Kerst toetje
+10
loura
pitbullgup
poppetje
silly-one
Monte
xxDila
L!ND@
Ugly Betty
Rebecca
Fearie
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kerst toetje
Mijn zwager, schoonzus en schoonmoeder komen dit jaar weer eten met kerst en nu weet ik niet wat ik als toetje voor eerste kerstdag wil klaarmaken.
Heeft iemand leuke, makkelijke, smakelijke suggesties? Heb al een appeltaart met ijs gemaakt, brownies met ijs enzo.
Ben benieuwd naar jullie suggesties !
Heeft iemand leuke, makkelijke, smakelijke suggesties? Heb al een appeltaart met ijs gemaakt, brownies met ijs enzo.
Ben benieuwd naar jullie suggesties !
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kerst toetje
sinasappel tiramisu vind ik erg lekker:
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=267726
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=267726
Arretjescake, of vind je dat meer wat voor bij de koffie?
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Appeltjes met kaneel-honingsaus
(deze hoeveelheden zijn voor twee personen)
Handgoudreinetten 2 stuks
Citroensap 2 eetlepels
Vloeibare honing 2 eetlepels
Kaneelpoeder 1 theelepel
Vanilleijs
Voorbereiden: Schil de appels en snijd ze in dunne partjes. Leg de partjes in een cirkel op 2 bordjes. Besprenkel ze met 1 eetlepel citroensap. Roer in een schaal of schenkkan met een inhoud van minimaal 0,5 liter de helft van het citroensap, de honing en de kaneelpoeder door elkaar.
Bereiden: Verhit de appelpartjes, onafgedekt, circa 3 minuten op vol vermogen. Verwarm daarna de saus, onafgedekt, circa 1,5 minuut op vol vermogen. Roer de saus door en schenk ze over de partjes appel.
Voorbereidingstijd: Circa 5 minuten
Bereidingstijd: Circa 5 minuten
Het vanilleijs leg je dus in het cirkeltje van appeltjes neer. Wat ook lekker is daarbij is kaneelijs.
(deze hoeveelheden zijn voor twee personen)
Handgoudreinetten 2 stuks
Citroensap 2 eetlepels
Vloeibare honing 2 eetlepels
Kaneelpoeder 1 theelepel
Vanilleijs
Voorbereiden: Schil de appels en snijd ze in dunne partjes. Leg de partjes in een cirkel op 2 bordjes. Besprenkel ze met 1 eetlepel citroensap. Roer in een schaal of schenkkan met een inhoud van minimaal 0,5 liter de helft van het citroensap, de honing en de kaneelpoeder door elkaar.
Bereiden: Verhit de appelpartjes, onafgedekt, circa 3 minuten op vol vermogen. Verwarm daarna de saus, onafgedekt, circa 1,5 minuut op vol vermogen. Roer de saus door en schenk ze over de partjes appel.
Voorbereidingstijd: Circa 5 minuten
Bereidingstijd: Circa 5 minuten
Het vanilleijs leg je dus in het cirkeltje van appeltjes neer. Wat ook lekker is daarbij is kaneelijs.
Gast- Gast
Ugly Betty schreef:Arretjescake, of vind je dat meer wat voor bij de koffie?
Ik kreeg het serieus voor elkaar om die te laten mislukken....De biscuitjes werden gewoon niet zacht, ik kon er iemand mee doodgooien!
Ok, on-topic... Wat bij ons altijd een succes is, is schuim maken van eiwitten en suiker. Vervolgens maken we er een toren van met bollen ijs ertussen, chocosaus erover...MJAM! Of wat ik ook erg lekker vind is om ananasschijven te grillen en dan op en bordje met een bol ijs erop. Ik krijg trek van dit topic!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Warme appelbeignets met kaneeleis & slagroom...Mmmm
Maar is eigenlijk meer herfst!
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind de receptensite van de AH erg leuk om te lezen en daar staan veel lekkere en feestelijke toetjes op(zie link)
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=&course=nagerecht&proteinSource=&cuisine=&season=&dishType=&technique=&sources=&sources=&sources=&numberOfServings=
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=&course=nagerecht&proteinSource=&cuisine=&season=&dishType=&technique=&sources=&sources=&sources=&numberOfServings=
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Da's mijn toetje toch ook, als 't maar lekker is!xxDila schreef:Warme appelbeignets met kaneeleis & slagroom...Mmmm
En trouwens: appelbeignets eet je toch ok met Oud & Nieuw! Dus dan mag het ook met Kerst
Gast- Gast
Ugly Betty schreef:Arretjescake, of vind je dat meer wat voor bij de koffie?
Zal eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van wat dat zou moeten zijn
Fearie- Ratel
L!ND@ schreef:
Ok, on-topic... Wat bij ons altijd een succes is, is schuim maken van eiwitten en suiker. Vervolgens maken we er een toren van met bollen ijs ertussen, chocosaus erover...MJAM! Of wat ik ook erg lekker vind is om ananasschijven te grillen en dan op en bordje met een bol ijs erop. Ik krijg trek van dit topic!
Hoe maak je dat precies? Naar mijn idee ziet dat er wel spectaculair uit
Fearie- Ratel
Wat ik vorig jaar gemaakt heb was thuis goed bevallen, behalve de chocolade daarbij was iets mis gegaan.
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=597450&rq=passie+vrucht&course=nagerecht&proteinSource=&cuisine=&season=&dishType=&technique=&sources=&sources=&sources=&numberOfServings=
Voor het schuimgebakje hadden we granaatappel omdat we geen passievruchten konden vinden. En juist omdat het iets zuurder was, was het een heerlijke combinatie en het was ook nog eens heel variërend op het bord.
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=597450&rq=passie+vrucht&course=nagerecht&proteinSource=&cuisine=&season=&dishType=&technique=&sources=&sources=&sources=&numberOfServings=
Voor het schuimgebakje hadden we granaatappel omdat we geen passievruchten konden vinden. En juist omdat het iets zuurder was, was het een heerlijke combinatie en het was ook nog eens heel variërend op het bord.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Wat heel makkelijk is.. wat kant en klaar halen. haha
In de folder van de lidl zag ik dat ze rond de feestdagen heel veel ''leuke'' toetjes hebben
bv champagneglazen met sorbet ijs erin, ijstaart in de vorm van een champagnefles.
ook flensjes met ijs erin. (die heb ik vorig jaar gemaakt, even opwarmen in een koekenpan, en daarna flamberen ik deed dat met grand marnier) niet zolang natuurlijk want dan heb je geen ijs meer over...
In de folder van de lidl zag ik dat ze rond de feestdagen heel veel ''leuke'' toetjes hebben
bv champagneglazen met sorbet ijs erin, ijstaart in de vorm van een champagnefles.
ook flensjes met ijs erin. (die heb ik vorig jaar gemaakt, even opwarmen in een koekenpan, en daarna flamberen ik deed dat met grand marnier) niet zolang natuurlijk want dan heb je geen ijs meer over...
poppetje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 114
poppetje schreef:Wat heel makkelijk is.. wat kant en klaar halen. haha
Das ook wel een goed idee, maar eens afwachten wat ze dit jaar allemaal hebben aan kersttoetjes in de winkel.
Fearie- Ratel
Fearie schreef:poppetje schreef:Wat heel makkelijk is.. wat kant en klaar halen. haha
Das ook wel een goed idee, maar eens afwachten wat ze dit jaar allemaal hebben aan kersttoetjes in de winkel.
Zelf maken is altijd wel lekkerder naar mijn idee, maar ik kook met kerst vaak een aantal gangen en dan is dit net zo makkelijk.
Wat ik ook altijd wel lekker vind is een kletskop, met caramelijs en dan weer een kletskop.
Of aarbeientiramisu, maar die zijn nu ook niet te betalen.
poppetje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 114
Sushi schreef:Da's mijn toetje toch ook, als 't maar lekker is!xxDila schreef:Warme appelbeignets met kaneeleis & slagroom...Mmmm
En trouwens: appelbeignets eet je toch ok met Oud & Nieuw! Dus dan mag het ook met Kerst
Ja dat is ook weer waar! Ik ben laatst uit eten geweest en toen kreeg ik dat als toetje, het was smullen!
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Dit wordt ons toetje met kerst
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=485656&rq=luikse+wafel&course=nagerecht
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=485656&rq=luikse+wafel&course=nagerecht
Gast- Gast
Bij ons thuis werd altijd bavarois op een bord omgekiept, wat vers fruit erbij snijden, slagroom zelf maken en een beetje vruchtenhagel erover heen. Heerlijk!
Gast- Gast
Vorig jaar had ik appels met rozijnen kaneel en bruine suiker gecaramelliseerd. Lekker bolletje slagroomijs er bij en wat gehakte pistache nootjes en toefje slagroom erover. Viel bij iedereen goed in de smaak en makkelijk en snel te maken.
Wat ik ook erg lekker vind (variant op de appelbeignets) Is gecaramelliseerde annanas uit de oven met kaneelijs en slagroom.
Wat ik ook erg lekker vind (variant op de appelbeignets) Is gecaramelliseerde annanas uit de oven met kaneelijs en slagroom.
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Ik weet een heel makkelijk maar lekker toetje (meerdere maar dit vinden de meeste mensen wel lekker)
Lange vingers met mascrepone slagroom met vers fruit
Gewoon stuk of 4 lange vingers pp op een bord leggen dan klop je slagroom op met suiker en dan klop je mascrepone nog eventjes mee. Die leg je op de lange vingers. Dan doe je het fruit er bovenop. Kan bosbossen zijn, bramen, aalbesjes. Met aardbeien ook erg lekker maar die zijn duur nu. En dan kan je wat pistach nootjes hakken en erover heen strooien.
En klaar is Kees
Lange vingers met mascrepone slagroom met vers fruit
Gewoon stuk of 4 lange vingers pp op een bord leggen dan klop je slagroom op met suiker en dan klop je mascrepone nog eventjes mee. Die leg je op de lange vingers. Dan doe je het fruit er bovenop. Kan bosbossen zijn, bramen, aalbesjes. Met aardbeien ook erg lekker maar die zijn duur nu. En dan kan je wat pistach nootjes hakken en erover heen strooien.
En klaar is Kees
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Ik ga voor tarte - tatin van appel of peer met een bol vanille of kaneelijs..
en mars - ijs voor m'n man hahahaha
en mars - ijs voor m'n man hahahaha
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Mmmm lekkere toetjes allemaal!
Ik vind applecrumble ook heerlijk, ook met kaneelijs (we zijn hier wel van het kaneelijs!)
Zelfgemaakte pudding vind ik ook heerlijk en feestelijk, ijs is altijd goed (en kun je op leuke manieren serveren).
Ik vind applecrumble ook heerlijk, ook met kaneelijs (we zijn hier wel van het kaneelijs!)
Zelfgemaakte pudding vind ik ook heerlijk en feestelijk, ijs is altijd goed (en kun je op leuke manieren serveren).
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
]*Lookie* schreef:Mmmm lekkere toetjes allemaal!
Applecrumble heb ik al eens gemaakt met kaneelijs, dat was wel een succes ja. Heerlijk
Fearie- Ratel
Zelf tiramisu maken, eventueel een aangepast recept bv een andere likeur of iets extra's toevoegen, en dan in mooie individuele glazen schaaltjes of hoge glazen doen en eventueel nog decoreren met wat verse aardbeien of ander fruit.
Of een chocoladefontein (kopen) en allemaal schaaltjes met verschillende soorten fruit, caken e.d. er omheen zetten, daar heb ik echt zo'n zin in nu
Of een chocoladefontein (kopen) en allemaal schaaltjes met verschillende soorten fruit, caken e.d. er omheen zetten, daar heb ik echt zo'n zin in nu
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Ik denk dat ik dit jaar voor een semi freddo ga met winterse fruit. Het is heel gemakkelijk te maken en goed te combineren met verschillende smaken. Alleen moet ik vooraf wel bedenken of ik de smaken er doorheen doe of erbij. Want eenmaal ingevroren kan ik het niet meer aanpassen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Je kunt ook zelf een soort ijstaart maken. Supersimpel en ziet er heel leuk uit.
Of kletskop-torentje. Dan doe je gewoon een kletskop, daarop een bol ijs (ik had toen hazelnoot), daar weer kletskop, en daarop slagroom. Supersimpel maar viel heel erg in de smaak.
Of kletskop-torentje. Dan doe je gewoon een kletskop, daarop een bol ijs (ik had toen hazelnoot), daar weer kletskop, en daarop slagroom. Supersimpel maar viel heel erg in de smaak.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Toetje / dessert met kerst
» Simpel toetje (Valentijn)
» Dagelijks een toetje?
» Lekker toetje
» Toetje voor na asperges.
» Simpel toetje (Valentijn)
» Dagelijks een toetje?