Eigen onderneming [TOPIC]
+16
bolus26
Serena
Lavendel
Jeanette
TukTuk
Burn
Rush
Melis_je
Discordia
Pompoen
Novalee
studiebol
Fred
loura
Gympie
Magenta
20 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Eigen onderneming [TOPIC]
Discordia schreef:Ik ga meelezen en meeschrijven hier. TVP
Ik ben ook benieuwd!
Gast- Gast
Aaah leuk! Ik heb pas 1 aflevering gezien hoor (ik was ze vandaag aan het overstromen naar de tv, maar toen deden ze het nog niet), maar vond het toen al leuk! En Herve Leger
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Punk'd schreef:Wat leuk om te lezen!
@ marin.. Lijkt mij ook echt een heel fijn gevoel als het zo lekker loopt en je er ook echt plezier uit kan halen. Helemaal bij het bekijken van je album en dan zien hoeveel mensen er naar hebben gekeken Kan het mij voorstellen dat dat een super gevoel geeft.
Ik ga een ondernemingsplan schrijven omdat ik perse een marktonderzoek wil gaan doen. Ik wil namelijk niets doen met mijn studie (interieur o.i.d.) maar in eerste instantie een eigen webshop beginnen, dit op allerlei mogelijke manieren promoten en kijken of er behoefte is aan styling (op het gebied van mode).
Het globale idee is dus een webshop waar een blog aanvast hangt. Op die blog wil ik de kleding, schoenen en accessoires van de webshop promoten. (Dus wat dat betreft moet ik echt veel gaan netwerken online). Mocht dat goed lopen dan zou ik er een stylingbureau bij willen hebben. (Bijv. personal shopping/verhuren van kleding/mode styling op andere gebieden). Omdat dat echt een idee is wat ik in mijn hoofd heb wil ik dus eerst onderzoeken of daar wel vraag naar is. Anders kan ik net zo goed gelijk stoppen .. Daarnaast vind ik het ook prettig voor mijzelf om alles duidelijk te omschrijven in een plan. Anders gaan alle ideeen mijn overspoelen en dat wil ik niet.
@ Magenta, ik ga zo gelijk even op de website kijken van de belastingdienst. Ben benieuwd of ik er wat over kan vinden. Ik heb mezelf ook nog niet ingeschreven bij de kvk. Wil eerst een eind opweg zijn met mijn plan.
@ Forumster en gympie.. De rabobank ga ik ook bekijken! Bedankt voor de tips.
Ik denk dat als je een webshop met kleding wilt beginnen je wel met een heel goed idee moet komen. Er zijn namelijk al honderden webshops met kleding. Hetzelfde met blogs.
Gast- Gast
Kenza schreef:
Ik denk dat als je een webshop met kleding wilt beginnen je wel met een heel goed idee moet komen. Er zijn namelijk al honderden webshops met kleding. Hetzelfde met blogs.
Ehm... Rest mij één vraag? Heb je de rest van het topic wel gelezen? Want als er iemand druk bezig is met een goed plan maken en uitzoeken waar er nog behoefte aan heeft is zij het wel volgens mij!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
тыквашка schreef:Kenza schreef:
Ehm... Rest mij één vraag? Heb je de rest van het topic wel gelezen? Want als er iemand druk bezig is met een goed plan maken en uitzoeken waar er nog behoefte aan heeft is zij het wel volgens mij!
Inderdaad. Ik maak geen keuzes voordat heel mijn plan af is. Ik ben ook bereid om mijn idee/strategie te veranderen door de uitkomst van mijn onderzoek en ondernemingsplan.
Daarnaast wil ik een webshop voor het hogere segment en die zijn er in Nederland echt een stuk minder. Daarvoor moet je sneller naar een Amerikaanse of Engelse webshop.
Maar zoals ik al zei, ik neem wat dat betreft echt geen overhaaste beslissingen.
Gast- Gast
Zo heb het topic ook even door gelezen Zal proberen om hier vaker mee te schrijven ipv voornamelijk mee te lezen zoals ik meestal op het forum doe.
Ik heb een bedrijfje in verkoop van woonaccessoires en sieraden/sjaals. Ik knap ook wat meubeltjes op en ben steeds meer bezig om dingen zelf te maken van papier (cadeaulabeltjes, zakjes). Ik heb een webshop gehad maar nu niet meer omdat ik het te moeilijk vond om onderscheidend te zijn van de rest. Nu verkoop ik voornamelijk via marktplaats en heb ik sinds kort een blog en facebook aangemaakt, en ik sta soms op fairs. Van Facebook snap ik eigenlijk nog weinig dus daar moet ik mij nog wat meer in verdiepen.
Waar ik momenteel over aan het nadenken ben is hoe ik mn bedrijf nou eigenlijk wil promoten zeg maar. Als je een webshop hebt is het duidelijk dat je je webshop promoot, als je een dienst aanbied dan promoot je dat. Maar vind het nog wat lastig hoe ik dus mijn producten kan promoten als ik geen webshop heb. Ik heb een website die ik met de sitebouwer van de hosting heb gebouwd. Vind hem niet heel mooi maar kan er niet veel aan veranderen want dat is het template. Zelf een website bouwen kan ik niet. De site is puur informatief, staat een contact pagina, agenda en wat foto's van producten op, en wat links naar marktplaats en mn blog. Eigenlijk vind ik de site niet heel veel voor stellen (zoals ik hiervoor al schreef omdat ik niet goed weet wat ik wil promoten) dus zit ik eraan te denken om mn weblog aan die url te linken en mn huidige website te laten verdwijnen. Op mn weblog is meer te zien van wat ik doe en maak, en die kan ik ook uitbreiden met een contact en agenda pagina. Hebben jullie hierin tips voor mij of je dat zou doen, zouden jullie dat raar vinden als je de url intypt en je komt dus direct op een weblog terecht (geloof dat ik wel een welkomstpagina aan kan maken dus daar zou ik aandacht aan kunnen besteden)?
Punk, ik heb de webshop bij mijnwebwinkel gehad maar ik mistte er wel wat mogelijkheden in. Qua uiterlijk kan je er inmiddels wel meer mee kan ik aan de shops zien maar destijds waren de seo mogelijkheden wat beperkt. Ik denk dat je dat bij elke 'standaard' shop wel hebt. Maar wellicht om mee te beginnen en een jaar uit te proberen wel handig want dan kan je zien wat je wel en niet fijn vind werken en wat je mist. Winkeltjes.net is goedkoper geloof ik. Als ik het goed begrijp wil je een webshop starten met bepaalde kledingmerken? Kan je die wel inkopen zonder dat je mega aantallen moet inkopen of een hoog minimum bedrag hebt? Daar zit ik vaak mee, in Denemarken hebben ze echt mooie merken maar ik als kleine ondernemer kan dat gewoon niet inkopen...
Ik heb een bedrijfje in verkoop van woonaccessoires en sieraden/sjaals. Ik knap ook wat meubeltjes op en ben steeds meer bezig om dingen zelf te maken van papier (cadeaulabeltjes, zakjes). Ik heb een webshop gehad maar nu niet meer omdat ik het te moeilijk vond om onderscheidend te zijn van de rest. Nu verkoop ik voornamelijk via marktplaats en heb ik sinds kort een blog en facebook aangemaakt, en ik sta soms op fairs. Van Facebook snap ik eigenlijk nog weinig dus daar moet ik mij nog wat meer in verdiepen.
Waar ik momenteel over aan het nadenken ben is hoe ik mn bedrijf nou eigenlijk wil promoten zeg maar. Als je een webshop hebt is het duidelijk dat je je webshop promoot, als je een dienst aanbied dan promoot je dat. Maar vind het nog wat lastig hoe ik dus mijn producten kan promoten als ik geen webshop heb. Ik heb een website die ik met de sitebouwer van de hosting heb gebouwd. Vind hem niet heel mooi maar kan er niet veel aan veranderen want dat is het template. Zelf een website bouwen kan ik niet. De site is puur informatief, staat een contact pagina, agenda en wat foto's van producten op, en wat links naar marktplaats en mn blog. Eigenlijk vind ik de site niet heel veel voor stellen (zoals ik hiervoor al schreef omdat ik niet goed weet wat ik wil promoten) dus zit ik eraan te denken om mn weblog aan die url te linken en mn huidige website te laten verdwijnen. Op mn weblog is meer te zien van wat ik doe en maak, en die kan ik ook uitbreiden met een contact en agenda pagina. Hebben jullie hierin tips voor mij of je dat zou doen, zouden jullie dat raar vinden als je de url intypt en je komt dus direct op een weblog terecht (geloof dat ik wel een welkomstpagina aan kan maken dus daar zou ik aandacht aan kunnen besteden)?
Punk, ik heb de webshop bij mijnwebwinkel gehad maar ik mistte er wel wat mogelijkheden in. Qua uiterlijk kan je er inmiddels wel meer mee kan ik aan de shops zien maar destijds waren de seo mogelijkheden wat beperkt. Ik denk dat je dat bij elke 'standaard' shop wel hebt. Maar wellicht om mee te beginnen en een jaar uit te proberen wel handig want dan kan je zien wat je wel en niet fijn vind werken en wat je mist. Winkeltjes.net is goedkoper geloof ik. Als ik het goed begrijp wil je een webshop starten met bepaalde kledingmerken? Kan je die wel inkopen zonder dat je mega aantallen moet inkopen of een hoog minimum bedrag hebt? Daar zit ik vaak mee, in Denemarken hebben ze echt mooie merken maar ik als kleine ondernemer kan dat gewoon niet inkopen...
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Klinkt erg leuk noosa! Het lijkt mij trouwens wel moeilijk om geen webshop te hebben en alles via marktplaats of fairs te doen. Maar misschien komt het wel weer als je in de toekomst je netwerk hebt uitgebreid. Waarom gebruik je je blog niet als informatieve site? (en het hoeft niet perse een blog te zijn.. je kunt ook gewoon een domein koppelen aan je blog zodat je wel een echte website hebt.. zonder .blogspot.com of een andere hostingnaam in je URL.
En ik zou je echt goed gaan verdiepen in Facebook/twitter of andere social media. Ik ben er van overtuigd dat je via die kanalen echt veel mensen kunt bereiken! Je hebt bij de bieb ook allerlei boeken over hoe je sociale media kunt gebruiken om een netwerk op te bouwen voor je onderneming. (Toevallig was ik vorige week in de bieb om eens tussen de marketingboeken te kijken). Genoeg keuze!
Het inkoopbeleid ga ik samen met mijn vriend bekijken. Hij studeert logistiek en economie en heeft de afgelopen 4 jaar (en werkt nu nog steeds) als inkoper bij een bedrijf wat schoenen produceert. Dus daarmee heb ik wel een kleine voorsprong. Hij weet er echt veel van af en ik weet zeker dat hij mij daarin echt goed kan helpen. Qua aantallen etc. zover ben ik nog niet. Als verwacht ik niet dat als je kleding uit het hogere segment verkoop je echt mega aantallen moet inkopen omdat de kleding ansich al duur is. Maar wel fijn dat je het even aanhaalt. Ik heb dit punt nu op mijn to do list geschreven. Om eens goed uit te zoeken hoe dit in zijn werk gaat
En ik zou je echt goed gaan verdiepen in Facebook/twitter of andere social media. Ik ben er van overtuigd dat je via die kanalen echt veel mensen kunt bereiken! Je hebt bij de bieb ook allerlei boeken over hoe je sociale media kunt gebruiken om een netwerk op te bouwen voor je onderneming. (Toevallig was ik vorige week in de bieb om eens tussen de marketingboeken te kijken). Genoeg keuze!
Het inkoopbeleid ga ik samen met mijn vriend bekijken. Hij studeert logistiek en economie en heeft de afgelopen 4 jaar (en werkt nu nog steeds) als inkoper bij een bedrijf wat schoenen produceert. Dus daarmee heb ik wel een kleine voorsprong. Hij weet er echt veel van af en ik weet zeker dat hij mij daarin echt goed kan helpen. Qua aantallen etc. zover ben ik nog niet. Als verwacht ik niet dat als je kleding uit het hogere segment verkoop je echt mega aantallen moet inkopen omdat de kleding ansich al duur is. Maar wel fijn dat je het even aanhaalt. Ik heb dit punt nu op mijn to do list geschreven. Om eens goed uit te zoeken hoe dit in zijn werk gaat
Gast- Gast
@Noosa, op Etsy kun je ook zelfgemaakte spullen verkopen! Daar heb ik zelf ook een 'winkeltje', daar moet je wel een beetje wat aan doen anders verkoop je niet snel wat, maar is wel een heel leuk medium wat je nieuwe mogelijkheden kan bieden. Ik ben via Etsy al een aantal keer voor dingen benaderd. Zo staan er kaarten van een houtsnede van mij in de museumwinkel van het Amsterdammuseum (voormalig Amsterdams Historisch museum), daar werd ik voor benaderd! Ook voor markten voor handgemaakte spullen en kunst ben ik een aantal keer benaderd via Etsy.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Punk, om van mn blog mn informatieve website te maken was wat ik ook bedoelde in het stukje wat ik schreef ik heb nu www.bedrijfsnaam.nl als informatieve website en mn blog is bedfrijfsnaam.blogspot.nl De eerste staat ook op mn visitekaartje dus 'moet' (wil) ik sowieso houden. Denk idd dat ik mn informatieve website laat verdwijnen en de url koppel aan mn blog en daar dan wat pagina's aan toevoegen.
Ik ben naar de bieb geweest voor boeken over Facebook maar die waren uitgeleend. Heb er nu een meegenomen over webteksten schrijven en hoe meer bezoekers te trekken met social media.
Pompoen, etsy ken ik wel daar doe ik mijn inspiratie op haha. Weet niet of ik het echt wat vind omdat je een klein bedrag betaald voor elk item dat je plaatst, dan een bedrag als je het verkoopt en als je met paypal werkt (weet niet of dat verplicht is?) dan betaal je daar ook nog eens een bedrag voor. (voor zover ik paypal ken)
Ik ben naar de bieb geweest voor boeken over Facebook maar die waren uitgeleend. Heb er nu een meegenomen over webteksten schrijven en hoe meer bezoekers te trekken met social media.
Pompoen, etsy ken ik wel daar doe ik mijn inspiratie op haha. Weet niet of ik het echt wat vind omdat je een klein bedrag betaald voor elk item dat je plaatst, dan een bedrag als je het verkoopt en als je met paypal werkt (weet niet of dat verplicht is?) dan betaal je daar ook nog eens een bedrag voor. (voor zover ik paypal ken)
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Als je een eigen webwinkel hebt, zou ik ook een account maken op twitter. Daar bereik je zoveel mensen mee. En regelmatig tweeten natuurlijk.
Gast- Gast
@ Marin [weg]
Bij je originele post stond 'niet quoten' dus geef maar een gil als ik deze reactie erop weg moet halen.
Bij je originele post stond 'niet quoten' dus geef maar een gil als ik deze reactie erop weg moet halen.
Laatst aangepast door Melis_je op za 6 okt 2012 - 23:32; in totaal 1 keer bewerkt
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
*Noosa schreef:Punk, om van mn blog mn informatieve website te maken was wat ik ook bedoelde in het stukje wat ik schreef ik heb nu www.bedrijfsnaam.nl als informatieve website en mn blog is bedfrijfsnaam.blogspot.nl De eerste staat ook op mn visitekaartje dus 'moet' (wil) ik sowieso houden. Denk idd dat ik mn informatieve website laat verdwijnen en de url koppel aan mn blog en daar dan wat pagina's aan toevoegen.
Ik betaal een fee voor het er op zetten, ik dacht iets van 10 cent per item dus dat is echt wel te overzien. En je betaald als je het dan verkoopt inderdaad ook nog een percentage, maar dit is ook een heel laag percentage. Etsy Nederland is verder heel actief bezig om dingen te promoten en dingen te organiseren, verder kom je op een site te staan waar héél veel mensen komen en zoeken dus meer kans om gevonden te worden. Voor die paar euro die je ze betaald krijg je dus ook een hele hoop terug. Paypal hoef ik niks voor te betalen, ik weet niet of het verplicht is, maar voor kopers in Nederland kun je ook gewoon met een bankoverschrijving werken.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Hoe gaat het bij jullie? Ik kreeg net een telefoontje nav mijn advertentie in de krant van een hoogbegaafde man van 78 jaar die wel een gesprek met mij wilde om te vertellen hoe zijn leven is verlopen en dat hij een hoop tips voor me heeft voor mijn werk. Ik kom zulke interessante en leuke mensen tegen!
Gast- Gast
Oh wow wat bijzonder! Ben benieuwd wat ie je kan vertellen. Zal wel heel interessant zijn. Destijds was er nog zo veel minder en anders aandacht er voor.
*
*
Laatst aangepast door Marin op ma 8 okt 2012 - 23:55; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
En netjes antwoorden op vragen op Twitter vind ik ook heel belangrijk. Ik stel kleinere bedrijfjes waar ik iets besteld heb wel eens een vraag, of ik plaats een leuke tweet. Nooit een reactie, zelfs niet na een maand ofzo.Luce schreef:Als je een eigen webwinkel hebt, zou ik ook een account maken op twitter. Daar bereik je zoveel mensen mee. En regelmatig tweeten natuurlijk.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:En netjes antwoorden op vragen op Twitter vind ik ook heel belangrijk. Ik stel kleinere bedrijfjes waar ik iets besteld heb wel eens een vraag, of ik plaats een leuke tweet. Nooit een reactie, zelfs niet na een maand ofzo.Luce schreef:Als je een eigen webwinkel hebt, zou ik ook een account maken op twitter. Daar bereik je zoveel mensen mee. En regelmatig tweeten natuurlijk.
Jaa, dat klopt inderdaad.. Erg is dat he?
Marin, wow dat is heftig.. Zou je er iets mee kunnen bijv? Dat je een extra gebaar maakt met een bepaalde foto, dat je die laat uitvergroten ofzo? Ik kan me voorstellen dat de bruid dat wel heel mooi zou vinden..
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door Marin op ma 8 okt 2012 - 23:55; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
Ja zij ja.
HEHE. Eindelijk is het probleem met m'n url opgelost! Website doet het gewoon helemaal goed nu. Kan ik dus ook éindelijk visitekaartjes laten maken.
HEHE. Eindelijk is het probleem met m'n url opgelost! Website doet het gewoon helemaal goed nu. Kan ik dus ook éindelijk visitekaartjes laten maken.
Marin- Lady Post-a-lot
Site ziet er goed uit!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Dank je!
Hij was al meer dan een jaar online, maar de puntjes op de i beginnen nu pas te komen.
Hij was al meer dan een jaar online, maar de puntjes op de i beginnen nu pas te komen.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin en Luce fijn dat het nu zo voorspoedig verloopt!! Met de website en natuurlijk die meneer die contact met je zocht Luce
Donderdag ga ik zelf weer verder aan het ondernemingsplan. Heel nieuw hoofdstuk voor de marketing goed bekijken en onderzoeken. Heb er heel veel zin in
Donderdag ga ik zelf weer verder aan het ondernemingsplan. Heel nieuw hoofdstuk voor de marketing goed bekijken en onderzoeken. Heb er heel veel zin in
Gast- Gast
Leuk Punk'd, gaat goed! Ook echt leuk om te lezen dat je er zelf zoveel plezier in hebt.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb net iemand uit m'n netwerk benaderd met de vraag of hij mijn accountant wil worden, dan wel wil helpen met het hele opzetten van een boekhouding die echt klopt. Uiteraard tegen betaling. Ben benieuwd!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind het zo leuk om te lezen hoe gepassioneerd jullie zijn!
Ik wil ook graag iets voor mezelf beginnen en ik ben al jaren aan het brainstormen en het enige wat ik kan bedenken is dat ik iets wil met kleur/vormgeving/schrijven. Maar ik heb niks concreets dus ik brainstorm nog even leuk verder de komende jaren :-).
Ik wil ook graag iets voor mezelf beginnen en ik ben al jaren aan het brainstormen en het enige wat ik kan bedenken is dat ik iets wil met kleur/vormgeving/schrijven. Maar ik heb niks concreets dus ik brainstorm nog even leuk verder de komende jaren :-).
Gast- Gast
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Ik vind het wel een eigen topic waard :-)
» Dit is wel een eigen topic waard v pompoen
» Omdat dit toch wel een eigen topic waard is ...
» Zo trots, ik maak gewoon een eigen topic, foto's!!
» Bedrijfsplan voor een buitenlandse (bestaande) onderneming
» Dit is wel een eigen topic waard v pompoen
» Omdat dit toch wel een eigen topic waard is ...
» Zo trots, ik maak gewoon een eigen topic, foto's!!
» Bedrijfsplan voor een buitenlandse (bestaande) onderneming
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: