Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagelijks een toetje?

+46
Annemoontje
SarahKey
*Lookie*
Ellebel
Paper Crown
Sterre
Summerlovin
LDJ
mo-lola
Burn
Jeanette
Phileine
Shisha
Marin
Bazinga
Blond
Ella
Suus
myloon
LaBird
Arwyn
Snoes
minoessepoes
Caroow
CCC
Lejow
girli
Thunder
SuperGrover
Mizz_S
Esperanza
Flower_L
Dennenappel
Japie
Linda
Highway
Melis1985
Printje
Rouxxxe
Ibbeltje
Rush
Lenthe
Poubelle
SoGood
Sarah1985
Elliot
50 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Dagelijks een toetje? - Pagina 2 Empty Re: Dagelijks een toetje?

Bericht  girli ma 15 okt 2012 - 10:09

Wij eten alleen een toetje als we er zin in hebben. Een pak yoghurt/vla gaat hier ook regelmatig over datum. Ontzettend jammer.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lejow ma 15 okt 2012 - 10:25

Ik zou het liefst elke dag een toetje eten, maar dan kun je me echt wegvegen van de buikpijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC ma 15 okt 2012 - 10:35

Ik zie dat soort dingen eigenlijk niet als toetje maar meer als gezond tussendoortje zoals magere yoghurt met fruit, kwark ed. Ik eet sowieso weing dingen zoals vla en allerlei luxe dingen... Hier dus geen toetjes...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow ma 15 okt 2012 - 13:11

Ik eet geen vla/yoghurt dus dat sowieso niet. Soms als ik zin heb in iets zoetigs maak ik een bakje met verschillende soorten fruit. Heel soms haal ik sojapudding.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  minoessepoes ma 15 okt 2012 - 18:33

Bij mijn ouders aten we al heel weinig toetjes, dat kwam voornamelijk omdat mijn vader, broer en ik allemaal niet heel goed tegen zuivel kunnen. In het weekend of als er bezoek kwam of iets speciaals was dan aten we echt lekkere toetjes en niet gewoon een scheut vla of zo.

Bij mijn vriend thuis eten ze wel elke avond een toetje, de pakken vla komen daar altijd op tafel, maar mijn vriend at het lang niet altijd.

Wij doen het nu zo zoals bij mijn ouders. Mijn vriend is een beetje te zwaar en hij vind die scheut vla zonde van de calorieen, omdat hij er helemaal niet echt dol op is. Yoghurt of zo vind hij helemaal niks. Meestal neem ik 1 toetje mee als ik weekboodschappen doe en eten we in het weekend 1 echt lekker toetje.

Wel maak ik 's avonds vaak nog wat fruit schoon of soms hebben we nog wat smoothie in een wekfles staan en nemen we daar een glaasje van. Maar meestal zetten we meteen na het eten thee of koffie.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gast ma 15 okt 2012 - 18:48

Wij aten thuis altijd een toetje. Van maandag t/m zaterdag vla of yoghurt. Op zondag hadden wij vaak een Monatoetje. Bij mijn vriend thuis kregen ze ook altijd wel een toetje. Nu eten wij het nog amper. Ik kan niet tegen lactose. Mijn vriend mag het gerust eten maar dat doet hij niet.

Gast
Gast

Bericht  Snoes ma 15 okt 2012 - 20:31

Nee, wij eten lang niet dagelijks een dessert, zelden zelfs.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Arwyn ma 15 okt 2012 - 20:34

Wij eten elke dag een toetje.
We hebben geen grote schaaltjes en vullen ze maximaal tot de helft, meestal niet eens. Een paar happen heb ik genoeg aan, maar dat frisse na het eten vind ik altijd wel lekker.
Vriend heeft eigenlijk altijd stracciatella vla en ik vanille yoghurt.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  LaBird ma 15 okt 2012 - 20:45

Van huis uit aten we door de weeks yoghurt en in het weekend vla (chocolade, vanille of karamel).
Mijn vriend houdt totaal niet van toetjes, dus ik haal af en toe een klein pakje wanneer ik echt heel veel zin in heb.
's Ochtends ontbijt ik met een bakje yoghurt, dus in die zin krijg ik mijn zuivel wel binnen.
Maar ligt ook een beetje aan hoe het met mn buik gaat, als wat minder gaat eet ik helemaal geen zuivel.
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Bericht  Gast ma 15 okt 2012 - 20:49

Wij eten eigenlijk altijd wel een toetje, vind dat er wel bij horen.

Gast
Gast

Bericht  myloon ma 15 okt 2012 - 20:50

Wij eten wel bijna dagelijks een toetje na het eten. Ik heb altijd optimel fruit yoghurt en mijn man heel verschillend.

Van huis uit heb ik het niet mee gekregen, mijn man wel daar stond altijd vla en yoghurt op tafel na het eten.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Bericht  Suus ma 15 okt 2012 - 21:22

Ik ben het van huis uit wel gewend en toen ik op kamers woonde aten we ook altijd een toetje (altijd met huisgenoten, dus pak was gelijk leeg). Maar sinds ik samenwoon (al zo'n 6 jaar) eten we eigenlijk bijna nooit een toetje. Ik vergeet het ook vaak als mensen komen eten Embarassed Vaak eet ik 's ochtends al yoghurt, soms na het eten nog een smoothie met fruit en yoghurt.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Ella ma 15 okt 2012 - 21:31

Hier echt niet dagelijks, meer niet dan wel eigenlijk. Bij mijn schoonouders krijgen we het wel altijd.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Blond ma 15 okt 2012 - 21:35

Van huis uit wel gewend om na het eten yoghurt te eten (soms vla of een ander speciaal toetje), maar sinds Sonja Bakker (5 jaar geleden) niet meer standaard. Soms een speciaal toetje of ijs, maar zeker niet wekelijks.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Bazinga ma 15 okt 2012 - 21:47

Vanuit huis elke dag; bij pap hadden op maandag, dinsdag en donderdag vla (verschillende smaken) of yoghurt, op woensdag vers fruit, wat pap altijd sneed voor ons. Op vrijdag ijs en in 't weekend een 'luxe' toetje.

Bij mam kregen we altijd gewoon waar we zin in hadden.

Mam is altijd al relaxter geweest, pap was altijd heel strikt, in die tijd was er bij ons beetje een Little House on the Prairie-gevoel. Alleen dan mislukt...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Marin ma 15 okt 2012 - 21:49

Als kind kreeg ik dat wel, elke dag een toetje. Ook gewoon om te zorgen dat ik genoeg zuivel binnen kreeg, omdat ik geen melk dronk. Maar daarna eigenlijk nooit meer, en nu vind ik het alleen maar 'ongezond' voelen om na het eten nog een bak yoghurt naar binnen te werken. Neem wel altijd een kopje koffie na het eten, dat is ook een soort toetje.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Shisha ma 15 okt 2012 - 21:54

Thuis hadden we dat eigenlijk altijd. Yoghurt of vla en dan in het weekend een wat luxer toetje. Nu hebben we het eigenlijk bijna nooit maar mijn man is ook niet zo van de toetjes. We vinden ook allebei andere dingen lekker. Als ik een pak vla haal dan eet hij 1 schaaltje en de rest kan ik na 2 weken weggooien.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 15 okt 2012 - 21:55

Ik eet wel bijna dagelijks een toetje, dat is eigenlijk altijd yoghurt of vla. Ben ik van huis uit gewend en ik vind zelf ook dat het er bij hoort. Zonder toetje mis ik iets.

Gast
Gast

Bericht  Elliot ma 15 okt 2012 - 22:12

Marin schreef:Als kind kreeg ik dat wel, elke dag een toetje. Ook gewoon om te zorgen dat ik genoeg zuivel binnen kreeg, omdat ik geen melk dronk. Maar daarna eigenlijk nooit meer, en nu vind ik het alleen maar 'ongezond' voelen om na het eten nog een bak yoghurt naar binnen te werken. Neem wel altijd een kopje koffie na het eten, dat is ook een soort toetje.

Ik heb wel eens gelezen (geen idee of het waar is) dat het juist goed is om na het eten iets zoets te nemen zoals fruit of vla ofzo, omdat je dan later op de avond minder trek krijgt in iets zoets. Het schijnt zo te zijn dat je minder snel gaat snoepen als je je eten afsluit met een (gezond) toetje..
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Phileine ma 15 okt 2012 - 22:15

Caroline. schreef:
Marin schreef:Als kind kreeg ik dat wel, elke dag een toetje. Ook gewoon om te zorgen dat ik genoeg zuivel binnen kreeg, omdat ik geen melk dronk. Maar daarna eigenlijk nooit meer, en nu vind ik het alleen maar 'ongezond' voelen om na het eten nog een bak yoghurt naar binnen te werken. Neem wel altijd een kopje koffie na het eten, dat is ook een soort toetje.

Ik heb wel eens gelezen (geen idee of het waar is) dat het juist goed is om na het eten iets zoets te nemen zoals fruit of vla ofzo, omdat je dan later op de avond minder trek krijgt in iets zoets. Het schijnt zo te zijn dat je minder snel gaat snoepen als je je eten afsluit met een (gezond) toetje..

Dat is voor mij de reden om een toetje te nemen. Meestal eet ik daarna ook eigenlijk niks meer.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Marin ma 15 okt 2012 - 22:17

Phileine schreef:
Caroline. schreef:

Dat is voor mij de reden om een toetje te nemen. Meestal eet ik daarna ook eigenlijk niks meer.

Ja daar zit ook wel weer wat in. Maar eigenlijk snoep ik niet zo veel 's avonds nog. Enkele keer 's avonds in het weekend wel, dat we bij de film wat chips of popcorn nemen, maar doordeweeks hou ik na het avondeten eigenlijk wel op met eten, alleen drink ik nog heel veel (kopje koffie, nog zo'n drie glazen water en soms thee).
En ik ontbijt met yoghurt, dus m'n zuivel krijg ik binnen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bazinga ma 15 okt 2012 - 22:18

Ik lust geen koffie! Dus ik neem graag wat chocola of anders zoets, maar niet direct na 't eten.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Marin ma 15 okt 2012 - 22:21

Ja dat heb ik overigens wel heel sterk, ben zo geconditioneerd om koffie na het eten te drinken, dat ik binnen een kwartier na het eten echt zoooo'n zin in koffie krijg. Als ik dan nog langer wacht, hoeft het eigenlijk al niet meer, het is echt dat kwartiertje na 't eten wat het zo lekker maakt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Phileine ma 15 okt 2012 - 22:23

Marin schreef:
Phileine schreef:
Caroline. schreef:

Ja daar zit ook wel weer wat in. Maar eigenlijk snoep ik niet zo veel 's avonds nog. Enkele keer 's avonds in het weekend wel, dat we bij de film wat chips of popcorn nemen, maar doordeweeks hou ik na het avondeten eigenlijk wel op met eten, alleen drink ik nog heel veel (kopje koffie, nog zo'n drie glazen water en soms thee).
En ik ontbijt met yoghurt, dus m'n zuivel krijg ik binnen.

Als je na het avondeten genoeg hebt aan je kopje koffie, dan zou ik dat ook zo houden Dagelijks een toetje? - Pagina 2 561177 Ik merk wel dat als er iemand komt eten en die wil geen toetje, ik dan ook automatisch koffie zet direct na het eten.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Jeanette ma 15 okt 2012 - 22:25

Ik eet ook dagelijks een toetje, ook van huis uit mee gekregen. Wanneer ik geen toetje neem, krijg ik 's avonds meer snaai honger. Wanneer ik wel een toetje neem, zit ik sneller vol.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: