"Van volkoren brood worden we alleen maar dikker"
+10
Antibes
Kowalski
mouette
SoGood
loura
Melis_je
minoessepoes
Elliot
Minx
Jeanette
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: "Van volkoren brood worden we alleen maar dikker"
Watermeloen schreef:Charlie schreef:Mooi voorbeeld van hoe men er tegenwoordig bij alles maar gewoon vanuit gaat dat iedereen ten allen tijde wil afvallen.
De schijf van vijf is een voorbeeld van een uitgebalanceerde voeding die alle voedingsstoffen bevat. Niet voor mensen die willen afvallen.
Slecht artikel, haalt appels met peren vergelijken.
Eens. Door me nu veel meer te houden aan de schijf van vijf, te minderen qua hoeveelheden, meer af te wisselen en op goede tijden te eten ben ik in 4 weken tijd 5½ kilo afgevallen.
Eet jij een bord vol met aardappelen en 10 sneeën brood... Nee, dan is dat niet goed inderdaad.
Verder ook eens met Jeanette.
Caroline: Natruulijk weten we nu meer dan vroeger.
Maar tegenwoordig hangt aan alles wat je kunt kopen/eten zowat verplicht een rood label waarop staat dat iets ongezond of gevaarlijk is. Fruit... Vooral niet teveel want er zitten teveel fruitsuikers in. Vooral niks kant en klaar eten want daar zitten schadelijke E nummers in. Wit brood moet je beter niet eten want daar zitten niet genoeg voedingsvezels in.
En zo kun je nog vanalles opnoemen.... Dat bedoeld Jeanette (denk ik).
Precies, dat bedoel ik haha!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook wel als lunch een lekkere salade willen iedere dag, helaas heb ik geen tijd en geen koeling op mijn werk dus dan is brood meenemen een gemakkelijke oplossing. Wat zou dan een ander goed alternatief kunnen zijn?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:Ik zou ook wel als lunch een lekkere salade willen iedere dag, helaas heb ik geen tijd en geen koeling op mijn werk dus dan is brood meenemen een gemakkelijke oplossing. Wat zou dan een ander goed alternatief kunnen zijn?
Qua tijd weet ik geen oplossing, maar toen ik nog ergens werkte waar ook geen koeling was heb ik een koelelement gekocht en deze in mijn plastic tas bij mijn salade/yoghurt/whatever gestopt, en dat werkte goed.
Gast- Gast
In de NRC is een reactie op het artikel verschenen van hoogleraar voeding&gezondheid Han Kok:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/10/02/bakker-bakt-bruine-broodjes-met-de-waarheid/
Conclusie van deze professor: "volkoren brood is niet levensgevaarlijk, wit brood niet per se ongezond. Waar je pas echt voor moet oppassen is kletskoek."
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/10/02/bakker-bakt-bruine-broodjes-met-de-waarheid/
Conclusie van deze professor: "volkoren brood is niet levensgevaarlijk, wit brood niet per se ongezond. Waar je pas echt voor moet oppassen is kletskoek."
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Carrie schreef:Sogood schreef:Ik zou ook wel als lunch een lekkere salade willen iedere dag, helaas heb ik geen tijd en geen koeling op mijn werk dus dan is brood meenemen een gemakkelijke oplossing. Wat zou dan een ander goed alternatief kunnen zijn?
Qua tijd weet ik geen oplossing, maar toen ik nog ergens werkte waar ook geen koeling was heb ik een koelelement gekocht en deze in mijn plastic tas bij mijn salade/yoghurt/whatever gestopt, en dat werkte goed.
Ook ik heb qua tijd geen oplossing (alleen sommige dingen kan je wel de avond van tevoren maken), maar ik heb laatst een klein koeltasje gekocht die gewoon in mijn tas past. 's Ochtends koelelement erin, eten erin en ik heb zelfs om 8 uur 's avonds nog een lekkere koele salade of yoghurt!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Carrie schreef:Melis_je schreef:Carrie schreef:Zag deze in een tweet van een kennis voorbij komen. Dit keer is de bron geen vaag internet artikel met spel- en taalfouten, maar een professor. Dacht, deel het even met jullie. Ik wist het zelf al en was het al eens, en dan nu (weer) bevestigd door een professor.
Professor? De schrijver is toch bakker?
Kak! Je hebt helemaal gelijk. Lekker suf.
Edit: hier staat wel een klein stukje over een professor die deze kwestie heeft onderzocht. Maar dan veel meer in relatie tot kanker, dus dat is weer een heel ander verhaal.
http://www.dewenteltrap.nl/2012/06/03/het-verzwegen-verhaal-over-kanker/
De quotes die eronder staan vertellen mij al dat het complete lariekoek is.. Kanker niet genetisch? Borstkanker te voorkomen? Yeah right..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
ja voor mij zit er niets anders op dan zo nu en dan volkoren brood te eten, crackers en beschuit alleen valt niet op te leven, kwark en yoghurt lust ik niet en ik heb geen tijd om elke lunch een salade te maken of te koken/wokken
speltbrood wil ik steeds halen maar is altijd uitverkocht
roggebrood lust ik ook niet
* want ik ben het er namelijk mee eens dat brood slecht is
speltbrood wil ik steeds halen maar is altijd uitverkocht
roggebrood lust ik ook niet
* want ik ben het er namelijk mee eens dat brood slecht is
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Ik ben dan geen wetenschapper, maar ik blijf wel bij mijn mening dat brood gezond is, dan in de zin van een goede stoelgang en dan in combinatie met een verder uitgebalanceerd voedingspatroon. Ik heb op z'n zachtst gezegd een klotestoelgang, maar door de vezels in volkorenprodukten, groenten en fruit kan ik wel fatsoenlijk naar de wc. Dan kunnen al die zogenaamde wetenschappers nog zoveel vertellen maar ik geloof dat mijn eigen lichaam wat dat betreft de (voor mij) beste wetenschappelijke conclusies geeft.
Gast- Gast
Antibes schreef:Carrie schreef:Melis_je schreef:Carrie schreef:Zag deze in een tweet van een kennis voorbij komen. Dit keer is de bron geen vaag internet artikel met spel- en taalfouten, maar een professor. Dacht, deel het even met jullie. Ik wist het zelf al en was het al eens, en dan nu (weer) bevestigd door een professor.
Edit: hier staat wel een klein stukje over een professor die deze kwestie heeft onderzocht. Maar dan veel meer in relatie tot kanker, dus dat is weer een heel ander verhaal.
De quotes die eronder staan vertellen mij al dat het complete lariekoek is.. Kanker niet genetisch? Borstkanker te voorkomen? Yeah right..
Ronduit kwetsend vind ik zulke beweringen. Een voormalige vriendin van me bleef ook maar doorzeuren dat je kanker kan genezen door positief te denken en écht beter willen worden. Leuk enzo, maar ze vertelde het tegen iemand die net haar tante had verloren aan borstkanker.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Discordia schreef:Antibes schreef:Carrie schreef:Melis_je schreef:Carrie schreef:Zag deze in een tweet van een kennis voorbij komen. Dit keer is de bron geen vaag internet artikel met spel- en taalfouten, maar een professor. Dacht, deel het even met jullie. Ik wist het zelf al en was het al eens, en dan nu (weer) bevestigd door een professor.
Ronduit kwetsend vind ik zulke beweringen. Een voormalige vriendin van me bleef ook maar doorzeuren dat je kanker kan genezen door positief te denken en écht beter willen worden. Leuk enzo, maar ze vertelde het tegen iemand die net haar tante had verloren aan borstkanker.
Ik vind het mooi hoor als je zo denkt en dat ook oprecht geloofd, maar hou dan wel in gedachten dat je anderen er mee kan kwetsen.
Ik geloof zelf wel dat je voeding van invloed is op de ontwikkeling van kanker. Maar voorkomen dat zou geweldig zijn want dan heb je het medicijn tegen kanker gevonden. Scheelt gelijk weer een hoop ziektekosten want je kan voorkomen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
mouette schreef:In de NRC is een reactie op het artikel verschenen van hoogleraar voeding&gezondheid Han Kok:
'vind ik leuk'
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Het punt is dat als je naar álle regels luistert je inderdaad niets meer mag. Want de één zegt dat je geen brood moeten, en dat klopt, want koolhydraten zijn niet geweldig voor je. Maar zuivel is ook niet ok, want dat is voor kalfjes. Soya daarentegen zit vol met gifstoffen door de manier waarop het geproduceerd is en is dus ook al geen vervanging. Vis is goed voor je, maar gekweekte vis heeft minder voedingsstoffen en vis uit de zee zit vol schadelijke stoffen. Fruit is niet goed voor je, want je tanden gaan ervan kapot en het zit vol met suikers en het vitaminegehalte is veel minder hoog dan vroeger. Groente mag alleen biologisch, want anders zit het vol met gif. E-nummers zijn slecht voor je (al weten veel mensen niet dat e-nummers soms doodgewone dingen zijn en niet altijd chemische stoffen), enzovoorts, enzovoorts.
Tureluurs word je ervan. Je kunt niet 'perfect' eten. Want je krijgt altijd dingen binnen die niet goed voor je zijn. Ik ben zelf geen fan van brood, ik merk wat het met mij doet, dus ik eet het niet vaak. Maar er zijn zat mensen die het prima doen op brood. Biologische groente? Sorry, maar dat kan ik niet betalen, ja ik heb een adresje waar ze het zelf verbouwen waar ik het goedkoop kan krijgen, maar dat vrij beperkt omdat je alleen bepaalde soorten per seizoen kan kopen, verder toch gewoon supermarkt groente hoor.
Ik denk dat zolang je je niet te druk maakt en grotendeels gezond eet (en ik denk dat een goede stelregel is dat hoe minder het bewerkt is, hoe beter het voor je is, een handje appel en rozijnen is nou eenmaal gezonder dan een sultana met appel en rozijnen, of appelmoes, en een wortel met een aardappel is nou eenmaal gezonder dan een avikoopwarmaaltijd) dan maakt het écht niet uit of je dagelijks een boterhammetje eet of af en toe lekker snoept. Ik word in ieder geval gek van al die regels, want elke keer als ik denk dat ik het snap komt er weer wat bij, rode wijn mag niet, rode wijn moet juist, chocola is slecht, chocola is goed, brood is slecht, brood is goed, aardappels zijn slecht, aardappels zijn goed.
Zolang je niet teveel eet en je wisselt voldoende af kan er nooit erg veel misgaan.
Tureluurs word je ervan. Je kunt niet 'perfect' eten. Want je krijgt altijd dingen binnen die niet goed voor je zijn. Ik ben zelf geen fan van brood, ik merk wat het met mij doet, dus ik eet het niet vaak. Maar er zijn zat mensen die het prima doen op brood. Biologische groente? Sorry, maar dat kan ik niet betalen, ja ik heb een adresje waar ze het zelf verbouwen waar ik het goedkoop kan krijgen, maar dat vrij beperkt omdat je alleen bepaalde soorten per seizoen kan kopen, verder toch gewoon supermarkt groente hoor.
Ik denk dat zolang je je niet te druk maakt en grotendeels gezond eet (en ik denk dat een goede stelregel is dat hoe minder het bewerkt is, hoe beter het voor je is, een handje appel en rozijnen is nou eenmaal gezonder dan een sultana met appel en rozijnen, of appelmoes, en een wortel met een aardappel is nou eenmaal gezonder dan een avikoopwarmaaltijd) dan maakt het écht niet uit of je dagelijks een boterhammetje eet of af en toe lekker snoept. Ik word in ieder geval gek van al die regels, want elke keer als ik denk dat ik het snap komt er weer wat bij, rode wijn mag niet, rode wijn moet juist, chocola is slecht, chocola is goed, brood is slecht, brood is goed, aardappels zijn slecht, aardappels zijn goed.
Zolang je niet teveel eet en je wisselt voldoende af kan er nooit erg veel misgaan.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Het punt is dat als je naar álle regels luistert je inderdaad niets meer mag.
Ben het helemaal eens met je verhaal!
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat als het alleen maar erger begint te worden?
» Wil alleen maar snoepen!
» Dikker worden door Clomid
» vrienden emigreren... collega weg.. alleen is maar alleen
» Alleen maar vlees eten?
» Wil alleen maar snoepen!
» Dikker worden door Clomid
» vrienden emigreren... collega weg.. alleen is maar alleen
» Alleen maar vlees eten?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: