Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opgeruimd huis (help-elkaar)

+58
Snirp
Mees
Pineco
Charles
Luce
Novalee
Ibbeltje
Bazinga
SoGood
Cow
JD
Alex
Gympie
Tsjip
madam
Monte
Carra
Flower_L
Stuiterbal
NoName88
nijntje4
Kreeftje
Sam
*Lookie*
Liadan
Burn
mii_joyce
Jade
Dennenappel
vlinder-19
Niekske
Sterre
Kaboutertje
Printje
rapa nui
Antibes
schuddebuikje
Rumble
PapillonRose
Mamsie
LaBird
kwak
TukTuk
Caroow
Paper Crown
Zininzon
Ooh La La!
Parisienne
Sarah1985
minoessepoes
Rush
Marin
_Lana_
Moon
Mute_
Rose
Arwyn
Linda
62 plaatsers

Pagina 19 van 23 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende

Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 19 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Liadan vr 12 okt 2012 - 5:25

Goed bezig Marin! Ik moest ook wel even lachen om je mandje tussen de troepjes, het had zo mijn kast kunnen zijn Very Happy .
Dit topic inspireert toch wel een beetje moet ik zeggen, ik heb daarstraks een bak vol met zooi van zolder meegenomen om uit te zoeken, bijna alles kon weg. Nu nog een heleboel bakken te gaan voordat de zolder opgeruimd is, maar het begin is er.

Morgen gaan we de schuur even opruimen maar dat zal minder werk zijn want dat hebben we van de zomer nog gedaan, er staat alleen het een en ander in dat naar de stort moet en dat gaan we morgen ook even doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 19 Empty Re: Een opgeruimd huis (help-elkaar)

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 5:34

ik ben ook begonnen met alles direct op te ruimen en er een doekje overheen te halen. leeft een stuk prettiger.

probleemgebied hier is trouwens het hoekje van het aanrecht. Daar belanden bij ons alle troepjes en papieren.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 12 okt 2012 - 23:40

Goed zo rejoy en liadan.

Ik heb spierpijn van de douche schoonmaken Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  SoGood vr 12 okt 2012 - 23:42

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 19 283726845244836155_TfbY98M1_c
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Marin vr 12 okt 2012 - 23:45

Hahahaha leuk schema maar zo ontzettend niet haalbaar.

Dagelijks doe ik de afwas en dat is t wel zo'n beetje. Was soms dagelijks.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood vr 12 okt 2012 - 23:49

Ik doe alles van het lijstje eigenlijk (meestal) wel dagelijs. Kleine moeite en zo heb ik nooit veel rommel in huis. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Marin vr 12 okt 2012 - 23:51

Maar waar haal je de tijd vandaan om elke dag te stofzuigen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood vr 12 okt 2012 - 23:53

Marin schreef:Maar waar haal je de tijd vandaan om elke dag te stofzuigen?

Eens per week stofzuig ik heel uitgebreid. We hebben een handzuiger en daarmee zuigen we bijvoorbeeld eventjes de keuken na het koken of als er bijvoorbeeld kruimels liggen bij de bank o.i.d.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 0:25

Ik ben ook bezig Very Happy. Onze zolder gaat weer richting leeg en gezellig!

Gast
Gast

Bericht  Bazinga za 13 okt 2012 - 0:46

Duus.. Ik blijf voorlopig nog lekker thuis wonen..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 0:47

Ik heb inmiddel altijd een swiffer met doekje staan. Voor mij is het een veel kleinere moeite om even met de swiffer rond te gaan, dan dat ik de hele stofzuiger moet pakken.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 13 okt 2012 - 1:17

Dat lijstje gaat bij mij ook niet werken. Stofzuigen doe ik alleen elke dag even in de woonkamer (door alle kruimels en rommel van de kinderen). De afwas ook elke dag en de was ook, verder gebeurt alleen waar we tijd/zin in hebben.

Maar vandaag zijn we alweer goed bezig, de schuur is opgeruimd en ik ben net naar de stort gereden. Als de timmerman dinsdag is geweest voor de deur en kozijnen van de schuur dan gaat daarna de tuinset de schuur in voor de winter.
Ik heb ook alweer 1 bak rommel van zolder uitgezocht, ik ga zo nog een bak halen en de oude kleren van de kinderen uitzoeken.
(en dan moet ook de badkamer nog gepoetst worden, maar ik zie wel of ik dat vandaag of morgen doe).

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 2:10

Kost 10-15 minuten als je even snel de kamer doet. Dus gewoon een kwestie van doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 4:08

Luce schreef:

Kost 10-15 minuten als je even snel de kamer doet. Dus gewoon een kwestie van doen.

Yes Gewoon 15 minuten minder forummen.

Gast
Gast

Bericht  Marin za 13 okt 2012 - 5:15

Nou met het huis stofzuigen/swifferen ben ik toch wel echt drie kwartier bezig ofzo dus dat ga ik echt niet elke dag doen. Maar gelukkig vind ik t zelf ook niet erg om in wat meer stof te zitten, ik zie t eens de eerste tijd ;-)

Maar we zijn nog steeds goed bezig want we zijn tot twee keer toe naar de Gamma gegaan vandaag voor een nieuwe wc bril (uiteindelijk nóg niet de juiste kleur maar vooruit) want de oude was kapot en deze is lekker nieuw en fris.

En de badkamer dus schoongemaakt. En van die Hema tegoedbon waar ik laatst topic over had, zijn we toch maar in gaan wisselen voor geld en deze dressboy/kledingrek van gekocht, zodat we de kleren keurig neer kunnen leggen en ophangen in de slaapkamer ipv op de grond gooien. Passen nog schoenen op ook enzo!

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 19 CB441359-35E2-41BE-85DF-37A413EE9B08-526-000001B4C2EE046E
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan za 13 okt 2012 - 8:56

Hier ook heel goed bezig geweest vandaag. De vriezer en koelkast zijn ook nog schoongemaakt, de badkamer is schoon, 3 wassen gedraaid, opgehangen en andere was opgevouwen en opgeruimd en de voorraadkast schoongemaakt en opgeruimd.
Morgen boven nog schoonmaken, de wc beneden en nog een paar wassen draaien.

En dan pas de grootste uitdaging: het netjes en schoon houden. In ieder geval bedankt voor dit topic, want het heeft me wel even een schop onder mijn kont gegeven.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 0:36

Ik ben vandaag ook bezig. Ik ben allergisch voor huis- en stofmijt (heet dat nou zo?) en kattenharen. Mijn kat heb ik gister naar een nieuw baasje gebracht en nu moet echt alles in mijn huis schoongemaakt worden! De gordijnen, de hoezen van mijn banken (al twijfel ik of ik niet gewoon nieuwe moet kopen).

Dat wordt een project van een maand ofzo maar ok... En dan een schema maken om alles bij te houden!

Gast
Gast

Bericht  mii_joyce zo 14 okt 2012 - 20:28

Mijn (school)boekenkast is mijn grootste probleemzone.. Vooral omdat ik dit jaar er redelijk wat boeken voor school bij heb gekregen is er eigenlijk te weinig ruimte.
En op momenten dat ik mijn tas in pak ben ik soms te lui om mijn boeken in mijn kast te stoppen weer, dus die zweven dan door m'n kamer heen Embarassed

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 19 Jr91d3

heeft iemand tips ook dat ik het netjes kan houden??
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12

Bericht  Ibbeltje zo 14 okt 2012 - 20:32

Misschien die links boven en links onder in een tijdschriftenbak of hoe heet dat? (zal ff plaatje zoeken)

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 19 B417414-tijdschriften_verzamelaar_hout
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  mii_joyce zo 14 okt 2012 - 20:51

Ibbeltje schreef:Misschien die links boven en links onder in een tijdschriftenbak of hoe heet dat? (zal ff plaatje zoeken)

Een opgeruimd huis (help-elkaar) - Pagina 19 B417414-tijdschriften_verzamelaar_hout

Je foto doet het helaas niet Sad Maar denk dat ik begrijp wat je bedoelt.
Helaas neemt dat waarschijnlijk teveel ruimte in, omdat nog niet al mijn boeken in de kast staan... Rechts boven in het vakje staat normaal nog een fotolijst met een foto van mij met m'n beide oma's en opa... Toch ga ik je tip wel onthouden smile
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12

Bericht  Marin zo 14 okt 2012 - 20:56

Dit is een Expedit kast (tenminste, neem aan van wel) dus er zijn genoeg bakken die je bij de Ikea kunt kopen. Plastic, houten, wat je maar wilt. Je kunt er laatjes in kopen of mandjes. Dat maakt het echt veel netter, om de bovenste twee vakken dicht te maken met zoiets. Dan kan je daar je notitieblokken en andere troepjes in kwijt. Haal alle losse papieren en multomappen tussen de boeken links vandaan en doe die ook in het dichte gedeelte. Zet de boeken netjes op volgorde van grootte bijvoorbeeld naast elkaar en zet er een boekensteun naast als het te weinig boeken zijn om het vak op te vullen. Op die manier vallen ze niet op. In vak rechtsonder zie je nu bijvoorbeeld dat er te weinig ruimte tussen de boeken zit, dus vallen ze om, maar er ligt er wel eentje boven? Zet die er tussen, dan staat het netter.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin zo 14 okt 2012 - 21:07

*

Laatst aangepast door Marin op zo 1 sep 2013 - 3:56; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PapillonRose zo 14 okt 2012 - 21:08

Ik zou inderdaad ook bakken kopen, voor in een expedit kast, als je de spulletjes erin wat netter wilt hebben. Zelfs al stop je het dan rommelig in de bakken, dan zie je het in elk geval niet meer Wink

Hier ben ik trouwens maar al te blij met mijn soort 'voorraadkast' in de woonkamer, dat is mijn boekenkast geworden! Lekker deurtje dicht en je ziet niks! Al heb ik hem wel heel netjes ingericht, maar ik vind boeken al gauw onrustig ogen. Voor mij geen open boekenkast meer.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  PapillonRose zo 14 okt 2012 - 21:08

Marin, ik ben verliefd op jullie kledingrek! Staat erg netjes, en het is een mooi rek!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Marin zo 14 okt 2012 - 21:09

Ja alleen dacht ik dat we meer witte hangers hadden, maar die hebben we dus niet. Stom Sad

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 19 van 23 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: