Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 16 van 23 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 19 ... 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 16 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 23:18

Marin schreef:Haha nee snap ik! Alleen dacht ik dat jij dacht dat ik 't maar 1 keer per half jaar deed, en dat zou natuurlijk wel beetje van de zotte zijn Wink

Maar ik ben heel dom, want we volgens het schema doen we vanavond de badkamer en morgen de slaapkamer en wc, maar ik moet vanavond naar Rotterdam voor een kennismakingsgesprek en morgen naar Apeldoorn voor sushi met een vriendin, dus tja.... Maar heb al tegen m'n vriend gezegd dat ie niet zonder mij mag schoonmaken, da's zielig. Dan schuiven we 't maar even op.

Had je trouwens m'n FB berichtje gehad?

Maar je kunt toch ook afspreken dat hij nu wat doet en jij daarna weer? Je hoeft toch niet alles samen te doen? Dan zouden wij óf nooit schoon kunnen maken óf niks anders meer kunnen doen als we samen thuis zijn haha.

Ik vind het ook helemaal niet handig om samen schoon te maken. Al moet ik zeggen dat ik sowieso toch al bijna al het schoonmaak werk doe en mijn vriend andere huishoudelijke dingen. Volgens mij weet ie niet eens hoe hij een wc schoon moet maken.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 16 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 23:23

Nou de badkamer moet ik wel schoonmaken, want m'n vriend kan niet tegen die antikal lucht, dat slaat echt tien keer erger op z'n longen dan bij mij (iets met roken, denk ik.... Evil or Very Mad )
Maar hij gaat vanavond dan misschien de slaapkamer maar doen. Die had ik laatst al geswifferd en het bed is ook net schoon, dus zoveel werk is dat niet en kan ie wel makkelijk alleen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Paper Crown ma 8 okt 2012 - 23:23

O, Marin - de wc moet je echt vaker doen chica! Ik zorg ALTIJD dat de wc schoon is. Ik doe 2x in de week chloor in de pot en dan pak ik een Glorix big wipe, dan wipe ik de deksel, de bril, onderkant van de bril en de rand schoon en gooi dat doekje weg. Dan pak ik er nog een en doe ik het wasbakje, kraan, en doorspoel knop. En dan pak ik er nog 1 en maak ik lichtknop en deurgreep schoon en dan bindt ik datzelfde doekje aan mijn swifferpoot, boen de plee waar nog chloor in zit met de wc borstel, trek door en maak vervolgens de vloer schoon met het swifferpoot met de big wipe doek. Klaar.

Oh en ELKE dag nog wel de bril en pot zelf.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  rapa nui ma 8 okt 2012 - 23:36

Charlie: kun je voor je servieskastje en het kastje onder de gootsteen geen extra plankjes er bij in doen? Dat heb ik bij de meesten van mijn keukenkastjes wel gedaan. Je hebt anders van die hoge ruimtes waar je maar weinig mee doet en met extra tussenplanken kun je je servies veel beter kwijt en oogt het veel netter.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Caroow ma 8 okt 2012 - 23:52

Even een paar tips van dingen die ik heb gezien:

Ik heb mijn boeken op grote staan, en in categorieën bij elkaar. Sophie Kinsella achtige boeken zijn allemaal even groot en hebben vaak dezelfde kleuren. De waargebeurde verhalen boeken hebben meestal een veel donkere kleur, die staan ook bij elkaar. De rijtjes die het beste bij elkaar passen staan op ooghoogte, de mindere staan lager en hoger.

Wat voorheen de rommella was heb ik een bestekla ingelegd. Hierdoor kan je er niks zomaar insmijten, dan gaat hij niet meer dicht.

Heel veel mensen hebben een fruitschaal oid op de eettafel, vol met troep. Haal dit weg! Gewoon geen fruitschaal meer, dan kan je hem ook niet dichtbouwen. Ipv een echt fruitschaal hebben wij een soort serveelschaal, waar het fruit maar net oppast.

De tv zetten wij aan door op de zijkant te drukken. De afstandsbedieningen liggen in het kastje onder de tv, daar ben je toch als je tv wil kijken.

Het snoer van de laptop zit in het stopcontact achter de bank, je ziet hem niet, maar hij ligt wel binnen handbereik.

Ik hou ongeveer aan dat de wc na 10 gebruiken moet worden schoongemaakt. Na veel visite dus gelijk, in een week waarbij we amper thuis zijn hoeft hij niet twee keer worden schoongemaakt. Je wc is het visitekaartje van je huis, als ik ergens naar een vieze wc ga, ga ik er vanuit dat de rest van het huis ook niet zo schoon is.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tsjip ma 8 okt 2012 - 23:58

Deze foto kwam ik op Pinterest tegen! Misschien dat iemand er wat mee kan Wink
Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 16 113504853079355437_LBVCKTdh_c

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn di 9 okt 2012 - 0:11

Wat trouwens ook handig is (vind ik dan) is een mand onder de salontafel. Wij hebben daar een wat hogere mand staan, waardoor je er vanaf de bank niet zomaar in kijkt. Daarin zitten het USB kabeltjes van mijn telefoon, een paar tijdschriften, soms wat post, dat soort dingetjes. Als ik iets op tafel heb liggen en er komt visite, kan ik dat zo even in het mandje leggen.

Ook hebben we in de boekenkast 4 witte dozen in 4 kleine vakken. Hierin zitten pennen, agenda's, plakband, dat soort dingen. Uit het zicht, maar je kunt er zo bij. Ook kaarsen ed zitten daarin.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne di 9 okt 2012 - 0:40

Bij ons zitten de lades in het dressoir helemaal vol met zooi. Post, sleutels, sleutelhangers, pennen, bonnetjes, spaarzegels en nog veel meer onzin-prul. Binnenkort ook maar eens uitzoeken.

Zo'n mand waar Arwyn het over heeft is wel handig, alleen moet je wel weer de discipline hebben om dat eens in de zoveel tijd uit te zoeken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 0:43

Arwyn schreef:Wat trouwens ook handig is (vind ik dan) is een mand onder de salontafel. Wij hebben daar een wat hogere mand staan, waardoor je er vanaf de bank niet zomaar in kijkt. Daarin zitten het USB kabeltjes van mijn telefoon, een paar tijdschriften, soms wat post, dat soort dingetjes. Als ik iets op tafel heb liggen en er komt visite, kan ik dat zo even in het mandje leggen.

Wij hebben een van die Expedit manden voor gebruikt, voor kabeltjes en een apart klein mandje voor usb sticks daarin, zodat je die niet kwijt raakt in de grote zooi.

Gisteren kwam heel onverwacht m'n vader even op de koffie. Hij belde wel gelukkig een kwartiertje van te voren, dus ik kon net heel gauw de salontafel schoonmaken en opruimen Wink

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:05

Tsjip schreef:Deze foto kwam ik op Pinterest tegen! Misschien dat iemand er wat mee kan Wink

Poeh wat een veel schoonmaak spulen :shock:

Gast
Gast

Bericht  vlinder-19 di 9 okt 2012 - 1:33

Anniej_S schreef:
Tsjip schreef:Deze foto kwam ik op Pinterest tegen! Misschien dat iemand er wat mee kan Wink

Poeh wat een veel schoonmaak spulen :shock:

Volgens mij heb ik er nog veeeel meer haha.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 1:34

Wij hebben ook veel meer!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 1:34

Zelfs wij hebben veel meer! Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 1:35

lol!
Marin schreef:Zelfs wij hebben veel meer! Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:36

Wat moet je met zoveel schoonmaakspullen?

Gast
Gast

Bericht  vlinder-19 di 9 okt 2012 - 1:46

Anniej_S schreef:Wat moet je met zoveel schoonmaakspullen?

Poetsen, poetsen, poetsen....heerlijk hahaha.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:47

lol! Gevalletje nesteldrang?

Gast
Gast

Bericht  Parisienne di 9 okt 2012 - 1:49

Ik heb ook wel veel schoonmaakspullen hoor. Spuitfles voor dit, reiniger voor dat, spray'tje voor de douche, spray'tje voor het aanrecht.. zo vul je wel een heel keukenkastje (en nog een) Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Caroow di 9 okt 2012 - 1:51

Wat hebben jullie dan qua schoonmaakmiddelen?
Wij hebben:
*Dasty
*Badkamerreiniger
*Keukenreiniger
*Allesreiniger
*Laminaatspul
*Bleek
*Toiletspul
*Schoonmaakazijn
*Rvs reiniger
*Glassex
*Gootsteenontstopper
*Antikal

En daarmee vul je wel een kastje!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 1:52

Caroow schreef:Wat hebben jullie dan qua schoonmaakmiddelen?
Wij hebben:
*Dasty
*Badkamerreiniger
*Keukenreiniger
*Allesreiniger
*Laminaatspul
*Bleek
*Toiletspul
*Schoonmaakazijn
*Rvs reiniger
*Glassex
*Gootsteenontstopper
*Antikal

En daarmee vul je wel een kastje!
Inderdaad en dan nog wat op voorraad omdat er een aanbieding was en dan nog wat hygiënische doekjes etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow di 9 okt 2012 - 1:53

Oja, keukendoekjes, allesdoekjes, toiletdoekjes en billendoekjes hebben we ook nog smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 1:56

Caroow schreef:Oja, keukendoekjes, allesdoekjes, toiletdoekjes en billendoekjes hebben we ook nog Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 16 561177
En de vuilniszakken liggen er hier ook bij. En glasdoekjes hebben we ook, al kan ik daar niet mee om gaan. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 16 827601
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow di 9 okt 2012 - 2:00

Rush schreef:
Caroow schreef:Oja, keukendoekjes, allesdoekjes, toiletdoekjes en billendoekjes hebben we ook nog Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 16 561177
En de vuilniszakken liggen er hier ook bij. En glasdoekjes hebben we ook, al kan ik daar niet mee om gaan. Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 16 827601

De vuilniszakken zitten onderin de vuilnisbak, aan de open zak vast. Als je dan een zak verwisseld hoef je geen nieuwe te pakken Idea
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush di 9 okt 2012 - 2:01

Caroow schreef:
Rush schreef:

De vuilniszakken zitten onderin de vuilnisbak, aan de open zak vast. Als je dan een zak verwisseld hoef je geen nieuwe te pakken Idea
Dat had ik ook, tot de man des huizes de vuilnisbak leegde en de binnenbak zo boven de container hield. Weg zakken. Ik doe het nu maar weer op de ouderwetse manier. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:04

O ik poets ook veel, maar ik heb echt niet zoveel flessen staan hoor!

Badkamerreiniger
Keukenreiniger
Allesreiniger
Glasreiniger
Spray om alles even snel mee schoon te maken
Schoonmaakazijn

Staat in het gootsteenkastje

Dikke bleek & billendoekjes, staan in de badkamer.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 16 van 23 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 19 ... 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: