Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In je eentje naar zo'n hotelresort?

+17
Ambivalence
Mari
Highway
TukTuk
Carra
Minx
Susan
Pannetoet
Loes263
rapa nui
Caro
mzcharlotte
Sterre
Zininzon
Polly
Sjaantje
Lady4
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 5:51

Zou jij dat doen? In je eentje gaan zitten in zo'n half of volpension hotel in Turkije, Spanje, Griekenland, je kent het wel..

Dat bedacht ik me ineens vandaag. Stedentripjes in je eentje is geen enkel probleem, dat doen zo veel mensen. Maar op je luie reet aan t zwembad hangen doe je op de een of andere manier niet snel.

Stel dat ik in de meivakantie zoiets zou willen? Bij wijze van ontspanningstherapie; even geen internet, geen contact met de buitenwereld, enkel ik, de zon en een boek. Is dat heel erg gek om te doen? Denk dan niet iedereen wat voor arme ziel daar zit?

Stedentripjes vind ik heerlijk om te doen in m'n eentje, maar het vreet wel energie. Je komt niet bepaald uitgerust thuis, eerder afgepeigerd. Wat dat betreft komt nyc nu niet zo goed uit, want ik loop al op m'n tenen. Dus toen bedacht ik me ineens. Zou ik mezelf niet belonen met zo'n uitrustweekje in mei? Of verklaren jullie me voor gek ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 5:54

Ik snap het wel hoor. Het lijkt me heerlijk, rustig slapen, lekker op het strand of aan het zwembad doorbrengen met een cocktail en een boek, paar dagen wat ondernemen en dat kan vaak via, en dan ben je met een groep & je bent eigen baas. Ik zou me alleen voelen, maar zou sowieso niet zo graag alleen op vakantie willen. Maar waarom niet? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 6:01

Ik reis alleen, vlieg alleen, ga alleen naar de bios en naar een restaurant, geen enkel probleem mee. Maar gek genoeg voelt dit een beetje raar.

Maar.. Ik denk wel dat dit een hele goede manier is om echt tot rust te komen. Geen laptop mee, alleen boeken en misschien muziek of notitieblokje. Op die manier kan je eens echt je gedachten ordenen en tot rust laten komen. En je wordt nog bruin ook. :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 6:07

Als ik er zo over denk zou ik het wel lekker vinden!
Snap je wel en vind dat niet raar.

Mijn moeder heeft het gedaan, toen het een paar weken uit was met haar relatie.
Na 2 dagen belde ze me huilend op..
Dat ze het wel fijn had, maar zich zo alleen voelde Sad
Dus weet niet of het echt een succes is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Lady4 di 1 feb 2011 - 6:15

Ik heb vorig jaar zomer op het punt gestaan nog een week alleen weg te gaan. Wilde zo graag op vakantie, maar de helft van mijn vriendinnen gingen met hun vriend op vakantie en de andere helft was depressief, blut of had niet tegelijk vakantie met mij. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan. Niet alleen omdat het me toch wel wat eenzaam leek maar ook omdat een éénpersoonsvakantie gewoon veel duurder is.

Ik ben nu al bijna twee jaar niet op vakantie geweest en wil dolgraag weer eens naar de zon. Ik heb een vriendin gevraagd of ze in mei een weekje met me weg wil. Ze was enthousiast, maar we hebben het er daarna niet meer over gehad. Binnenkort maar weer eens vragen.

Mij lijkt het toch een beetje eenzaam om in je eentje een strandvakantie te boeken. Ik wil dingen delen, wil kunnen praten met iemand en weet niet of ik er nou echt gelukkiger vandaag zou komen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Sjaantje di 1 feb 2011 - 6:33

Nee ik vind het absoluut niet gek! Heb er zelf ook regelmatig over zitten denken. Ik zie mezelf alleen niet in mijn eentje met zo'n zware koffer zeulen vanuit mijn rolstoel en dat houdt me tegen.
Dus ik zou zeggen: waarom niet?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Polly di 1 feb 2011 - 6:39

Ik zou het zelf niet zo snel doen omdat ik het toch wel gezelliger vind om samen te eten, maar als jij er zin in hebt, waarom niet? Ik ben vaak genoeg met mijn ouders op zo'n resorts geweest en had altijd binnen no time een hele club vrienden. Helemaal Remi zul je vast niet zijn.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Zininzon di 1 feb 2011 - 6:46

Ik ben 1,5 jaar geleden in m'n eentje naar Corfu gegaan. Weliswaar niet in een resort, maar heb wel behoorlijk wat uurtjes aan het zwembad en strand gelegen!

Ik had wel een paar excursies gedaan. Ik ging in mijn eentje uit eten (heerlijk, heb ik daar ontdekt!), een drankje drinken aan de boulevard etc!
Ik zou het gewoon eens proberen als ik jou was. Mijn insteek was: als het niet bevalt, weet ik dat ook weer!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Sterre di 1 feb 2011 - 7:00

Ik heb daar ook weleens aan gedacht. Maar eigenlijk kwam ik dan meer uit op zo'n stilteklooster voor een paar dagen. En dat terwijl ik niks met kloosters heb eigenlijk, maar ik ben zo benieuwd wat een paar dagen stilte en rust met me doet! Stil zijn vind ik moeilijkkk, haha. Daarnaast is het ook nooit stil in mijn hoofd, misschien dat zoiets helpt?

Ik denk dat ik me alleen in zo'n resort stierlijk zou gaan vervelen. Zeker als ik allemaal mensen zie die het gezellig met elkaar hebben. Op stedentripjes kun je nog vanalles gaan doen wat alleen jij interessant vindt zonder rekening te houden met anderen, maar in zo'n resort zit je toch al snel een beetje om je heen naar andere mensen te kijken denk ik.


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 7:01

Er zijn nu eenmaal mensen die sowieso zullen denken dat je een arme ziel bent. Dat denken ze waarschijnlijk dan al als ze je alleen in de bios zien zitten. Het zegt meer hoe over die persoon, hoe die in het leven staat, dan over jou. Als jij dat wilt, moet je dat lekker doen en je niets aantrekken wat anderen van je zullen denken. Persoonlijk zou ik het overigens niet doen maar ik zou ook geen stedentrip alleen maken. Puur omdat dat me dan te veel is, ik word er niet vrolijker van, zeg maar :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  mzcharlotte di 1 feb 2011 - 7:15

Het idee erachter trekt me wel enorm. En echt helemaal ben je ook niet, van je ervaring uit, raak je waarschijnlijk echt wel aan de praat met diverse mensen (alleen waarschijnlijk een andere slag reizigers). Het lijkt me heerlijk om een stapel boeken door te spitten...
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Caro di 1 feb 2011 - 7:25

Ik ga sowieso niet graag naar zon resort, maar als ik alleen rust wilde hebben zou ik een appartementje in Frankrijk boeken, vlakbij de zee, daar met de trein naartoe gaan en dan zo tot rust komen. 'S middags lekker eten bij een lokaal restaurantje, in de middag naar de zee en dan maar tot rust komen...lekkere hoor!!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 7:26

Ik zou dat zo doen hoor! Very Happy
Alleen dan geen 2 weken maar max een week. Ik zou niks om geven wat mensen ervan denken. Als mensen naar me toe zouden komen om te vragen of ik helemaal alleen ben zou ik elke keer een ander wazig verhaal ophangen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  rapa nui di 1 feb 2011 - 7:31

Ik zou zelf niet zo snel meer een all-inclusive vakantie voor alleen mezelf boeken. Belangrijkste reden is dat ik me dan ga vervelen, ik wil dingen zien etc. Ik heb ooit wel eens een weekje in een hotel gezeten in Croatia op basis van half-pension nadat ik daarvoor gelogeerd had bij een penvriendin in Slovenie en daar al heel veel bekeken had. Ik heb me toen prima vermaakt op een strandstoel, zonnen, lezen en toch een excursie naar Venetië. Nadeel vond ik toen dat er bij het avondeten vaste plekken werden toegewezen en er enigzins vaste tijdstippen waren om te eten en ik aan een tafel werd geplaatst bij 2 Duitse vrouwen die samen op vakantie waren. Niet zo gezellig voor hun elke dag en ik vond het ook wat minder.

Ik heb ooit een strandverlenging van een paar dagen gedaan in Mexico en heerlijk aan strand gelegen, gelezen en me verveeld maar nadeel was 's avonds weer dat het superdruk was en ik een tafeltje moest delen met gezinnen.

In Cuba ook een paar dagen strand bijgeboekt na een rondreis en was heerlijk om overdag drankjes te kunnen halen om van te genieten op een strandstoel onder de palmbomen maar ik vond het weer 's avonds bij het eten wat minder. Was weer druk (hoogseizoen) had wel een tafeltje alleen, maar had toen het idee dat ik wat zielig gevonden werd als mensen me daar meerdere avonden alleen zagen zitten.

Ik vind een paar dagen/week strand, relaxen en drankjes/snacks all-inclusive wel aan te raden als je ervan houdt maar vind het zelf veel leuker om zelf een lokaal restaurantje uit te zoeken en daar dan zelf te gaan eten. Dan zit ik ook wel alleen maar dan wel aan een tafeltje alleen dat ik vaak zelf kan uitzoeken en op de een of andere manier vermaak ik me dan meer en voel ik me niet zielig of zo. Zo voel ik me anders ook niet maar had af en toe wel het idee dat anderen dat dachten als ze je de meeste avonden alleen zien eten aan hetzelfde tafeltje.


Laatst aangepast door rapa nui op di 1 feb 2011 - 7:33; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : .)
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Loes263 di 1 feb 2011 - 7:42

Toevallig zit ik te denken om in mijn eentje een paar dagen weg te gaan naar Barcelona. Ik kan goed alleen zijn en ik kan me denk ik wel vermaken alleen denk ik zo. Mijn vriend wil dit jaar met zijn ouders naar turkije en ik wil niet mee, dus we gaan apart van elkaar een weekje weg. (In de zomer gaan we wel 2 weken samen op vakantie) Ik vind het ergens wel spannend maar ook gaaf om alleen weg te gaan.

Maar alleen op zo'n resort lijkt me wel lekker als je wil uitrusten en lekker wil lezen. Persoonlijk zou ik me echt snel vervelen (ik ben niet zo'n strand-type), maar als het moet, dan kan ik ook wel lekker ontspannen met een boek.
Je moet doen wat je fijn lijkt. Als jij denkt dat jij je wel een week kan vermaken met een stapel boeken, dan moet je zeker zo'n reis boeken. Succes in ieder geval met je keuze smile
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Pannetoet di 1 feb 2011 - 7:44

Als jij je goed zelf kan vermaken zou ik het doen! Maar aangezien jij ook vaak genoeg alleen stedentrips maak kun/lukt je dat wel!

Ik ben daar veel te schijterig voor maar ergens lijkt het mij heerlijk! Lekker je eigen ding doen en met niemand rekening hoeven te houden...zonnetje op je gezicht, boekje erbij smile En tussendoor eten, drinken, misschien contact zoeken met mensen maar verder helemaal je eigen plan trekken.. alleen zou ik niet té lang gaan, ik denk dat je met een week lang genoeg hebt dus ik zeg: DOEN!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Susan di 1 feb 2011 - 7:51

Ik vind daar niks mis mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Minx di 1 feb 2011 - 7:52

Waarom is het stoer als je alleen op wereldreis gaat en not done om een weekje te gaan relaxen in je eentje
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 7:58

Lijkt me best lekker alleen en zeker niet raar. Dus ja, doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Carra di 1 feb 2011 - 8:00

Ik zou het niet snel doen. Ik heb totaal geen probleem met alleen zijn. Ik reis ook regelmatig alleen. Je komt altijd wel in contact met andere mensen. Zeker als je in hostels slaapt. En als je geen zin hebt in contact dan blijf je lekker op jezelf. Juist die afwisseling vind ik fijn.

In zo een resort zou ik het heerlijk vinden om met m'n handoekje bij het zwembad/strand te liggen met een boek. Maar aan het eind van de dag zou ik het contact missen. En ik denk dat de mensen in zo'n resort toch meer op zichzelf zijn dus dat het contact moeilijk is. Nu stap ik ook niet zo makkelijk op mensen af. Dus dan zou ik me toch wel alleen gaan voelen.
Als je echt alleen wilt zijn maar toch weg uit Nederland lijkt het me heerlijk. De zon, lekker eten wanneer jij wilt, slapen, lezen. Pure ontspanning. Ik zou het graag doen, maar dan voor 2/3 dagen. Dan ben ik het wel weer zat. Maar ja, daar vlieg je niet voor naar Griekenland oid.

Dus gewoon lekker doen en wat kan jou die andere mensen schelen!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  TukTuk di 1 feb 2011 - 8:49

Waarom zou dat gek zijn? Ok het is wat minder voor de hand liggend, maar misschien ook juist omdat er een soort taboe op rust.. Denk dat er genoeg mensen zijn die het graag zouden willen, maar niet durven om die reden!
Als je al goed alleen kan zijn, dan kan je dat ook wel daar in zo'n resort!

Ik zou het lekker doen hoor als je daar zin in hebt! En denk maar zo : die mensen daar zie je toch nooit meer terug Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Highway di 1 feb 2011 - 9:21

Helemaal niet raar, gewoon doen!

Ik ben zelf 1x op vakantie geweest in noorwegen, ook alleen. Heb toen wel veel getrokken maar ook af en toe wat dagen aan een meertje gezeten met een boek op schoot. Heerlijk ontspannen en goed kunnen nadenken over wat ik wilde in het leven (ugh ugh, was net vrijgezel :p) Ik vond het in ieder geval de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. En zeker als je het 'alleen weg zijn' al kent; zie ik geen reden om het niet tedoen. Succes
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:58

Ik ben zelf eigenlijk ook totaal geen all in resort strand type. Maar juist daarom lijkt t me wel een uitdaging. Op stedentripjes ben je toch continu aan het lopen, dingen bezoeken en ik vraag dan altijd heel veel van mezelf. Juist op zo'n strandvakantie kan je niet zo veel en als je alleen bent dwing je jezelf tot rust. Lijkt me best lekker eigenlijk. Ik ben heel graag alleen, liever alleen dan onder de mensen dus dat is geen probleem. Ik zou ook echt geen mensen willen ontmoeten, liever niet. En ik denk dat wanneer je dan zonder internet zit en alleen een stapel boeken, je echt tot rust komt, echt even een soort afkicken van het hectische bestaan. Wat sterre al zei, zo'n klooster, alleen zie ik dat niet zitten.

Fijn om te horen dat het merendeel het iig niet raar vindt. Ik ga het zeker eens overwegen. Moet wel een goeie deal vinden natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Carra di 1 feb 2011 - 10:13

En ook al zou men het raar vinden. Who cares? Do lekker waar je zelf zin in hebt!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Mari di 1 feb 2011 - 10:18

Zusje van Bert schreef:Er zijn nu eenmaal mensen die sowieso zullen denken dat je een arme ziel bent. Dat denken ze waarschijnlijk dan al als ze je alleen in de bios zien zitten. Het zegt meer hoe over die persoon, hoe die in het leven staat, dan over jou. Als jij dat wilt, moet je dat lekker doen en je niets aantrekken wat anderen van je zullen denken. Persoonlijk zou ik het overigens niet doen maar ik zou ook geen stedentrip alleen maken. Puur omdat dat me dan te veel is, ik word er niet vrolijker van, zeg maar :P.

Ik heb inderdaad medelijden met iemand die ik alleen zie, vind het zielig (niet triest) ik moet er zelf namelijk niet aan denken om alleen naar de bios te gaan, laat staan op vakantie. Ik vind het wel knap dat je het doe, dat je genoeg hebt aan jezelf, ja je toont wel ballen.
Als je jezelf goed kan vermaken en je doet dit toch vaker dan zou je het kunnen doen, een strandvakantie.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje naar zo'n hotelresort? Empty Re: In je eentje naar zo'n hotelresort?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum