Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rotwerk+topsfeer vs. Leuk werk+klotesfeer

+9
Lavendel
Marsy28
Jeanette
RYW
Fred
Cow
luisa
JD
Bazinga
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Rotwerk+topsfeer vs. Leuk werk+klotesfeer Empty Rotwerk+topsfeer vs. Leuk werk+klotesfeer

Bericht  Bazinga do 4 okt 2012 - 9:48

Waar kies jij voor?

Op 't moment ben ik he-le-maal klaar met mijn manager en heel m'n team! M'n werk is prima, heb het er naar m'n zin, maar er wordt zó ongelooflijk veel geluld... Mijn manager haar 2 beste vriendinnen werken op dezelfde locatie en met z'n drieën lappen ze alle regels aan de laarzen, maar als een ander 't doet, wordt de manager boos. Op zich prima, ware 't niet, dat ze zó kinderachtig doet!!! Als er iets gebeurt, dat haar niet aanstaat, word je genegeerd, krijg je klotediensten toegwezen of je krijgt alleen maar korte diensten, zodat je interessante toeslagen mist, je krijgt kutklussen en continue gepreek en kritiek.... Ipv een gewoon gesprek, waarin gezegd wordt, waar 't op staat, gaat ze hints plaatsen, in haar FB-status, omdat ze weet dat 't gelezen wordt (Dingen als 'Wat een gekut weer hier, heerlijk, zo'n dreamteam' enz enz)

Nu heb ik dus blijkbaar iets fout gedaan, al weet ik niet wat, met als gevolg, dat ik dus word teruggezet naar m'n contracturen (zijn er maar 15) geen weekenddiensten meer krijg (= toeslag mislopen) én ik krijg klotediensten met kutklussen. Ik was er al klaar mee, door de hele gang van zaken op de werkvloer en hoe werk en privé door elkaar heen loopt, maar nu?? Pff.. Ik was vanmiddag stiller dan normaal, dus de collega waar ik mee werkte (= vriendin van de manager) vroeg wat er was, dus ik legde 't eigenlijk gewoon helemaal uit. Hoe ik klaar ben met de situatie, gang van zaken en me al heb aangemeld bij Randstad voor iets nieuws. Haar reactie 'Tja, ja, ze is idd boos, ik weet ook niet waarom, vraag er anders naar?'

Dus; ik krijg duidelijke aanwijzingen, dat er wat is, maar ipv dat ze 't gewoon zégt (zoals volwassen en professionele managers dat doen) gaat ze kinderachtig doen en moet ik maar naar háár toe gaan? (en me dan dus laten uitkafferen op kantoor)

Anywho, lang verhaal... Nu heb ik al 2 andere banen aangeboden gekregen. Niet de meest geweldige banen, maar wel met een okay salaris (al nagevraagd) dus financieel zou ik er wel iets op vooruit gaan. Ook kan ik daar gewoon, continue 30 uur aan de bak en niet wisselend zoals nu. (ene week 20 uur, dan weer 25, zo nu en dan een toeslag-dienst) Én elke sfeer is beter dan de sfeer die nu op m'n werk hangt, alleen is 't werk kut (productiewerk of callcenter) terwijl ik 't werk dat ik nu doe, gewoon leuk vind!

Waar zouden jullie voor kiezen?

Oh en als je denkt 'Praat met je manager?' Goed punt! Helpt voor een week of 2. Daarna ziet ze opeens weer dingen die ik fout doe. En 't heeft ook geen nut om 't hogerop te zoeken, aangezien ze zich er helemaal heeft ingelikt bij háár manager en die vindt d'r geweldig; die zal er dus nooit iets aan doen...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rotwerk+topsfeer vs. Leuk werk+klotesfeer Empty Re: Rotwerk+topsfeer vs. Leuk werk+klotesfeer

Bericht  JD do 4 okt 2012 - 10:01

Wat herkenbaar zeg!

Ook ik had bij mijn vorige werk een manager from Hell, die samen met haar 3 lievelingetjes een clubje van 4 vormden. Ze trok de 3 andere meiden ontzettend voor, en had ook erg de pik op mij. Meldde 1 van de 3 zich ziek dan was het "ach meid, wat sneu voor je,...ziek maar even lekker uit hoor!". Meldde ik me ziek dan was het "godverdomme, lekker dan!! je zorgt maar dat je er morgen weer bent!".
Haar 3 lievelingetjs kregen voor hun verjaardag een extraatje van haar, tijdens kerst, feestdagen etc.... de rest van het team niks. Gaat me niet om het cadeau, maar vind het slecht als een manager onderscheid maakt tussen haar mensen.
ik moest een keer tot 17.00 werken, maar het was rustig en ik liep om 16.58 de deur uit. Ik kreeg een ontzettende preek. Toen 1 van de 3 collega's de dag erna een kwartier eerder wegging zei ze "je hebt gelijk hoor, je werkt ook zó hard, ga maar lekker eerder weg". WTF?

uiteindelijk heb ik niks te kiezen gehad....de boss from hell besloot mijn contract niet te verlengen doordat ik wegebns een operatie een paar weken uit de running ben geweest....

Maar goed, wat je topic dus betreft, voor mij zou een goede sfeer écht veel zwaarder tellen dan het werk.
Kijk moet je nou écht verschrikkelijk werk doen, dan snap ik het, maar callcenterwerk is geen drama op zich, dus ik zou echt kiezen voor de sfeer. Al weet je natuurlijk nooit van te voren hoe de sfeer op je nieuwe werk zal zijn....

En als je er ook nog eens mer financiele zekerheid hebt, en zekerheid wbt uren, zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Rotwerk+topsfeer vs. Leuk werk+klotesfeer Empty Re: Rotwerk+topsfeer vs. Leuk werk+klotesfeer

Bericht  luisa do 4 okt 2012 - 19:02

Ik vind een leuke sfeer wel belangrijk, maar zelfde geldt voor leuk werk. Mijn vorige baan was niks, simpel werk waar ik zelf ook erg simpel van werd. Wel hele goede sfeer wat uitmonde in meer ouwehoeren dan aan het werk. Toch ben ik naar een paar maanden weggegaan, ik miste een leuke baan met uitdaging.
Als ik jouw verhaal lees zou ik een leuke baan niet snel opgeven voor callcenter of productiewerk ennog even doorgaan tot iets leukers. Weggaan kan altijd nog. Zijn de collega's met wie je werkt wel leuk? Dat zou voor mij ook meespelen. Als het een grote bende is, nee dan kan je maar beter zo snel mogelijk weg.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Cow do 4 okt 2012 - 19:05

Zeker is de sfeer belangrijker als het werk!
Ik zou dus echt ff verder babbelen met Randstad en kijken wat je eruit kan halen.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 19:39

Voor mij is de keus niet moeilijk, ik zit liever aan een productielijn met een fijne werksfeer dan dat ik mijn droombaan heb, maar alles er omheen is kut.

Gast
Gast

Bericht  Fred do 4 okt 2012 - 22:21

Ik heb beide vormen meegemaakt. Toch gaat mijn voorkeur uit naar goede werksfeer boven werk. Hoe gefrustreerd het werk ook kan zijn. Werk kun je intern proberen te veranderen door verbeterpunten aan te geven (maar goed als daar niets mee wordt gedaan dan houd het ondanks de leuke sfeer het ook wel een keertje op). Karakters van je collega's en baas kun je moeilijker veranderen en ik kan je vertellen dat als ik nu een bepaalde oude baas na een overname (het was een psychopaat volgens mij en mijn ex-collega's) tegen zou komen op straat dan sta ik niet voor mezelf in zo erg heeft die voor iedereen de sfeer verpest en het werken onmogelijk gemaakt. Efin, achteraf was die zelf de klos want al zijn personeel ging weg gevolgd door de klanten.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  RYW do 4 okt 2012 - 22:27

Ik zou denk ik ook voor de werksfeer kiezen. Leuke collega's en plezier op het werk kunnen saaie of nare werkzaamheden ook wat leuker maken, en zorgen dat je toch weer met plezier naar je werk gaat. Ook de vaste aantallen uren zijn op zich mooi natuurlijk...

Wat enorm onprofessioneel trouwens, ook dat gedoe op facebook. Lekker baaswaardig.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bazinga do 4 okt 2012 - 22:44

Het meest stomme is, iédereen klaagt over de manager, iédereen weet dat ze mensen voortrekt (Behalve die 2 vriendinnen, die zien 't heel anders natuurlijk) en toch kruipt iedereen voor d'r. Ongelooflijk, ik snap er echt geen reet van. Er werkt een vrouwtje bij ons, ze is 34, rete-onzeker en ze heeft al meerdere malen huilend op 't werk gezeten, omdat ze weer 's preken kreeg. Achter d'r rug om, is m'n manager ronduit gemeen over d'r, als je haar hoort praten; 'Nou 's even kijken waar we die slome bolle weer 's inplannen..' en dan in d'r gezicht aardig doen en vragen of ze mee gaat naar een muziekquiz met collega's. Waar ze vervolgens iedereen negeert, behalve die 2 vriendinnen van d'r.

Ik vind 't werk leuk, de collega's vertrouw ik niet, want iedereen naait elkaar, om maar in goed blaadje te komen bij de manager, maar klantencontact e.d. vind ik wel heel erg leuk. Maar goed, nu word ik dus 'gepakt' op financieel gebied, omdat ze weet dat dat werkt. Ik heb aangegeven dat te weinig uren zonder toeslag-diensten, voor mij betekent dat ik iets anders moet zoeken, dus ze weet 't gewoon, dit is in mijn ogen gewoon machtmisbruik, maar doordat ze steeds nét tussen de lijntjes blijft, kan ik er niks aan veranderen.

Ja, een andere baan zoeken...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Cow do 4 okt 2012 - 22:46

Doen dus.
Evt vanuit daar verder kijken naar iets anders en ondertussen daar er het beste van maken!

Wel rot hoor....pffff
Cow
Cow
Prater
Prater

Bericht  Bazinga do 4 okt 2012 - 22:49

Haha nu ga ik eindelijk telefoonnummer durven vragen van die leuke vent die altijd langskomt, als ik dan toch stop... Heb ik een excuus om z'n nummer te vragen Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Cow do 4 okt 2012 - 22:55

haha extra excuus om te stoppen
Cow
Cow
Prater
Prater

Bericht  Jeanette vr 5 okt 2012 - 2:01

Ik werk liever in een team met een leuke werksfeer en werk dat me minder ligt, dan werk dat me meer ligt en dat je collega's klote zijn. Ik zou het wel weten. Toch zou ik haar er wel op wijzen waar ze in hemelsnaam mee bezig is. Ik zou daar lekker weg gaan en die andere job aan nemen. Je kunt altijd nog ondertussen verder kijken naar iets anders.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 2:45

Liever een topsfeer en wat minder leuk werk. En bij sfeer hoort wat mij betreft ook dat je achter de missie van het bedrijf staat. Ik heb heel erg een ideaal nodig in mijn werk. Zomaar werk doen om geld te verdienen is mij te oppervlakkig.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 vr 5 okt 2012 - 23:39

Ook ik zou voor de sfeer gaan. Maar ik zou het gedrag van mijn manager zodanig niet uit kunnen staan dat ik, met ook de mooie duidelijke voorbeelden die je hier gaf - ik had al meteen een hekel aan haar door je posts -, bij weggaan een hele mooie brief aan HAAR leidinggevende zou sturen. Wellicht helpt het de anderen nog iets.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Lavendel ma 8 okt 2012 - 0:56

En, weet je al wat je gaat doen?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bazinga ma 8 okt 2012 - 3:52

Ja, in zoverre; ik heb serieus besloten weg te gaan, maar ga niet ja zeggen tegen de eerste optie, ik kijk nog even verder, maar ga er wel zeker weten weg. Vanmorgen werd ik op 't matje geroepen; ze is boos en gekwetst, omdat ik haar ben afgevallen, tegenover een klant. Die grapte, dat zij en mijn collega's oud zijn en dat 't tijd wordt dat ze gaan. Mijn reactie was neutraal, maar toen hij zei 'Dan kan jij mooi op kantoor zitten, toch?' reageerde ik met 'Ja, hoor, haha, hoor de stoel al mijn naam roepen!'

Dit heeft een collega gehoord en doorgespeeld en daardoor ben ik respectloos.

Duuus..

Ik vind 't allemaal best, was ook op alles mijn reactie 'Ik vind 't goed zo'. Maak van mij maar de slechterik, elk team moet een zondebok hebben, denk ik. Alleen zou ik als ik manager was, zelf die plek innemen, zodat je team hechter is. Want dit team? pf. Niemand vertrouwt elkaar en iedereen steekt elkaar een mes in de rug, om maar vriendjes te blijven met de manager. En als de manager er achter komt, draait zij het bewuste mes nog 's 3x om, zo blijkt.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga do 11 okt 2012 - 9:16

Ik word echt duidelijk getreiterd nu laughcry Vanmorgen moeten werken; de manager negeert me gewoon! Gaat weg, wenst iedereen een fijn weekend en kijkt mij niet eens aan laughcry Ik heb al m'n collega's van FB geknikkerd en hoorde haar daar later over praten 'Ja die trut heeft ons verwijderd hè?'

Jeeezus...

Ik heb sterk de neiging om me voorlopig ziek te melden; griepje of zo, buikvirusje...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Cow do 11 okt 2012 - 18:41

Jeetje wat triest....zeuren over FB Rolling Eyes
Laat lekker gaan en sta er boven. Zorg iig dat jij je werk goed doet dan kunnen ze je daar niet op pakken.
Cow
Cow
Prater
Prater

Bericht  M@niek do 11 okt 2012 - 21:56

Als ik moest kiezen dan ga ik toch voor de goede sfeer. Ik heb een jaar ergens gewerkt waar ik vaak met tranen vandaan kwam, ik zat door de werksfeer echt niet goed in mn vel wat zich natuurlijk ook uitte in minder productief zijn op de werkvloer. Mijn contract werd niet verlengd...balen maar thank god wat ben ik blij dat ik daar weg ben!

Ik heb nu een leuke baan met leuke collega's, door deze ervaring ben ik wel een beetje verpest. Ik ben veel stiller en doe er langer over om los te komen. Ik ben eigenlijk nooit een kat-uit-de-boom-kijker geweest!

Weet je ook waarom collega's je treiteren?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bazinga do 11 okt 2012 - 22:00

Nou niet alle collega's, hoor. Eigenlijk treitert alleen de manager en haar 2 beste vriendinnen zijn haar little minions, die doen alles wat zij doet.

Ik kan me voorstellen, dat zo'n ervaring dat met je doet! Gelukkig raakt dit me verder niet zo, dat ik ervan moet huilen of zo, ik heb juist 't gevoel dat ik zoo ver boven ze sta, ik vind ze echt dom en kinderachtig!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 22:49

Je verhaal is zó herkenbaar helaas! Goed dat je daar weggaat, want dit kost je te veel energie op den duur. Een gezellige sfeer en minder leuk werk zal ik altijd kiezen ipv leuk werk en een kutsfeer. Ik heb helaas nu niet de optie om weg te gaan, hopelijk komt dat over 1-2 jaar.

Hoe moeilijk het ook is, ik zou je tijd daar netjes uitzitten en je werk doen. Ik weet niet hoe groot het wereldje is waarin je werkt? Maar goed weggaan ergens is altijd wel handig. En zo zien je 'collega's' dat ze je niet snel klein krijgen toch.

Gast
Gast

Bericht  Esperanza ma 15 okt 2012 - 7:11

Wat een onprofessionele houding van je manager zeg! En het ergste is nog dat ze er mee weg komt ook nog.
Ik zou in dit geval ook zeker voor een goede sfeer gaan, dan zou het werk me niet zo uitmaken.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Bazinga vr 19 okt 2012 - 3:16

Hoera mag maandag op gesprek komen bij een bedrijf smile Niet 't meest boeiende werk, hoewel 't wel prima betaalt... 't Is werken in een kas, nou heb ik dat nog nooit gedaan, maar 't zou doorgroeimogelijkheden hebben en als ik er de komende 3 maanden kan werken met een goed salaris, voor 40 uur (en leuke sfeer...) dan kan ik een auto kopen en ergens solliciteren waar ik de papieren voor heb! (Dat zit hier namelijk niet in fiets-omgeving)

Ik ben blij! smile 't is weliswaar 'slechts' een gesprek, maar in mijn ogen wel een begin en 't voelt zoooo goed!!!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  luisa vr 19 okt 2012 - 4:24

Leuk. Maar denk je dat ze bij je huidige baan je wel laten gaan en niet aan contract gaan houden?.
Succes iig voor je gesprek.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Bazinga vr 19 okt 2012 - 5:02

Nou ik heb dus een officiele waarschuwing gekregen, waarin staat dat ik verkeerd ben omgegaan met geld en goederen (niet van bewust) en ik zou regels hebben overtreden. Dus nu willen ze me alleen nog hebben, op diensten waarbij ik met collega's sta, dus niet meer alleen. Een overplaatsing is niet mogelijk, als ik weg wil, moet ik maar solliciteren op open vacatures op de website.

Dan ga ik er vanuit dat ze niet echt moeilijk zullen doen, als ik weg wil...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: