Eigen onderneming [TOPIC]
+16
bolus26
Serena
Lavendel
Jeanette
TukTuk
Burn
Rush
Melis_je
Discordia
Pompoen
Novalee
studiebol
Fred
loura
Gympie
Magenta
20 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Eigen onderneming [TOPIC]
Ik heb me vorige week aangemeld bij de KvK. Niks ondernemingsplan of geweldig idee. Ik wil mezelf en mijn kennen en kunnen op freelancebasis verhuren aan bedrijven. Heel concreet is dat niet. Daar ga ik nu mee aan de slag voor mijn website. Als deze online is en mensen hebben interesse om rond te neuzen, zal ik de link wellicht eens plaatsen.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Wat ik trouwens ook erg belangrijk vind is een professioneel emailadres. Tijdje geleden wilde ik een mailtje sturen en dat was dus NaamBedrijf@hotmail.com terwijl ze wel een eigen website hebben. Waarom dan geen info@NaamBedrijf.nl. Ik vind hotmail zo onprofessioneel overkomen.
Gast- Gast
Ja, onder andere om die reden heb ik m'n hele hotmail account opgezegd.
Ik heb op mijn website gewoon een contactformulier gemaakt. M'n emailadres staat daar niet op. Bij het invullen van dat contactformulier, komt het automatisch in m'n gmail terecht.
Ik heb op mijn website gewoon een contactformulier gemaakt. M'n emailadres staat daar niet op. Bij het invullen van dat contactformulier, komt het automatisch in m'n gmail terecht.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Ja zij ja.
HEHE. Eindelijk is het probleem met m'n url opgelost! Website doet het gewoon helemaal goed nu. Kan ik dus ook éindelijk visitekaartjes laten maken.
Misschien nog wel een tip, als je naar je website gaat staat er nu achter je URL /wordpress
Staat niet zo heel professioneel, misschien kan je dat ook nog aanpassen? Mocht het niet lukken dan kan ik mijn vriend anders wel vragen hoe je dat kan doen, hij gebruikt geloof ik ook wordpress voor de websites die hij maakt voor zijn bedrijf.
En misschien ergens je KVK nummer vermelden onderaan de pagina op je website, zodat het op iedere pagina terug komt? Nu lijkt het net alsof je alles zwart doet, want pas bij biografie staat je KVK nummer en niet iedereen kijkt daar misschien gelijk.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Hahaha sorry AN, ik wil je niet uitlachen maar dat is wel heel grappig wat je zegt omdat het precies net opgelost is.
Dat was namelijk precies het probleem
Voorheen kon je als je naar mijn website www.mijnwebsitenaam.com ging niet eens verder, dan zag je niks. WordPress heeft namelijk de informatie van de website in de verkeerde map geplaatst, en dat is NIET op te lossen. Daardoor moest ik altijd opgeven dat je naar www.mijnwebsitenaam.com/wordpress/ moest.
Daar schaamde ik me suf voor, want dat staat helemaal niet professioneel natuurlijk. Maar ik kreeg het niet opgelost.
En nu EINDELIJK is het opgelost doordat iemand van de helpdesk een bepaald iets heeft uitgevoerd zodat www.mijnwebsitenaam.com gekoppeld is aan www.mijnwebsitenaam.com/wordpress/
Dat wil zeggen: Als je nu de gewone goede url intypt, wordt je automatisch doorgekoppeld naar de /wordpress/ link. Dan kan ik dus gewoon de goede url opgeven aan mensen en worden ze vanzelf doorgelinkt.
Dat het er staat als je eenmaal op de website bent, is dus niks aan te doen. Dat kan je niet veranderen, tenzij ik m'n hele website opnieuw bouw, maar dit is een WP template, dus dat krijg je nooit meer goed.
Dus nee, bedankt voor de tip, maar ik weet precies dat het niet kan en dat het eindelijk goed gaat om uberhaupt de juiste url in te typen. Dat je daarna verwezen wordt naar de /wordpress/ url is niet zo erg. Er staat zo vaak /index/ ofzo achter een url als je eenmaal doorverwezen bent. Zolang klanten het maar niet hoeven in te typen, dat is belangrijk.
En nee, m'n KvK nummer laat ik bij de biografie staan, want de Home Pagina is de blog en ik vind dat niet netjes staan als dat op de home pagina staat en die posts veranderen elke keer.
Dat was namelijk precies het probleem
Voorheen kon je als je naar mijn website www.mijnwebsitenaam.com ging niet eens verder, dan zag je niks. WordPress heeft namelijk de informatie van de website in de verkeerde map geplaatst, en dat is NIET op te lossen. Daardoor moest ik altijd opgeven dat je naar www.mijnwebsitenaam.com/wordpress/ moest.
Daar schaamde ik me suf voor, want dat staat helemaal niet professioneel natuurlijk. Maar ik kreeg het niet opgelost.
En nu EINDELIJK is het opgelost doordat iemand van de helpdesk een bepaald iets heeft uitgevoerd zodat www.mijnwebsitenaam.com gekoppeld is aan www.mijnwebsitenaam.com/wordpress/
Dat wil zeggen: Als je nu de gewone goede url intypt, wordt je automatisch doorgekoppeld naar de /wordpress/ link. Dan kan ik dus gewoon de goede url opgeven aan mensen en worden ze vanzelf doorgelinkt.
Dat het er staat als je eenmaal op de website bent, is dus niks aan te doen. Dat kan je niet veranderen, tenzij ik m'n hele website opnieuw bouw, maar dit is een WP template, dus dat krijg je nooit meer goed.
Dus nee, bedankt voor de tip, maar ik weet precies dat het niet kan en dat het eindelijk goed gaat om uberhaupt de juiste url in te typen. Dat je daarna verwezen wordt naar de /wordpress/ url is niet zo erg. Er staat zo vaak /index/ ofzo achter een url als je eenmaal doorverwezen bent. Zolang klanten het maar niet hoeven in te typen, dat is belangrijk.
En nee, m'n KvK nummer laat ik bij de biografie staan, want de Home Pagina is de blog en ik vind dat niet netjes staan als dat op de home pagina staat en die posts veranderen elke keer.
Marin- Lady Post-a-lot
Sorry, zoals ik het net opgeschreven had staat het er misschien beetje resoluut en lullig terwijl je gewoon met tips kwam, maar zo bedoelde ik het niet
Marin- Lady Post-a-lot
Ok Het was inderdaad maar een tip, ik had niet het hele topic door gelezen dus wist niet dat dat juist het probleem was, sorry!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Punk'D; En een soort webshop a la Poppy's Parade? Daar wordt ook d.m.v social media verkocht.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Aaah die laarsjes die echt 14 minuten geleden op hun facebookpage stonden haha.. Te laat! Wat had ik die graag willen hebben
Super leuk concept! (maar niet wat ik verder wil).. Ik wil wel 'gewoon' een webshop maar daarnaast populariteit proberen te krijgen via social media/blogs etc.
Super leuk concept! (maar niet wat ik verder wil).. Ik wil wel 'gewoon' een webshop maar daarnaast populariteit proberen te krijgen via social media/blogs etc.
Gast- Gast
Punkieeee wanneer kom je blog (die met jou en je vriend) en blog/website online? ben beniiiieeeuwd!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Lavendel schreef:Punkieeee wanneer kom je blog (die met jou en je vriend) en blog/website online? ben beniiiieeeuwd!
Dat staat momenteel op een zeer laag pitje aangezien ik nu hiermee begonnen ben .. Ik heb jammer genoeg de camera van mijn schoonmoeder ook niet meer en mijn eigen compact is kwijt (ik weet gewoon echt niet waar ik die gelaten heb).. En mijn vriend heeft het deze module zo druk op school dat hij geen zin heeft om iedere keer op de foto te gaan. Dus die 'onderneming' is nu even het ondergeschoven kindje haha
Gast- Gast
Ik ben vandaag weer verder gegaan met mijn ondernemingsplan. Ben bezig met de doelen en doelstellingen en dat is behoorlijk pittig. Ik vind het moeilijk om tijdsgebonden/winstgebonden doelstellingen te schrijven omdat ik niet goed weet wat ik kan verwachten. Ik heb er nu voor gekozen om mijn doelstellingen te formuleren, verder te gaan met het plan en wanneer ik meer overzicht heb qua tijdsbestek en kosten pas ik mijn doelstellingen daar weer op aan.
Daarnaast ben ik ook bezig met de missie en visie. Door die hele U/JE/JIJ discussie vind ik het heel moeilijk om hem te formuleren haha. In mijn ondernemingsplan wat ik voor school moest maken heb ik er express voor gekozen om mijn doelgroep met 'je' te benaderen omdat dat toen bij mijn doelgroep pastte. Maar mijn doelgroep nu zullen toch voornamelijk vrouwen tussen de 25-40 zijn met een wat hoger inkomen.. Het is wel een moderne/stoere doelgroep qua kledingstijl of merken die ik voor ogen heb voor in mijn shop. Als ik in mijn missie en visie de term U gebruikt komt het om mij zo ontzettend netjes en klassiek over.. Nu probeer ik er helemaal geen jij/u/je in te verwerken maar dan heb ik het idee dat ik mijn doelgroep niet persoonlijk aanspreek en dat wil ik juist wel. Dus ik zit hier echt even mee te klooien
Daarnaast ben ik ook bezig met de missie en visie. Door die hele U/JE/JIJ discussie vind ik het heel moeilijk om hem te formuleren haha. In mijn ondernemingsplan wat ik voor school moest maken heb ik er express voor gekozen om mijn doelgroep met 'je' te benaderen omdat dat toen bij mijn doelgroep pastte. Maar mijn doelgroep nu zullen toch voornamelijk vrouwen tussen de 25-40 zijn met een wat hoger inkomen.. Het is wel een moderne/stoere doelgroep qua kledingstijl of merken die ik voor ogen heb voor in mijn shop. Als ik in mijn missie en visie de term U gebruikt komt het om mij zo ontzettend netjes en klassiek over.. Nu probeer ik er helemaal geen jij/u/je in te verwerken maar dan heb ik het idee dat ik mijn doelgroep niet persoonlijk aanspreek en dat wil ik juist wel. Dus ik zit hier echt even mee te klooien
Gast- Gast
Ohh wat lastig Punk'd! Ik kan me het dilemma voorstellen. Ik wilde zeggen kijk even op vergelijkbare buitenlandse sites maar daar heb je geen ruk aan want in het Engels heb je dat verschil natuurlijk niet.
Gast- Gast
Powerbabe schreef:Ohh wat lastig Punk'd! Ik kan me het dilemma voorstellen. Ik wilde zeggen kijk even op vergelijkbare buitenlandse sites maar daar heb je geen ruk aan want in het Engels heb je dat verschil natuurlijk niet.
haha ja dat dacht ik ook al! Is er geen andere aanspreekvorm? Ik dacht eerst nog jullie.. maar dan klinkt het zo wij en jullie.. ja ik weet niet.. toesprekend.. neerbuigend.. Niet prettig in iedergeval.
Maar ik persoonlijk vind dat u een afstand creeert en ik wil mijn doelgroep juist persoonlijk aanspreken, dat ze zich bij wijze van 'gewaardeerd' voelen o.i.d. en voor mij bereik ik dat niet met u. Maar goed misschien een ander wel.. Ik ga eens bij Nederlandse webshops kijken
Gast- Gast
De klantenservice van Wehkamp spreekt mensen ook met je aan..
Klantenservice
Ik ben Sanne en ik beantwoord graag je vragen.
Stel hieronder kort en bondig je vraag.
1. Informatie over maten van kleding en schoenen
Voor het bepalen van de juiste maat van de kleding of schoenen die je bestelt, maak je gebruik van de maattabellen. Kijk hiervoor bij het kledingstuk van jouw keuze onder maattabel. Vul je persoonlijke maten in en je weet snel welke maat je het beste kunt bestellen.
Klantenservice
Ik ben Sanne en ik beantwoord graag je vragen.
Stel hieronder kort en bondig je vraag.
1. Informatie over maten van kleding en schoenen
Voor het bepalen van de juiste maat van de kleding of schoenen die je bestelt, maak je gebruik van de maattabellen. Kijk hiervoor bij het kledingstuk van jouw keuze onder maattabel. Vul je persoonlijke maten in en je weet snel welke maat je het beste kunt bestellen.
Gast- Gast
Dan volg ik ook mijn persoonlijke gevoel en kies ik toch voor je
Gast- Gast
Leuk om te lezen over andere ondernemingen! en goed van je Punk'd dat je een ondernemingsplan schrijft.
Ik wil zelf ook (over een of een paar jaar) een eigen onderneming starten. Ik moet alleen nog kiezen uit mijn ideeën wat ik echt ga doen. Iig wordt het iets met verkopen, misschien zelfgemaakte dingen verkopen en anders gewoon een winkeltje met webshop oid. Ik ga dan ook maar een ondernemingsplan schrijven, om mijn doelen en alles echt goed duidelijk voor me te hebben. Maar ik moet ook nog een naam bedenken, dat vind ik nog wel het moeilijkste. Hoe zijn jullie op je bedrijfsnaam gekomen?
Ik wil zelf ook (over een of een paar jaar) een eigen onderneming starten. Ik moet alleen nog kiezen uit mijn ideeën wat ik echt ga doen. Iig wordt het iets met verkopen, misschien zelfgemaakte dingen verkopen en anders gewoon een winkeltje met webshop oid. Ik ga dan ook maar een ondernemingsplan schrijven, om mijn doelen en alles echt goed duidelijk voor me te hebben. Maar ik moet ook nog een naam bedenken, dat vind ik nog wel het moeilijkste. Hoe zijn jullie op je bedrijfsnaam gekomen?
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Ik heb iets gekozen wat internationaal is, bij het soort fotografie past en op mijn naam lijkt, soort leuke woordspeling. Gevoelsmatig klopte die gewoon.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin? Weet jij misschien hoe en waar je bij de gemeente Den Haag kunt aangeven dat je op je woonadres ook een onderneming hebt ingeschreven?
Als iemand anders het weet, hoor ik dit ook graag. Dit is trouwens wel verplicht om te doen als je je onderneming vanuit huis hebt.
Als iemand anders het weet, hoor ik dit ook graag. Dit is trouwens wel verplicht om te doen als je je onderneming vanuit huis hebt.
Discordia- Prater
Nee, ik heb geen idee. Ik heb me in Amsterdam ingeschreven en daar was dat geloof ik niet nodig. Ik moest ingeschreven staan bij het juiste adres volgens de GBA en dat werd bij de KvK gewoon overgenomen, zowel als huis- als werkadres.
Marin- Lady Post-a-lot
Op het moment dat je je inschrijft bij de KvK wordt dit automatisch doorgegeven/geregeld.Discordia schreef:Marin? Weet jij misschien hoe en waar je bij de gemeente Den Haag kunt aangeven dat je op je woonadres ook een onderneming hebt ingeschreven?
.
Gast- Gast
Forumster schreef:Op het moment dat je je inschrijft bij de KvK wordt dit automatisch doorgegeven/geregeld.Discordia schreef:Marin? Weet jij misschien hoe en waar je bij de gemeente Den Haag kunt aangeven dat je op je woonadres ook een onderneming hebt ingeschreven?
.
Bij de KvK zei ze expliciet dat ik het zelf nog moest doorgeven.
Discordia- Prater
Zeiden ze bij mij ook, maar het werd alsnog automatisch geregeld.
Gast- Gast
Misschien werkt het in Den Haag dan anders, maar dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk. Maar ik denk niet dat ik je daarbij kan helpen, want ik heb me zelf in Amsterdam ingeschreven.
Marin- Lady Post-a-lot
Waar hebben jullie je website ondergebracht en hoe houden jullie hem bij? Wordpress bevalt me prima. Ik heb mijn domeinnaam al geregistreerd, maar ik zou graag wat meer willen. Tips?
Discordia- Prater
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Ik vind het wel een eigen topic waard :-)
» Dit is wel een eigen topic waard v pompoen
» Omdat dit toch wel een eigen topic waard is ...
» Zo trots, ik maak gewoon een eigen topic, foto's!!
» Bedrijfsplan voor een buitenlandse (bestaande) onderneming
» Dit is wel een eigen topic waard v pompoen
» Omdat dit toch wel een eigen topic waard is ...
» Zo trots, ik maak gewoon een eigen topic, foto's!!
» Bedrijfsplan voor een buitenlandse (bestaande) onderneming
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: