Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

+5
RYW
Vancity_girl
luisa
Carra
Bazinga
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) - Pagina 2 Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 21:40

_Jackie schreef:
Punk'd schreef:Wat raar dat je niet kan opzeggen dan..

Even een 'raar' voorbeeld maar ik werkte als tiener bij de Albertheijn ook met tijdelijke contracten van een jaar en ik heb toen gewoon opgezegt in het midden van een arbeidsjaar.

Ze kunnen je toch niet verplichten om ergens een jaar lang te blijven werken? Wat als je inderdaad verlenging hebt gekregen in april maar in juli een topbaan vind die veel beter bij je past. Dan zou je het jaar moeten volmaken? Ik vind dat echt het vreemdste wat ik ooit heb gehoord..

Er zijn ook contracten waarin op staat genomen dat je tussendoor niet op kunt zeggen. De werkgever mag jou dan ook niet maar zo ontslaan ook trouwens!

Zo'n contract zou ik dus nooit tekenen. Ik vind een opzegtermijn van een maand of 2 maanden gewoon netjes. En een werkgever mag je toch al niet 'zomaar' ontstaan (behalve als je contract afloopt). Dus de enigste persoon voor wie het klote is is voor jou als werknemer.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) - Pagina 2 Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  loura wo 24 okt 2012 - 4:12

Punk'd schreef:
_Jackie schreef:
Punk'd schreef:Wat raar dat je niet kan opzeggen dan..

Even een 'raar' voorbeeld maar ik werkte als tiener bij de Albertheijn ook met tijdelijke contracten van een jaar en ik heb toen gewoon opgezegt in het midden van een arbeidsjaar.

Ze kunnen je toch niet verplichten om ergens een jaar lang te blijven werken? Wat als je inderdaad verlenging hebt gekregen in april maar in juli een topbaan vind die veel beter bij je past. Dan zou je het jaar moeten volmaken? Ik vind dat echt het vreemdste wat ik ooit heb gehoord..

Er zijn ook contracten waarin op staat genomen dat je tussendoor niet op kunt zeggen. De werkgever mag jou dan ook niet maar zo ontslaan ook trouwens!

Zo'n contract zou ik dus nooit tekenen. Ik vind een opzegtermijn van een maand of 2 maanden gewoon netjes. En een werkgever mag je toch al niet 'zomaar' ontstaan (behalve als je contract afloopt). Dus de enigste persoon voor wie het klote is is voor jou als werknemer.

Ik ben op dit moment bezig met een nieuwe baan en hierbij werd in het gesprek ook vermeld dat als je een jaar contract hebt je tussentijds niet mag opzeggen... Ik wist ook niet dat dat kon :s Ik zit nu in de zelfde CAO maar een andere werkgever en daar kan je wel maandelijks opzeggen. Het ligt dus net eraan hoe streng het bedrijf is. Wel kan er in je contract staan dat tussentijds opzeggen ook mogelijk is. Je moet altijd goed een contract lezen.

Ik wil ondanks deze regel wel die baan graag hebben dus ik zou er evengoed voor tekenen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: