Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding en afvallen

+12
_Lana_
teletascha
CCC
Pink!
iloverose
Twellie
*Lookie*
Tiara
Fearie
Sylvana
Sanne
Muppetje
16 plaatsers

Ga naar beneden

borstvoeding  en afvallen Empty borstvoeding en afvallen

Bericht  Muppetje vr 22 feb 2013 - 22:40

Toen ik weer ging werken (07-01) zat ik precies op mijn gewicht van voor de zwangerschap, inmiddels zit ik er al 3.8 kilo onder. Ik eet gewoon goed.

Ik had wel wat reserves dus erg vind ik het niet, maar gaat het niet een beetje té hard? Is dat niet slecht voor L?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding  en afvallen Empty Re: borstvoeding en afvallen

Bericht  Gast vr 22 feb 2013 - 22:54

Ik kan er ook moeilijk tegenop eten. Overstappen op roomboter, bakken in kokosolie, veel avodaco's en noten eten. De volle varianten nemen waar dat kan (melk, yoghurt e.d.). Regelmatig ook als lunch een warme maaltijd. Op die manier is het hier een beetje in toom te houden.

Gast
Gast

Bericht  Sanne vr 22 feb 2013 - 23:16

Net als Tiramisu eet ik meer en de volle varianten. Toen ik alleen borstvoeding gaf, at ik 's avonds na het avondeten nog 3 tot 5 boterhammen en dat was echt nodig. Ik viel snel af en heb niet de nodige reserves om dat op te vangen. Nu gaat het minder hard, die extra boterhammen zijn niet meer nodig, maar ik eet nog steeds meer dan normaal.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Muppetje vr 22 feb 2013 - 23:25

Ik wilde ooit, als ik klaar was met voeden, gaan lijnen, kilo of 5/6 wilde ik kwijt. Dat is straks niet meer nodig denk ik, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Sylvana vr 22 feb 2013 - 23:27

Hier ging het de eerste 3 maanden echt heel hard. Ik werd echt mager. Ben toen ook de zuivelproducten gaan vervangen voor de vollere versies en at vaak s avonds (rond 9 uur of zo) nog 2 boterhammen. Daarna werd het gelukkig beter en kwam ik ook weer wat aan. Nu heb ik gewoon weer het gewicht wat ik altijd heb gehad.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fearie za 23 feb 2013 - 0:27

Ik wou ook terug naar mijn beste gewicht (65 kilo), was toen ik zwanger was 75 kilo. Heb 11 maanden bv gegeven, tegen de klippen opgegeten (op een bepaald moment at ik meer als mijn vriend, en dat was een flinke eter) en toch bleef ik afvallen. Ik zit nu op 65 kilo, niets voor hoeven doen. Nadat ik stopte met bv ben ik gelukkig ook stabiel gebleven en dus niet meer afgevallen.

Zolang je nog spek op de botten hebt en je er prima bij voelt lijkt het me niet erg om af te vallen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Tiara za 23 feb 2013 - 0:42

Sanne schreef:Net als Tiramisu eet ik meer en de volle varianten. Toen ik alleen borstvoeding gaf, at ik 's avonds na het avondeten nog 3 tot 5 boterhammen en dat was echt nodig. Ik viel snel af en heb niet de nodige reserves om dat op te vangen. Nu gaat het minder hard, die extra boterhammen zijn niet meer nodig, maar ik eet nog steeds meer dan normaal.

Hier net zo!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Gast za 23 feb 2013 - 0:52

Ik ben echt een uitzondering vrees ik.. Geef al bijna een jaar de borst maar val niets af..
Jammer genoeg zou dat wel wenselijk zijn.. :nopompom:

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* za 23 feb 2013 - 1:01

Ik at ook 1 of 2 boterhammen extra, en extra aardappels, volle kwark etc.. Inmiddels geef ik nog 1 x bv per dag (ik bouw af) en kan dat nu helaas niet meer. Het is even wennen maar inmiddels ben ik weer redelijk omgeschakeld naar goed, en minder eten. Zorg dus wel dat je weer 'terugschakelt' wanneer je gaat minderen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Twellie za 23 feb 2013 - 1:08

Ik kon met borstvoeding nauwelijks op gewicht blijven, ik bleef maar afvallen wat ik ook naar binnen werkte. Ik at bijvoorbeeld standaard een pak koekjes per dag en daarnaast ook veel meer brood en warm eten.
Denk niet dat het slecht is voor het kindje, de natuur heeft wel geregeld dat het ten koste gaat van jezelf en niet van de borstvoeding.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  iloverose za 23 feb 2013 - 1:19

Heb 8 maanden alles af gekloft maar geen gram mee afgevallen .
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Pink! za 23 feb 2013 - 1:44

Neytiri schreef:Ik ben echt een uitzondering vrees ik.. Geef al bijna een jaar de borst maar val niets af..
Jammer genoeg zou dat wel wenselijk zijn.. :nopompom:

+1
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  CCC za 23 feb 2013 - 1:45

Ik had dat ook heel erg, nu ik gestopt ben kom ik ook weer wat aan. Dat vind ik dan wel weer minder. Moet ook weer echt wennen aan een normaal voedingspatroon.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  teletascha za 23 feb 2013 - 2:19

Ik val nu ook sneller af dan bij de 1e. Ben nu al terugbop oude gewicht.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  _Lana_ za 23 feb 2013 - 2:36

chococupcake schreef:Ik had dat ook heel erg, nu ik gestopt ben kom ik ook weer wat aan. Dat vind ik dan wel weer minder. Moet ook weer echt wennen aan een normaal voedingspatroon.

+1. Toen de kinderen 2 maanden waren, zat ik 12,5 kilo onder mijn startgewicht ( van voor de zwangerschap ).
Toen ik gestopt was met de BV kwam het er helaas weer aan.
Nu zit ik dus weer op het startgewicht, dus er moet nodig weer iets af.

Als je gezond eet, kan het niet zoveel kwaad hoor, lijkt mij.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Linda za 23 feb 2013 - 4:39

Ze zeggen dat er afvalstoffen in de borstvoeding terecht komen als je gemiddeld meer dan 500 gram per week afvalt.
Maar je kan er natuurlijk vrij weinig aan doen als je door de bv afvalt, voor sommigen valt er inderdaad niet tegenop te eten.

Het enige wat je kan doen is wat vollere producten gebruiken en af en toe eens een boterham extra.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Rouge za 23 feb 2013 - 5:14

Je hebt je lengte en gewicht er niet bijgezet dus dan is het lastig bepalen of het te veel is, als je voor deczwangerschap al erg mager was, is het veel. Als je een gezond gewicht had en hebt is het niet zo erg lijkt me.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Muppetje za 23 feb 2013 - 6:03

Linda schreef:Ze zeggen dat er afvalstoffen in de borstvoeding terecht komen als je gemiddeld meer dan 500 gram per week afvalt.
Maar je kan er natuurlijk vrij weinig aan doen als je door de bv afvalt, voor sommigen valt er inderdaad niet tegenop te eten.

Het enige wat je kan doen is wat vollere producten gebruiken en af en toe eens een boterham extra.

Ja denk dat het misschien iets meer is, maarja. Wat kunnen die afvalstoffen kwaad dan? L groeit nog steeds prima volgens mij...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Linda za 23 feb 2013 - 6:12

Er is weinig bekend over wat die afvalstoffen precies doen. Ook scheelt het per vrouw veel om hoeveel afvalstoffen het gaat. Daarnaast zeggen ze dat er in vet wat er onlangs bij is gekomen minder afvalstoffen zitten dan in oud vet.
Ik denk zelf dat als je voldoende gevarieerd eet en gezonde vetten binnen krijgt dat het met die afvalstoffen wel mee zal vallen.
Extreem lijnen is ongezond (voor jezelf ook), maar dat is bij jou helemaal niet aan de orde als ik dat zo lees. Dus ik zou me er niet te druk om maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Paper Crown za 23 feb 2013 - 6:19

Ik denk dat ik een stokje was geworden als ik borstvoeding was gaan geven. Want ik weeg nu weer 50, terwijl ik toen ik zwanger werd 53 woog (vond ik mooi, mooie billen had ik dan) en nu ben ik gewoon voor me gevoel mager. Bleh.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Muppetje za 23 feb 2013 - 7:05

Voor mezelf vind ik het overigens heerlijk dat ik afval, voel me fijn bij het feit dat ik wat strakker ben. Maar wist ik inderdaad maar zeker dat het geen kwaad kan, want dat wil ik niet op mijn geweten hebben....

Goed opletten dat ik genoeg neem dan maar weer. Als ik honger heb neem ik gewoon wat, wat voor handen is. Moet eerlijk toegeven dat dat ook heel vaak slechte dingen zijn, maarja, chips gebak en chocolade zou je al helemaal niet van af moeten vallen.

Misschien inderdaad maar vollere dingen nemen. Veel brood eet ik niet, drie op n dag, hou er niet van. Maar als ik dan nog trek heb neem ik eierkoeken of sultana

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 za 23 feb 2013 - 7:27

iloverose schreef:Heb 8 maanden alles af gekloft maar geen gram mee afgevallen .

11 maanden volledig gekolfd en ook vond ik het tegenvallen wat betreft afvallen.

als de aankomende bv afgelopen is wil ik wel echt wat afvallen!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud