Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie weet er nog een lekker toetje?

+6
Beachgirl
Zwerver
Aziraphale
Rebecca
Effie_O
Mizz_S
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Mizz_S za 7 mei 2011 - 1:53

Volgende week hebben we een etentje met vrienden, en we maken allemaal een gerecht. Wij maken het toetje, maar ik ben een beetje door mn inspiratie heen. Ik ben zelf niet zo'n toetjesmens dus ik vind het moeilijk wat te bedenken.
Tot nu toe zijn de volgende dingen al eens gemaakt:
- brownie met roomijs
- zelfgemaakte ijstaart
- chocoladefondue
- iets met warme appels en kaneelijs
- iets van chocoladecake met kirsch
- spekkoek
Deze dingen vallen dus af. Ook mag er geen rauwe appel inzitten (allergie). Jullie nog leuke ideetjes?
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Effie_O za 7 mei 2011 - 2:03

Ik ben helemaal gek van chocoladesouffle, wat even in de oven moet. De buitenkant moet als een cake worden, de binnenkant moet vloeibare chocolade blijven. Dat wordt dan warm en met wat ijs erbij vind ik het echt het lekkerste toetje ooit Wink

Of iets met banaan, vind ik ook altijd lekker. Ik ben ook niet echt van de toetjes, dus hier houdt het voor mij ook al op.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Rebecca za 7 mei 2011 - 3:12

Dit vind ik echt een suuuperlekker toetje! O ja, de drank kan je ook weglaten, smaakt er niet minder om!

Ingrediënten
3 sinaasappels
200g mascarpone
3 eetlepels suiker
150ml citroen volle kwark
2 eetlepels sinaasappellikeur (Grand Marnier)
24 lange vingers

Voorbereiding
Schil 3 sinaasappels dik met een scherp mes en snij het
vruchtvlees boven een kom tussen de vliezen uit. Houd de partjes heel en bewaar het sinaasappelsap

Bereidingswijze
Klop 200g mascarpone los met 3 eetlepels suiker en roer er 150ml citroen volle kwark door. Roer 2 eetlepels sinaasappellikeur (Grand Marnier) door het sinaasappelsap en wentel er snel 24 lange vingers door. Leg op 4 bordjes steeds 3 lange vingers, een laagje sinaasappel en een laagje mascarpone mengsel. Herhaal deze lagen eenmaal en leg de tweede laag lange vingers er dwars op.

Serveertips
Garneer de vruchten tiramisu met wat partjes sinaasappel.
bestrooi met grof gehakte en geroosterde amandelen.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Aziraphale za 7 mei 2011 - 3:20

Ik heb gisteren een heerlijk toetje gemaakt Wink Met van die kleine ovenpannejes (te koop bij Action/Xenos), ziet er dus erg leuk uit!

Het was broodpudding. Voor 4 personen 6 stukken wit brood zonder korst scheuren, in een ingevet pannetje doen. 4 Eidooiers klutsen met 4 el suiker en 1 zakje vanillesuiker. Met de mixer daarbij dan 150 ml slagroom en 100 ml melk toevoegen. Dit roommengsel doe je bij het brood in de pannetjes, brood lekker aandrukken. Dan 25 min op 180•C goudbruin bakken (zonder dekseltje). Poedersuiker eroverheen en evt serveren met vanillesaus of ijs. Ziet er super uit en was heeeerrlijk!
Je kunt het ook met spijsbrood of oudbakken croissantjesdeeg maken ipv wit brood.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 3:23

Ik ben gek op geroosterde aardbeien uit de oven, met balsamico azijn en suiker. Hmm dat gaat zo lekker carameliseren!

Eventueel over vanille ijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Mizz_S za 7 mei 2011 - 3:38

Allemaal alvast bedankt voor de tips. Die souffle klinkt echt heerlijk, maar kan ik dat dan al wel van te voren maken? Want het is niet bij ons thuis, en dan vind ik het fijner om het grootste deel van het werk alvast thuis te doen (en dan bijvoorbeeld daar pas in de oven zetten).
Dat met die sinaasappels spreekt me minder aan, ik houd zelf niet echt van sinaasappel.
Zelf had ik inmiddels ook zitten denken aan warme appeltaart of apfelstrudel met roomijs maar ben er nog niet echt over uit of ik dat wat vind. Dus meer tips zijn welkom.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Mizz_S za 7 mei 2011 - 3:39

Aziraphale schreef:Ik heb gisteren een heerlijk toetje gemaakt Wink Met van die kleine ovenpannejes (te koop bij Action/Xenos), ziet er dus erg leuk uit!

Het was broodpudding. Voor 4 personen 6 stukken wit brood zonder korst scheuren, in een ingevet pannetje doen. 4 Eidooiers klutsen met 4 el suiker en 1 zakje vanillesuiker. Met de mixer daarbij dan 150 ml slagroom en 100 ml melk toevoegen. Dit roommengsel doe je bij het brood in de pannetjes, brood lekker aandrukken. Dan 25 min op 180•C goudbruin bakken (zonder dekseltje). Poedersuiker eroverheen en evt serveren met vanillesaus of ijs. Ziet er super uit en was heeeerrlijk!
Je kunt het ook met spijsbrood of oudbakken croissantjesdeeg maken ipv wit brood.

Dit klinkt ook lekker en het ziet er ook leuk uit! Ik heb alleen niet van die pannetjes maar wel van die soufflepotjes (kom ff niet op de naam). Kan het daar ook mee?
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Aziraphale za 7 mei 2011 - 3:52

Mizz_S schreef:

Dit klinkt ook lekker en het ziet er ook leuk uit! Ik heb alleen niet van die pannetjes maar wel van die soufflepotjes (kom ff niet op de naam). Kan het daar ook mee?

Ja hoor, daar kan het ook prima in. Het is ook heel simpel en snel maar zo lekker (ik ben helemaal geen toetjesmens maar jumm).

Dit kun je thuis volledig maken en desnoods daar nog even opwarmen in de oven, maar op kamertemperatuur is ook heerlijk.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Zwerver za 7 mei 2011 - 5:05

ill flottant Very Happy
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Effie_O za 7 mei 2011 - 5:19

Mizz_S schreef:Allemaal alvast bedankt voor de tips. Die souffle klinkt echt heerlijk, maar kan ik dat dan al wel van te voren maken? Want het is niet bij ons thuis, en dan vind ik het fijner om het grootste deel van het werk alvast thuis te doen (en dan bijvoorbeeld daar pas in de oven zetten).

Voor de souffle die ik maak, moet je zelfs ruim van tevoren wat voorwerk doen smile Je moet het beslag in de vormpjes gieten en ongeveer 2 uur in de koelkast laten staan. Dan wordt het al wat hard, waardoor het ook makkelijk te vervoeren is. Je neemt de vormpjes mee, zet het na het eten nog ongeveer 8 minuten in de oven, schept er wat ijs bij, en dat is het.

Dit is het recept wat ik gebruik http://www.ah.nl/recepten/recept?id=669488&rq=souffle
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Beachgirl za 7 mei 2011 - 5:25

Griekse dikke yoghurt met honing en evt. nootjes. Jamm!!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  rapa nui za 7 mei 2011 - 5:56

Tiramisu!
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 6:30

rapa nui schreef:Tiramisu!

En dan zelf maken!! Mmmm...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  minoessepoes za 7 mei 2011 - 21:44

Ik vind met mooi weer dingen met (vers) fruit altijd wel heel lekker.

Ik heb een tijdje terug een keer muffin vormpjes bekleed met huishoudfolie en die gevuld met frambozen, aardbeien, bessen enz (kan je eventueel ook uit de diepvries nemen), daarna wat sap (ik had sap van rood fruit) aan de kook gebracht en daar gelatine in opgelost. Dat over het fruit gieten en dit laten opstijven in de koelkast. Dan heb je een heel mooi rood fruit "taartje", daarbij had ik geklopte slagroom met monchou erdoor. Was heel lekker.

De juiste hoeveelheid gelatine weet ik zo niet, heb het recept niet bij de hand, maar lees anders even de verpakking of zoek het even op internet mocht je het willen maken.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Mizz_S zo 8 mei 2011 - 2:14

Effie_O schreef:
Mizz_S schreef:Allemaal alvast bedankt voor de tips. Die souffle klinkt echt heerlijk, maar kan ik dat dan al wel van te voren maken? Want het is niet bij ons thuis, en dan vind ik het fijner om het grootste deel van het werk alvast thuis te doen (en dan bijvoorbeeld daar pas in de oven zetten).

Voor de souffle die ik maak, moet je zelfs ruim van tevoren wat voorwerk doen smile Je moet het beslag in de vormpjes gieten en ongeveer 2 uur in de koelkast laten staan. Dan wordt het al wat hard, waardoor het ook makkelijk te vervoeren is. Je neemt de vormpjes mee, zet het na het eten nog ongeveer 8 minuten in de oven, schept er wat ijs bij, en dat is het.

Dit is het recept wat ik gebruik http://www.ah.nl/recepten/recept?id=669488&rq=souffle

Hmm klinkt heerlijk, dit is een grote kanshebber.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Mizz_S zo 8 mei 2011 - 2:16

De rest tot nu toe ook allemaal bedankt voor de tips. Die Griekse yoghurt klinkt heerlijk, maar vind ik een beetje simpel klinken als nagerecht voor een etentje, alsof ik me er wel heel makkelijk af wil maken. Maar ik ga het thuis zeker een keer maken.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Mida4you zo 8 mei 2011 - 3:22

Stukjes meloen met bolletjes vanille ijs en toefje slagroom. Heerlijk!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Mizz_S za 14 mei 2011 - 0:57

Ik zal even laten weten wat het gaat worden morgen (uiteindelijk iets heel anders): zelfgemaakte chocolademousse met vanillesaus en een bolletje roomijs en een mini chocolate-chip cookie.
Iedereen verder wel bedankt voor de tips want er zaten echt lekkere dingen bij die ik zeker een keer ga maken, vooral de chocoladesouffle (maar die wil ik dan eerst een keer zelf thuis uitproberen eerst) en de yoghurt me thoning en noten.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Rev3rie za 14 mei 2011 - 7:38

Wat ontzettend makkelijk is maar ook heerlijk is aardbeien slagroom dessert.

Aardbeien in de blender samen met een beetje suiker (of honing), een beetje sap (sinaasappelsap of iets anders naar keuze. Let op het moet geen smoothie worden)

Slagroom opkloppen met suiker. Men neme een glas en doe als eerste laag aardbeienmengsel, daarna slagroom, weer aardbeienmengel en eindigt met slagroom en voor garnering een halfgesneden aardbei en eventueel mint.

Super lekker en zo makkelijk, het ziet er trouwens ook nog eens top uit.
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet er nog een lekker toetje? Empty Re: Wie weet er nog een lekker toetje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum