Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gigantisch twijfelen aan mezelf...

+3
ButterflyEffect
Merai
RYW
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 0:55

lieke89 schreef:Als ik kijk naar mijn vriend maakt opleiding soms echt niet uit. Hij is op zijn 18de als chauffeur gaan werken, daarna bij een aantal andere bedrijven gewerkt, en laats solliciteerde hij weer voor een baan en werd daar gelijk voor afgewezen omdat die man hem wilde aandragen als filiaalmanager. Dat is nu dus allemaal in gang gezet maar er is goede hoop dat hij die baan krijgt. Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat in veel gevallen een papiertje echt niets uitmaakt

Nee opleiding zegt niet alles, maar het is natuurlijk wel verstandig om er een te volgen, al is het alleen maar voor de kennis. Ik zou willen dat ik vroeger andere keuzes had gemaakt (er wél een af te maken) het kan nog steeds, maar heb nu andere prioriteiten. Ik wil graag dit jaar een huis kopen met mijn vriend, fulltime studeren zit er voor mij niet in. Heb nu een leuke baan en een leuke functie, maar had gewild dat ik vroeger dus anders had gekozen. En ik heel veel gevallen maakt een papiertje wel degelijk uit, dus laten we niet met zijn allen doen alsof een opleiding er niet toe doet, wel degelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 1:25

Jen_ schreef:
lieke89 schreef:Als ik kijk naar mijn vriend maakt opleiding soms echt niet uit. Hij is op zijn 18de als chauffeur gaan werken, daarna bij een aantal andere bedrijven gewerkt, en laats solliciteerde hij weer voor een baan en werd daar gelijk voor afgewezen omdat die man hem wilde aandragen als filiaalmanager. Dat is nu dus allemaal in gang gezet maar er is goede hoop dat hij die baan krijgt. Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat in veel gevallen een papiertje echt niets uitmaakt

Nee opleiding zegt niet alles, maar het is natuurlijk wel verstandig om er een te volgen, al is het alleen maar voor de kennis. Ik zou willen dat ik vroeger andere keuzes had gemaakt (er wél een af te maken) het kan nog steeds, maar heb nu andere prioriteiten. Ik wil graag dit jaar een huis kopen met mijn vriend, fulltime studeren zit er voor mij niet in. Heb nu een leuke baan en een leuke functie, maar had gewild dat ik vroeger dus anders had gekozen. En ik heel veel gevallen maakt een papiertje wel degelijk uit, dus laten we niet met zijn allen doen alsof een opleiding er niet toe doet, wel degelijk!

Eens. Anders kan studeren net zo goed afgeschaft worden, als je alleen maar wat feitjes leert die je in de praktijk ook kan leren. Het is verdieping binnen een bepaald vakgebied, specifieke kennis en vaardigheden opdoen. Niet voor alle functies heb je een studie nodig natuurlijk, maar ik vind dat de waarde van een theoretische ondergrond die je in je studie meekrijgt, nu wel enigszins onderschat wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 1:32

Guattari schreef:
Jen_ schreef:
lieke89 schreef:Als ik kijk naar mijn vriend maakt opleiding soms echt niet uit. Hij is op zijn 18de als chauffeur gaan werken, daarna bij een aantal andere bedrijven gewerkt, en laats solliciteerde hij weer voor een baan en werd daar gelijk voor afgewezen omdat die man hem wilde aandragen als filiaalmanager. Dat is nu dus allemaal in gang gezet maar er is goede hoop dat hij die baan krijgt. Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat in veel gevallen een papiertje echt niets uitmaakt

Nee opleiding zegt niet alles, maar het is natuurlijk wel verstandig om er een te volgen, al is het alleen maar voor de kennis. Ik zou willen dat ik vroeger andere keuzes had gemaakt (er wél een af te maken) het kan nog steeds, maar heb nu andere prioriteiten. Ik wil graag dit jaar een huis kopen met mijn vriend, fulltime studeren zit er voor mij niet in. Heb nu een leuke baan en een leuke functie, maar had gewild dat ik vroeger dus anders had gekozen. En ik heel veel gevallen maakt een papiertje wel degelijk uit, dus laten we niet met zijn allen doen alsof een opleiding er niet toe doet, wel degelijk!

Eens. Anders kan studeren net zo goed afgeschaft worden, als je alleen maar wat feitjes leert die je in de praktijk ook kan leren. Het is verdieping binnen een bepaald vakgebied, specifieke kennis en vaardigheden opdoen. Niet voor alle functies heb je een studie nodig natuurlijk, maar ik vind dat de waarde van een theoretische ondergrond die je in je studie meekrijgt, nu wel enigszins onderschat wordt.

Eens hoor. Met jullie beide maar ik bedoel meer, (in ABE's geval) dat ze niet zo moet treuzelen. Maak er gewoon het beste van, het verleden kun je niet veranderen en voor veel van ons is nu fulltime gaan studeren onmogelijk. We hebben lasten en een uitgave patroon waar een studentenleven niet bij past.

Ze heeft al een voet tussen de deur. En ze kan zichzelf bewijzen voor de functie.. dat ze wel geschikt is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:16

Ook daar ben ik het weer mee eens CKC. Niet te moeilijk doen, niet geschoten is altijd mis. En vooral geen zelfmedelijden hebben, heb ik ook niet. Eigen schuld dikke bult en er maar van maken wat je kunt! En een positieve instelling hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:22

Jen_ schreef:Ook daar ben ik het weer mee eens CKC. Niet te moeilijk doen, niet geschoten is altijd mis. En vooral geen zelfmedelijden hebben, heb ik ook niet. Eigen schuld dikke bult en er maar van maken wat je kunt! En een positieve instelling hebben.

Jen, waarom heb je eigenlijk geen diploma gehaald? Je bent een slimme vrouw.. ik snap dat niet! Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:45

CKC schreef:
Jen_ schreef:Ook daar ben ik het weer mee eens CKC. Niet te moeilijk doen, niet geschoten is altijd mis. En vooral geen zelfmedelijden hebben, heb ik ook niet. Eigen schuld dikke bult en er maar van maken wat je kunt! En een positieve instelling hebben.

Jen, waarom heb je eigenlijk geen diploma gehaald? Je bent een slimme vrouw.. ik snap dat niet! Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 827601

Wat lief dat je dat zegt! Waarom niet… geen discipline, een roerige jeugd en een mama die me niet echt stimuleerde, hoewel het voornamelijk mijn eigen verantwoordelijkheid is geweest. Ik was 15 jaar en had er ‘gewoon’ geen zin meer in. Ging niet meer naar school, daardoor van school gestuurd, daarna naar op school voor moeilijk opvoedbare kinderen terecht gekomen. Wat ik niet was, perse, ging alleen niet naar school. Zat ik tussen voornamelijk kamper/zigeuner-meisjes en dan van het soort wat er een sport en beroep van maakte alles te jatten was los en vast zat. Dat was het ook niet, dus ben gaan werken. Wel nog een secretaresse-opleiding gedaan, maar niet afgemaakt.

Oh als ik het over kon doen! Dan was ik nu psycholoog of dietiste of zanglerares Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 3:08

Jen_ schreef:
CKC schreef:
Jen_ schreef:Ook daar ben ik het weer mee eens CKC. Niet te moeilijk doen, niet geschoten is altijd mis. En vooral geen zelfmedelijden hebben, heb ik ook niet. Eigen schuld dikke bult en er maar van maken wat je kunt! En een positieve instelling hebben.

Jen, waarom heb je eigenlijk geen diploma gehaald? Je bent een slimme vrouw.. ik snap dat niet! Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 827601

Wat lief dat je dat zegt! Waarom niet… geen discipline, een roerige jeugd en een mama die me niet echt stimuleerde, hoewel het voornamelijk mijn eigen verantwoordelijkheid is geweest. Ik was 15 jaar en had er ‘gewoon’ geen zin meer in. Ging niet meer naar school, daardoor van school gestuurd, daarna naar op school voor moeilijk opvoedbare kinderen terecht gekomen. Wat ik niet was, perse, ging alleen niet naar school. Zat ik tussen voornamelijk kamper/zigeuner-meisjes en dan van het soort wat er een sport en beroep van maakte alles te jatten was los en vast zat. Dat was het ook niet, dus ben gaan werken. Wel nog een secretaresse-opleiding gedaan, maar niet afgemaakt.

Oh als ik het over kon doen! Dan was ik nu psycholoog of dietiste of zanglerares Very Happy

Je was een stoute he?! Spijbelaar.. maar ach, voor een ongeschoold iemand ben je best goed terecht gekomen! Ik weet als geen ander hoe het is om gestuurd te worden door je ouders.. Als het aan mij lag, ging ik ook niet maar mijn ouders waren echt streng! Waarom wordt je niet vooralsnog dietiste? Kan wel hoor.. Doe je een NTU iopleiding.. Doen we het samen? Vind het ook wel leuk, namelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 3:52

Kan dat dan? Ja lijkt me super. Maar heb al hier en daar geïnformeerd. Ik wil dan echt studeren voor diëtiste, niet voor voedingsdeskundige. Ik zag tot nu toe alleen HBO opleiding in voltijd, niet in deeltijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  RYW wo 2 feb 2011 - 10:30

Jen_ schreef:

Dat was ik Very Happy En dat dikgedrukte is onzin. Ik heb een sollicitatietraining gehad, en daarin werd ook verteld, heb je je diploma niet behaald, hoef je dat er niet op te zetten. Zolang je er niet achter zet 'afgerond' lieg ik nergens over hoor. Ik ben niet oneerlijk geweest. En als ze goed kijken kun je ook zien dat iemand in 2 jaar geen HBO diploma heeft kunnen behalen, bijvoorbeeld. Ik zou nooit liegen over diploma's welke ik niet heb, zo zit ik niet in elkaar en je valt uiteindelijk alleen maar door de mand.
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met 'dat was ik', want ik heb het over de situatie van ABE. Bij haar kon je op het sollicitatieformulier aangeven of je wel of niet een diploma hebt gehaald voor de opleiding. Als het zo expliciet gevraagd wordt en je geeft het niet aan, dan ben je niet helemaal eerlijk, toch? Dan is het toch niet 'echt onzin'? Ik zeg toch hetzelfde, dat je door oneerlijk zijn alleen maar jezelf ermee hebt?

Maar misschien (waarschijnlijk) hecht de organisatie waar ik voor werk gewoon meer waarde aan integriteit, daar kan het ook aan liggen.

Ik vind diploma's zeker uitmaken, en dat zeg ik niet alleen omdat ik zelf gestudeerd heb. Een diploma zegt net zoals je werkervaring iets over je competenties. Je leert er niet alleen een vak, maar ook discipline, analytisch denken, improviseren, anticiperen onderzoeken, structureren. Ook heel waardevolle dingen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 10:38

RYW schreef:
Jen_ schreef:

Dat was ik Very Happy En dat dikgedrukte is onzin. Ik heb een sollicitatietraining gehad, en daarin werd ook verteld, heb je je diploma niet behaald, hoef je dat er niet op te zetten. Zolang je er niet achter zet 'afgerond' lieg ik nergens over hoor. Ik ben niet oneerlijk geweest. En als ze goed kijken kun je ook zien dat iemand in 2 jaar geen HBO diploma heeft kunnen behalen, bijvoorbeeld. Ik zou nooit liegen over diploma's welke ik niet heb, zo zit ik niet in elkaar en je valt uiteindelijk alleen maar door de mand.
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met 'dat was ik', want ik heb het over de situatie van ABE. Bij haar kon je op het sollicitatieformulier aangeven of je wel of niet een diploma hebt gehaald voor de opleiding. Als het zo expliciet gevraagd wordt en je geeft het niet aan, dan ben je niet helemaal eerlijk, toch? Dan is het toch niet 'echt onzin'? Ik zeg toch hetzelfde, dat je door oneerlijk zijn alleen maar jezelf ermee hebt?

Maar misschien (waarschijnlijk) hecht de organisatie waar ik voor werk gewoon meer waarde aan integriteit, daar kan het ook aan liggen.

Ik vind diploma's zeker uitmaken, en dat zeg ik niet alleen omdat ik zelf gestudeerd heb. Een diploma zegt net zoals je werkervaring iets over je competenties. Je leert er niet alleen een vak, maar ook discipline, analytisch denken, improviseren, anticiperen onderzoeken, structureren. Ook heel waardevolle dingen.

Even een rectificatie: Op mijn cv staan al mijn opleidingen, maar achter geen enkele staat "diploma behaald: Ja/Nee". Ook heb ik geen jaartallen vermeld. Mocht men mij vragen of ik de laatst genoemde opleiding heb afgerond, dan zal ik hier niet over liegen en dus gewoon 'nee' zeggen.

Iemand zei hier dat ik geen zelfmedelijden moest hebben. Ik heb absoluut geen medelijden met mezelf. Mijn leven is zoals deze is gelopen en op dit moment kan ik niet zeggen dat ik het slecht heb getroffen. Maar ook ik wil verder in mijn leven en ik weet wat ik kan, maar voel me minderwaardig omdat ik de papieren niet heb gehaald en vind dus ook dat ik op sommige banen geen recht heb, ondanks dat ik het werk qua intelligentie wel aankan. (Vertel ik het een beetje helder?) Ik ben dus compleet in gevecht met mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 10:44

ABE, een beetje HR-figuur kijkt niet naar de behaalde diploma's maar kijkt naar naar wat voor persoon iemand is. Dit kan een (HR)manager door middel van verschillende technieken doen. Aan de meeste functies zit een functieprofiel (met competentieprofiel) gekoppeld. Die competenties sluiten aan bij organisatiecompetenties. Jij hebt in je huidige functie al bewezen dat je over de juiste competenties beschikt die in het straatje van de organisatie passen, dus je zit al in de goede richting!

Dus wat CKC (en anderen) zeggen: laat het idee van "ik heb geen diploma" varen en probeer het gewoon. Nee heb je, ja kan je krijgen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 20:11

Ik denk dat er met geen zelfmedelijden hebben wordt gedoeld op de situatie die je nu zelf in je hoofd hebt gecreëerd, namelijk dat je per se een diploma nodig hebt om verder te komen in je leven. Dat is niet per definitie het geval en ik denk dat je dat diep van binnen zelf ook beseft. In dat geval zie je dus op voorhand al beren op de weg wat betreft eventueel switchen naar een andere functie.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Rovine wo 2 feb 2011 - 21:08

Een deel van mijn collega's heeft enkel LTS, een ander deel HBO. Ik zie geen verschil in kwaliteiten.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 21:16

RYW schreef:
Jen_ schreef:

Dat was ik Very Happy En dat dikgedrukte is onzin. Ik heb een sollicitatietraining gehad, en daarin werd ook verteld, heb je je diploma niet behaald, hoef je dat er niet op te zetten. Zolang je er niet achter zet 'afgerond' lieg ik nergens over hoor. Ik ben niet oneerlijk geweest. En als ze goed kijken kun je ook zien dat iemand in 2 jaar geen HBO diploma heeft kunnen behalen, bijvoorbeeld. Ik zou nooit liegen over diploma's welke ik niet heb, zo zit ik niet in elkaar en je valt uiteindelijk alleen maar door de mand.
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met 'dat was ik', want ik heb het over de situatie van ABE. Bij haar kon je op het sollicitatieformulier aangeven of je wel of niet een diploma hebt gehaald voor de opleiding. Als het zo expliciet gevraagd wordt en je geeft het niet aan, dan ben je niet helemaal eerlijk, toch? Dan is het toch niet 'echt onzin'? Ik zeg toch hetzelfde, dat je door oneerlijk zijn alleen maar jezelf ermee hebt?

Maar misschien (waarschijnlijk) hecht de organisatie waar ik voor werk gewoon meer waarde aan integriteit, daar kan het ook aan liggen.

Ik vind diploma's zeker uitmaken, en dat zeg ik niet alleen omdat ik zelf gestudeerd heb. Een diploma zegt net zoals je werkervaring iets over je competenties. Je leert er niet alleen een vak, maar ook discipline, analytisch denken, improviseren, anticiperen onderzoeken, structureren. Ook heel waardevolle dingen.

Sorry, ik had duidelijker moeten zijn. Met ‘dat was ik’ refereerde ik naar CKC die het had over dat ze een discussie heeft gehad maar niet meer wist met wie. Dat was ik. En ja zeker als je een formulier moet invullen met ja/nee zou ik daar zeker gewoon eerlijk op antwoorden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  RYW wo 2 feb 2011 - 21:41

ABE, sorry, dat had ik verkeerd begrepen... Dan wil ik mijn eerdere uitspraken ook wel even nuanceren Wink

Jen, dan vinden we dus hetzelfde smile duidelijk
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 22:31

RYW schreef:ABE, sorry, dat had ik verkeerd begrepen... Dan wil ik mijn eerdere uitspraken ook wel even nuanceren Wink

Jen, dan vinden we dus hetzelfde smile duidelijk

Yup! Gelukkig Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 22:40

Jen_ schreef:Kan dat dan? Ja lijkt me super. Maar heb al hier en daar geïnformeerd. Ik wil dan echt studeren voor diëtiste, niet voor voedingsdeskundige. Ik zag tot nu toe alleen HBO opleiding in voltijd, niet in deeltijd.

http://www.dehaagsehogeschool.nl/bachelorstudies/aanbodopleidingen/voeding-en-dietetiek-voltijd/voeding-en-dietetiek-compact

Diëtiste lijkt me ook echt iets voor jou smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:15

Nyah schreef:
Jen_ schreef:Kan dat dan? Ja lijkt me super. Maar heb al hier en daar geïnformeerd. Ik wil dan echt studeren voor diëtiste, niet voor voedingsdeskundige. Ik zag tot nu toe alleen HBO opleiding in voltijd, niet in deeltijd.

http://www.dehaagsehogeschool.nl/bachelorstudies/aanbodopleidingen/voeding-en-dietetiek-voltijd/voeding-en-dietetiek-compact

Diëtiste lijkt me ook echt iets voor jou smile

He bedankt! Ik heb ze gelijk gemaild over de toelatingseisen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Rumble do 3 feb 2011 - 1:21

wolletjes schreef:ABE, een beetje HR-figuur kijkt niet naar de behaalde diploma's maar kijkt naar naar wat voor persoon iemand is. Dit kan een (HR)manager door middel van verschillende technieken doen. Aan de meeste functies zit een functieprofiel (met competentieprofiel) gekoppeld. Die competenties sluiten aan bij organisatiecompetenties. Jij hebt in je huidige functie al bewezen dat je over de juiste competenties beschikt die in het straatje van de organisatie passen, dus je zit al in de goede richting!

Dus wat CKC (en anderen) zeggen: laat het idee van "ik heb geen diploma" varen en probeer het gewoon. Nee heb je, ja kan je krijgen!

Dat ligt puur aan de functie of je wel of niet naar behaalde diploma's moet kijken. Ik kijk naar het totaalplaatje namelijk. Als iemand alle diploma's heeft maar er gewoon bij zit als een lamzak neem ik die persoon niet aan maar zonder diploma's maar wel de juiste persoonlijkheid wil ook niet altijd zeggen dat het goed uitpakt. Voor sommige functies is bepaalde theoretische kennis gewoon nodig en voor sommige functies heb je gewoon teveel concurrentie van mensen die wel aan het totaalplaatje voldoen.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 1:42

Nucia schreef:
wolletjes schreef:ABE, een beetje HR-figuur kijkt niet naar de behaalde diploma's maar kijkt naar naar wat voor persoon iemand is. Dit kan een (HR)manager door middel van verschillende technieken doen. Aan de meeste functies zit een functieprofiel (met competentieprofiel) gekoppeld. Die competenties sluiten aan bij organisatiecompetenties. Jij hebt in je huidige functie al bewezen dat je over de juiste competenties beschikt die in het straatje van de organisatie passen, dus je zit al in de goede richting!

Dus wat CKC (en anderen) zeggen: laat het idee van "ik heb geen diploma" varen en probeer het gewoon. Nee heb je, ja kan je krijgen!

Dat ligt puur aan de functie of je wel of niet naar behaalde diploma's moet kijken. Ik kijk naar het totaalplaatje namelijk. Als iemand alle diploma's heeft maar er gewoon bij zit als een lamzak neem ik die persoon niet aan maar zonder diploma's maar wel de juiste persoonlijkheid wil ook niet altijd zeggen dat het goed uitpakt. Voor sommige functies is bepaalde theoretische kennis gewoon nodig en voor sommige functies heb je gewoon teveel concurrentie van mensen die wel aan het totaalplaatje voldoen.


Ja dat lijkt mij ook Nucia. Ik zou het nogal raar vinden als 'een beetje HR manager' niet naar de diploma's kijkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Rumble do 3 feb 2011 - 1:50

Jen_ schreef:
Nucia schreef:
wolletjes schreef:



Ja dat lijkt mij ook Nucia. Ik zou het nogal raar vinden als 'een beetje HR manager' niet naar de diploma's kijkt.

Inderdaad, die diploma's heb je niet voor niets en dat zou ook wat moois wezen. Heeft iedereen jaren voor niets zitten zwoegen / studeren... :P
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 2:01

Jen_ schreef:
Nyah schreef:
Jen_ schreef:


He bedankt! Ik heb ze gelijk gemaild over de toelatingseisen.

Ik ben benieuwd! Ik hoop voor je dat ze aan een soort van 21+ test doen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 7:18

Nyah schreef:
Jen_ schreef:
Nyah schreef:
Jen_ schreef:


He bedankt! Ik heb ze gelijk gemaild over de toelatingseisen.

Ik ben benieuwd! Ik hoop voor je dat ze aan een soort van 21+ test doen..

Ja dat zou super zijn! Hoop wel dat ik daar voor kan leren, want ik mis helaas een hoop basiskennis. Ik wacht nog op een reactie. Heeft ook geen haast, want het is best prijzig, 1600 euro per jaar en we willen ook nog sparen en een huis kopen. Maar heel goed om te weten dat het wel degelijk bestaat, dank voor de tip!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... - Pagina 2 Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum