Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In je eentje!

+5
rapa nui
Carra
Mizz_S
Chocolate Cookie
Happinaz
9 plaatsers

Ga naar beneden

In je eentje! Empty In je eentje!

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 23:12

Mijn vriend gaat in de zomer een weekend naar een vliegshow in Engeland. Ik kon mee, heb ook gewoon vrij gevraagd, maar eigenlijk lijkt het me ook wel leuk om in die periode zélf een weekend weg te gaan. Ik heb natuurlijk ooit het plan opgevat om in m'n eentje naar New York te willen, dat gaat 'm nu niet worden, te duur, maar wat zijn dan wel leuke en betaalbare opties? Ik denk dat ik in totaal qua vervoer én verblijf maximaal 200 euro wil uitgeven voor een weekend (vrij-zo, evt do-zo). Ik zat zelf te denken aan Londen, maar we willen daar samen ook nog een keertje heen, dat voelt dan misschien weer een beetje als gras voor z'n voeten weg maaien.

Ik ben ook een beetje actievandedag.nl in de gaten aan het houden, maar bij deze ook de vraag:

Stel dat jullie een weekend in je eentje weg zouden gaan, waar gingen jullie heen? En waarom?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Happinaz do 14 maa 2013 - 23:16

Ik zou dan denk ik gewoon een stad dichterbij nemen waar ik met de trein naartoe kan.
Parijs, Berlijn. Zoiets. Ik zou dan vooral willen genieten van het alleen zijn en het gevoel 'op mezelf te zijn' ervaren. Minder om een plek te zien die ik nog niet ken.

Leuk idee hoor!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Marin do 14 maa 2013 - 23:20

Leuk!

Ik zou sowieso naar een stad gaan, en niet naar iets van natuur bijvoorbeeld. Dit omdat je in een stad altijd wel wat te doen hebt qua rondlopen en dingen bekijken, en je je niet snel alleen voelt tussen de mensen.

Ik zou kijken of er Ryanair aanbiedingen zijn voor in dat weekend of idd de NS HiSpeed treinen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Chocolate Cookie vr 15 maa 2013 - 0:13

Ik zou zelf ook graag eens alleen op vakantie willen. Ik heb alleen zoveel ideeën dat ik nu zo gauw niet zou weten welke ik écht alleen zou willen doen.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Mizz_S vr 15 maa 2013 - 1:06

Ik zou persoonlijk het liefst iets kiezen wat goed bereikbaar is met de trein, want ik hou niet echt van vliegen dus ik zou dat liever niet alleen doen. En dan zou ik denk ik naar Duitsland gaan, want daar voel ik me altijd wel op mn gemak. Berlijn ben ik al 3 keer geweest, maar anders zou dat een goede optie geweest zijn.
Parijs lijkt me ook leuk, maar daar zou ik dan weer liever met mn man heen willen. Hetzelfde geldt voor London, hoewel ik daar wel eerder alleen naar toe zou gaan.
Maar eigenlijk heb ik totaal geen plannen om alleen weg te gaan, ik ga veel liever samen!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Carra vr 15 maa 2013 - 2:02

Bliss en ik gaan in mei voor nog geen € 200,- 4 nachten naar Porto. En ik ga ook een lang weekend naar Glasgow voor rond de € 200,-. Dat is dan vlucht en verblijf. Eten komt er natuurlijk nog bij.

Als ik alleen zou gaan, dan ga ik het liefst naar Dublin. Ik ben verliefd op die stad. Ik ben daar een paar dagen alleen geweest, maar heb me geen seconde alleen gevoeld. Zoveel gezelligheid.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  rapa nui za 16 maa 2013 - 0:34

Voor mijn gevoel is Parijs goedkoper dan Londen en ben daar een paar keer alleen geweest. Ik vind Duitsland ook altijd erg leuk en ook genoeg te zien en te doen: http://www.germany.travel/youth/index/start/ Bij NShispeed kun je al voor diverse bestemmingen een retourtje boeken voor 38 euro (als je 3 maanden van te voren boekt). En ik vind dat eten/drinken in Duitsland ook altijd nog erg betaalbaar is.

Naar welke vliegshow gaat je vriend trouwens en wanneer is die? Mijn broer wil ook altijd nog naar een vliegshow in Engeland, en ik zou dan mee. Heb voor dit jaar ook al zitten kijken maar kwam niet helemaal uit in combinatie met mijn zomervakantie waarin ik ook weg wil (zat er te vlak voor)

Nadeel van alleen gaan is wel die eenpersoonskamertoeslag die best wel optelt en dat je soms ook geen gebruik van akties kunt maken omdat die uitgaan van 2 personen. Dus evt. kun je ook meegaan met je vriend en dat jij daar je eigen plan trekt, stad in de buurt gaat bekijken? (en vliegshows zijn trouwens best wel leuk als het mooi of in elk geval droog weer is, opvouwbaar stoeltje mee, boek of tijdschrift, lekkere hapjes er drankjes, mensen kijken, vliegshow, ik vermaak me altijd prima)

Ik heb net op vakantieveiling die aanbieding geboekt van 2 overnachtingen in Duitse NH hotels, dus straks lekker een weekend naar Dusseldorf en dat dan in combinatie met een treinretour voor 38 euro.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 6:21

Hij gaat naar een vliegshow in Fairford! Ik kan mee, maar het is een rotschema waar ze aan vast zitten, je bent van vrijdag tot zondag in touw en hebt amper de gelegenheid om te slapen. Ze gaan namelijk met de bus, vervolgens de overtocht bij het Kanaal en hebben verder geen slaaphut oid aan boord van de boot. Verder ook geen hotel ofzo, de nachten zitten ze op de boot. Dat is voor mij een reden geweest om uiteindelijk toch niet mee te gaan, ik ben iemand die slaap nodig heeft smile
Verder vind ik vliegshows trouwens wel leuk hoor, in juni ga ik ook mee naar de open dag van de luchtmacht in Volkel, en dan doe ik het inderdaad zoals je zegt, stoeltje mee, hapje en drankje mee en lekker in de zon, heerlijk.

Bedankt voor de tips tot nu toe! Dublin trekt me wel, Duitsland trekt me niet echt. Ik zit ook te twijfelen over België :P Of misschien anders een welnessweekend voor mezelf, maar het lijkt me juist zo leuk om in m'n eentje op ontdekking te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Marin za 16 maa 2013 - 6:24

Ik zou idd niet zo'n Wellness weekend doen. Dat klinkt lekker, even helemaal alleen ontspannen, maar dat lijkt me nou heel saai en eenzaam. Dan liever in een bruisende stad waar het niet opvalt dat je alleen bent.

Kan je ipv naar New York niet naar York? Of een andere Engelse stad? Je hoeft niet perse naar London als je dat gaat samen doet een keer natuurlijk, genoeg andere leuke Engelse steden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  mzcharlotte za 16 maa 2013 - 20:06

Het hangt er een beetje vanaf wat je zou willen doen. Londen zou ik bijvoorbeeld wel alleen heen gaan als je graag naar museums gaat en je vriend niet, dan kan je dat in elk geval 'alvast' doen (en het is heel budget vriendelijk; musea zijn gratis). En als je naar alle musea gaat, dan ben je echt wel een weekend zoet.

Ik vond Barcelona ook heel leuk en bruisend, alleen lijkt het me dan vrij warm (en daar kan ik zelf niet zo goed tegen); je hebt er heel veel winkels, musea, ik vond het ook écht leuk om naar een voetbalwedstrijd te gaan en zelfs strand. Een andere optie is Edinburgh; je kunt er leuk shoppen, er zijn gratis georganiseerde wandelingen, er is een goed hostel (waar je ook privé kamers kan huren), het kasteel vond ik leuk om te doen en even buiten de bebouwing van de stad ligt Arthur's Mount, waar je heerlijk kan wandelen naar de top.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  loura zo 17 maa 2013 - 1:06

Als je dan alleen naar een stad gaat he? Ga je dan ook alleen ergens uit eten? Of haal je iets makkelijks ergens een patatje ofzo? Het lijkt mij op zich ook wel eens leuk om te doen alleen zou ik dan ergens dichtbij heen gaan zoals Antwerpen ofzo. Maar ik zou dan denk ik zelf niet zo snel ergens in een restaurant gaan eten.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Gast zo 17 maa 2013 - 1:09

Ik denk dat ik daar in het buitenland niet zoveel problemen mee heb. Hier in Nederland zou ik het inderdaad niet zo gauw doen. Overigens zal ik dan niet in een luxe restaurant gaan zitten hoor, eerder in een eetcafe'tje ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  June zo 17 maa 2013 - 1:31

Of in Barcelona aan de bar in een Tapasbar gaan zitten en aanwijzen wat je wilt I love you.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Marin zo 17 maa 2013 - 2:13

In het buitenland (in Nederland trouwens ook niet, doe ik ook wel eens met de lunch enzo) heb ik er echt geen problemen mee om in een restaurant in m'n eentje te zitten. Zeker in de zomer, lekker op een terras. No problemo. Niemand vindt dat ook echt raar geloof ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  loura zo 17 maa 2013 - 2:45

Op een terras alleen vind ik ook geen probleem hoor.. Maar ik zelf zou niet zo snel alleen in een restaurant gaan zitten eten. In een eetcafeetje kan natuurlijk ook inderdaad!
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Marin zo 17 maa 2013 - 4:48

Ja je hebt restaurant en restaurant natuurlijk. Maar op zich heb ik wel vaker gewoon drie gangen genomen, in van die Amerikaanse ketens enzo kan dat echt prima. En toen ik in Parijs was in m'n eentje, gewoon lekker op het terras pizzaatje of pastaatje enzo met een glaasje wijn. Zeker tegenwoordig met je telefoon of iPad ofzo, of gewoon een ouderwets boek. Ik vond het juist vaak ook heerlijk om even rustig te zitten en deed daarom juist lang over 't eten Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 23:32

Ik ben eruit, áls ik ga, dan gaat het waarschijnlijk Londen worden. Ik kan voorlopig nog niet boeken, pas na m'n vakantiegeld/belastingteruggave, dus het is een beetje afhankelijk van of er dan nog betaalbare tickets te boeken zijn. Maar wat is een beetje een betaalbaar hotel in het centrum van Londen? Ik denk dat ik eigenlijk voornamelijk wat wil gaan winkelen en her en der wat sightseeings wil bekijken. En als het lekker weer is, lekker een park in duiken ofzo. Ik ga in juli, 3 dagen/2nachten en wil dan eigenlijk aan een hotel maximaal 150 euro kwijt zijn.

Edit: en op welke luchthaven kan ik het beste vliegen? Heathrow?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 3:56

Luchthaven maakte mij altijd weinig uit. Ik zocht gewoon tickets naar Londen en nam de goedkoopste. Vanuit elke luchthaven heb je goede OV.

Zelf zou ik eerder Dublin kiezen. Wilde je niet liever met je vriend naar Londen?

Wat Marin zegt is ook heerlijk; een welness weekend. Zou dat graag eens in het Lake District in Engeland willen doen maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je er dan met 200 euro komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Marin zo 31 maa 2013 - 7:10

Heathrow zal waarschijnlijk niet de goedkoopste tickets geven want daar vliegt geen lowcost airline naar toe, maar is wel het meest praktische (of London City Airport maar daar zie ik niet zo vaak tickets naar toe). Ryanair vliegt veel op Stansted en ik geloof ook op Luton en Gatwick en Easyjet ook op die luchthavens. Dat zijn goedkopere maatschappijen natuurlijk, maar de luchthavens zijn ook veel verder weg dan Heathrow. Ter vergelijking: Heathrow zit aan het metro netwerk vast en voor Stansted moet je 45 min met de trein.

Qua hotel maakt 't niet zoveel uit waar je zit, als het maar in de metro zone 1 of 2 zit. Da's t handigste.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 11:37

Zus schreef:Luchthaven maakte mij altijd weinig uit. Ik zocht gewoon tickets naar Londen en nam de goedkoopste. Vanuit elke luchthaven heb je goede OV.

Zelf zou ik eerder Dublin kiezen. Wilde je niet liever met je vriend naar Londen?

Wat Marin zegt is ook heerlijk; een welness weekend. Zou dat graag eens in het Lake District in Engeland willen doen maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je er dan met 200 euro komt.

Klopt, maar ik heb het met m'n vriend besproken en hij vindt dat als ik naar Londen wil, ik gewoon moet gaan. Dan gaan we later samen wel nog een keer, ik zal vast ook niet aan alles toekomen in die drie dagen.
En dat welnessweekend kaartte ik zelf aan, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo leuk. Ik wil eigenlijk in m'n eentje gewoon naar een vreemde stad smile

Is het OV in Londen een beetje betaalbaar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Marin zo 31 maa 2013 - 12:16

£5 nog wat voor een dagkaart voor zone 1&2 laatste keer dat ik er was.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  June zo 31 maa 2013 - 18:54

Marin schreef:£5 nog wat voor een dagkaart voor zone 1&2 laatste keer dat ik er was.

Volgens mij ook zoiets. Londen zelf vind ik overigens niet heel betaalbaar. Ik houd echt van de stad, maar het is er wel duur!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje! Empty Re: In je eentje!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum