Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 15 van 23 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 19 ... 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 6:54

Luce schreef:Dat heb ik ook, zo'n oven die niet streeplijn wordt. Toevallig ook Ikea?

Volgens mij wel ja ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 6:56

Volgens mij is het inderdaad wel zo hygiënisch om de wc bijv 2 keer in de week schoon te maken Marin Wink

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 6:57

Luce schreef:Volgens mij is het inderdaad wel zo hygiënisch om de wc bijv 2 keer in de week schoon te maken Marin Wink

Haha ja dat geloof ik ook zo. Maar het interesseert me niet of iets vies is of niet, dus doe ik t niet. Ik doe de wc nog t meest in t huis. Even gauw tussen m'n werk door.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 7:00

Nou, van bv. een keuken en kastjes uitzoeken kan ik begrijpen dat je daar eens in het half jaar mee aan de slag gaat, maar een wc? ontlasting en urine is natuurlijk niet echt hygiënisch dus ik zou het zeker aanraden om het vaker te doen. Ik haal dagelijks een doekje over de wc-bril, om de dag is ook een optie natuurlijk bij weinig tijd. En zeker 4x per week met chloor maak ik de wc schoon en de hele pot & deksel doe ik ook meerdere keren per week. Een man plast (per ongeluk) ook wel eens er overheen.

Gast
Gast

Bericht  Carra ma 8 okt 2012 - 7:02

Als je van die hygiënische doekjes in de wc legt kan je gewoon tussendoor even snel de bril schoonmaken. Scheelt weer moeite! Wink

Edit: Wow Pippa...dat is wel heel vaak! :O
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 7:04

Carra schreef:Als je van die hygiënische doekjes in de wc legt kan je gewoon tussendoor even snel de bril schoonmaken. Scheelt weer moeite! Wink

Edit: Wow Pippa...dat is wel heel vaak! :O

Vind je? Het is echt 5 minuten werk om er even chloor in te gooien, de wc borstel er doorheen te halen & een sopje met heet water en spons/doekje over de hele pot & bril te halen.

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 8 okt 2012 - 7:06

Ik vind 4x per week met chloor ook wel heel erg veel hoor. Hier gaat wel elke dag een doekje over de wc en 1 keer per week helemaal gepoetst.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 7:09

Nja ik vind het hygiënischer, net als dat ik de kattenbak elke dag verschoon. Vind dat anders vies allemaal smile Zeg ook niet dat iedereen dat moet doen, maar minimaal 2x per week (iig schoonmaken bedoel ik dan) lijkt me wel zo fris.

Gast
Gast

Bericht  Carra ma 8 okt 2012 - 7:13

Zo is het ook hoor! Het scheelt ook wel dat ik een eenpersoonshuishouden ben, en niet heel veel thuis ben. Ik maak 1x per week de wc schoon.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 7:20

Pippa ik doe natuurlijk niet 1x per half jaar de wc. Dat doe ik eens in de twee weken ongeveer denk ik. Wanneer ik het beetje vies vind worden en er tijd voor heb. Heb niet echt een vaste prik ofzo. Dan doe ik een hygiënisch doekje over de wc (niet alleen bril maar echt zes doekjes maak ik dan op aan de gehele wc), chloor door de wc, de vloer, fonteintje en zo'n mr muscle freshdisc.
En soms als ik tussendoor zin heb even een hygiënisch doekje over de bril.
Tja ik vind t niet echt vies. De wc ruikt altijd fris en als ie niet fris ruikt maak ik m schoon.

4x per week vind ik weer erg veel, maar ja, als jij de moeite er voor wilt doen, moet je t natuurlijk gewoon doen. Ik zou t wel willen hoor, zo'n neat freak zijn, maar een schoon huis interesseert gewoon niet genoeg.

Maar had t n.a.v. hiervan net erover met m'n vriend en hij zei ook dat t natuurlijk geen kont uitmaakt hoe vaak we iets nou schoonmaken als t ons niet stoort.
We krijgen zelden bezoek en áls we bezoek krijgen, maken we altijd van te voren een beetje schoon.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  rapa nui ma 8 okt 2012 - 7:29

Marin schreef:maken we altijd van te voren een beetje schoon.

Dit klinkt gewoon zo leuk Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 561177 Is het wel eens meer dan een beetje schoon?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Carra ma 8 okt 2012 - 7:31

Marin schreef: dat t natuurlijk geen kont uitmaakt hoe vaak we iets nou schoonmaken als t ons niet stoort.

Leuke woordspeling Wink
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Bericht  rapa nui ma 8 okt 2012 - 7:31

Ik maak mijn toilet trouwens ook niet wekelijks schoon. Het is wel het streven maar schiet er wel eens bij in als ik te druk ben met andere dingen. Ik gebruik hem alleen, ben het grootste deel van de tijd op mijn werk of niet thuis en krijg niet al te vaak bezoek dus vind het eigenlijk niet echt vies. Zou hem bij gedeeld gebruik wel vaker schoonmaken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 7:41

Ik vind het bij het toilet ook meetellen hoeveel mensen er in huis wonen en hoe vaak die daadwerkelijk thuis zijn.

Ik poets hem 1x per week grondig met heet water en allesreiniger (tegeltjes op de muur, fonteintje, stortbak en buitekant van de pot) en de binnenkant van de pot met wc eend/chloor en het vloertje dweil ik.

Mijn vriend is ruim 45 uur per week aan het werk/op school..dus ikzelf ben eigenlijk de persoon die hem het meeste gebruikt haha.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 8:06

rapa nui schreef:
Marin schreef:maken we altijd van te voren een beetje schoon.

Dit klinkt gewoon zo leuk Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 561177 Is het wel eens meer dan een beetje schoon?

Ja de keuken nu Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 20:45

Ok ik post alvast wat probleemzones.

De boekenkast, blijft een slordig gezicht...en dat dienblad elke keer landt er zooi op:
Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 554519_4667892865133_429544117_n

De woonkamer, kabels van laptop enzo:
Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 536127_4667893705154_1719262516_n

De keukenla laughcry :
Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 247313_4667895585201_91746036_n

Het kastje onder de gootsteen, serieus wat ik hier ook probeer het BLIJFT een zooi:
Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 528694_4667895185191_948613127_n

Het kastje waarin ons mooie, dure, geerfde servies ligt, ook totaal onhandig:
Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 150383_4667895865208_930733439_n

Gast
Gast

Bericht  vlinder-19 ma 8 okt 2012 - 20:57

Ik zou in je boekenkast de boeken op kleur en hoogte sorteren, dat lijkt al veel netter. De mandjes even goed uitmesten wat weg kan en 1 van die mandjes gebruiken voor de kabels van de laptop ed, en daar ook de losse rommeltjes van het dienblad inleggen. Gebruik je het dure servies? Zo niet, netjes in dozen en op zolder, heb je een extra kastje om de boel wat beter te verdelen zodat het minder vol is. Je gootsteen kastje gewoon goed uitmesten...losse plastic zakjes ed daarin is gewoon niet handig. Desnoods iets van een mandje erin waar je de schoonmaakspullen inzet, doekjes ernaast klaar. De keukenla is een kwestie van uitzoeken en weggooien...ik heb ook een zn rommella en een keer in de 3 mnd ofzo zoek ik hem uit en flikker de helft weg...en die blijft ook rommelig, maar dat vind ik niet erg want het is tenslotte mn rommellade. En ik zou de afstandsbedieningen ed gewoon bij de tv leggen als ze niet nodig zijn. En leuke salontafel kopen waar je evt een leuke mand onder kan zetten en ze daar indoen ( daar dan ook evt de snoeren van de laptop + laptop in als hij niet gebruikt word)
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 21:04

Bij de eerste foto's dacht ik nog ooh joh dat valt wel mee! Maar die daaronder zijn wel vrij ernstig ja Wink

Die laatjes moet je eigenlijk gewoon helemaal leeg halen en alles in bakjes en vakjes sorteren en weggooien wat weg kan.

Snoeren zitten wij ook altijd mee. 's Avonds kunnen we de laptop prima opbergen, maar als we ze gewoon gebruiken, zie je die snoeren overal. Tja.. Daar is dan niks aan te doen, denk ik.

Je boekenkast op kleur staat leuk, maar lijkt me zo onhandig sorteren haha.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown ma 8 okt 2012 - 21:10

OK Charles - let op.

De boekenkast - zooi.. volgens mij staat een boekenkast nooit netjes in een woonkamer. Maar die mandjes, waarom zijn die zo midden in de kast? Ruil het om met een plank onderin. Ik zie ook dvd's (?) op 1 plank? Ook onderin. Probeer de rest van je boeken op formaat neer te zetten. Not so much on color, dat hou je namelijk toch niet goed.

Dat dienblad, ik heb dat ooit gehad, maar bij ons eindige het vol zooi altijd. Ik zie een marker, een doosje pijnstilling en een pantydoosje? Nou ja anyway - weg ermee! Als je even elke week 5 sec de tijd neemt dan kan je alles weer opruimen. Verder staat een bus schoenenspray op je tafel.. waarom?

Kabels van laptop's die hebben wij ook. Daar doe je niet zoveel aan. Wat wij wel doen is als we de laptop laten staan de stekker uit het stopcontact doen en in de kast leggen. Vaste plek, hoeven we nooit te zoeken.

Ik zie op de bank allemaal afstandsbedieningen? Bij ons liggen die netjes op de koffietafel, jij hebt die niet..maar zie wel dat witte tafeltje naast de bank, leg ze daar.

Keukenla - wow.. ik geloof dat zelfs als je niet weet waar iets ligt, je het daar wel vindt. Dit is zo'n lade van: 'Ik weet niet waar ik het meot neerzetten dus knal maar in de la' weg ermee. Je kan de helft gewoon weggooien. Nagellak? Wat doet nagellak in je keukenla? Wat ik doe als ik mijn nagels beneden lak, meteen het lakje op de trap zetten, dan neem ik dat automatisch mee als ik ophoog loop.

Gootsteenkast - koop een grote mand en stop dingen daarin. Dat werkt makkelijk als je het wil opruimen, hup, mand eruit, weggooien wat weg mag en de rest weer in de mand en de mand weer terug de kast in. Als je lade opgeruimd is, doe je daar de gele vaatdoeken en je stofzuiger zakken. Plastic tassen NOOIT maar dan ook nooit in een kast bewaren. Ik gooi ze of weg, of ik prop ze in een grote tas in de schuur/gangkast whereever.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 21:12

Wow goed PC! Zie je, ik kan niet eens goede tips geven.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Arwyn ma 8 okt 2012 - 21:24

Charlie: Wat ook heel handig is voor al die afstandsbedieningen: een universele afstandsbediening!
Wij hebben die ook, die werkt op de tv, de radio, de cd-speler, de blu-ray speler, de versterker en ook de Playstation en Wii staan er in. Wij hebben dus echt nooit meer dan die ene afstandsbediening nodig, scheelt heel erg.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 21:35

Hahaha ik moet dit topic aan mijn vriend laten zien, dan ben ik echt nog niet zo erg.

Gast
Gast

Bericht  madam ma 8 okt 2012 - 21:36

Charlie schreef:Ok ik post alvast wat probleemzones.

Het kastje onder de gootsteen, serieus wat ik hier ook probeer het BLIJFT een zooi:
Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 528694_4667895185191_948613127_n

Ik heb dit rekje in mijn kastje staan onder de gootsteen van de Marskramer, misschien vind je het handig.

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 246590_b
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 23:11

Marin, als het voor jullie goed voelt is dat ook prima, toch? Ik zou er helemaal kriebelig van worden en wil hem gewoon echt schoonmaken zodat ik weet dat hij goed schoon is Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 15 561177 Het was alleen een toelichting omdat je dat vroeg, geen verwijt of kritiek uiteraard!

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 23:13

Haha nee snap ik! Alleen dacht ik dat jij dacht dat ik 't maar 1 keer per half jaar deed, en dat zou natuurlijk wel beetje van de zotte zijn Wink

Maar ik ben heel dom, want we volgens het schema doen we vanavond de badkamer en morgen de slaapkamer en wc, maar ik moet vanavond naar Rotterdam voor een kennismakingsgesprek en morgen naar Apeldoorn voor sushi met een vriendin, dus tja.... Maar heb al tegen m'n vriend gezegd dat ie niet zonder mij mag schoonmaken, da's zielig. Dan schuiven we 't maar even op.

Had je trouwens m'n FB berichtje gehad?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 23 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 19 ... 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: