Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In mijn eentje naar Dublin :)

+14
Siamsa
Fred
JD
Atelier Madame
Raindrop
_Lacey_
iloverocknroll1984
Green_Pepper
Carra
Bliss
mauwmauw
Ella
rapa nui
RYW
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  RYW do 27 dec 2012 - 6:23

Dag dames,

Ik heb het ineens in mijn kop gekregen en ga over anderhalve week in mijn eentje een weekendje Dublin doen smile

Wie heeft er tips, aanraders? Waar moet ik absoluut niet in mijn eentje heen? Zijn de mensen daar een beetje leuk en aanspreekbaar?

Ik hoor het graag!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  rapa nui do 27 dec 2012 - 6:35

Geen ervaring, nooit geweest maar wel leuk dat je dit zo besloten hebt en er alleen een weekend naar toe gaat!. Ik lees graag tips mee want staat nog wel op mijn lijstje (maar daar staat meer op Laughing). Veel plezier toegewenst met de voorbereidingen (en stiekem een beetje jaloers want wil eigenlijk ook wel een weekend weg maar mag even niet van mezelf)
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Ella do 27 dec 2012 - 6:57

Hier ook geen ervaring, maar tof dat je alleen gaat zeg, veel plezier!!!!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Green_Pepper do 27 dec 2012 - 8:30

Wanneer ga je precies? Ik vertrek zaterdag en kom donderdag 3 januari weer terug. Misschien net op tijd om je nog tips te kunnen geven?
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  mauwmauw do 27 dec 2012 - 9:17

vraag het aan janedoe,die is er al meerdere malen geweest.voor mijzelf is het al een tijd geleden,maar echt de moeite waard.Die stad is super.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  RYW do 27 dec 2012 - 11:47

Ik ga 4 januari! Wordt snel posten dan, Pepper Wink



Ik heb er zoveel zin in!!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Bliss do 27 dec 2012 - 11:58

Zag t al op FB, zo leuk!! Ben er in april geweest met Carra en Zusje en echt verliefd geworden op het land en de mensen. De Ieren zijn zo vriendelijk en behulpzaam en volgens mij kun je daar prima in je eentje op pad. We hebben ook een dagtrip met een busje gedaan, het land in, naar o.a. Glendalough en Guinness Lake. Check anders ff mn fotoalbum van Dublin op FB. Veel plezier!!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Carra do 27 dec 2012 - 21:26

Jaaaaaa, Dublin!! Zo leuk!! Ik wil ook weer! I love you Ik ben 2,5 jaar geleden ook in mijn eentje geweest. Ik kan je aanraden om in je eentje een pub binnen te lopen in Temple Bar. Je hebt zo aanspraak (als je dat wilt natuurlijk)

De eerste avond dat ik dat deed vond ik het heel eng, maar aan het eind van de avond had ik allemaal nieuwe vrienden gemaakt.

Met Zus en Bliss heb ik toen een hostel-stadswandeling gemaakt. Dat was wel leuk, want dan leer je ook iets over de stad en je loopt langs de bezienswaardigenheden. Dat is gratis, je kan gewoon aansluiten. Je moet wel zorgen dat je de groep niet kwijt raakt, zoals wij....

Verblijf je in een hostel? Wij sliepen toen in een hostel in het centrum. Ben even de naam kwijt, maar was best netjes.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Green_Pepper do 27 dec 2012 - 21:49

RYW schreef:Ik ga 4 januari! Wordt snel posten dan, Pepper Wink



Ik heb er zoveel zin in!!

Ik ga het proberen. 's Avonds rond 18u verwachten we weer thuis te zijn. Dan even eten, uitpakken...moet lukken!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  iloverocknroll1984 vr 28 dec 2012 - 0:02

Ik ben er jaar of 6 geleden geweest en ben toen naar de Guinness brewery geweest (was wel leuk), naar het Trinity college en we hebben een duck-tour gedaan (met zo'n amfibievoertuig eerst op straat en dan 't water in, was ook wel geinig en was officieel in vikingstijl dus met helm enzo). Idd Temple Bar leuk voor 's avonds!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  RYW vr 28 dec 2012 - 1:46

Ik wil heel graag The Book of Kells zien, die ben ik in mijn studie heel regelmatig tegen gekomen! Trinity College staat dus op de lijst!

Aanspraak vind ik zeker leuk als ik alleen ben, ik praat graag met vreemden, dus dat gaat dan wel goed komen, Carra!

Bliss, ik ga straks jouw foto's even kijken!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  _Lacey_ ma 31 dec 2012 - 1:06

Ik lees even mee. Heel misschien dat ik in maart naar Dublin ga.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Raindrop ma 31 dec 2012 - 1:09

Ik ben er jaren geleden ook geweest met een stel meiden, we zijn toen voor een concert gegaan en hebben ook het plaatsje Sligo bezocht.
Ik ben echt verliefd op Ierland! I love you Het is zo fijn daar en het land is zo mooi, de mensen zijn vriendelijk en het is gewoon heerlijk om daar te zijn.

Heel veel plezier alvast!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Atelier Madame ma 31 dec 2012 - 3:58

Je hebt zon gevangenis iets aan de rand zitten, die rondleiding is super leuk!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Carra ma 31 dec 2012 - 4:26

Oh ja dat heb ik ook gedaan. Daar zijn de mannen van de paasopstand in 1913 (geloof ik) doodgeschoten. Dat vond ik heel indrukwekkend.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  JD ma 31 dec 2012 - 4:40

Raindrop schreef:Ik ben er jaren geleden ook geweest met een stel meiden, we zijn toen voor een concert gegaan en hebben ook het plaatsje Sligo bezocht.
Ik ben echt verliefd op Ierland! I love you Het is zo fijn daar en het land is zo mooi, de mensen zijn vriendelijk en het is gewoon heerlijk om daar te zijn.

Heel veel plezier alvast!


Als jij naar een concert bent geweest én naar Sligo....dan weet ik naar welk concert jij bent geweest, en is de kans best groot dat ik je ken?? Die band is namelijk de reden dat ik al zo'n 7x in Dublin ben geweest laughcry

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  mauwmauw di 1 jan 2013 - 1:29

JaneDoe schreef:
Raindrop schreef:Ik ben er jaren geleden ook geweest met een stel meiden, we zijn toen voor een concert gegaan en hebben ook het plaatsje Sligo bezocht.
Ik ben echt verliefd op Ierland! I love you Het is zo fijn daar en het land is zo mooi, de mensen zijn vriendelijk en het is gewoon heerlijk om daar te zijn.

Heel veel plezier alvast!


Als jij naar een concert bent geweest én naar Sligo....dan weet ik naar welk concert jij bent geweest, en is de kans best groot dat ik je ken?? Die band is namelijk de reden dat ik al zo'n 7x in Dublin ben geweest In mijn eentje naar Dublin :) 394967

ik dacht precies het zelfde JD
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Fred di 1 jan 2013 - 5:09

St. Stephen's Green, dit is een park waarop het central park in New York is gebasseerd.

Pennybridge, St. Patricks Cathedral (mooie kathedraal)

The Temple Bar is wel leuk, maar ik vond de andere pubs die in die straat zitten leuker. Er was er een op de hoek in het groen waar je naar boven kon lopen en daar speelden ze Ierse muziek. Je kon wel merken dat het touristisch was want de zanger vroeg steeds zijn er mensen uit dit land of dat land etc...

Mooiste kant van Ierland vind ik de westkust met Galway (gemoedelijker stad dan Dublin). In een klein dorpje in een plaatselijk pub zitten tussen de locals is vond ik de mooiste pubervaring.

Voor de rest is ierland een prachtig land! Voor mij persoonlijk een van de mooiste landen van Europa.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Raindrop di 1 jan 2013 - 5:12

mauwmauw schreef:
JaneDoe schreef:
Raindrop schreef:Ik ben er jaren geleden ook geweest met een stel meiden, we zijn toen voor een concert gegaan en hebben ook het plaatsje Sligo bezocht.
Ik ben echt verliefd op Ierland! I love you Het is zo fijn daar en het land is zo mooi, de mensen zijn vriendelijk en het is gewoon heerlijk om daar te zijn.

Heel veel plezier alvast!


Als jij naar een concert bent geweest én naar Sligo....dan weet ik naar welk concert jij bent geweest, en is de kans best groot dat ik je ken?? Die band is namelijk de reden dat ik al zo'n 7x in Dublin ben geweest In mijn eentje naar Dublin :) 394967

ik dacht precies het zelfde JD

Hahaha inderdaad voor die band I love you Gaaf dat je er 7x bent geweest, ik helaas door omstandigheden niet zo vaak. Ik hoop trouwens dat we over (enkele) jaren toch nog voor hen daar heen kunnen Wink (Ik blijf hopen op een comeback haha).
Buiten hen vind ik Ierland ook geweldig en is het een van mijn favoriete landen I love you
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  JD di 1 jan 2013 - 5:53

@fred... Ik wil er wel even bijzeggen dat TO nu niet een soort Central Park moet gaan verwachten,want dat is niet te vergelijken. St. Stephens Green is natuurlijk veeeeeeeeeeeel kleiner,daar ben je in een kwartiertje doorheen,dus in dat opzicht geen vergelijking met CP.

@raindrop, nu ben ik wel heel benieuwd naar je echte naam,en of ik je ken. Hoorde je in NL tot de 'harde kern' van de fans? Of was je niet zo'n fanatiekeling als ik Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Siamsa di 1 jan 2013 - 6:27

Oooh wat leuk! Ik ben een jaar geleden in Dublin geweest en ik ben echt verliefd op Dublin en Ierland geweest (we zijn ook met een huurauto naar de Wicklow Mountains geweest). Het is een heel overzichtelijke stad met veel schattige straatjes, leuke winkeltjes en lekkere restaurants.

Avoca is echt een hele leuke winkel met super leuke spulletjes, ook leuk om gewoon rond te kijken en in de kelder zit een super lekker restaurant met salades, belegde broodjes, gebak, etc, allemaal vers gemaakt! http://www.avoca.ie/home/

En ik niet of je van hamburgers houdt, maar in het restaurant The Burger kun je je eigen hamburger samenstellen: http://www.thecounterburger.com/menu/

Wat echt iets typisch Iers is, is Irish Dancing. In bijvoorbeeld het volgende hotel kun je naar een voorstelling van Irish Dancing gaan: http://www.arlington.ie/irish-dancing-dublin.html

De mensen zijn trouwens super vriendelijk en behulpzaam! Als je ook maar 1 sec met je stadskaart stilstaat, komt er gelijk iemand naar je toe om te vragen of je hulp nodig hebt.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  nina di 1 jan 2013 - 7:57

JaneDoe schreef:
@raindrop, nu ben ik wel heel benieuwd naar je echte naam,en of ik je ken. Hoorde je in NL tot de 'harde kern' van de fans? Of was je niet zo'n fanatiekeling als ik Embarassed
En? Kennen jullie elkaar?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  JD di 1 jan 2013 - 8:00

Geen flauw idee....

Ik ken mauwmauw ook via die band,dus zou toch best grappig zijn als ik raindrop ook blijk te kennen
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  CCC di 1 jan 2013 - 8:15

Ik kwam voor mijn zwangerschap regelmatig in Ierland, mijn familie woont daar. Ierland is zeker de moeite waard om alleen naar toe te gaan, de Ieren zijn erg vriendelijk, behulpzaam en vooral erg gezellig. Ik zou gewoon de standaard dingen eens gaan bekijken die worden aangeraden in reisboekjes zoals St. Patricks Cathedral, Johnnie Fox's Pub, Dublin Castle, Trinity College, Temple bar ed. Verder kun je heerlijk winkelen in het centrum van Dublin (Henry street and Grafton street zijn de moeite waard:)) Heel veel plezier! Een weekendje is eigenlijk veel te weinig, maar misschien ga je nog eens terug smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Raindrop di 1 jan 2013 - 8:17

JaneDoe, ik stuur je even een pm In mijn eentje naar Dublin :) 561177
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In mijn eentje naar Dublin :) Empty Re: In mijn eentje naar Dublin :)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum