Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt?
+35
Melis_je
M-G
Arwyn
Supertalentje
Burn
Tania
Phileine
Tazz
mzcharlotte
Printje
xxDila
Ooh La La!
Lady4
Caroow
loura
*Lookie*
Ibbeltje
Esperanza
Floor
Aziraphale
Kowalski
Rouxxxe
Muis
Suus
Sugarfall
Lady Starstruck
SuperGrover
Reeza
girli
_Lacey_
Jeanette
LDJ
Twellie
Bazinga
nina
39 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Van wie verwacht jij dat je met 'u' aangesproken wordt?
Nou ja, ik ben 19, dus dat meisje van 16 beschouw ik als een leeftijdsgenoot. Dat maakt voor mij wel het verschil. Als een werknemer van een restaurant of een winkel mij aanspreekt met 'je', vind ik dat heel normaal, maar als ze dat doen bij mijn moeder, vind ik dat niet normaal.Tris schreef:Wat grappig dat er zovaak 'Niemand!' wordt gezegd, terwijl je in andere topics vaak 'geklaag' hoort, dat er niet met 'u' wordt aangesproken enz... Persoonlijk vind ik 't gewoon veel netter, als er een meisje van 16 achter de kassa zit en ik met u word aangesproken, ik ben wel 8 jaar ouder en zou zelf ook iemand met u aanspreken, als diegene stukje ouder is en een klant is bijv.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik voel me altijd een beetje onprettig als ik met u word aangesproken. Voor mij hoeft het dus ook niet zo. Ik verwacht het daarentegen wel in sommige situaties. Bijvoorbeeld winkel/restaurant etc.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik hoef niet met u aan gesproken te worden. Zelf doe ik het wel bij de mensen die stukje ouder zijn dan dat ik ben. Maar dat is ook meer op gevoel eigenlijk. Mijn oma en tantes hoef ik niet met u aan te spreken, dat gebeurd niet bij mijn familie eigenlijk.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Van caissieres en serveersters sowieso. Verder vind ik het ook wel prettig als kinderen U zeggen, vooral dan kinderen die ik niet ken. Eigenlijk vind ik het sowieso wel fijn als onbekenden 'u' tegen me zeggen, ouderwets misschien maar ik vind het respectvoller klinken. Ik zeg ook meestal u tegen onbekenden. Familie, collega's etc mogen natuurlijk wel altijd 'jij' zeggen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Megara schreef:Wat Tris zegt dus. In het geval van een bediende - klant relatie.
Inderdaad dat...
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Als ik ergens klant of gast ben, door kinderen die ik niet ken en door mensen die mij bellen (bedrijven).
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Van niemand. Alsjeblieft zeg, ik voel me al oud genoeg zonder dat mensen me met u aanspreken.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Van helemaal niemand. Ik vind het heel vervelend als ik me u word aangesproken. Gelukkig word ik ook zelden met u aangesproken, is ook nergens voor nodig.
Gast- Gast
Tris schreef:Hm in de eerste instantie zou k zeggen 'Niemand, ik ben pas 23...' maar tegelijkertijd vind ik 't wel prettig als een cassiere u zegt, of als de serveerster/ober me helpt in een restaurant, omdat 't toch meer beleefd overkomt en iets meer respect toont.
+1, al ben ik 27
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Reeza schreef:Birgit schreef:Door niemand, ik heb er echt een hekel aan als mensen u tegen me zeggen. Ik zeg ook altijd meteen dat ze je/jij mogen zeggen.
+1. Ik ben pas2524, waarom zou ik dat willen?!
Ik werk in de verslavingszorg(beschermde woonvorm), maar daar vind ik het ook niet prettig/gek wanneer bewoners mij met u aanspreken. Ik wil toch "naast" hen staan en niet "boven" hen.
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Caroow schreef:Als ik ergens klant of gast ben, door kinderen die ik niet ken en door mensen die mij bellen (bedrijven).
Hier hetzelfde,
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Door leerlingen, door jongeren in bijvoorbeeld een winkel. door stagiaires in bijvoorbeeld mails en door bedrijven bij telefonische benaderingen, maar ook wanneer ik een aankoop doe in een winkel.
Gast- Gast
Ik ben er door deze topics echt op aan het letten. Ik kreeg een mail van de H&M in jij vorm (als antwoord op een vraag over verkeerd bezorgde catalogi) en in de supermarkt werd ik wel netjes met u te woord gestaan. Eigenlijk verwacht ik in situaties waar ik mensen met u zou aanspreken, ook met u aangesproken te worden. Dat is eigenlijk overal waar ik klant ben, door kinderen (die ik niet ken) en in formele situaties.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
mzcharlotte schreef:Ik ben er door deze topics echt op aan het letten. Ik kreeg een mail van de H&M in jij vorm (als antwoord op een vraag over verkeerd bezorgde catalogi) en in de supermarkt werd ik wel netjes met u te woord gestaan.Eigenlijk verwacht ik in situaties waar ik mensen met u zou aanspreken, ook met u aangesproken te worden. Dat is eigenlijk overal waar ik klant ben, door kinderen (die ik niet ken) en in formele situaties.
+1
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
In een winkel vind ik het wel netjes als een caissière het doet, maar het hoeft niet per se. Ik vind het overigens niet erg om met u aangesproken te worden.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ooh La La! schreef:Tris schreef:Hm in de eerste instantie zou k zeggen 'Niemand, ik ben pas 23...' maar tegelijkertijd vind ik 't wel prettig als een cassiere u zegt, of als de serveerster/ober me helpt in een restaurant, omdat 't toch meer beleefd overkomt en iets meer respect toont.
+1, al ben ik 27
+1 en ik ben 28
Aan de ene kant denk ik: Kom op zeg, je hoeft écht geen u tegen mij te zeggen.
Maar van de andere kant vind ik het ook rete onbeschoft als een cassiere je of jij zegt.
Gast- Gast
Niemand, ook bij een cassiere boeit het me niet of ze je of u zegt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Niemand, ook bij een cassiere boeit het me niet of ze je of u zegt.
Mijn ook niet. Het boeit mij dan meer dat ze mij begroeten en aanspreken en niet doorlullen met een collega en dus geen aandacht schenkt aan mij als klant.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik verwacht het van niemand, maar ik vind het wel netjes als het tegen me gezegd wordt als ik ergens klant/gast ben of als ik aan het werk ben.
Gast- Gast
Ibbeltje schreef:Tania schreef:Niemand, ook bij een cassiere boeit het me niet of ze je of u zegt.
Mijn ook niet. Het boeit mij dan meer dat ze mij begroeten en aanspreken en niet doorlullen met een collega en dus geen aandacht schenkt aan mij als klant.
Ja inderdaad, niet groeten en met een collega praten vind ik dan wel weer heel onbeleefd en irritant.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Jaya schreef:Ik verwacht het van niemand, maar ik vind het wel netjes als het tegen me gezegd wordt als ik ergens klant/gast ben of als ik aan het werk ben.
Eens!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Van niemand en al helemaal niet van kleine kinderen..
Zo vreselijk vind ik dat als het er zo ingestampt wordt.. Ik vind de charme van kinderpraat veel spontaner.
Edit: De enigste plek waarbij ik het vind 'horen' is bij gelegenheden waarbij de etiquette gewaarborgt wordt.. (nette restaurants, zakelijke congressen, luxe bijeenkomsten etc.)
Maar bij dagelijkse zaken (werk/collega's, boodschappen etc.) niet.
Zo vreselijk vind ik dat als het er zo ingestampt wordt.. Ik vind de charme van kinderpraat veel spontaner.
Edit: De enigste plek waarbij ik het vind 'horen' is bij gelegenheden waarbij de etiquette gewaarborgt wordt.. (nette restaurants, zakelijke congressen, luxe bijeenkomsten etc.)
Maar bij dagelijkse zaken (werk/collega's, boodschappen etc.) niet.
Gast- Gast
Van kinderen/pubers die ik niet ken. Als ze gelijk beginnen te jij'en, staan ze toch meteen op een halve punt achterstand. Zodra ik ze wel ken, vooral mijn 'neefjes en nichtjes', heb ik liever dat ze tutoyeren.
Verder van onbekende mensen, inderdaad winkelpersoneel of als iemand mij professioneel advies geeft.
Als ik voor de klas zou staan, zou ik ook met 'u' aangesproken willen worden. Het is natuurlijk vorm om enige vorm van afstand te scheppen.
Sowieso vind ik het fijn als mensen met 'u' beginnen.
Verder van onbekende mensen, inderdaad winkelpersoneel of als iemand mij professioneel advies geeft.
Als ik voor de klas zou staan, zou ik ook met 'u' aangesproken willen worden. Het is natuurlijk vorm om enige vorm van afstand te scheppen.
Sowieso vind ik het fijn als mensen met 'u' beginnen.
Laatst aangepast door Rood op zo 7 okt 2012 - 6:20; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Punk'd schreef:Van niemand en al helemaal niet van kleine kinderen..
Wanneer een kind 'je' in zijn bewoording gebruikt, ga ik echt niet zeggen 'WAT zei je? Je spreekt me aan met 'u'!'
Maar het schept wel respect. Vaak is dat, met name in de professionele setting, echt nodig hoor!
Gast- Gast
Weet je, ik denk dat dit onderwerp voor ons nog niet zo relevant is. We zitten hier voornamelijk met twintigers die meer moeten vousvoyeren dan dat ze gevousvoyeerd worden.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wie bepaalt hoe iemand aangesproken wordt?
» Hoe wens jij aangesproken te worden?
» Wat doe je nu wat je nooit had verwacht?
» Nooit verwacht en ook heel bizar!
» Ik had het verwacht, maar toch baal ik als een stekker!
» Hoe wens jij aangesproken te worden?
» Wat doe je nu wat je nooit had verwacht?
» Nooit verwacht en ook heel bizar!
» Ik had het verwacht, maar toch baal ik als een stekker!
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: