Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eigen onderneming [TOPIC]

+16
bolus26
Serena
Lavendel
Jeanette
TukTuk
Burn
Rush
Melis_je
Discordia
Pompoen
Novalee
studiebol
Fred
loura
Gympie
Magenta
20 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Eigen onderneming [TOPIC] - Pagina 6 Empty Re: Eigen onderneming [TOPIC]

Bericht  Marin ma 22 okt 2012 - 8:57

Ik host bij Antagonist. Bevalt me prima. Website heb ik zelf opgezet via WordPress en ben ik ook erg blij mee, omdat ik op die manier alles zelf kan aanpassen en toevoegen wanneer ik wil. Ik baal van een paar kleine dingen nog, maar hopelijk komt dat ooit goed. Een website laten bouwen kost al gauw 500 euro en dit is gratis (tenminste, het zelf bouwen). Ik heb gewoon gezocht naar mooie gratis templates, maar ik heb ooit een website gehad waarbij ik een template had gekocht. Werkte ook prima.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  bolus26 ma 22 okt 2012 - 17:54

Discordia schreef:Marin? Weet jij misschien hoe en waar je bij de gemeente Den Haag kunt aangeven dat je op je woonadres ook een onderneming hebt ingeschreven?

Als iemand anders het weet, hoor ik dit ook graag. Dit is trouwens wel verplicht om te doen als je je onderneming vanuit huis hebt.

Kvk registreerd je adres als werkadres maar officieel moet je dit ook nog zelf bij de gemeente aangeven.ik had dit even gemist en pas na een jaar gedaan.voordeel is dat je een.deel van je vaste lasten als tel verbinding/gemeentelijke beladting etc kan aftrekken.maar dit deed ik.eigenlijk nooit maar goed, mijn bedrijfje was ook voor "erbij"
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Marin di 23 okt 2012 - 21:35

Ik heb net een offerte opgevraagd bij een accountant (bedrijf) wat speciaal gericht is op zzp'ers en starters. Ze kunnen dan alle administratie uit handen nemen, maar hebben wel een handig online overzicht waar ik 24/7 toegang tot zou hebben. Dit lijkt me wel wat. Ik ga het gewoon écht niet zelf kunnen en dan regel ik het liever goed.

Voor 2013 alweer 2 definitieve boekingen binnen en dit weekend een kennismakingsgesprek waarbij ik hopelijk een bruidspaar binnen kan halen. Mijn target is 15-20 boekingen in 2013. Afgelopen jaar had ik er precies 10, dus zeker niet slecht voor een starter. Dat is bijna gemiddeld 1 per maand (hoewel het in de zomer drukker is dan in de winter), en gezien het 1 tot 2 weken werk is per opdracht, is dat zo slecht nog niet! Nu m'n salaris er nog naar... want verdien nog veel te weinig er voor.

En mezelf gisteren 'getrakteerd' op een mooi portfolio album wat ik heb gemaakt, in een formaat (vierkant) wat ik wil uitproberen om aan te bieden. Direct handig als portfolio boek om mee te nemen, maar ook gewoon als probeersel voor mezelf. Heb een collectie van alle foto's gemaakt, van wat ik allemaal vastleg op een dag, van verschillende bruiloften. Soort jaarboek van afgelopen jaar dus. Was 50 euro, maar wel mooie investering om weer mee te nemen naar klanten én gewoon een eigen soort koffietafelboek voor bij ons thuis op de salontafel. :cheering:

Laatst aangepast door Marin op wo 24 okt 2012 - 21:39; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 21:39

Leuk Marin dat je er zo fijn mee bezig bent! smile

Ik heb alweer een terugslag gehad met afstuderen dus hier staat het ondernemingsplan even op een wat lager pitje. Wil er nog wel 1 dag per week aan gaan werken, maar naast het afstuderen en het solliciteren voor een baan (omdat ik gewoon inkomen nodig heb) schiet het er een beetje bij in en ik wil het wel allemaal goed regelen doen.

Hier verder dus geen updates Mad

Gast
Gast

Bericht  Marin di 23 okt 2012 - 21:40

Oh wat jammer dat je het even op pauze moet zetten. Of tenminste, op een lager pitje. Maar afstuderen is ook belangrijk. Ik hoop zo voor je dat dat goed gaat lukken nu! Je kan het!

Discordia, ben jij nog verder gegaan met je plannen? Ik ben benieuwd!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Discordia di 23 okt 2012 - 21:41

bolus26 schreef:
Discordia schreef:Marin? Weet jij misschien hoe en waar je bij de gemeente Den Haag kunt aangeven dat je op je woonadres ook een onderneming hebt ingeschreven?

Als iemand anders het weet, hoor ik dit ook graag. Dit is trouwens wel verplicht om te doen als je je onderneming vanuit huis hebt.

Kvk registreerd je adres als werkadres maar officieel moet je dit ook nog zelf bij de gemeente aangeven.ik had dit even gemist en pas na een jaar gedaan.voordeel is dat je een.deel van je vaste lasten als tel verbinding/gemeentelijke beladting etc kan aftrekken.maar dit deed ik.eigenlijk nooit maar goed, mijn bedrijfje was ook voor "erbij"

Ik kreeg van de gemeente bericht terug op mijn vraag. Ze registreren geen bedrijven, dat gaat allemaal via de KvK. Wel gaven ze me de onderstaande link:

http://www.denhaag.nl/home/bedrijven-en-instellingen/to/Bedrijf-en-beroep-aan-huis.htm
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 21:41

Marin schreef:Oh wat jammer dat je het even op pauze moet zetten. Of tenminste, op een lager pitje. Maar afstuderen is ook belangrijk. Ik hoop zo voor je dat dat goed gaat lukken nu! Je kan het!

haha ja het komt ook wel weer.. Maar ik ben op het punt van afstuderen gewoon zo ver dat ik ga hielen likken en alles precies doe als zij het willen. Dan heb ik mijn papiertje en hoef ik nooit meer terug te kijken. Of er dan nog wat van mijzelf in het plan te zien is interesseert mij echt allang niet meer Wink

Gast
Gast

Bericht  Discordia di 23 okt 2012 - 21:51

Marin schreef:Oh wat jammer dat je het even op pauze moet zetten. Of tenminste, op een lager pitje. Maar afstuderen is ook belangrijk. Ik hoop zo voor je dat dat goed gaat lukken nu! Je kan het!

Een vriend van me is ZZP'er op het gebied van ICT en dat heb ik nu nodig voor mijn website. Hij is erg gretig met mij helpen en daar ga ik dan weer gretig gebruik van maken. In ruil voor zijn hulp help ik hem verder met de teksten voor zijn website.

Quid pro quo.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Marin di 23 okt 2012 - 21:57

Klinkt goed Discordia! Dat soort contacten zijn altijd fijn. Dat mis ik soms wel een beetje.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 31 okt 2012 - 4:25

Ik heb vandaag een afspraak gehad met de accountant en ben heel erg tevreden! Hij kan eigenlijk precies doen wat ik wil, voor een goede prijs ook nog. Hij denkt dat het niet heel veel werk zal zijn, maar ik geef 't heel graag uit handen. Dan gaat ie m'n omzetbelasting per kwartaal doen en m'n inkomstenbelasting in april kan ie ook, wat super handig is met die meerdere banen van mij! Ik ben blij! Weer een stap dichter bij superprofessionaliteit! :cheering:
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  *Noosa wo 31 okt 2012 - 4:54

Goed bezig Marin! Wel fijn dat je daar dan geen omkijken meer naar hebt smile Volgens mij klopt er ook echt geen drol van mijn administratie maar vind het dan ergens weer 'zonde' om geld aan een accountant uit te geven omdat mijn bedrijf daar eigenlijk gewoon geen geld voor heeft. Al zegt men soms dat het ook weer geld oplevert, ivm de regeltjes die zij kennen en jij zelf vaak niet...

Punk'd jammer dat het bij jou allemaal even bijna stil ligt. Hopelijk ben je snel klaar met school en kan je daarna weer met vol goede moed verder!

Ik heb vandaag een aankoop gedaan voor mijn nieuwe plannen Eigen onderneming [TOPIC] - Pagina 6 281626781 Ik wil in de toekomst een webshop openen voor de papierwaren die ik maak. Ik heb vandaag een snijmachine gekocht waar ik heel veel mee kan en nu hoef ik tenminste zelf niet meer met de hand te snijden smile Scheelt heel veel tijd plus dat ik nu mooiere dingen kan maken en de ideeën in mijn hoofd uit kan gaan voeren. Ga hem zo installeren en uitproberen.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  Marin wo 31 okt 2012 - 4:59

Ja ik vind het echt een heerlijk gevoel dat ik daar geen omkijken naar heb dan. Ik snap er zelf echt niets van Wink Hoewel hij wel vond dat ik m'n administratie prima netjes bij hield. Ha, gezien ik 's werelds grootste rommelmonster ben, was dat wel weer een compliment Very Happy

Oh wat leuk dat je zo'n grote aankoop hebt gedaan! Wat voor papierwerk maak je? Klinkt leuk en creatief!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Serena zo 17 maa 2013 - 1:09

Even opgerakeld uit het archief.

maar ik ben wel benieuwd hoe het nu met jullie ondernemingen gaat. En of er nog meer mensen een eigen onderneming willen starten.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mizz_S ma 18 maa 2013 - 1:06

Ik zat net te denken hier een topic over te openen, ik wist niet dat er ook een oude was. Ik wil misschien wel een eigen onderneming/bedrijfje starten, ik heb een aantal ideetjes in ieder geval. Maar, waar begin je?
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Marin ma 18 maa 2013 - 1:09

Hee leuk!

Ik ben nog steeds goed bezig. Ik sta intussen met m'n advertentie in een bruidstijdschrift, heel erg gaaf. Hoop dat het iets oplevert.
En vandaag net met de accountant afgesproken dat hij m'n belastingaangifte gaat doen, vind ik wel zo fijn :P Er zijn nog steeds dingen waar ik minder van snap en andere dingen die ik wel heel leuk vind om te doen. Gelukkig kan ik dat dus uit handen geven. Verder begint het bruidsseizoen bijna weer. Ik heb wel iets minder boekingen dan gehoopt, maar ik heb ook niks te klagen.

Mizz_S: Ik heb zelf nooit een ondernemingsplan geschreven, maar ik geloof dat dat wel een logische eerste stap is. Inschrijven bij de KvK is zo gebeurd, middagje voor vrij plannen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Punk'd vr 22 maa 2013 - 22:14

Ik ben ook weer back on track. Ik werk nu 2 maanden 40 uur in een kantoor/bureau functie en ik word echt gillend gek. Ik mis echt beweging en mijn eigen ding. Ik voel mezelf echt zo'n sullige telefoniste ofzo haha. Dus ik ben rustig op zoek aan het gaan naar ander werk voor 24/32 uur en dan gaat die andere /-16 uur direct in mijn eigen bedrijfje. Ik ben wel mijn ondernemingsplan aan het aanpassen. Ik wilde eerder een webshop met kleding, maar ik merk juist door mijn functie die ik nu heb (kantoorbaan dus) dat ik beweging en 'naar buiten gaan' mis. Ik vind het ook wel erg zonde om mijn hbo opleiding niet te gebruiken, dus ik ga toch een onderneming beginnen in de interieurvormgeving.

o.a. het opknappen van brocante/vintage meubels, het styling van 'saaie' accessoires en het ontwerpen van nieuwe meubels in de toekomst. Dat laatste kan ik niet zelf uitwerken, dus daarvoor moet ik een bedrijf vinden (en genoeg geld hebben als investering) die de spullen voor mij uitwerkt.

In eerste instantie ga ik opknappen vanuit mijn berging. Ik ga de hele berging schilderen en opfrissen zodat ik die ruimte ook kan gebruiken om foto's te maken van de spullen.

Qua investering zijn het vooral materialen (zoals schuurmachine, verf en benodigdheden), de te opknappen meubels en eventueel een auto/aanhanger om spullen op te halen. Ik ben nu dus al mijn geld van mijn baan nu aan het sparen, om dat over een half jaar te kunnen gebruiken als investering.

Ik voel me echt geweldig sinds het moment dat ik weer bezig ben met mijn eigen onderneming. Ik vind het gewoon heerlijk om voor mijzelf bezig te zijn. Die baan ernaast van 24/32 uur heb ik (helaas) echt nodig voor inkomen. Maar ik ben al heel blij dat ik de knoop heb doorgehakt om in iedergeval 1/2 dagen per week bezig te kunnen zijn met iets wat ik echt heel erg leuk vind.

Hoe gaat het verder met de onderneemsters? Very Happy

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  *Noosa do 28 maa 2013 - 7:59

Worden we nog een beetje concurrenten IndigoEigen onderneming [TOPIC] - Pagina 6 2474380249 Maar klinkt leuk van je plannen! Denk dat ik hetzelfde zou hebben als ik 40 uur op kantoor zou werken.

Mijn bedrijf staat de laatste weken op een laag pitje omdat ik net ben verhuisd en dus veel aan het klussen was en nog wel ben. Ondanks dat toch nog wel wat bestellingen/opdrachten gekregen dus dat viel mij niet tegen. Ik hoop dat als ik er weer meer energie in steek dat daar ook weer meer uit voort komt.

Laatst aangepast door *Noosa op do 28 maa 2013 - 8:34; in totaal 1 keer bewerkt
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Punk'd do 28 maa 2013 - 8:15

haha ja Noosa! Maar 40 uur op kantoor is echt niets. Ik mis gewoon ook echt de letterlijke beweging. Ik zit de hele dag op mijn kont. Zo slecht en saai.

Leuk dat je bent verhuisd! Nu ben ik wel heel benieuwd naar jou huis omdat jij ook met Interieur bezig bent Very Happy

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  *Noosa do 28 maa 2013 - 8:45

Haha foto's volgen als het af is Very Happy Moet nog het een en ander verven en alles nog aankleden zeg maar. Nieuwe accessoires kopen en dingen ophangen.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud