Groot gezin met 5 kinderen of meer?
+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers
Pagina 26 van 40
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?
Printje schreef:mama-van-6 schreef:Le Chat Noir schreef:Printje schreef:Nou mijn man is echt niet mijn hoofd..mocht ie willen...
Ik vind dat zo klinken alsof een vrouw onderdanig is aan de man.
Hier heb ik laatst nog iemand nog mee horen instemmen...
Is dat zo raar? Je bent toch Baptist? De vrouw is onderdanig aan de man...Efeze 5:22-24
Vind jij jezelf serieus onderdanig aan een man? en dat voelt goed voor jou?
Ja, mijn man is de leider van het gezin en het hoofd, ik voeg me naar zijn leiderschap, zolang wat hij me vraagt niet tegen Gods Woord ingaat...
De man is de leider, de vrouw is de hulp van de man...Lees de bijbel, die kennen jullie toch zeggen jullie?
mama-van-6- Fluisteraar
- Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12
[quote="mama-van-6"]
Dit is niet onderuit halen, maar juist de waarheid achterhalen en verdraaien vind ik juist hoe jij doet. Lees maar eens proverbs/spreuken 31, daar staat geschreven over een vrouw die werk buitenshuis doet en toch voor haar kinderen en man zorgt. Haar man prijst haar zelfs voor wat ze doet. Dat is niet verdraaien, het staat er letterlijk.Monte schreef:mama-van-6 schreef:Nee hoor, daar staat dat je goed voor je man, huis en kinderen moet zorgen, niet dat je niet buitenshuis zou mogen werken. Zorgen kun je ook op andere momenten. (en daarbij is de bijbel een geheel, niet alleen titus) Maar blijkbaar moeten wij wel jouw artikelen en filmpjes bekijken en neem jij niet de moeite mijn artikel te lezen. Waarom? Ben je bang dat het jouw denkwijze onderuit haalt?Monte schreef:Misschien moet je dit maar eens lezen, kijken wie er dan gelijk heeft. Er staat nergens in de bijbel dat een vrouw niet mag werken buiten huis. Dat is jou zo aangeleerd en daar blijf je je aan vasthouden omdat je blijkbaar zelf niet nadenkt(aangezien je man je verstand is)
http://www.shelovesgod.com/library/article.cfm?articleid=9814[/quote]
De Bijbel is duidelijk in Titus 2!
Ik heb het even doorgekeken, maar ik hou er niet van als mensen de bijbel onderuit halen en verdraaien zodat het oké lijkt dat een vrouw buitenshuis mag werken, mag voorgaan in de kerk, niet onderdanig hoeft te zijn enzo...
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
VeryCherry schreef:Hoe zit dat trouwens als je kinderen een beroepsopleiding gaan doen? Ga je die ook zelf geven? Dan moet je wel van alle markten thuis zijn hoor, stel dat er eentje straaljagerpiloot wil worden...
Dan is ze nog veel meer als alleen gezinsmanager
Gast- Gast
Rood schreef:Nee, Calvijn was Frans-Zwitsers, maar Nederland is een van de landen waar hij het meeste invloed heeft gehad. Doordat veel Engelsen en Nederlanders door de jaren naar Amerika zijn verhuisd, is het daar ook beland. Maar het maakt minder onderdeel uit van de cultuur dan bij ons, al zal dat in een staat als Michigan weer anders zijn. Calvinisten in Amerika zullen zichzelf volgens mij nooit zo noemen; dat wordt altijd presbyterian of reformed ofzo. Je hebt daar ook wel baptisten die invloeden van Calvijn hebben meegenomen. Maar ik geloof gewoon niet dat zoiets in West-Europa kan landen. Om het te bewijzen mag Mama van 6 de website van haar kerkelijke gemeente opschrijven.Marin schreef:Rood, is Calvinisme ook niet iets typisch Nederlands? Calvijn was toch Nederlands? Of zeg ik nu iets doms? Lijkt mij zo sterk dat zo'n stroming van die Amerikaanse termen gebruikt.
En dat doe ik niet, ik hoef namelijk niets te bewijzen en ik ga hier niet met naam en toenaam op de website staan!
mama-van-6- Fluisteraar
Ik heb nergens gezegd dat ik de Bijbel ken, sterker nog heb het nog nooit gelezen. kan alleen de bekende Kerst/Pasenverhalen.
Maar goed ik kan me echt niet voorstellen dat het voor jou lekker voelt om een man als leider te volgen.
Maar goed ik kan me echt niet voorstellen dat het voor jou lekker voelt om een man als leider te volgen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
mama-van-6 schreef:Ja, mijn man is de leider van het gezin en het hoofd, ik voeg me naar zijn leiderschap, zolang wat hij me vraagt niet tegen Gods Woord ingaat...
De man is de leider, de vrouw is de hulp van de man...Lees de bijbel, die kenn jullie toch zeggen jullie?
Ik weet dat de vrouw van de dominee bij ons ook werkt. Mag dit dan niet?
Ik mag er toch vanuit gaan dat de dominee kennis van de Bijbel heeft?
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Stiekem gaat dat missiewerk van mama-van-6 best goed eigenlijk, want ik word vreselijk afgeleid van het schrijven van mijn directievoorstel door dit topic... Ben ik ineens níet aan het werk! En ook nog de achternaam van mijn man. Tjee, ik ben écht een goeie vrouw!
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
mama-van-6 schreef:Rood schreef:Nee, Calvijn was Frans-Zwitsers, maar Nederland is een van de landen waar hij het meeste invloed heeft gehad. Doordat veel Engelsen en Nederlanders door de jaren naar Amerika zijn verhuisd, is het daar ook beland. Maar het maakt minder onderdeel uit van de cultuur dan bij ons, al zal dat in een staat als Michigan weer anders zijn. Calvinisten in Amerika zullen zichzelf volgens mij nooit zo noemen; dat wordt altijd presbyterian of reformed ofzo. Je hebt daar ook wel baptisten die invloeden van Calvijn hebben meegenomen. Maar ik geloof gewoon niet dat zoiets in West-Europa kan landen. Om het te bewijzen mag Mama van 6 de website van haar kerkelijke gemeente opschrijven.Marin schreef:Rood, is Calvinisme ook niet iets typisch Nederlands? Calvijn was toch Nederlands? Of zeg ik nu iets doms? Lijkt mij zo sterk dat zo'n stroming van die Amerikaanse termen gebruikt.
En dat doe ik niet, ik hoef namelijk niets te bewijzen en ik ga hier niet met naam en toenaam op de website staan!
In Nederland heb je er trouwens ook, ze noemen zich de 'Sola 5 baptisten' google maar!
mama-van-6- Fluisteraar
Printje schreef:mama-van-6 schreef:Le Chat Noir schreef:Printje schreef:Nou mijn man is echt niet mijn hoofd..mocht ie willen...
Is dat zo raar? Je bent toch Baptist? De vrouw is onderdanig aan de man...Efeze 5:22-24
@Mama van 6: Ik ben GEEN baptist hoor, maar er wel in/mee opgegroeid. En veel familie die wel baptist of evangelisch zijn.
@Printje: Dat is een trouwbelofte die in bovenstaande kringen veel wordt gedaan. Meestal wat afgezwakt, dat je je man belooft te volgen of gehoorzamen, maar wat ik net noemde was echt zoiets van " aanvaard jij ... als je hoofd en beloof je hem te dienen en te gehoorzamen zoals het woord van God ons leert"
Mijn man en ik zaten daar ook echt zo van . Vooral omdat de bruid juist wel een hele zelfstandige vrouw is/was, werkend en had haar eigen huisje etc etc. Achteraf heeft ze er meer mee ingestemd omdat het nu eenmaal zo hoort... Ik geloof er niks van dat het in dagelijks leven ook zo is hihi.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Gatverdamme, hebben jullie niks beters te doen dan iemand afzeiken die een ander geloof/levensstijl heeft? Ik word echt misselijk van sommige reacties.Dille schreef:Stiekem gaat dat missiewerk van mama-van-6 best goed eigenlijk, want ik word vreselijk afgeleid van het schrijven van mijn directievoorstel door dit topic... Ben ik ineens níet aan het werk! En ook nog de achternaam van mijn man. Tjee, ik ben écht een goeie vrouw!
Gast- Gast
Le Chat Noir schreef:Printje schreef:mama-van-6 schreef:Le Chat Noir schreef:Printje schreef:Nou mijn man is echt niet mijn hoofd..mocht ie willen...
@Mama van 6: Ik ben GEEN baptist hoor, maar er wel in/mee opgegroeid. En veel familie die wel baptist of evangelisch zijn.
@Printje: Dat is een trouwbelofte die in bovenstaande kringen veel wordt gedaan. Meestal wat afgezwakt, dat je je man belooft te volgen of gehoorzamen, maar wat ik net noemde was echt zoiets van " aanvaard jij ... als je hoofd en beloof je hem te dienen en te gehoorzamen zoals het woord van God ons leert"
Mijn man en ik zaten daar ook echt zo van . Vooral omdat de bruid juist wel een hele zelfstandige vrouw is/was, werkend en had haar eigen huisje etc etc. Achteraf heeft ze er meer mee ingestemd omdat het nu eenmaal zo hoort... Ik geloof er niks van dat het in dagelijks leven ook zo is hihi.
hahaha ik kan me idd niet voorstellen dat er nog veel gezinnen zijn waar de man 'echt' de baas is.
Ik zou het bij mijn zoon ook niet moeten merken dat hij zijn vrouw gaat behandelen als zijn onderdaan. Dan is hij de mijne hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
Sola 5 ken ik. Maar die denken echt anders over gezinsvorming dan jij.
Gast- Gast
mama-van-6 schreef:mama-van-6 schreef:Rood schreef:Nee, Calvijn was Frans-Zwitsers, maar Nederland is een van de landen waar hij het meeste invloed heeft gehad. Doordat veel Engelsen en Nederlanders door de jaren naar Amerika zijn verhuisd, is het daar ook beland. Maar het maakt minder onderdeel uit van de cultuur dan bij ons, al zal dat in een staat als Michigan weer anders zijn. Calvinisten in Amerika zullen zichzelf volgens mij nooit zo noemen; dat wordt altijd presbyterian of reformed ofzo. Je hebt daar ook wel baptisten die invloeden van Calvijn hebben meegenomen. Maar ik geloof gewoon niet dat zoiets in West-Europa kan landen. Om het te bewijzen mag Mama van 6 de website van haar kerkelijke gemeente opschrijven.Marin schreef:Rood, is Calvinisme ook niet iets typisch Nederlands? Calvijn was toch Nederlands? Of zeg ik nu iets doms? Lijkt mij zo sterk dat zo'n stroming van die Amerikaanse termen gebruikt.
In Nederland heb je er trouwens ook, ze noemen zich de 'Sola 5 baptisten' google maar!
Op hun website staat: Wat zijn Sola 5 Baptisten? Evangelische christenen die willen staan in de traditie van de Reformatie met een kerkvisie van de baptisten.
Maar dat ging niet volgens jou hé Rood! Weer te snel met oordelen he....tjonge!
mama-van-6- Fluisteraar
Zelda schreef:Gatverdamme, hebben jullie niks beters te doen dan iemand afzeiken die een ander geloof/levensstijl heeft? Ik word echt misselijk van sommige reacties.Dille schreef:Stiekem gaat dat missiewerk van mama-van-6 best goed eigenlijk, want ik word vreselijk afgeleid van het schrijven van mijn directievoorstel door dit topic... Ben ik ineens níet aan het werk! En ook nog de achternaam van mijn man. Tjee, ik ben écht een goeie vrouw!
Tjonge, als je wat andere reacties van mij in dit topic had gelezen (okee, toegegeven, het gaat wel erg snel) dan had je in ieder geval míj niet gequote. Grapje moet kunnen lijkt me, ik heb dit in ieder geval geenszins bedoeld als afzeiken.
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Zelda schreef:Gatverdamme, hebben jullie niks beters te doen dan iemand afzeiken die een ander geloof/levensstijl heeft? Ik word echt misselijk van sommige reacties.Dille schreef:Stiekem gaat dat missiewerk van mama-van-6 best goed eigenlijk, want ik word vreselijk afgeleid van het schrijven van mijn directievoorstel door dit topic... Ben ik ineens níet aan het werk! En ook nog de achternaam van mijn man. Tjee, ik ben écht een goeie vrouw!
Eens. Misschien is dit gewoon allemaal echt en een aantal van jullie lopen haar alleen maar af te zeiken.
Gast- Gast
In My Big Fat Greek Wedding zegt de moeder van de hoofdrolspeelster: "The man is head of the family, but the woman is the neck that makes the head turn." Zo interpreteer ik het, en daar sta ik helemaal achter.
Gast- Gast
Rood schreef:Sola 5 ken ik. Maar die denken echt anders over gezinsvorming dan jij.
Dat mogen ze van mij, ik ken ze verder niet, al ken ik Oscar Lohuis wel, alhoewel, niet persoonlijk hoor!
Wij volgen de Bijbel, geen stroming!
mama-van-6- Fluisteraar
Moet jij niet eens gaan koken voor al je kinderen?mama-van-6 schreef:Op hun website staat: Wat zijn Sola 5 Baptisten? Evangelische christenen die willen staan in de traditie van de Reformatie met een kerkvisie van de baptisten.
Gast- Gast
Zelda schreef:Gatverdamme, hebben jullie niks beters te doen dan iemand afzeiken die een ander geloof/levensstijl heeft? Ik word echt misselijk van sommige reacties.Dille schreef:
Ik weet niet of je het ook over mij hebt maar vind jij het dan normaal dat in deze tijd een vrouw zich ondergeschikt voelt aan een man? Ik geloof er niets van dat ze dat helemaal prima vindt, ik vind het klinken als een soort onderdrukking.
Printje- Lady Post-a-lot
Rood schreef:In My Big Fat Greek Wedding zegt de moeder van de hoofdrolspeelster: "The man is head of the family, but the woman is the neck that makes the head turn." Zo interpreteer ik het, en daar sta ik helemaal achter.
Leuk gezegt, maar dat is NIET bijbels!!
mama-van-6- Fluisteraar
Dat ik jou quote is gewoon puur toeval. De meeste mensen in dit topic roepen vaker dat ze zo open-minded zijn, maar ik vind sommige reacties écht niet open-minded, eerder kortzichtig.Dille schreef:Zelda schreef:Gatverdamme, hebben jullie niks beters te doen dan iemand afzeiken die een ander geloof/levensstijl heeft? Ik word echt misselijk van sommige reacties.Dille schreef:Stiekem gaat dat missiewerk van mama-van-6 best goed eigenlijk, want ik word vreselijk afgeleid van het schrijven van mijn directievoorstel door dit topic... Ben ik ineens níet aan het werk! En ook nog de achternaam van mijn man. Tjee, ik ben écht een goeie vrouw!
Tjonge, als je wat andere reacties van mij in dit topic had gelezen (okee, toegegeven, het gaat wel erg snel) dan had je in ieder geval míj niet gequote. Grapje moet kunnen lijkt me, ik heb dit in ieder geval geenszins bedoeld als afzeiken.
So what dat ze zo wil leven, so what dat haar man aan het hoofd van het gezin staat....het zou ook niet mijn keuze zijn, maar om dan maar zo neerbuigend te gaan doen? Voor haar voet het goed, dus waarom zo stom grappig proberen te doen?
Gast- Gast
Rood schreef:Moet jij niet eens gaan koken voor al je kinderen?mama-van-6 schreef:Op hun website staat: Wat zijn Sola 5 Baptisten? Evangelische christenen die willen staan in de traditie van de Reformatie met een kerkvisie van de baptisten.
Moet jij je eens met je eigen zaken bemoeien? Tjonge wat een geoordeel hier!!
mama-van-6- Fluisteraar
Wat is wél normaal dan volgens jou? In andere landen leven ze ook zo, volgens hen is dát wel normaal. En ja ik had het onder andere ook over jouw reacties.Printje schreef:Zelda schreef:Gatverdamme, hebben jullie niks beters te doen dan iemand afzeiken die een ander geloof/levensstijl heeft? Ik word echt misselijk van sommige reacties.Dille schreef:
Ik weet niet of je het ook over mij hebt maar vind jij het dan normaal dat in deze tijd een vrouw zich ondergeschikt voelt aan een man? Ik geloof er niets van dat ze dat helemaal prima vindt, ik vind het klinken als een soort onderdrukking.
Gast- Gast
Bij mijn vroegere kerk werd dan altijd gezegd ' maar de man moet de vrouw als broos vaatwerk behandelen en haar op handen dragen'. De vrouw moest vervolgens de man gehoorzamen, want ja 2 kapiteins op een schip dat gaat niet. (nog nooit van overleg gehoord denk ik)
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Dat komt gewoon omdat ik het zo jammer vind als de bijbel(op een in mijn ogen) verkeerde manier gebruikt en geïnterpreteerd wordt. Ik kan dan vaak nog beter totaal atheïstische mensen verdragen dan mensen met fundamentalistische ideeën.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Groot gezin
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
Pagina 26 van 40
Permissies van dit forum: