Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

+40
Burn
Paper Crown
Parel
Rovine
Makamba
LDJ
Lenthe
Flower_L
Caroow
Julia
Orchidee
Melis_je
studiebol
*Lookie*
M@niek
Inge
slaatje
Kowalski
SuperGrover
SarahKey
Antibes
Twellie
Bolleke
Marin
Jeanette
troela
Gympie
Elliot
Rush
Blair
Bazinga
Bubbelicious
RYW
Atelier Madame
Monte
Minx
Katjing
Printje
Highway
Lejow
44 plaatsers

Pagina 11 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 11 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Twellie za 6 okt 2012 - 9:04

Megara schreef:
Pippa schreef:
Twellie schreef:En als je dan toch wil gaan oplichten, zijn er gewoon veel betere manieren dan een geldinzamelactie op het forum. Gewoon een niet bestaande laptop aanbieden op Marktplaats of iets dergelijks.

Of je verkoopt een bon gewoon meerdere keren Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 11 827601

Of een stapel dvd's die je vervolgens niet verzend. Ze kan het nog steeds. :O

Serieus? Bij wie nu dan weer? Diegene was niet op de hoogte van haar geschiedenis hier?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 11 Empty Re: Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 9:05

Printje schreef:
Eucalypta schreef:Ik snap de goede bedoeling. Dat is lief. Maar je slaat de plank behoorlijk mis wat mij betreft. Je haalt je een verantwoordelijkheid op de hals (geld van andere mensen, het bedenken van een hulpvraag van iemand anders) die niet helemaal past op internet lijkt me.

Oke dan heb ik dat anders ingeschat, er zijn meerdere van dit soort acties geweest dus ik dacht 'gewoon' misschien kunnen we haar ook verrassen en haar een beetje helpen. Ik weet ook echt wel dat er heel erg veel mensen in zo'n pakket zitten (zelf betalen van dit soort zaken) maar het leek me gewoon een leuke verrassing, het was niet bedoeld als een hulpvraag vanuit haar maar gewoon een aardig gebaar. Ik wilde er een kaart bij maken en het geld naar haar overstorten.
Weet ik, snap ik ook, en dat is heel lief. Ik reageer wel heftig, maar dat is meer om mensen bewust te maken van wat er nou eigenlijk gebeurd. Dit is lief bedoeld, maar er zit gewoon meer aan vast dan 'leuk idee, laten we dat doen'.

Maar het is wel lief van je.

Gast
Gast

Bericht  studiebol za 6 okt 2012 - 9:05

Eucalypta schreef:
Megara schreef:
Pippa schreef:
Twellie schreef:En als je dan toch wil gaan oplichten, zijn er gewoon veel betere manieren dan een geldinzamelactie op het forum. Gewoon een niet bestaande laptop aanbieden op Marktplaats of iets dergelijks.

Of je verkoopt een bon gewoon meerdere keren Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 11 827601

Over wie hebben we het dan?

Evy!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown za 6 okt 2012 - 9:06

Mwah.. ik vind dit een beetje overkomen als: ik doneer niets aan goede doelen want ik weet niet wat er met mijn geld gebeurd. Zat oplichters maar toch kies ik voor de eerlijkheid van Printje (of ieder ander die zo'n actie start) en ik vertrouw erop dat iemand de fatsoen in zijn reet heeft om elke cent aan degene voor wie de actie is geeft.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 9:07

Eucalypta schreef:
Printje schreef:
Eucalypta schreef:

Ja, maar dan vindt niet iedereen je héél aardig en lief omdat je zulke lieve dingen doet. Beetje oplichter weet namelijk prima te verdoezelen dat maar de helft van het bedrag aankomt. Dus dan heb je én enorm gescoord op aandacht én op geld.

Als het je geruststelt wil ik hier wel precies gaan melden wie wat stort en wat dus het totaal bedrag is. Ik heb ook weleens bij een actie gedacht zou het echt zijn en alles ook doorgestort worden maar je moet toch nog wel wat vertrouwen in andere mensen houden? Lijkt me niet dat hier mensen komen om een ander op te lichten.

Vaak genoeg meegemaakt, dat laatste. Niet dat ik jou daarvan verdenk hoor.

Ik vertrouw andere mensen ook hoor, ik stuur dingen op via marktplaats voordat ik de betaling binnen heb enzo, nooit problemen mee gehad (en anders kost het me 20,- ofzo, tja, jammer dan, ben ik weer een ervaring rijker). Ik ben vrij naief. Maar niet zo naief als ik hier lees. Dit is geen buurtkroeg of vriendinnenclubje, dit is internet.

Nogmaals ik snap het echt, ik ben wat dat betreft veel te goed van vertrouwen en ik vind het echt erg jammer dat het zo;n 'wending' krijgt omdat ik het echt alleen maar goed bedoelde voor haar. Ik spreek haar regelmatig en dan hebben we het over de therapie en dat die zo goed werkt, ik schrok van de prijs en noem het een opwelling en dacht ik vraag het die en die forumster en dan open ik een topic. Ik had ook echt niet het idee om weet ik wat op te halen maar wilde gewoon helpen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Makamba za 6 okt 2012 - 9:07

Eucalypta schreef:
Megara schreef:
Pippa schreef:

Over wie hebben we het dan?

https://yescafe.actieforum.com/t30138-diverse-dvd-boxen-series
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 9:07

Ze heeft zichzelf nu weer aangemeld als Evy....hiervoor was ze Heartbeat.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 9:08

Paper Crown schreef:Mwah.. ik vind dit een beetje overkomen als: ik doneer niets aan goede doelen want ik weet niet wat er met mijn geld gebeurd. Zat oplichters maar toch kies ik voor de eerlijkheid van Printje (of ieder ander die zo'n actie start) en ik vertrouw erop dat iemand de fatsoen in zijn reet heeft om elke cent aan degene voor wie de actie is geeft.

Maar dan nog, ik geef liever iets als dat echt nódig is, als het om geld gaat. En niet als het 'wel lekker' zou zijn.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 9:09

Eucalypta schreef:
Printje schreef:
Eucalypta schreef:Ik snap de goede bedoeling. Dat is lief. Maar je slaat de plank behoorlijk mis wat mij betreft. Je haalt je een verantwoordelijkheid op de hals (geld van andere mensen, het bedenken van een hulpvraag van iemand anders) die niet helemaal past op internet lijkt me.

Oke dan heb ik dat anders ingeschat, er zijn meerdere van dit soort acties geweest dus ik dacht 'gewoon' misschien kunnen we haar ook verrassen en haar een beetje helpen. Ik weet ook echt wel dat er heel erg veel mensen in zo'n pakket zitten (zelf betalen van dit soort zaken) maar het leek me gewoon een leuke verrassing, het was niet bedoeld als een hulpvraag vanuit haar maar gewoon een aardig gebaar. Ik wilde er een kaart bij maken en het geld naar haar overstorten.
Weet ik, snap ik ook, en dat is heel lief. Ik reageer wel heftig, maar dat is meer om mensen bewust te maken van wat er nou eigenlijk gebeurd. Dit is lief bedoeld, maar er zit gewoon meer aan vast dan 'leuk idee, laten we dat doen'.

Maar het is wel lief van je.

Weet je, ik snap het echt, ik heb er niet verder over nagedacht omdat ik dacht ik hou in het topic bij wat mensen gestort hebben (zonder namen maar gewoon het geld, en desnoods de bedragen steeds) en koop een leuke kaart en stort haar dat geld over.
Misschien heb ik het niet goed genoeg overdacht maar nogmaals ik wilde alleen maar haar helpen, of in ieder geval zeggen van wat onwijs fijn dat de therapie helpt, ik wil je gewoon een beetje helpen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rovine za 6 okt 2012 - 9:10

Ik denk dat Eucalypta al goed verwoord heeft hoe ik erover denk. Maar wat voor mij meespeelt is dat je de ontvangers er zo mee in verlegenheid kan brengen. Geld is in een aantal gevallen niet de oplossing voor het probleem en een hart onder de riem valt niet uit te drukken in geldbedragen. De ontvanger wordt in een moeilijke positie gezet. Weigeren kan niet omdat dat ondankbaar overkomt, terwijl het geld misschien helemaal niet het probleem was.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 9:10

_Leaf_ schreef:Ze heeft zichzelf nu weer aangemeld als Evy....hiervoor was ze Heartbeat.

Serieus?? Dit wist ik dus niet...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 9:12

Twellie schreef:
Pippa schreef:

Haha, maar die truc bleek niet te werken toch?

Nee, na veel gezeur en al haar gegevens te achter halen via via hebben we uiteindelijk het geld terug gehad, maar toen waren we wel al het dubbele kwijt aan kosten :nopompom:

Gast
Gast

Bericht  Flower_L za 6 okt 2012 - 9:13

Printje schreef:
_Leaf_ schreef:Ze heeft zichzelf nu weer aangemeld als Evy....hiervoor was ze Heartbeat.

:O Ook niet Triest zeg

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 9:14

Printje schreef:

Wederom dus, helaas. Ik vraag me dan altijd af hoe diep je in de shit moet zitten, wil je dit doen. Of je hebt gewoon een paar steken los in je hoofd. Wat zeg ik, een hele naad los.

Gast
Gast

Bericht  Twellie za 6 okt 2012 - 9:15

Ik had nog overwogen om iets in het topic te posten over haar eerder acties hier, maar ik was bang dat dat rellerig over zou komen Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 11 394967 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie za 6 okt 2012 - 9:16

Pippa schreef:
Twellie schreef:
Pippa schreef:

Haha, maar die truc bleek niet te werken toch?

Nee, na veel gezeur en al haar gegevens te achter halen via via hebben we uiteindelijk het geld terug gehad, maar toen waren we wel al het dubbele kwijt aan kosten Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 11 1270000679

Ah jammer zeg, ik dacht dat alles uiteindelijk goed was gekomen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Paper Crown za 6 okt 2012 - 9:16

Ik neem mijn woorden terug. Ik had dat dvd topic helemaal gemist. Blijkbaar ben ik te naief.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 9:20

Oh, maar feit blijft dat ik die 'nav' in topic titels stom vind. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 9:41

Twellie schreef:Ik had nog overwogen om iets in het topic te posten over haar eerder acties hier, maar ik was bang dat dat rellerig over zou komen Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 11 394967 .

Ze had ergens gepost dat ze voor 70 euro boodschappen had gedaan, eigenlijk had ik zin om daarop te reageren dat het vast van gejat geld was....

Gast
Gast

Bericht  Melis_je za 6 okt 2012 - 9:42

Lenthe schreef:
Er kan wel € 200,- overgemaakt zijn, maar niemand behalve de inzamelaar heeft daar kijk op. Die kan € 100,- weggeven aan de "forummer in nood" en houdt zelf € 100,- over. Ik vind al die acties behoorlijk naief.

Juist bij dit soort kleine acties vertrouw ik er meer op dat het goed terecht komt omdat de initiatiefneemster meestal een vriendin is van de forummer. En stel dat het verduisterd wordt, dan eet ik er geen boterham minder om. Dan is het jammer, maar helaas.

Het valt me trouwens op hoeveel bekende forummers niet meedoen aan acties. Worden die dan vooral gesteund door forummers die minder actief zijn? Dat verbaast me.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Lejow za 6 okt 2012 - 9:43

_Leaf_ schreef:
Twellie schreef:Ik had nog overwogen om iets in het topic te posten over haar eerder acties hier, maar ik was bang dat dat rellerig over zou komen Ik moet echt even iets kwijt over dit forum. - Pagina 11 394967 .

Ze had ergens gepost dat ze voor 70 euro boodschappen had gedaan, eigenlijk had ik zin om daarop te reageren dat het vast van gejat geld was....

laughcry popcorn

Maar jongens kom op.. naar mijn idee gaat het nu echt nergens meer over.
Het idee van Printje was leuk en lief bedoeld, doe mee als je mee wilt doen, en zo niet dan niet.
Maar ze wordt door sommige nu een beetje neer gezet als een halve crimineel die er straks vandoor gaat met alle centen.

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 9:46

Lejow schreef:
_Leaf_ schreef:

laughcry popcorn

Maar jongens kom op.. naar mijn idee gaat het nu echt nergens meer over.
Het idee van Printje was leuk en lief bedoeld, doe mee als je mee wilt doen, en zo niet dan niet.
Maar ze wordt door sommige nu een beetje neer gezet als een halve crimineel die er straks vandoor gaat met alle centen.

Volgens mij gaat dat over Evy. Ik heb namelijk nog nooit eerder een actie oid opgezet ( en ga het door de reacties hier ook nooit meer doen)
maar ik vind het lief van je dat je het zegt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 9:46

Oh maar dat bedoel ik helemaal niet hoor. Ik vind de actie van Printje erg lief. Al zou ik het waarschijnlijk anders besteden, wellicht aan lesmateriaal voor autistische kinderen, zodat het echt iets tastbaars is. Ergens denk ik dat Susan dat ook leuker vindt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 9:47

Nouja Lejow, dat zegt niemand. Er wordt alleen gezegd dat enige alertheid wel op z'n plek is omdat niet iedereen even eerlijk is gebleken. Maar nergens wordt gezegd dat Printje niet eerlijk zou zijn.

Ik vind het wel goed dat hierover gepraat wordt. Mensen zijn toch eerder geneigd hier wat te kopen dan via marktplaats, want iedereen kent de oplichtverhalen van marktplaats, en hier is alles en iedereen zo lekker 'vertrouwd'. Vind t wel goed dat mensen er alert op gemaakt worden dat er ook hier oplichters kunnen zitten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 9:48

Gaat ook over Evy. En een actie opzetten vind ik juist lief, en zoals ik eerder al aangaf en Lejow ook, ik heb er veel aan gehad en zal er nog veel aan hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: