Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

+5
RYW
Vancity_girl
luisa
Carra
Bazinga
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga wo 10 okt 2012 - 8:36

Okee ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik dus een opzegtermijn heb, van 1 maand. Onze periodes kennen elk 4 weken en mijn contract is voor 15 uur per week. Ik heb nog ruim 80 vakantieuren staan dus ik zou deze graag op willen nemen zodat k per direct weg zou kunnen.

Kan dit geweigerd worden? En zo ja; wat zijn redenen om per direct te mogen gaan? Ik ga met zoveel tegenzin naar 't werk nu, word genegeerd, er is wederzijds een gebrek aan vertrouwen en respect en als klap op de vuurpijl, willen ze me nu alleen nog laten werken, als er iemand anders bij is. Op de vraag, waarom ze me niet overplaatsen naar een andere locatie op 't terrein, als ze me dan toch niet moeten, komt de reactie dat dat niet mogelijk is en als ik weg wil, moet ik sollciteren via de vacaturepagina op de website.

Wat kan ik hier mee?


Laatst aangepast door Bazinga op zo 21 okt 2012 - 22:54; in totaal 1 keer bewerkt
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Carra wo 10 okt 2012 - 8:45

Aangezien je een contract hebt van zes maanden heb je een opzegtermijn van een maand.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga wo 10 okt 2012 - 10:28

Maar kan ik dan mijn vakantieuren opnemen en die gebruiken om eerder weg te kunnen?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  luisa wo 10 okt 2012 - 18:50

Staat er in je contract dat tussentijds opzegging mogelijk is? Zo nee, dan kan je niet opzeggen. Die cao bepaling die je aanhaalt ziet op niet verlengen en dus niet op tussentijdse beëindiging. Voor zover ik de wetuit mijn hoofd ken staat daar dat je een contract voor bepaalde tijd slechts tussentijd kan opzeggen als dat in overeenkomst is opgenomen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  luisa wo 10 okt 2012 - 18:56

Tris schreef:Maar kan ik dan mijn vakantieuren opnemen en die gebruiken om eerder weg te kunnen?
dat zal je in overleg met werkgever moeten bepalen. Zou het gewoon als een mededeling brengen, meestal kan het wel.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga wo 10 okt 2012 - 19:49

In mn contract staat niks over opzeggen, vandaar dat ik cao ging opzoeken..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  luisa wo 10 okt 2012 - 20:23

Dan kan je hoogst waarschijnlijk niet tussentijds opzeggen. Balen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Vancity_girl do 11 okt 2012 - 3:41

Bazinga schreef:In mn contract staat niks over opzeggen, vandaar dat ik cao ging opzoeken..

Dan kan je idd niet voortijdig opzeggen. Ik heb dit zelf ook gehad en uiteindelijk mocht ik wel eerder weg in overleg met mijn werk gelukkig. Hopelijk zijn ze bij jouw werk ook zo aardig.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga do 11 okt 2012 - 4:33

Vancity_girl schreef:
Bazinga schreef:In mn contract staat niks over opzeggen, vandaar dat ik cao ging opzoeken..

Dan kan je idd niet voortijdig opzeggen. Ik heb dit zelf ook gehad en uiteindelijk mocht ik wel eerder weg in overleg met mijn werk gelukkig. Hopelijk zijn ze bij jouw werk ook zo aardig.

Dear lord, dan houd ik m'n hart vast laughcry heb zoveel gezeik met m'n manager op 't moment. Als ik wel iets anders heb, ga ik dus mooi over haar hoofd en direct naar PZ!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  RYW do 11 okt 2012 - 7:22

Zeeeeeer late reactie van mij: volgens mij kan je dan inderdaad niet tussentijds opzeggen, of althans, het kan wel, maar als men niet akkoord gaat dan kan het zijn dat je een schadevergoeding moet betalen... Tenminste, zo staat het hier:

Ontbreekt een schriftelijke bepaling in de arbeidsovereenkomst en stemt de werkgever niet in met de opzegging van de werknemer, dan is de opzegging onregelmatig. De werknemer is dan schadeplichtig en hij riskeert dat de werkgever een procedure zal starten en schadevergoeding zal eisen. De schadevergoeding is dan gelijk aan het loon dat de werkgever had moeten betalen bij een rechtsgeldig beëindiging van de arbeidsovereenkomst.


http://www.intermediair.nl/artikel//51089/tussentijdse-opzegging.html

Dat is goed balen... Tot wanneer loopt je contract?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga do 11 okt 2012 - 7:39

April, hij is pas net verlengd...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  RYW do 11 okt 2012 - 7:45

Bazinga schreef:April, hij is pas net verlengd...

Bluh! Misschien kan je het erover hebben met PZ en kijken of ze akkoord zouden gaan met een tussentijdse opzegging?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga do 11 okt 2012 - 7:50

Ik hoop 't, ergens denk ik dat ze niet moeilijk doen; overal zijn ze aan't bezuinigen en op de locatie waar ik werk, gaat 't restaurant ook al eerder dicht enz enz. Je zou dus denken, in 't kader van bezuinigingen, dat ze me lachend laten gaan... nerd Ik heb niet ééns echt 1 vaste werklocatie! (En ik probeer mezelf er nu van te overuigen dat 't wel goedkomt...)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Anouk87 do 11 okt 2012 - 9:01

Huh, maar je kan toch altijd tussentijds beëindigen(met een periode van 1 a 2 maanden)? Net zoiets als een proeftijd, is wettelijk verplicht. Zou betekenen dat als je een onbepaalde tijd contract hebt je dus nooit kunt opzeggen

Anouk87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 15
Registratiedatum : 08-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  luisa do 11 okt 2012 - 18:53

Anouk87 schreef:Huh, maar je kan toch altijd tussentijds beëindigen(met een periode van 1 a 2 maanden)? Net zoiets als een proeftijd, is wettelijk verplicht. Zou betekenen dat als je een onbepaalde tijd contract hebt je dus nooit kunt opzeggen
Nee. Bij onbepaalde tijd kan je idd altijd beëindigen. Dat staat idd in de wet. Bepaalde tijd kan alleen tussentijds beëindigt worden als dit in arbeidsovk is opgenomen. Daarop moet je ook altijdcontract voor tekenen goed checken.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga zo 21 okt 2012 - 22:55

Iemand nog een reactie op de nieuwe OP? Wink


Laatst aangepast door Bazinga op zo 21 okt 2012 - 23:50; in totaal 1 keer bewerkt
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Minx zo 21 okt 2012 - 22:58

JA dat mogen ze weigeren, vrij krijgen kan namelijk alleen als het werk het ook toe laat. Beetje dat zelfde verhaal als met de zomer toen een vakantie ineens was ingetrokken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga zo 21 okt 2012 - 23:00

Okee dat zuigt... 't Is zo dubbel; ik word gehalveerd qua uren, vanwege een geschonden vertrouwensband, ik word besproken via FB en andere social media en genegeerd op de werkvloer, maar dan kunnen ze dus nóg weigeren me te laten gaan. Kutzooi. :/
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Minx zo 21 okt 2012 - 23:09

nou ja laten gaan, als dat in je contract staat niet maar wel per direct zeg maar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 1:26

Wat raar dat je niet kan opzeggen dan..

Even een 'raar' voorbeeld maar ik werkte als tiener bij de Albertheijn ook met tijdelijke contracten van een jaar en ik heb toen gewoon opgezegt in het midden van een arbeidsjaar.

Ze kunnen je toch niet verplichten om ergens een jaar lang te blijven werken? Wat als je inderdaad verlenging hebt gekregen in april maar in juli een topbaan vind die veel beter bij je past. Dan zou je het jaar moeten volmaken? Ik vind dat echt het vreemdste wat ik ooit heb gehoord..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga ma 22 okt 2012 - 3:01

Nee, ik heb 't CAO erop nageslagen, je kan wel opzeggen Wink Maar dan heb je wel je maand opzegtermijn. En ik probeer die nu dus te omzeilen, omdat 't gewoon niet meer te doen is, op de werkvloer, met de sfeer en bleh.

In m'n contract stond niks, over opzeggen, vandaar dat ik het CAO er heb bijgezocht! Verder schijnt 't wel is voor te komen, dat je niet kunt opzeggen, dan kan je wel weg, maar kan er wel een schadeclaim bijhoren. Maar zo belangrijk is mijn baan nu ook weer niet Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Inge ma 22 okt 2012 - 3:17

Ze kunnen altijd weigeren ja, tot wanneer sta je ingepland?
Sta je in november al ingepland? Volgens mij zou je dan november vakantie kunnen nemen en dan opzeggen per 1 dec.

Toen ik ging verhuizen naar vriend had ik een contract voor 20% geloof ik, ik heb opgezegd en kon mijn vakantiedagen opnemen in die maand zodat ik die maand niet meer hoefde te werken
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga ma 22 okt 2012 - 3:21

Tja da's 't vreemde waar ik werk. Ben regiomedewerker dus ik kan worden ingepland, wanneer ik nodig ben, in 14 verschillende restaurants. Nu werk ik al anderhalf jaar op dezelfde locatie, met altijd meer uren dan volgens contract, maar laatste weken ben ik teruggezet naar contracturen. De planning wijzigt elke week, elke dag, als 't de manager uitkomt.

Ik ben nu 'ziek' thuis, zal vanaf donderdag weer moeten gaan werken, maar hoor morgen of ik aangenomen word bij een nieuwe baan. Zij willen me vanaf begin nov hebben, als 't kan. Ik ga morgen maar weer 's PZ bellen en kijken of 't mogelijk is. Heb dusdanig vakantie-uren staan, dat ik 5 weken niet zou hoeven werken, in theorie.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 3:54

Punk'd schreef:Wat raar dat je niet kan opzeggen dan..

Even een 'raar' voorbeeld maar ik werkte als tiener bij de Albertheijn ook met tijdelijke contracten van een jaar en ik heb toen gewoon opgezegt in het midden van een arbeidsjaar.

Ze kunnen je toch niet verplichten om ergens een jaar lang te blijven werken? Wat als je inderdaad verlenging hebt gekregen in april maar in juli een topbaan vind die veel beter bij je past. Dan zou je het jaar moeten volmaken? Ik vind dat echt het vreemdste wat ik ooit heb gehoord..

Er zijn ook contracten waarin op staat genomen dat je tussendoor niet op kunt zeggen. De werkgever mag jou dan ook niet maar zo ontslaan ook trouwens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Bazinga di 23 okt 2012 - 21:11

Big bad evil Manager is op de hoogte, PZ in principe ook... Moet morgen weer werken en neem dan gelijk ontslagbrief mee. Bidden, duimen, hopen dat ik gewoon weg mag, 1 nov!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;) Empty Re: Opzegtermijn + NIEUWE VRAAG! ;)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum