Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nieuwe vraag over dragen in draagdoek

4 plaatsers

Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Floor ma 26 dec 2011 - 3:18

Ik heb weer een vraag die ik niet kan vinden op internet (of ik zoek niet goed dat kan ook)
hoe lang mag ik mijn zoontje dragen in de draagdoek? hij ligt niet in foeteshouding want dat lukt mij niet met knopen, hij zit er rechtop in, morgen is hij 6 weken oud. hoeveel uur mag ik hem zo dragen? en moet zijn hoofd ook helemaal in de doek? want dat vind hij niks en bovendien heeft hij het snikheet.



mijn vorige vraag is al beantwoord.
Ik heb een tricot slen en ben sinds gisteren aan het oefenen met mijn zoontje er in dragen, hij vind het heerlijk zo te zien want gaat telkens liggen slapen.
Nu heb ik de handleiding met draagmanieren van tricot slen zelf, daarbij zit het brede stuk over je buik, waar je de baby in zet en daarna doe je aan de buitenkant de schuine banden die vanaf je schouder komen, om de baby heen en knoop je ze voor/achter vast.
nu zit ik op youtube fimpjes te kijken maar daarbij worden de banden vanaf de schouder achter de brede buikband doorgedaan en daarna pas de baby erin.
ik draag mijn zoontje recht op met opgetrokken beentjes die ook volledig in de doek verdwijnen (of moeten ze er juist onderuit steken, nu zie je alleen een stukje van zijn hoofdje verder zit hij volledig ingepakt in de doek.


Laatst aangepast door Floor op za 31 dec 2011 - 4:13; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Floor ma 26 dec 2011 - 3:24

hmm ik denk dat ik het al zie, met de beentjes eruit moeten de banden er achter maar als je de baby helemaal in kikkerhouding hebt zit hij helemaal in de doek en de banden dus wel aan de buitenkant.

kan iemand bevestigen of ik het goed zie? Very Happy ik hoop dat ik het snap want dan kan ik zometeen mijn zoontje in de draagdoek meenemen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Ayla ma 26 dec 2011 - 4:49

Als je de banden achter de buikband doet (dus tussen buik en buikband) moet je m al heel strak knopen wil je zoontje strak genoeg zitten. Ik vind het persoonlijk fijner om de schouderbanden pas eroverheen te doen als ze als in de buikband zit, maar ik draag E. al met de beentjes buiten de doek, kikkerhouding vind ze totaal niet fijn. Volgens mij maakt de manier van knopen voor de kikkerhouding niet uit, maar dat weet Rejoy beter als ik Wink
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 8:10

De meest doorgaande manier van dragen met een tricot slen is eerst de gekruiste banden en dan de horizontale band. Andersom kan eventueel ook. Met een rekbare doek móet je ALTIJD met 3 banen knopen (dus twee schuine en een horizontale), omdat het anders niet stevig genoeg zit.

Beentjes kunnen zowel in de doek als buiten de doek, maar met de beentjes buiten de doek kun je makkelijker de kikkerhouding krijgen. Als de beentjes in de doek zitten, moet je opletten dat de enkeltjes niet over elkaar heen komen. Het belangrijkste is dat de knietjes hoger zitten dan de billetjes en of de beentjes dan in of uit de doek zitten maakt niet zoveel uit.

Wat Ayla zegt over strak knopen klopt inderdaad. Je kindje moet er zo strak in zitten dat er geen ruimte meer over is tussen je kindje en jou, je kindje moet dus strak tegen je aan zitten. Als je tegen het ruggetje aan duwt en hij komt een paar cm naar jou toe, dan heb je dus niet strak genoeg geknoopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Floor ma 26 dec 2011 - 21:24

Bedankt nog voor jullie reacties. Ik heb gisteren nog geprobeerd hoe ik hem er dan in moet krijgen maar denk dat ik vandaag nog veel moet oefenen met filmpjes erbij.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 23:12

als je wilt dat ik even mee kijk met hoe je geknoopt hebt, mag je er ook een foto van plaatsen (of via PM)! Dan kan ik even zien hoe je geknoopt hebt en waar het eventueel beter/anders kan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Floor za 31 dec 2011 - 4:15

@rejoy, ik heb hem net opnieuw geknoopt, hij zit er nu in. ik wil je straks wel even een foto sturen, hij zit nu wel met de 2 banden onder de horizontale band langs.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  maiadebij za 31 dec 2011 - 6:14

je mag je zoontje dragen zolang als jullie beiden prettig vinden! Ik heb J de eerste maanden uren per dagen gedragen. Als hij goed in de kikkerhouding zit (knietjes hoger dan billen) met een bol ruggetje dan is dat een hele natuurlijke houding, uiteindelijk nog natuurlijker als op hun rug liggen in de wieg.

Als hij graag zijn hoofdje uit de doek heeft kan je zijn nekje extra ondersteunen door een spuugdoekje bij zijn nek in de doek te rollen. Hierdoor heeft hij net even meer steun en hoeft hij niet zijn hoofdje in de doek te houden.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Floor zo 1 jan 2012 - 1:37

ok gelukkig dat ik hem langer mag dragen, hij vind het fijn en ik kan tenminste zo wat dingen doen zonder hem de hele tijd vast te houden.
Ik zal het eens uitproberen met een spuugdoekje want zijn hoofd in de doek vind hij vreselijk.

wat ik me nog af vroeg, hij heeft het zo warm in de doek, ligt dat aan hem of aan de tricot slen? is die doek gewoon erg warm (ik ben zelf erg koud en heb het altijd koud dus ik vind het wel lekker zo'n warm kindje tegen me aan maar hij zweet gewoon erin)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Liadan zo 1 jan 2012 - 2:05

Tricot slen is een warme doek, een stuk warmer dan een geweven doek in ieder geval.

(op de foto van mijn avatar zit Kian trouwens in de draagdoek met een spuugdoekje in de draagdoek bij zijn nek gerold).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 7:45

de draaghouding is inderdaad ergonomische helemaal verantwoord, dus als je zou willen, mag je 'm 24 uur per dag, 7 dagen in de week dragen Wink

In een rekbare doek is het inderdaad warm, helemaal als je 'm binnen draagt. Je kunt 'm ook in zijn rompertje in de doek doen. Voor geweven doeken geldt over het algemeen: één laag doek = één laag kleding. Als je dus drie lagen doek hebt, staat dat gelijk aan drie lagen kleding en met een rekbare doek is het nóg warmer, plus dat hij tegen een kacheltje van 37 graden aan zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vraag over dragen in draagdoek Empty Re: nieuwe vraag over dragen in draagdoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum