is.

Ja tuurlijk dat is ook zo. Maar het is natuurlijk niet alleen het zwanger worden zelf. Hoe ouder je bent hoe meer kans ook op afwijkingen natuurlijk.
Ik bedoel ook niet dat ik sowieso meer kans heb dan iemand van 34.

Maar ik denk wel dat ik nu meer kans heb op een goede zwangerschap en sneller zwanger worden dan dat als ik het over 10 jaar probeer. Als het goed is wordt de kwaliteit van beiden eerder slechter dan beter. Dus als ik me met mezelf vergelijk en niet met een ander.

Uiteraard!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  slaatje do 7 jun 2012 - 21:25

Pussycat schreef:Dat weet ik ook wel zeker slaatje. Als je 34 bent dan is dat toch zeker wel een verschil m.b.t. zwanger worden dan iemand van 24 jaar. Dat is gewoon zo.
Dan zou voor mij de keuze helemaal makkelijk zijn Wink
Maar jullie zouden dus ook meerdere kinderen willen? Of is dat nog niet iets waar jullie echt over na denken?

Als ik in de toekomst kijk, zie ik ons als gezin van drie. Dit is ook iets wat mijn intuitie mij aangeeft. Ik denk dat ik het ook erg moeilijk zou vinden mijn aandacht te verdelen over twee kinderen. Daarbij is mijn gezondheid met oog op vermoeidheid niet helemaal optimaal. Ik denk dat ik daaron concessies zou moeten doen. Mochten wij zo gelukkig zijn trotse papa en mama te worden van 1 kindje, dan vermoed ik dat dat voor ons goed zou zijn. Sterker nog, daar zouden we retegelukkig mee zijn :-) Bijkomend is dan natuurlijk nog steeds onze leeftijden. Na je 35e word het al moeilijker om zwanger te raken, zijn er meer kansen op complicaties...
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Sanne do 7 jun 2012 - 21:38

Zolang je niet op een kritieke leeftijdsgrens zit (40+) zou ik er gewoon voor gaan wanneer bij beiden de babykriebels weer aanwezig zijn. Ik zou niet gaan rekenen wat de ideale leeftijd is tussen twee kindjes. Twee baby's is misschien zwaar, maar een baby en een driftige peuterpuber is dat denk ik ook.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Snoes do 7 jun 2012 - 21:43

Wij hebben ook een behoorlijke tijd moeten wachten voordat ik zwanger werd van ons eerste kindje. Wij hebben ook altijd gezegd dat we graag maar 1,5 à 2 jaar tussen onze kindjes willen hebben qua leeftijd. Maar echt niet dat ik een paar maanden na de bevalling alweer wil gaan proberen hoor.

Dan wacht ik liever tot we er weer helemaal klaar voor zijn, ook al zijn is ons kindje dan al een jaar. En als we dan weer bijna 1,5 jaar moeten wachten voordat ik zwanger word, dan is dat maar zo. Dan zit er maar wat meer leeftijdsverschil tussen de kinderen, je hebt het toch niet voor het kiezen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Annemie do 7 jun 2012 - 23:34

Mijn ex leiddingevende werd pas op haar 40e zwanger, ze kreeg toen een miskraam.. vlak daarna was ze weer zwanger, toen was ze 41, haar dochter is toen geboren met een keizersnede,6 maanden later was ze zwanger van de tweede, een zoon en toen ze daarvan beviel was ze 42, maar ze wilde toch graag een broer of zus voor haar dochter en dat ging dus best makkelijk.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 23:44

Bij mijn eerste kind heeft het meer dan een jaar geduurd (tussendoor nog wel een mk met 3 maanden). Daarom besloten we redelijk snel om voor een tweede te gaan, en ik was meteen zwanger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Purpleflower vr 8 jun 2012 - 0:00

Ik zou ook niet naar het leeftijds verschil kijken...
Er weer voor gaan als jullie allebei willen..
Je bent nog zo jong!!! Je hebt nog alle tijd! Geniet van jullie eerste kindje..

Wij zijn nu 32 en 28 en een dochter van 1,5
Als er ooit weer kriebels komen bij ons, maakt het me echt niet uit of ik 29 of 33 ben...
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Tania vr 8 jun 2012 - 0:08

Ik zou er niet meteen weer voor gaan maar wachten tot je er aan toe bent. Wij hebben er de eerste keer ook 1,5 jaar over gedaan, de tweede keer dachten we ook dat het wel even zou duren maar ik was meteen zwanger. Dat lijkt me heel vervelend als je er eigenlijk nog niet aan toe bent.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Dora vr 8 jun 2012 - 0:19

Pussycat schreef:
Teigertje schreef:Wij zijn iets eerder (3 maanden) voor een 2de begonnen met het idee dat het nog wel even zou duren. Was meteen de 1ste ronde zwanger Very Happy

Maar jullie spelen vals.
Jullie wisselen het af toch dat ben jij toch?
Mijn vriend kan niet zwanger worden Wink dus voor mij blijft het lichamelijk zwaarder haha.


Dat klopt, maar het lichamelijk herstel even niet meegerekend.
Ik wilde alleen maar zeggen dat je dus idd erg snel zwanger kunt zijn. Ik had namelijk in mijn hoofd dat het wel even zou duren. Het 'landelijk gemiddelde' ligt toch op 9 maanden, dus daar was ik een beetje vanuit gegaan.
Mijn ouders zijn voor mij ook een dikke 9 maanden bezig geweest voordat het raak was, voor mijn zusje een maand of 6 (en de 3de was een ongelukje).
Overigens was mijn zusje een tikkeltje jaloers bleek achter af, want zij waren net voor ons begonnen voor hun 1ste kindje (augustus/september en wij eind oktober), en bij hun was het in mei pas raak.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan Empty Re: Wachten met zwanger worden of er gelijk voor gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum