Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even aan het twijfelen over onze badkamer

+5
Plien84
Paper Crown
Beachgirl
Zininzon
Highway
9 plaatsers

Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Highway zo 20 nov 2011 - 2:17

Hoi

Wij zijn momenteel bezig met het uitzoeken van onze badkamer + wc beneden. De tegels hebben we al, echter begin ik te twijfelen (we hebben nog niet definitief getekend dus we kunnen eventueel nog wijzigen)

De badkamer is niet zo heel groot 2m20 bij 2m30, bij binnenkomst komt links de douche (inloop of cabine, zijn we nog niet uit) en daarnaast komt een hangend toilet. Bij binnenkomst rechts komt een radiator en daarnaast (dus tegenover toilet) komt de wastafel. Bij het toilet en de wastafel (dus muur tegenover deur) zitten 2 ramen van 90 cm.

We hebben tot nu toe dit uitgezocht qua tegels, ook deze manier van betegeling op de muur
Even aan het twijfelen over onze badkamer 20666_1
maar dan in deze kleur en met zilvergrijze voegen
Even aan het twijfelen over onze badkamer 20658_0

Ik begin nu enorm te twijfelen of het niet te donker gaat worden, ondanks de ramen die we hebben. Het toilet wordt gewoon wit en de inloopdouche rvs. Als wastafel wil ik deze gaan kopen:
Even aan het twijfelen over onze badkamer 25762

Denken jullie dat het te donker wordt? Ik vind de donkere kleur van de tegels erg mooi, zeker in combinatie met de voegen maar ben nu aan het twijfelen of we toch niet voor een lichtere kleur (bv grijs) moeten gaan.

Wat denken jullie?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Zininzon zo 20 nov 2011 - 2:22

In mijn dorp is een groot nieuwbouwplan en echt de helft van de huizen heeft die grijze tegels. Ik vind ze heel mooi, maar zou ze zelf niet nemen omdat iedereen ze al heeft Wink
Ik vind ze mooier dan die lichte, die vind ik weinig doen voor een badkamer.
Het grijs is best wel donker en ik denk dat een hele badkamer wel te donker wordt, ondanks de ramen.
Ik denk dat je een kleine badkamer juist licht zou moeten houden!

Dingen die ik heb gezien zijn dat 1 hele wand grijs was en in een andere badkamer dat er verschillende stroken grijs waren (bijv een verticale strook waar de wasbak of toilet voor komt en een horizontale bij het bad).

Ik zou trouwens voor een inloopdouche gaan en niet voor een cabine.
Scheelt in de kosten en in het schoonmaken!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 2:25

Wij hebben zelf voor een lichte kleur tegels voor de muur gekozen en de donkere versie voor de grond, inderdaad i.v.m. de uitstraling die je het wilt geven.

Even aan het twijfelen over onze badkamer P1020112

Zoals je kunt zien hebben wij een klein raam, als je een groter raam hebt oogt het toch weer anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 2:25

Ik zou het te donker vinden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Beachgirl zo 20 nov 2011 - 2:27

Ik zou eerder voor een andere wastafel gaan dan voor andere tegels. Vind de grijze tegels wel mooi. Komen ze ook op de vloer?

Ik vind zelf die kommen als wastafels echt giga onpraktisch. (sorry ik laat je nu toch niet nog meer twijfelen?!) Embarassed
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Highway zo 20 nov 2011 - 2:30

@zininzon; wij zijn de eerste huizen die opgeleverd gaan worden dus ik heb geen idee wat de anderen allemaal doen qua badkamer. Dus we hebben gewoon uitgekozen wat we mooi vinden qua tegels. Dat anderen dat dan ook hebben dat is dan pech hebben smile

Ik vind het inderdaad bij jou ook wat donker ogen birgit, maar jullie hebben inderdaad wel minder raam dan ons. Ik vind dat grijze op de muur bij jullie wel erg mooi.

Misschien moeten we toch weer terug naar de tegelboer want ik begin na jullie reacties nog meer te twijfelen Very Happy
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Highway zo 20 nov 2011 - 2:31

Beachgirl_24 schreef:Ik zou eerder voor een andere wastafel gaan dan voor andere tegels. Vind de grijze tegels wel mooi. Komen ze ook op de vloer?

Ik vind zelf die kommen als wastafels echt giga onpraktisch. (sorry ik laat je nu toch niet nog meer twijfelen?!) Embarassed

Ja de tegels komen ook op de vloer maar dan gewoon 30 bij 30 vierkant. De kommen zijn denk ik wel wat minder praktisch, daar zaten we zelf ook al mee maar ik vind ze zo mooi Very Happy
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Paper Crown zo 20 nov 2011 - 2:44

De tegels die je hebt uitgezocht heb je ook nog 1 slag lichter! Die hebben wij namelijk.. je hebt antraciet en je hebt grijs..

Ik denk namelijk dat het te donker wordt..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Zininzon zo 20 nov 2011 - 2:48

Als ik moest kiezen tussen mooi en praktisch, wist ik het wel...

Mijn badkamer is iets langer, maar wel smaller dan die van jullie.
Ik zal mijn badkamer even laten zien, dan kun je je misschien beter een voorstelling maken van hoe licht of donker jullie badkamer wordt.

Even aan het twijfelen over onze badkamer 1221366803_6_6NIO

In de douche heb ik nog 1 grijze strook:
Even aan het twijfelen over onze badkamer 1228037787_6_69eQ

Moest er niet aan denken dat mijn inloopdouche donker grijs was!!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Highway zo 20 nov 2011 - 2:53

Thanks voor de foto, het lijkt me inderdaad toch te donker, ik denk dat we toch nog maar even langs moeten gaan dan.
@CKC; heb je een foto daarvan?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Highway zo 20 nov 2011 - 6:47

We hebben er nog even over nagedacht en we gaan 2 muren donker houden en 2 muren wit (wel met hetzelfde patroon en dezelfde tegels)
Hopelijk heffen we dan het donkere wat op.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Plien84 zo 20 nov 2011 - 7:19

Alles zo donker zou ik echt niet doen! Ik heb ook het idee dat je kalkaanslag vet goed ziet op die donkere tegels. Ik zou een combi met wit ofzo doen.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Inge zo 20 nov 2011 - 9:42

Qua tegels lijkt het wel iets op onze badkamer volgens mij
wij hebben de vloer donkere tegels, de muren witte tegels en het wcblok + daarboven ook donker
was aan het begin ook bang dat het te donker zou worden, maar ben er heel blij mee, ook blij dat we een combi hebben van zwart met wit

Even aan het twijfelen over onze badkamer 2954724970105719355S425x425Q85


Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 11:01

Onze badkamer wordt in deze combinatie.

Even aan het twijfelen over onze badkamer 04_600x600

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 12:02

Leuk Weetjewel, eens niet zo'n 13 in een dozijn badkamer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 1:17

Weetjewel schreef:Onze badkamer wordt in deze combinatie.

Even aan het twijfelen over onze badkamer 04_600x600

Leuk! Doen jullie ook verf op de muur?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Suus ma 21 nov 2011 - 1:24

Die van Weetjewel vind ik ook erg mooi!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Verona ma 21 nov 2011 - 1:29

Wij hebben echt een mini badkamertje, maar toen we er kwamen wonen toch besloten om hem te verbouwen.
Wij hebben een combi gemaakt met grijs en witte tegels. We hebben overigens dezelfde wasbak als dat jij wilt hebben.

Even aan het twijfelen over onze badkamer 1292245276_6_pVPC
Even aan het twijfelen over onze badkamer 1292246322_6_Ukej
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Pien ma 21 nov 2011 - 9:02

Wauw Weetjewel, erg mooi!!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Highway ma 21 nov 2011 - 9:18

Heel mooi Weetjewel! Ik zou ook graag een kleur willen verwerken maar dat wil mijn vriend niet. Ik ga met aquablauwe accescoires werken in de badkamer.

Verona: hoe bevalt de waskom jou?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 20:12

Ik weet nog niet precies hoe het gaat worden, dit zijn iig de kleuren die we gaan gebruiken.
De tante van mijn vriend maakt mozaieken en zij gister in het huis wezen kijken en gaat tekenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Verona ma 21 nov 2011 - 21:40

Highway schreef:Verona: hoe bevalt de waskom jou?

Hij bevalt prima! Ik ben nog altijd erg blij met die waskom.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Highway vr 25 nov 2011 - 7:33

Thanks! We hebben inmiddels onze waskom ook al hier staan; alleen de marmeren onderplaat is helaas beschadigd dus er moet een nieuwe komen. De praxis is ermee bezig... smile

Nou we hebben inmiddels contact gehad en de muur bij de ramen en de muur achter de wastafel wordt wit; de andere muren antraciet. Bij het toilet wordt de muur achter het toilet wit en blijven de andere antraciet smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even aan het twijfelen over onze badkamer Empty Re: Even aan het twijfelen over onze badkamer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum