Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gigantisch twijfelen aan mezelf...

+3
ButterflyEffect
Merai
RYW
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:43

Door het ontbreken van de, voor mij, juiste papieren...

In mijn jeugd hebben er ontzettend veel zaken gespeeld, waardoor ik nooit heb kunnen bereiken, qua opleidingen, wat ik als kind voor mezelf had bedacht.

Op mijn CV heb ik alle opleidingen beschreven welke ik daadwerkelijk heb gevolgd, maar door omstandigheden heb moeten afbreken en waardoor ik geen erkend diploma heb gehaald. Ik heb nooit ontkent geen diploma's op dat niveau te hebben, maar mijn CV liet het vraagstuk open en aangezien niemand me ernaar vroeg, vond ik het wel goed. (Ik moest op dat moment werk hebben en ik had niet gelogen, enkel het antwoord in het midden gelaten)

Momenteel heb ik een ontzettend leuke baan op een zeer leuk niveau, maar ik heb hier mijn papieren nooit voor gehaald. Ondanks dat ik mijn werk goed tot zeer goed uitoefen, als ik mijn beoordeling mag geloven, voel ik me niet op mijn plaats, omdat ik simpelweg het niveau niet op papier heb. (Niet op mijn plaats als in onzeker, kribbig, verdrietig)

Vandaag bekeek ik de interne vacatures. Er stond een fantastiche vacature op een afdeling waar ik ontzettend veel mee werk. Zoals vandaag kreeg ik een email van de TM van de afdeling of ik het één en ander wilde uitzoeken, omdat een directe collega het niet voor elkaar kreeg om het af te ronden. Binnen een half uur had ik het rond en vanavond kreeg ik een persoonlijk bedankje/complimentje van de TM van die afdeling. Het enige wat ik moest doen was aanleveren waar zij op moeten controleren, geen moeilijke klus. Ik ken het werk, kan het werk uitvoeren, het is een ontzettend leuke afdeling, ik ga zeer goed met mijn collega's, het werk is niet te hoog gegrepen en toch solliciteer ik niet.... Want op papier heb ik het niveau niet.

Via het werk kan ik studeren. Ik kan gerichte opleidingen aanvragen en deze worden volledig vergoed door het bedrijf (mits het bedrijf er natuurlijk baat bij heeft Wink). Maar het aanvragen durf ik niet, want ik heb het opleidingsniveau niet eens van wat ze nu van mij vragen. Dat betekent toelatingstest doen en dan val ik door de mand!

Ik weet niet wat ik met mezelf aanmoet. Want ik haat mezelf echt. Ik kon altijd goed leren, kan het nog steeds heel erg goed. Ik lees één keer een artikel en ik heb het in mijn hoofd. Ik communiceer dagelijks met hogerhand op het werk. Maar ik durf niet wat me nu juist heel erg gelukkig zou maken, omdat ik bang ben dat ik door de mand val en dit me nog ongelukkiger zou maken dan ik nu eigenlijk wel ben.

Wellicht herkent niemand dit, maar misschien heeft iemand wel informatie over hoe ik dit wel of niet kan handelen? Tips? Trukjes? Ondersteuning? Help?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:51

Ik heb een tip voor jou:

STOP problemen te zien die er niet zijn. Als jij er zo van overtuigd bent dat je je werk goed uitvoert en dat je echt die vacature naar behoren kan opvullen, en je twijfelt alleen dat je de papieren niet hebt, zeg ik: GET over yourself, pak jezelf bij de ballen en doe wat je moet doen om gelukkiger te worden!

Echt ABE, je bent geen chirurg, en je baan is niet zo belangrijk dat je ECHT ECHT ECHT papieren moet overhandigen, zie het als een buitenkansje.. Niemand gaat je iets in je schoot toewerpen, dus pak je kansen!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:55

Nee, gelukkig ben ik geen Chirurg. Dan zou ik mensenlevens in gevaar brengen. Wink

Het is alleen een management functie waarvan ik het gevoel heb er geen recht op te hebben, omdat ik er gewoon simpelweg niet hard voor heb gestudeerd (Niet heb gestudeerd). En wellicht zijn diploma's niet belangrijk, is de inzet het belangrijkste, het werk goed doen het belangrijkste, maar ik ben zo bang dat ze me dom vinden, op papier willen zien dat ik het in me heb.... En dat is natuurlijk niet het geval, dat is alleen mijn onzekerheid. Zoiets, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 9:56

Mijn ex heeft MBO hotelschool gedaan en doet nu iets met finance bij een oliebedrijf. Heeft hij ook geen papieren voor.

Papieren is niet het enige belangrijke, het gaat om competenties die je kan aantonen door middel van diploma's of werkervaring. Als je het één niet hebt kan je soms met het ander compenseren. Alleen, zorg dat je er altijd eerlijk over bent, en daarmee bedoel ik ook niet 'het vraagstuk openhouden' zoals je dat diplomatiek omschrijft. Dat vind ik ook verzwijgen, als jij 'HBO Marketing' (ik noem maar wat) op je CV hebt staan, dan vind ik het niet gek dat een werkgever ervan uitgaat dat je deze opleiding voltooid hebt.

En stel dat je solliciteert, en je krijgt de baan niet. Wat dan? Ga je dan dood?

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:58

Wat stelt nou studeren nu eenmaal voor?
Als jij weet dat je het kan, kan je het ook zonder diploma.

Nogmaals: stop problemen te zien.

Als je ondergeschikt bent, dan hoor je dat ook..
Maar.. ik weet niet van jou, alleen ik ambieer nooit iets wat boven mijn bereik ligt.. jij?
Ik droom niet van president worden *wereld zou vergaan* jij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Merai di 1 feb 2011 - 9:59

Wat vervelend dat je je daar zo door laat tegenhouden ABE! Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik denk dat je die diploma's een beetje belangrijker maakt dan ze zijn. Natuurlijk is het belangrijk om eerlijk te zijn, daar zit denk ik het belangrijkste stuk. Als je werk ook tevreden met jou is omdat je goed functioneert kun je ook best naar die andere functie solliciteren. Ik denk eerlijk gezegd dat het juist goed voor je is! Om te merken dat je gewaardeerd wordt én dat je niet zomaar door de mand valt, er is namelijk niks om over door te mand te vallen als je geschikt bent voor het werk.

Ohja, en jezelf haten..? dat hoeft nooit! hug
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:01

RYW schreef:Mijn ex heeft MBO hotelschool gedaan en doet nu iets met finance bij een oliebedrijf. Heeft hij ook geen papieren voor.

Papieren is niet het enige belangrijke, het gaat om competenties die je kan aantonen door middel van diploma's of werkervaring. Als je het één niet hebt kan je soms met het ander compenseren. Alleen, zorg dat je er altijd eerlijk over bent, en daarmee bedoel ik ook niet 'het vraagstuk openhouden' zoals je dat diplomatiek omschrijft. Dat vind ik ook verzwijgen, als jij 'HBO Marketing' (ik noem maar wat) op je CV hebt staan, dan vind ik het niet gek dat een werkgever ervan uitgaat dat je deze opleiding voltooid hebt.

En stel dat je solliciteert, en je krijgt de baan niet. Wat dan? Ga je dan dood?


Eens, ik had eens een discussie met iemand die niet vermeldde dat ze haar diploma niet had om toch op gesprek te komen, kan me niet herinneren wie dat was.. maar op zich had ze een punt, ze nodigen je niet uit,namelijk.. Ik zou het zelf nooit doen.. maar goed ABE heeft al een voet tussen de deur..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 10:02

Overigens zou ik als leidinggevende meer problemen hebben met 'oneerlijk' zijn over je opleidingen (en verzwijgen dat je een diploma niet gehaald hebt vind ik eigenlijk wel oneerlijk zijn) dan met het feit dat je geen diploma's hebt, mits je natuurlijk het gewenste werk- en denkniveau hebt.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 10:03

CKC schreef:
RYW schreef:Mijn ex heeft MBO hotelschool gedaan en doet nu iets met finance bij een oliebedrijf. Heeft hij ook geen papieren voor.

Papieren is niet het enige belangrijke, het gaat om competenties die je kan aantonen door middel van diploma's of werkervaring. Als je het één niet hebt kan je soms met het ander compenseren. Alleen, zorg dat je er altijd eerlijk over bent, en daarmee bedoel ik ook niet 'het vraagstuk openhouden' zoals je dat diplomatiek omschrijft. Dat vind ik ook verzwijgen, als jij 'HBO Marketing' (ik noem maar wat) op je CV hebt staan, dan vind ik het niet gek dat een werkgever ervan uitgaat dat je deze opleiding voltooid hebt.

En stel dat je solliciteert, en je krijgt de baan niet. Wat dan? Ga je dan dood?


Eens, ik had eens een discussie met iemand die niet vermeldde dat ze haar diploma niet had om toch op gesprek te komen, kan me niet herinneren wie dat was.. maar op zich had ze een punt, ze nodigen je niet uit,namelijk.. Ik zou het zelf nooit doen.. maar goed ABE heeft al een voet tussen de deur..

Ik zou het ook nooit doen, want als ze erachter komen dat je oneerlijk geweest bent maak je het gewoon alleen maar moeilijker voor jezelf, en als je gelukkig bent bij deze werkgever zou je er best wel eens spijt van kunnen krijgen, het kan hard tegen je werken. Niet omdat je diploma's niet hebt, maar omdat je er niet eerlijk over geweest bent.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Merai di 1 feb 2011 - 10:05

RYW schreef:Overigens zou ik als leidinggevende meer problemen hebben met 'oneerlijk' zijn over je opleidingen (en verzwijgen dat je een diploma niet gehaald hebt vind ik eigenlijk wel oneerlijk zijn) dan met het feit dat je geen diploma's hebt, mits je natuurlijk het gewenste werk- en denkniveau hebt.

Dit bedoelde ik ook.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:06

Het voelt wel goed zoals jullie het me nu vertellen. Want zo dacht ik zelf ook wel, maar ik ben altijd bang voor het addertje onder het gras of nog erger, mijn ontslag.

Mijn competenties liggen meer bij het management (het is echt een bepaald soort management binnen het bedrijf en niet een bobo-functie (laatste niet denigrerend bedoeld)), dan bij mijn huidige functie. Ze hebben daar ook een bepaalde humor die op onze afdeling weinig te vinden is. De sluitingsdatum is over 13 dagen en door jullie antwoorden ga ik serieus, en dan ook echt serieus, overwegen om te solliciteren.

Ook al blijf ik bang. Twijfel ik aan mezelf door het niet hebben van de juiste papieren. Ik denk dat ik mezelf heb bewezen en als ik het dan nog niet word, dan is er vast iemand nog veel beter dan ik ben! Very Happy En daar kan ik mee lezen! (En dat laatste was natuurlijk even een ego-boost voor mezelf, dus er vallen geen rechten aan te ontlenen. :P )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Merai di 1 feb 2011 - 10:08

ABE schreef:
...
Ook al blijf ik bang. Twijfel ik aan mezelf door het niet hebben van de juiste papieren. Ik denk dat ik mezelf heb bewezen en als ik het dan nog niet word, dan is er vast iemand nog veel beter dan ik ben! Very Happy En daar kan ik mee lezen! (En dat laatste was natuurlijk even een ego-boost voor mezelf, dus er vallen geen rechten aan te ontlenen. :P )

Ik zou zeggen, ga ervoor! En ben eerlijk als er wel naar gevraagd wordt.. Zoals je het hierboven zegt kun je het daar ook uitleggen!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 10:10

Wees gewoon op een positieve manier eerlijk, en als jij die competenties ook echt hebt, dan weten je leidinggevenden dat en zullen ze je niet afwijzen puur en alleen op het gebrek aan een diploma, als jij de beste bent voor die baan.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:14

RYW schreef:Overigens zou ik als leidinggevende meer problemen hebben met 'oneerlijk' zijn over je opleidingen (en verzwijgen dat je een diploma niet gehaald hebt vind ik eigenlijk wel oneerlijk zijn) dan met het feit dat je geen diploma's hebt, mits je natuurlijk het gewenste werk- en denkniveau hebt.

Ik ben aangenomen op mijn werk/denkniveau, omdat ik voor een zusterbedrijf voor hen heb gewerkt en hier mijn eerlijke CV wel ligt. Daarnaast is mijn oneerlijke CV niet geheel oneerlijk. Ik heb al mijn opleidingen en cursussen opgeschreven, maar heb nergens vermeld of ik de diploma/getuigenschrift wel of niet heb. Hier is tijdens mijn sollicitatie ook nooit naar gevraagd, en daarnaast mochten ze me 6 maanden uitproberen (ow, klinkt erg) en vervolgens hebben ze me op mijn kunnen een contract uitgeschreven.

Als ze me op het moment van sollicitatie hadden gevraagd naar mijn opleidingen, dan had ik eerlijk toegegeven dat ik één diploma niet heb. Ze hebben dit echter niet gedaan en dus heb ik het ook gewoon laten gaan. Echter, nu wil ik verder cruisen binnen het bedrijf en dan vind ik het wel wat minder dat ik geen ja/nee heb ingevuld op mijn cv, omdat een nieuwe sollicitatie wel uitlokt tot het beter leren kennen van een collega.

Ik wil ook nergens beweren het niet mijn eigen schuld is, want dat is het wel. Maar ik wilde gewoon iets goeds voor mezelf en ik heb het gekregen, vanwege mijn werk/denkniveau. Maar ik ben er niet blij mee, want ik had graag willen zwaaien met een paar papiertjes.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 10:34

Nou, als jij al een hele tijd goed functioneert en ze hebben gedurende die tijd een goede ontwikkeling kunnen waarnemen, dan gaan ze niet direct jou afwijzen op het feit dat je diploma's er niet zijn. Alleen, ik zou wel het ja/nee vermelden op je CV deze keer.

Ik doe mijn werk nou zo'n 4 jaar, en heb pas afgelopen juni het vereiste diploma in ontvangst genomen. Dat wisten ze vanaf het begin, bij mijn sollicitatie heb ik aangegeven welke diploma's ik wel en niet had, en dat was geen probleem, zolang als ik me bereid toonde om het te halen. Ze hebben er zelfs voor betaald om mijn studie af te maken.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:43

Als ze tijdens mijn sollicitatie, intern krijgt altijd een gesprek, aangeven dat ze van mij "eisen" dat ik een HBO-management moet gaan halen, dan vraag ik gelijk waar ik moet/mag tekenen. Niets liever zelfs.

En ik ga eerlijk zijn. Maar ik mag hopen dat ze mijn competenties belangrijker vinden dan mijn papieren, en dat als ze mijn papieren wel belangrijker vinden, dat ze bovenstaand voorstellen. We zullen zien.

Edit: Bedankt CKC, RYW, Merai voor de feedback! Als jullie nog iets willen aanvullen, be my guest. Ik heb hier heel veel aangehad!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 10:46

Ik denk dat papieren alleen maar een manier zijn om bepaalde competenties aan te tonen, en werkervaring is weer een andere manier om competenties aan te tonen. Dus als je ze hebt en je hebt dat kunnen tonen, dan denk ik wel dat ze je daarop zullen beoordelen. Als jij met jouw competenties de beste bent voor die baan, dan ga jij 'm krijgen.

Behalve natuurlijk als je je papiertjes moet hebben om het werk wettelijk te mogen uitvoeren. Mijn vriend bijvoorbeeld is gecertificeerd om pepperspraygebruik te onderwijzen, en als je dat papiertje niet hebt, dan mag je dat niet doen, hoe competent je er ook in bent. Maar dat komt natuurlijk lang niet bij alle gewone beroepen voor Wink

Edit: Fijn dat je er wat aan gehad hebt, laat je weten of je solliciteert en hoe het afloopt?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:56

Gelukkig heb ik geen baan waarbij ik bepaalde diploma's moet hebben om bepaalde dingen te kunnen doen. Mocht dat wel het geval zijn, en ik zou de diploma's niet op zak hebben, dan zou ik me echt moeten schamen.

De sluitingsdatum is op valentijnsdag en dus heb ik net besloten dat ik mijn sollicitatiebrief dit weekend ga schrijven. Naar wat ik heb vernomen mag dit zeer summier zijn, gezien het feit dat ik al in dienst ben, maar ik mag graag controleren, controleren, controleren. smile

Ik laat het je/jullie weten! Very Happy (RYW, echt bedankt!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Merai di 1 feb 2011 - 10:57

Goed dat je gaat solliciteren! Mocht je voor die tijd nog een schop onder je kont nodig hebben dan horen we het wel Wink!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 11:03

Merai schreef:Goed dat je gaat solliciteren! Mocht je voor die tijd nog een schop onder je kont nodig hebben dan horen we het wel Wink!

Ja, dit topic gaat komende weekend natuurlijk wel even omhoog geschopt worden! :P

Waar ik echt dankbaar voor ben is dat realiteit even weer tegenover mijn angsten, mijn realiteit werd gezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  ButterflyEffect di 1 feb 2011 - 11:56

Succes met solliciteren ABE! Ik ben het eens met mijn voorgangsters in dit topic, als je de functie kan vervullen en het lijkt je leuk werk, komt het toch allemaal wel goed smile
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Jeanette di 1 feb 2011 - 11:57

Wat goed dat je het gaat doen! Very Happy Nee heb je, ja kun je krijgen. Hou ons op de hoogte!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 21:32

RYW schreef:
CKC schreef:
RYW schreef:Mijn ex heeft MBO hotelschool gedaan en doet nu iets met finance bij een oliebedrijf. Heeft hij ook geen papieren voor.

Papieren is niet het enige belangrijke, het gaat om competenties die je kan aantonen door middel van diploma's of werkervaring. Als je het één niet hebt kan je soms met het ander compenseren. Alleen, zorg dat je er altijd eerlijk over bent, en daarmee bedoel ik ook niet 'het vraagstuk openhouden' zoals je dat diplomatiek omschrijft. Dat vind ik ook verzwijgen, als jij 'HBO Marketing' (ik noem maar wat) op je CV hebt staan, dan vind ik het niet gek dat een werkgever ervan uitgaat dat je deze opleiding voltooid hebt.

En stel dat je solliciteert, en je krijgt de baan niet. Wat dan? Ga je dan dood?


Eens, ik had eens een discussie met iemand die niet vermeldde dat ze haar diploma niet had om toch op gesprek te komen, kan me niet herinneren wie dat was.. maar op zich had ze een punt, ze nodigen je niet uit,namelijk.. Ik zou het zelf nooit doen.. maar goed ABE heeft al een voet tussen de deur..

Ik zou het ook nooit doen, want als ze erachter komen dat je oneerlijk geweest bent maak je het gewoon alleen maar moeilijker voor jezelf, en als je gelukkig bent bij deze werkgever zou je er best wel eens spijt van kunnen krijgen, het kan hard tegen je werken. Niet omdat je diploma's niet hebt, maar omdat je er niet eerlijk over geweest bent.

Dat was ik Very Happy En dat dikgedrukte is onzin. Ik heb een sollicitatietraining gehad, en daarin werd ook verteld, heb je je diploma niet behaald, hoef je dat er niet op te zetten. Zolang je er niet achter zet 'afgerond' lieg ik nergens over hoor. Ik ben niet oneerlijk geweest. En als ze goed kijken kun je ook zien dat iemand in 2 jaar geen HBO diploma heeft kunnen behalen, bijvoorbeeld. Ik zou nooit liegen over diploma's welke ik niet heb, zo zit ik niet in elkaar en je valt uiteindelijk alleen maar door de mand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 21:51

CKC schreef:Wat stelt nou studeren nu eenmaal voor?
Als jij weet dat je het kan, kan je het ook zonder diploma.

Nogmaals: stop problemen te zien.

Als je ondergeschikt bent, dan hoor je dat ook..
Maar.. ik weet niet van jou, alleen ik ambieer nooit iets wat boven mijn bereik ligt.. jij?
Ik droom niet van president worden *wereld zou vergaan* jij?

Ik vind studeren in sommige functies wel echt een vereiste, omdat er dan een gedegen theoretische basis is die wordt verondersteld bekend te zijn binnen het uitoefenen van die functie. Echter bij wat ABE omschrijft krijg ik niet het idee dat je daar een diehard afgestudeerde MER-student o.i.d. voor moet zijn en al helemaal niet als ze via d'r werk nog opleidingen kan volgen die hiervoor relevant zijn.

Mijn zus heeft rechten gestudeerd, maar is begonnen in een vrij hoge managementfunctie, waar ze dus geen papieren voor had, maar wel het werk- en denkniveau. Natuurlijk wist ze niet meteen alles, maar ze heeft er dus veel kunnen leren en zichzelf kunnen ontwikkelen. ABE, ik denk dat je eens moet proberen te stoppen overal beren op de weg te zien, want jij bent de enige die kan beslissen of je al dan niet gaat solliciteren. Het is nou ook niet bepaald zo dat je per definitie wordt aangenomen als je die brief toch gaat sturen. Het is hooguit een persoonlijke overwinning, maar degenen die over de sollicitatieprocedure gaan zijn heus niet een stelletje retards die geen enkele mensenkennis hebben en gewoon maar de eerste de beste zullen aannemen.

Nee, je hebt dat papiertje niet. Ik ook niet voor de functie die ik nu uitoefen, maar middels cursussen en bijscholing red ik me prima. Het vergt discipline en inzet, want dit doe ik naast mijn fulltime werkweek, maar probeer meer te denken in kansen in plaats van beperkingen/problemen. Lijkt me voor jezelf ook een stuk rustgevender. Natuurlijk is het heel rot dat je niet de diploma's hebt behaald die je wilde behalen door omstandigheden, maar dan heb je twee keuzes: je er rot door blijven voelen en dus onzeker blijven of alsnog dit op gaan pakken en het afronden. Andere opties zijn er niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  lieke89 di 1 feb 2011 - 23:07

Als ik kijk naar mijn vriend maakt opleiding soms echt niet uit. Hij is op zijn 18de als chauffeur gaan werken, daarna bij een aantal andere bedrijven gewerkt, en laats solliciteerde hij weer voor een baan en werd daar gelijk voor afgewezen omdat die man hem wilde aandragen als filiaalmanager. Dat is nu dus allemaal in gang gezet maar er is goede hoop dat hij die baan krijgt. Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat in veel gevallen een papiertje echt niets uitmaakt
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gigantisch twijfelen aan mezelf... Empty Re: Gigantisch twijfelen aan mezelf...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum