Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

+40
Burn
Paper Crown
Parel
Rovine
Makamba
LDJ
Lenthe
Flower_L
Caroow
Julia
Orchidee
Melis_je
studiebol
*Lookie*
M@niek
Inge
slaatje
Kowalski
SuperGrover
SarahKey
Antibes
Twellie
Bolleke
Marin
Jeanette
troela
Gympie
Elliot
Rush
Blair
Bazinga
Bubbelicious
RYW
Atelier Madame
Monte
Minx
Katjing
Printje
Highway
Lejow
44 plaatsers

Pagina 9 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 8:24

Lejow schreef:Watermeloen, dit voelt toch als een steek onder water.
Het is toch , net zoals ieder ander, Printjes goed recht om met de ene wel mee te doen, en de ander niet?
'Iets voor iemand over hebben' klinkt dan gelijk weer zo drastisch.

Oh, ik heb het niet over andere acties van hier hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Flower_L za 6 okt 2012 - 8:25

Ik vind overigens niet dat je geen actie mag opzetten, wanneer je andere acties niet steunt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 8:26

Lejow; laat maar gaan. Ik vind het idd niet nodig om met alles mee te doen. En dat heeft niets te maken met een voorkeur voor de een of de ander maar alleen maar door het feit dat de therapie belangrijk is en het me alleen maar leuk leek om iets voor haar te doen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Lejow za 6 okt 2012 - 8:26

Watermeloen schreef:
Lejow schreef:Watermeloen, dit voelt toch als een steek onder water.
Het is toch , net zoals ieder ander, Printjes goed recht om met de ene wel mee te doen, en de ander niet?
'Iets voor iemand over hebben' klinkt dan gelijk weer zo drastisch.

Oh, ik heb het niet over andere acties van hier hoor.

Dan zal het wel aan mij liggen, maar dan snap ik er niets van..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Marin za 6 okt 2012 - 8:27

Printje schreef:en ik vind het gewoon sneu dat ze al die therapie, die veel baat heeft, zelf moet betalen.

Maar weet je überhaupt of ze niet iets terug krijgt van de verzekering? En was je idee om 1 behandeling te betalen of meer? Don't get me wrong, ik vind t heel lief bedacht van je, maar we zijn als forum gewoon echt geen sociale voorziening, zo zie ik het althans.

Ik moet ook wekelijks €40 betalen aan fysiotherapie anders doet m'n lichaam te veel pijn. Niet dat je zoiets kunt vergelijken met therapie voor E., maar ergens ook wel weer, vind ik.
Zo zullen er zo ontzettend veel meiden hier op t forum zijn die ergens baat bij zouden hebben als t betaald wordt maar wat je in principe gewoon zelf zou betalen voor bepaalde therapieën of behandelingen of weetikveelwat.

Betekent overigens niet dat ik t Susan niet zou gunnen hoor, als ze één of twee behandelingen betaald krijgt want het ís ook heel veel geld elke week, maar ik zie dat gewoon niet echt als 'onze' taak, hoe goedbedoeld ook.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 8:29

Ik dacht bij mezelf als het ook maar 1 therapie zou mogen zijn is dat toch al mooi meegenomen voor haar. Het ging/gaat me er niet om om weet ik hoeveel in te zamelen maar gewoon om het gebaar.

En ik weet idd dat ze het zelf volledig betalen maar nogmaals ik snap echt dat het wat dat betreft maar een forum is maar ik dacht ook al zou het lukken om 1 sessie te kunnen betalen, dat leek me gewoon mooi. Ze komt ook al jaren hier dus vandaar leek het me gewoon leuk/aardig of wat dan ook.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Lejow za 6 okt 2012 - 8:30

Maar Marin, vind je dat dan van alle acties? Vond je dat dan ook van Sterremaan en haar ambulance rit naar.. wat was het.. vrienden van amstel geloof ik?
Het is toch eigenlijk gewoon puur bedoeld als cadeau?

En ik neem aan dat Printje het geld gewoon schenkt aan Susan, en dan blijkt uit het totaalbedrag wel hoeveel keer er van betaald kan worden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 8:31

Zonder de laatste paar pagina's te lezen, iemand vroeg waarom ik zo'n actie niet goed vond.

Ten eerste: je weet niet hoe haar financiele situatie is. Bij hoge nood vind ik ondersteuning prima, maar bij gewoon 'best duur' vind ik ondersteuning echt te ver gaan. In de vorm van geld dan. Een kaartje, leuk kleinigheidje als hart onder de riem, hartstikke leuk, maar als forum aanbieden bij te dragen in iemand therapie vind ik véél te ver gaan.

Ik zou het ronduit afschuwelijk vinden zelf als ik het krap zou hebben of hier zou zeggen dat iets duur is, en er wordt opeen geld ingezameld door wildvreemden! Je bent toch geen derdewereldland wat ontwikkelingshulp nodig heeft? Echt hoge nood daargelaten vind ik geld geven via een forum echt 100 bruggen te ver. Iemand ongepland zwanger? Kleertjes en spullen wil ik écht wel kwijt (ik geloof dat ik ooit wel aan iemand hier een tas kleren heb gestuurd), maar dan is het én nodig én het gaat niet om geld.



Daarnaast, er zijn nogal wat naieve dames hier. Er zijn tal van oplichtingspraktijken via internet. Wie zegt dat het overgemaakte geld terechtkomt bij degene voor wie het zou moeten zijn? Voor hetzelfde geld gaat iemand er gewoon van uit eten smile Geld overmaken via internet voor een vreemde (zelfs als is het een bekende vreemde) is echt niet slim. En ik ben niet extreem wantrouwend, maar dit gaat mij te ver.

Steun en medeleven vind ik prima, kaartjes, kleine kadootjes, post, hulp in huis, oppas, allemaal prachtig. Maar aanbieden om iemands therapie te vergoeden, die normaal ook gewoon betaald zou worden omdat er een inkomen is vind ik écht écht écht niet kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Marin za 6 okt 2012 - 8:34

Ja ik weet t niet zo goed, ik heb nog nooit echt meegedaan aan een actie. Vind t initiatief op zich erg lief, maar vind t ook erg afhankelijk van de actie. Dat van sterremaan is echt jaren geleden en was de eerste echte grote actie, volgens mij vond ik t toen erg lief wat er geregeld werd voor haar. Lijkt me op zich ook niks mis met iemand in t zonnetje zetten, maar t komt nu ook gewoon wel erg veel voor, dus wordt gewoon beetje actie na actie. Maar hier hebben we t vanmiddag al over gehad ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Marin za 6 okt 2012 - 8:35

Wat Euc zegt dus ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 8:35

Precies Lejow; net als die actie was het gewoon goed/aardig etc bedoeld.

Eucalypta; ik snap wat je bedoeld maar nogmaals ik zeg nergens dat ze het niet kan betalen het leek me gewoon aardig om te doen, zonder allerlei bijbedoelingen of wat dan ook, gewoon een idee om een ander te helpen of hoe je het wilt noemen.

Maar nogmaals het is ieders goed recht om wel/niet mee te doen net zoals bij andere acties die er geweest zijn.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 8:36

Eucalypta schreef:Je bent toch geen derdewereldland wat ontwikkelingshulp nodig heeft?

*


Laatst aangepast door Guattari op do 18 okt 2012 - 18:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 8:37

Oh, en, je wéét niet of die therapie baat heeft. Dat hoor je via een forum, van iemand die je nauwelijks kent. (niet dat ik geloof dat Susan liegt hoor, maar om aan te geven dat het maar internet is, waarop een hóóp onzin staat).



Daarnaast: geld, wat er toch al wel is (en waar iedereen altijd te weinig van heeft) is toch niet de manier om iemand een hart onder de riem te steken? Dat gaat gewoon op aan de boodschappen en dagelijkse dingen. Wie weet betaal je de energierekening wel, en niet de therapie.

Kaartjes, hulp in de vorm van oppas of een vrijkaartje voor iets leuks (en dan liefst niet via een inzameling, maar gewoon iets wat iemand heeft liggen), een keer een huis poetsen of een zelfgebakken taart brengen, dát zijn dingen om mensen te ondersteunen in mijn ogen. Daar hoef je geen inzamelingen van te houden, is véél persoonlijker en doet denk ik meer goed dan geld. Dat is zo anoniem, kil en onpersoonlijk. Zelfs bij schrijnende gevallen zou ik liever een mand boodschappen, een maxicosi die ik over heb of kleding geven dan geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Twellie za 6 okt 2012 - 8:38

Flower_L schreef:Ik zou me na zo'n actie ook ongemakkelijk voelen in e.g. Showen van aankopen. Stel ik krijg van jullie geld middels zo'n actie voor onderhoud, therapie of wat dan ook.....dan durf ik nooit meer iets te laten zien op forum qua aankopen. Of erover praten....kleding, vakantie, speelgoed etc.


Haha, dat zou ik ook hebben. Ik zou alleen nog maar durven posten dat ik bij de Wibra heb gewinkeld of iets met vijfitg procent korting heb gevonden of zo.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 8:39

Nour schreef:
Eucalypta schreef:Je bent toch geen derdewereldland wat ontwikkelingshulp nodig heeft?


Of een filantropische instelling. Het gaat me echt niet om Susan hierin, want ik weet hoeveel zorgen ze heeft om E. Daar hebben we het onlangs nog over gehad. Een luisterend oor/lezend oog bied ik uiteraard, maar bijdragen aan therapie vind ik van een geheel andere orde. Iemand moet heel dichtbij me staan om dit te doen.

Het gaat mij ook helemaal niet om susan.

Het gaat me erom dat het een normale prijs is voor een therapie, die véél mensen zelf moeten betalen. Net als fysio, tandarts, aanvullende hulp die veel mensen zelf moeten betalen. Hoort erbij, is lastig, maar met een inkomen vaak redelijk te doen. Of niet, dat geld ook voor een grote groep. Maar het is gewoon echt niet iets waar je geld voor moet inzamelen lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 8:40

Ik vind dit een beetje te vergelijken met dat ik als kleuter spontaan langs deuren ging voor 'arme kindjes', al wist ik niet voor welke kindjes en wat er precies nodig was. Maar het was wel goed bedoeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Twellie za 6 okt 2012 - 8:41

Ik denk dat het gewoon uit een goede bedoeling Printjes eerste ingeving is geweest om geld te verzamelen om te ondersteunen. Ik lees dat er ook al wat mensen zich gemeld hebben hiervoor, misschien kan er alsnog van dat geld een kleinigheidje voor Susan worden gehaald.

And speaking of... waar is Susan eigenlijk? Heb volgens mij al enige tijd geen post meer gezien van haar.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Lejow za 6 okt 2012 - 8:43

Twellie schreef:Ik denk dat het gewoon uit een goede bedoeling Printjes eerste ingeving is geweest om geld te verzamelen om te ondersteunen. Ik lees dat er ook al wat mensen zich gemeld hebben hiervoor, misschien kan er alsnog van dat geld een kleinigheidje voor Susan worden gehaald.

And speaking of... waar is Susan eigenlijk? Heb volgens mij al enige tijd geen post meer gezien van haar.

Nou dit dus..
Wat een mug en olifant gedoe zeg...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 8:43

Eucalypta; ik heb het niet over dingen die ik op het forum gehoord heb.
maar het klopt dat internet vol onzin kan staan natuurlijk.

Met een hart onder de riem bedoel ik ook meer van; fijn dat de therapie helpt, dit is een klein gebaar om te laten merken dat ik (we) dat fijn vinden. En je weet idd nooit waar het uiteindelijk aan besteedt wordt dat is helemaal waar maar dat weet je natuurlijk bij vrijwel geen enkele actie.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 8:43

Eucalypta schreef:Ik vind dit een beetje te vergelijken met dat ik als kleuter spontaan langs deuren ging voor 'arme kindjes', al wist ik niet voor welke kindjes en wat er precies nodig was. Maar het was wel goed bedoeld.

*


Laatst aangepast door Guattari op do 18 okt 2012 - 18:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 8:46

Wat ik niet zo goed begrijp Marin, eerst geef je aan zelf ook wel zo'n actie gehad te willen hebben toen je door een moeilijke periode ging, vervolgens zeg je zelf geen enkele actie te steunen. Dat vind ik dan moeilijk te rijmen met elkaar, eerlijk gezegd.

Je wilt zelf wel iets ontvangen, kaartjes of whatever, maar niet geven?


Laatst aangepast door _Leaf_ op za 6 okt 2012 - 8:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 8:46

Twellie schreef:Ik denk dat het gewoon uit een goede bedoeling Printjes eerste ingeving is geweest om geld te verzamelen om te ondersteunen. Ik lees dat er ook al wat mensen zich gemeld hebben hiervoor, misschien kan er alsnog van dat geld een kleinigheidje voor Susan worden gehaald.

And speaking of... waar is Susan eigenlijk? Heb volgens mij al enige tijd geen post meer gezien van haar.

Nou precies dit dus. Ik sprak haar, hoorde dat die therapie (in mijn ogen dus) zo duur was en dacht misschien kunnen we iets voor haar betekenen. That's it, ik heb het eerst aan andere mensen gevraagd wat ze ervan vonden en pas daarna een echt topic gemaakt. Het is idd spontaan bedoeld en verder helemaal niets.

Als iemand een betere manier weet om toch iets te doen dan helemaal prima, maar ik dacht kaartjes is onwijs lief/leuk etc voor haar maar het ging mij dus om het effect van die therapie.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 8:48

Eucalypta schreef:
Nour schreef:
Eucalypta schreef:Je bent toch geen derdewereldland wat ontwikkelingshulp nodig heeft?


Of een filantropische instelling. Het gaat me echt niet om Susan hierin, want ik weet hoeveel zorgen ze heeft om E. Daar hebben we het onlangs nog over gehad. Een luisterend oor/lezend oog bied ik uiteraard, maar bijdragen aan therapie vind ik van een geheel andere orde. Iemand moet heel dichtbij me staan om dit te doen.

Het gaat mij ook helemaal niet om susan.

Het gaat me erom dat het een normale prijs is voor een therapie, die véél mensen zelf moeten betalen. Net als fysio, tandarts, aanvullende hulp die veel mensen zelf moeten betalen. Hoort erbij, is lastig, maar met een inkomen vaak redelijk te doen. Of niet, dat geld ook voor een grote groep. Maar het is gewoon echt niet iets waar je geld voor moet inzamelen lijkt me.

Exactly my point. smile Geld doneren is niet het eerste waar ik aan denk bij een medeforummer steunen.


Laatst aangepast door Nour op za 6 okt 2012 - 8:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 8:49

Geen dank Nour Laughing

Toen ik in het ziekenhuis lag kreeg ik via een ander forum 2x een pakketje. Maar dat was van 4 mensen waar ik héél veel contact mee had, buiten een forum om. Dat heeft me echt veel goed gedaan. En dat gun ik een ander ook. Maar dat was niet een oproep op een heel forum, dat vind ik een beetje raar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Antibes za 6 okt 2012 - 8:49

Haha, dat viel mij ook al op Leaf! Ik reageerde op Marins reactie hiervoor dat zij ook een rotperiode heeft gehad en wel een hart onder de riem kon gebruiken. En toen las ik net dat over nooit-meegedaan en toen dacht ik dat ik mensen door elkaar haalde, terugscrollen, huh, wél Marin? laughcry


Laatst aangepast door Antibes op za 6 okt 2012 - 8:49; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 9 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 9 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum