Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt?

+35
Melis_je
M-G
Arwyn
Supertalentje
Burn
Tania
Phileine
Tazz
mzcharlotte
Printje
xxDila
Ooh La La!
Lady4
Caroow
loura
*Lookie*
Ibbeltje
Esperanza
Floor
Aziraphale
Kowalski
Rouxxxe
Muis
Suus
Sugarfall
Lady Starstruck
SuperGrover
Reeza
girli
_Lacey_
Jeanette
LDJ
Twellie
Bazinga
nina
39 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt? Empty Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt?

Bericht  nina za 6 okt 2012 - 22:21

Zie titel.

Ik verwacht het sowieso van mijn leerlingen op de middelbare school waar ik werk. Dit doen ze ook praktisch altijd wel... Sommige vergissen zich wel eens maar daar schrikken ze vaak zelf al van.. Of een klasgenoot verbetert ze.. Het is eigenlijk nog niet voorgekomen in de afgelopen drie jaar dat ik een leerling moest 'vragen' u te zeggen..

Ik verwacht het ook in winkels waar ik iets koop of even kijk.

Ik vind het zelf wel eens lastig met oudere collega's... Wat ik tegen hen moet zeggen..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt? Empty Re: Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt?

Bericht  Bazinga za 6 okt 2012 - 22:33

Hm in de eerste instantie zou k zeggen 'Niemand, ik ben pas 23...' maar tegelijkertijd vind ik 't wel prettig als een cassiere u zegt, of als de serveerster/ober me helpt in een restaurant, omdat 't toch meer beleefd overkomt en iets meer respect toont.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt? Empty Re: Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt?

Bericht  Twellie za 6 okt 2012 - 22:35

Van niemand.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 22:37

Ik verwacht het als ik ergens klant ben. Al is verwachten wel een groot woord, want als het niet gebeurd, vind ik het ook niet erg. Ik ben 24 (bijna 25). Ik kan me voorstellen dat als ik ouder ben dat ik daar wel meer waarde aan hecht.

Gast
Gast

Bericht  LDJ za 6 okt 2012 - 22:39

Ik ook van niemand.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 22:43

De enigen waarvan ik verwacht dat ze me met u aanspreken zijn klanten op mijn werk. Al zijn ook daar uitzonderingen op te bedenken.. En ik verwacht het als ik bijv. met een klantenservice van een energiebedrijf oid bel.
Verder heb ik eens na zitten denken, ik zou zo bijv. kunnen bedenken dat ik in restaurants en in winkels met u aangsproken wil worden, maar dat is lang niet altijd zo, meestal vind ik je ook prima.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette za 6 okt 2012 - 22:44

Van niemand eigenlijk. Ik ben nu 24, maar ik denk dat ik het later als ik wat ouder ben wel fijn zou vinden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 22:45

Door niemand, ik heb er echt een hekel aan als mensen u tegen me zeggen. Ik zeg ook altijd meteen dat ze je/jij mogen zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 22:47

Ik vind dit topic trouwens wel grappig, in het topic waarin gevraagd wordt wie je met u aanspreekt, noem ik zo best wel veel 'categorieen' mensen op, maar ik merk dat ik het zelf maar in enkele situaties op prijs stel met u aangesproken te worden.

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ za 6 okt 2012 - 22:52

Door klanten op mijn werk (tenzij ik er een heel goed contact mee heb), door medewerkers van een klantenservice en in restaurants.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  girli za 6 okt 2012 - 22:57

Niemand eigenlijk. Dan voel ik me altijd zo oud.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Reeza za 6 okt 2012 - 23:10

Birgit schreef:Door niemand, ik heb er echt een hekel aan als mensen u tegen me zeggen. Ik zeg ook altijd meteen dat ze je/jij mogen zeggen.

+1. Ik ben pas 25, waarom zou ik dat willen?!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  SuperGrover za 6 okt 2012 - 23:30

Door niemand inderdaad.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 23:35

Wat Tris zegt dus. In het geval van een bediende - klant relatie.

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck za 6 okt 2012 - 23:35

LDJ schreef:Ik ook van niemand.

+1
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 23:36

Megara schreef:Wat Tris zegt dus. In het geval van een bediende - klant relatie.

Jep! Maar dan voel ik me soms wel oud. Helemaal als ze me ook nog mevrouw gaan noemen! Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt? 827601

Gast
Gast

Bericht  Sugarfall zo 7 okt 2012 - 0:09

Van niemand eigenlijk.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Suus zo 7 okt 2012 - 0:10

Van niemand.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Muis zo 7 okt 2012 - 0:12

Ik verwacht van niemand dat ze mij aanspreken met u, als ze verder maar gewoon beleefd zijn. Ik heb meer moeite met nors, of uit de hoogte gedrag. Laatst noemde een klant mij juffertje, nou daar gaan wel mijn nekharen van overeind staan.

Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Rouxxxe zo 7 okt 2012 - 0:15

Van de leerlingen, op m'n werk. Verder verwacht ik het van niemand specifiek.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Kowalski zo 7 okt 2012 - 0:21

Van niemand! Als mensen me maar gewoon op een nette manier benaderen Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt? 3079029344
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Aziraphale zo 7 okt 2012 - 0:22

Van niemand, ook niet van m'n leerlingen (basisschool groep 0 t/m Cool.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bazinga zo 7 okt 2012 - 0:27

Wat grappig dat er zovaak 'Niemand!' wordt gezegd, terwijl je in andere topics vaak 'geklaag' hoort, dat er niet met 'u' wordt aangesproken enz... Persoonlijk vind ik 't gewoon veel netter, als er een meisje van 16 achter de kassa zit en ik met u word aangesproken, ik ben wel 8 jaar ouder en zou zelf ook iemand met u aanspreken, als diegene stukje ouder is en een klant is bijv.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 0:46

Tris schreef:Wat grappig dat er zovaak 'Niemand!' wordt gezegd, terwijl je in andere topics vaak 'geklaag' hoort, dat er niet met 'u' wordt aangesproken enz... Persoonlijk vind ik 't gewoon veel netter, als er een meisje van 16 achter de kassa zit en ik met u word aangesproken, ik ben wel 8 jaar ouder en zou zelf ook iemand met u aanspreken, als diegene stukje ouder is en een klant is bijv.

Mee eens. Vind het in dit soort gevallen ook fijner dat ze 'u' tegen mij zeggen, is meer een gevoelskwestie bij mij.

Gast
Gast

Bericht  Floor zo 7 okt 2012 - 0:50

Ik verwacht het van niemand.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: