Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagelijks een bril?!

+9
Sterrin_
Happinaz
ilse3
Green_Pepper
Starla
Gympie
Lot
Elliot
Urban Naked
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 6:02

Vanmiddag kwam de Opticien tot de conclusie dat ik dagelijks een bril moet gaan dragen.

En dan komt er gelijk mijn twijfel om de hoek kijken. Want wat voor montuur moet ik dan kiezen. Dus misschien dat jullie mij kunnen helpen? Ik vind moderne, grote brillen erg mooi, maar niet op mijn gezicht. Dus ik kom weer tot hetzelfde montuur. Omdat zwart zo zwart is, dacht ik dat het misschien leuk was om een klein kleurtje te doen? Ik wil geen tweede bril, maar ontspiegelde glazen?

Maar misschien hebben jullie nog ideeën?

Tot zover vond ik deze wel leuk;

Dagelijks een bril?!  24816847

Dagelijks een bril?!  24816830

Ze hadden hem ook nog in het groen en roze. En laat ik roze nu net leuk vinden. Maar met kleur vind ik het zo moeilijk om te combineren of kan ik er alles mee combineren? Al met al, twijfelkont eerste klas.


Laatst aangepast door Maura op do 13 dec 2012 - 6:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 6:05

Ik zou een neutrale bril nemen, omdat je licht van jezelf bent, vind ik zwart niet zo mooi en te streng denk ik, sowieso met jouw haar erbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 6:17

Momenteel ben ik aardig blond, Pippa. Of bedoel je dat ook?

Ik probeer een foto van mijn huidige bril te uploaden, maar photobucket laat me even in de steek op de telefoon. Ik vond een kleurtje wel leuk, omdat het zwarte dan niet meer zo zwart lijkt. Ik vind het heel moeilijk om te experimenteren, omdat het wel weer een bril wordt voor langere tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Urban Naked do 13 dec 2012 - 6:19

Hoezo moet dat hele verhaal er eigenlijk bij, vraag ik me af? Je wilt alleen een tip over een montuur?
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 6:20

Mijn vriend heeft ook echt minimale sterkte (-1.25 en -0.75) en die draagt zijn bril altijd. Hij vind dat veel rustiger aan zijn ogen vooral omdat hij hele dag achter de computer zit. Hij had hem in eerste instantie voor de hoofdpijn, maar daarvoor helpt het bij hem niet. Hij heeft nog steeds hoofdpijn.

Gewoon lekker een montuur zoeken die jij zelf leuk vind en je daarbij laten adviseren door de opticien smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Elliot do 13 dec 2012 - 6:21

Urban Naked schreef:Hoezo moet dat hele verhaal er eigenlijk bij, vraag ik me af? Je wilt alleen een tip over een montuur?

Ik wilde net hetzelfde typen.

Ik zou trouwens niet voor roze gaan, dat kan erg vloeken bij bepaalde kleding. Ik zou eerder voor bruin kiezen, of toch zwart maar dat moet je echt even proberen bij de opticien.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Lot do 13 dec 2012 - 6:22

Urban Naked schreef:Hoezo moet dat hele verhaal er eigenlijk bij, vraag ik me af? Je wilt alleen een tip over een montuur?

Vroeg ik me ook af Wink
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 6:23

Sorry meiden, wist even niet wat ik precies wilde tikken. Dus ben maar een verhaal begonnen. Zal hem even inkorten. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 6:28

Vanmiddag heb ik trouwens veel verschillende brillen opgehad. De grote moderne stonden mij niet. Dus ik kom tot hetzelfde montuur als ik eigenlijk al jaren heb. Of een, voor mij, veel te dure bril. Dus vandaar dat ik een topic open, om te vragen of jullie nog ideeen hebben. Want deze twijfelkont komt er niet uit. Er zit een levertijd op de brillen, dus ik wil het eigenlijk wel zo snel mogelijk geregeld hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gympie do 13 dec 2012 - 6:33

Eigenlijk de gouden tip die ik voor je heb, is gewoon gaan passen in de winkel. Want wij kunnen zo niet bedenken of een bepaald montuur jou staat, dat moet je in het echt zien. Ik kan je wel laten zien wat leuk is, maar als het je niet staat, heb je er nog niks aan. Dus ik zou gewoon even gaan proberen in het echt.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 6:34

Daar heb je gelijk in, Gympie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gympie do 13 dec 2012 - 6:37

Neem dan wel iemand mee, zou ik zeggen. Die kan dan met je meedenken en keuren.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 6:46

Ondanks dat ik de dame van de winkel erg goed in haar werk vind, en dat komt niet vaak voor, denk ik dat het toch handig is om even iemand mee te nemen. Dat ga ik doen.

Word zo ongelofelijk zat van dat getwijfel van mij. Eerder totaal geen last van. Nou ja, als het officieel niet in mijn aard zit, dan zal deze fase ook wel weer overgaan. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gympie do 13 dec 2012 - 6:52

Maar waar heb je twijfel over?

Edit: over een montuur bedoel je. Maar daarom moet je dat ook niet via internet uitzoeken. Wink
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 6:57

Alles, haha.

Omdat ik deze bril langer dan een week moet dragen, moet hij precies goed zijn. Op dit punt weet ik niet of hij precies goed gaat zijn voor twee jaar. Want zolang wil ik toch wel met een bril doen.

En misschien komt de twijfel puur voort omdat ik nu probeer mijn leven aan te passen. Maar we zitten hier niet op een psychologisch forum of praktijk. Dus het komt wel weer goed, maar dit is echt iets van de laatste twee/drie maanden. Soms moet ik gewoon iets uit een schap plukken en afrekenen, omdat ik zelfs om iets als een chocoladereep een week kan twijfelen.

Nog even en het topic kan naar Persoonlijk worden verplaatst. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Urban Naked do 13 dec 2012 - 6:58

Maura schreef:Ondanks dat ik de dame van de winkel erg goed in haar werk vind, en dat komt niet vaak voor, denk ik dat het toch handig is om even iemand mee te nemen. Dat ga ik doen.

Word zo ongelofelijk zat van dat getwijfel van mij. Eerder totaal geen last van. Nou ja, als het officieel niet in mijn aard zit, dan zal deze fase ook wel weer overgaan. Dagelijks een bril?!  253468018
Je aanpak is gewoon niet zo handig, want het hele onderzoek over wat je wel en wat niet leuk staat is niet uit te voeren vanachter je computertje. Als je dat wel doet kom je er niet uit en duurt het lang.

Naar de winkel dus en idd, neem iemand mee die jou kent. Sommige monturen staan leuk maar passen niet bij je, in zo'n geval heb je weinig aan een mevrouw in de winkel.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gympie do 13 dec 2012 - 7:04

Maar een bril is wel iets waar je soms wat langer over moet nadenken, dus twijfel is dan niet zo gek. Je zegt dat je het snel geregeld wilt hebben, maar zo zou ik niet denken. Juist omdat je er twee jaar mee wilt doen, zal je bewust moeten kiezen en niet snel omdat het geregeld moet zijn.

Het kan zijn dat het wat langer duurt en je kan er ook zo tegenaan lopen. De eerste bril die ik kocht, heb ik tot huilens aan toe staan passen en niks was leuk. De tweede bril liep ik zo tegenaan en was gelijk goed. Je 'voelt' het vanzelf als de bril goed is. Klinkt lekker zweverig. Wink
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 7:08

Urban Naked, Ik neem sowieso iemand mee. En ik weet ook al wie. Voor ik daar weer over ga twijfelen. :P

Gympie, dat klopt ook. Maar voorheen zag ik een montuur, paste hem op en wist het; Dat werd hem. De tweede werd altijd wat moeilijker. Daarom ben ik al lang blij dat ze dat er twee jaar geleden afgegooid hebben en dat ik ook voor ontspiegelde glazen kan kiezen.

Bij twijfel niet doen, zeggen ze. Dus misschien volstaat mijn bril van nu nog wel even. Gewoon geregeld teruggaan en als ik een bril niet uit mijn hoofd kan krijgen, zelfs na een rondje stad, dan is het vast wel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 7:09

Het is maar een bril, ik zou me daar niet té druk om maken eigenlijk. Als hij lekker zit, en jij hem leuk vindt staan, is het goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Starla do 13 dec 2012 - 7:58

Oh ik zou me daar wel druk om maken. De bril zit toch midden in je gezicht, en mensen kijken er de hele dag tegenaan, en jezelf ook. Zo'n ding doet toch best wat met je uiterlijk hoor.
De tips die ik had zijn eigenlijk al gegeven, neem een eerlijk iemand mee, pas ook eens iets wat je niet zou pakken uit jezelf, en laat je goed adviseren over het model, bijvoorbeeld, je pupillen moeten midden in het glas kijken.
Tegenwoordig heb je gelukkig wel veel leuke brillen, vroeger was het echt vreselijk.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 8:51

Daarom zeg ik ook niet té druk om maken. Hij moet voor jezelf fijn voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Green_Pepper do 13 dec 2012 - 9:09

Ik kreeg 2 jaar geleden ook het (onverwachte) bericht dat ik altijd een bril moest gaan dragen. Mij heeft het echt geholpen door in de winkel alle brillen te passen. Uiteindelijk had ik een selectie van zo'n 5 brillen, hier heeft mijn zusje (die mee was) foto's van gemaakt zodat ik het zelf weer anders kon bekijken dan in een spiegel. Zonder te passen had ik noooooit een keuze kunnen maken, dus pas vooral veel brillen!
Ik heb wel gekozen voor twee brillen, waarom lijkt dat jou niks? Ik vind het ideaal dat ik kan afwisselen!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  ilse3 do 13 dec 2012 - 9:31

Zoals hiervoor al een aantal keer is gezegd, gewoon naar de winkel en verschillende modellen passen. Neem inderdaad wel iemand mee die je goed kent, zij kunnen beter bepalen of iets bij je past dan de opticien. die kan weer bepalen of dit model ook "goed"voor je is, goed zit ed.

Ik zou juist verschillende soorten passen, oko degene waarvan je vooraf zegt dat het niets is. Ik heb sinds begin dit jaar een montuur dat ik vooraf niet snel had uitgekozen, maar kwam toch iedere keer op dit montuur terug en heb hem dus gekocht en ben er erg blij mee. Ik zou trouwens wel voor ontspiegelde glazen gaan en bij glas voor kraswerende glazen. Persoonlijk vind ik niets zo irritant als kragjes of vlekken op mijn bril.
ilse3
ilse3
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 0:38

Je kunt toch ook je foto online uploaden en dan verschillende monturen passen?
Zo heb ik dat met mijn zoontjes wel gedaan en daar zijn nu hun nieuwe monturen ook uit voortgekomen.

http://www.brilonline.com/

Als je googelt op : 'brillen online passen' dan vindt je nog meer websites waarop dat kan.

Succes!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Sterrin_ vr 14 dec 2012 - 1:03

Daarom ben ik nu voor lenzen gegaan. Ik moest ook een nieuwe bril, had 'm nu al 4 jaar alleen voor autorijden, maar de laatste tijd moest ik 'm gewoon ook echt overdag op, maar ik kon er gewoon echt niet aan wennen.

Heb 2 weken terug weer mijn ogen op laten meten, en besloten voor een nieuwe bril te kijken, maar ik vond niks mooi, en ik vind het gewoon niks, zo'n ding op mijn neus. Dus ik ben voor lenzen gegaan.

Heb ze gisteren gekregen, geoefend in de winkel, en moet nu nog de handigheid erin krijgen. Heb ze net weer 3 uurtjes ingehad, moet nu elke dag een uur langer. Vind het nog best een gepriegel, maar begin er al aardig aan te wennen om mijn oog aan te raken.

Wat een verademing zeg, ik zie gewoon alles helder zonder iets op mijn neus! Dagelijks een bril?!  827601

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagelijks een bril?!  Empty Re: Dagelijks een bril?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum