Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In je eentje eten

+21
Makamba
loura
Eris
Jade
silly-one
Susan
Rush
Silver
Dolphinne
minoessepoes
Shisha
litllejoy
sanne-84
Leine
Jeanette
Marin
Bliss
Angela_1986
Wennes
Nora
Ringling
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

In je eentje eten Empty In je eentje eten

Bericht  Ringling za 1 okt 2011 - 7:07

Ik vind er niks aan. Ten eerste kook ik heel gehaast en vind ik het allemaal te lang duren. Vervolgens eet ik het ook nog eens heel snel op en geniet ik er niet echt van... Als ik met vriendinnen of vriend kook vind ik het wel leuk, neem ik de tijd en proef ik het ook echt.. Hoe ervaren jullie dit?
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Nora za 1 okt 2011 - 7:10

Voor mezelf koken vind ik ook niks aan. Gelukkig komt het niet heel vaak voor.
Meestal komt het in mn eentje neer op een boterham, naanbrood met kaas, pannenkoeken of patat. Meestal eet ik dan ook bij de tv en dan geniet je er sowieso al minder van. Als ik op gezonde tour ga maak ik salade of rode kool met een lekker vleesje.
Voor mijn vriend of andere mensen kook ik best uitgebreid en wil ik graag dat andere het lekker vinden.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Wennes za 1 okt 2011 - 7:13

Toen ik op mezelf woonde at ik ook "slecht". Ik kookte bijna nooit omdat ik het niet leuk vind om te doen en het smaakte me niet. Ik haalde dan vaak stoommaaltijden om toch een beetje "gezond" te eten.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 7:17

Ik vind het wel meevallen. Toen ik alleen woonde kookte ik met plezier voor mezelf, at wel achter de pc of voor de tv, maar dan vermaakte ik mezelf prima hoor en ik genoot ook echt van mijn eten.smile Maar goed, ik hou nou eenmaal erg van eten, of dat nou alleen of met een ander is.angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Angela_1986 za 1 okt 2011 - 7:30

Ik zorg wat dat betreft erg slecht voor mezelf. Koken op zich vind ik niet heel erg maar ook niet heel leuk, daarbij ben ik 'n zeikerd qua eten dus ja dat maakt het er ook niet makkelijker op. Ik moet het echter eigenlijk wel iedere dag...

Als ik voor meerdere mensen kook dan is het nog steeds niet m'n hobby maar vind ik het minder erg. Ik eet dan ook meer en rustiger, vind het gezelliger!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Bliss za 1 okt 2011 - 7:35

Ik woon alleen en eet dus ook bijna altijd alleen. Koken vind ik ook geen bal aan en de laatste tijd heb ik erg slecht gegeten. Dit wil ik nu weer gaan verbeteren, maar ik heb ook gewoon vaak geen inspiratie voor gezonde maaltijden. Ik kook wel vaak voor twee dagen tegelijk, dat scheelt alweer een keer koken. Ik eet trouwens ook altijd voor de tv.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 7:38

Ik vind dat niet erg om te doen. Ik woon dan ook op mezelf. Soms heb ik periodes dat ik helemaal geen zin heb om te koken, maar meestal vind ik het geen probleem. Maak er altijd wel wat lekkers van en het smaakt me ook goed. Moet wel eerlijk zeggen dat ik vaak voor de tv eet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 7:39

Ik woon ook alleen dus komt het vaak voor dat ik alleen eet. Voorheen kookte ik amper, het was meer soep of gewoon niks en dan 's avonds een zak chips omdat ik natuurlijk toch honger kreeg. Ik weet niet wat er veranderd is, ik kan zowaar best een half uur in de keuken staan om iets te maken. Voorheen was dat hooguit 5 minuten. Maar nu gaat het prima al kook ik nog niet vaak hoor. Als ik kook heb ik vaak drie porties en vries ik er 2 in. Zo heb ik toch normale maaltijden, ook als ik weinig tijd heb voor mijn eten of ik te moe ben om te koken. En om het alleen op te eten boeit me eigenlijk weinig. Meestal kijk ik een serie terwijl ik eet of check ik mijn mail ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 7:39

Doordat ik het eten in mijn eentje niets vind, en alleenstaand ben, eet ik heel erg slecht. Het koken alleen al duurt langer dan ik aan tafel zit te eten en dan de keuken nog opruimen. En vervolgens kan ik drie dagen hetzelfde eten of ik moet het invriezen en dan zie ik het toch niet meer terug. Het alleen eten is echt een nadeel van alleen zijn. Vind ik dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 7:43

Maura schreef:Doordat ik het eten in mijn eentje niets vind, en alleenstaand ben, eet ik heel erg slecht. Het koken alleen al duurt langer dan ik aan tafel zit te eten en dan de keuken nog opruimen. En vervolgens kan ik drie dagen hetzelfde eten of ik moet het invriezen en dan zie ik het toch niet meer terug. Het alleen eten is echt een nadeel van alleen zijn. Vind ik dan.

Ik maak gelijk schoon wat ik gebruik terwijl ik aan het koken ben. Dan hoef ik aan het eind alleen de pannen en mijn bord + bestek af te wassen. Dan valt het mee. Drie dagen hetzelfde eten doe ik niet, invriezen helpt daar dan dus bij maar dan moet je het daar ook wel uithalen. Kun je niet in de ochtend alvast bedenken wat je wilt eten? Wat je nog in de vriezer hebt, haal je er daar alvast iets van uit. Als het dan in je koelkast staat is het minder werk als je 's avonds thuis bent en dan 'moet' je wel want het is al uit de vriezer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Marin za 1 okt 2011 - 7:45

Ik wissel af met uitgebreid koken en makkelijk eten. Maar vind t nooit erg om in m'n eentje te eten of voor mezelf te koken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 7:48

Zusje schreef:
Maura schreef:Doordat ik het eten in mijn eentje niets vind, en alleenstaand ben, eet ik heel erg slecht. Het koken alleen al duurt langer dan ik aan tafel zit te eten en dan de keuken nog opruimen. En vervolgens kan ik drie dagen hetzelfde eten of ik moet het invriezen en dan zie ik het toch niet meer terug. Het alleen eten is echt een nadeel van alleen zijn. Vind ik dan.

Ik maak gelijk schoon wat ik gebruik terwijl ik aan het koken ben. Dan hoef ik aan het eind alleen de pannen en mijn bord + bestek af te wassen. Dan valt het mee. Drie dagen hetzelfde eten doe ik niet, invriezen helpt daar dan dus bij maar dan moet je het daar ook wel uithalen. Kun je niet in de ochtend alvast bedenken wat je wilt eten? Wat je nog in de vriezer hebt, haal je er daar alvast iets van uit. Als het dan in je koelkast staat is het minder werk als je 's avonds thuis bent en dan 'moet' je wel want het is al uit de vriezer.

Nou, het nadeel van mijn leefsituatie is dat ik veel te laat uit bed ga in de ochtend en geen tijd heb om naar de vriezer beneden te lopen om daar iets uit te halen. Dus als ik het eruit haal, dan is het in de avond. Ik ga aankomende week proberen te koken, want ik haal altijd wel netjes groenten, aardappelen en vlees in huis, want slecht eten laat je natuurlijk niet beter voelen.

Ow, en de laatste zin. Ik hoef van mezelf helemaal niets, dus ook al heb ik het uit de vriezer gehaald, dan kan het nog zo zijn dat ik het gewoon in de prullenbak gooi. Ik moet echt wat strenger voor mezelf worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 7:57

Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk verwend om voedsel op die manier weg te gooien. Mss moet je daar wat meer bij stil staan. En geen tijd vind ik ook altijd zo'n slap excuus. Hoeveel tijd kost het nu om een vriezer open te trekken, er iets uit te pakken en het naar de koelkast te verplaatsen. Dat heeft allemaal niets met kunnen te maken maar met willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 8:00

Zusje schreef:Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk verwend om voedsel op die manier weg te gooien. Mss moet je daar wat meer bij stil staan. En geen tijd vind ik ook altijd zo'n slap excuus. Hoeveel tijd kost het nu om een vriezer open te trekken, er iets uit te pakken en het naar de koelkast te verplaatsen. Dat heeft allemaal niets met kunnen te maken maar met willen.

Ik moet naar beneden lopen, uit de vriezer halen en weer naar boven lopen. Dat kost wel wat meer tijd dan diepvries open, koelkast open. Dus vandaar ook dat ik het zei.

En inderdaad, ik heb mezelf verwend en daar moet ik ook zeer zeker iets aan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 8:01

Toen ik nog alleen woonde, had ik er vaak geen zin in en at ik heel simpele gerechten, zoals een maaltijdsalade of kant-en-klaar maaltijden. Of brood. Of chips.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Jeanette za 1 okt 2011 - 8:17

Herkenbaar! Ik vind het ook zo saai om voor mezelf te koken. Meestal maak ik dan iets klaar wat niet al te lang duurt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Nora za 1 okt 2011 - 8:28

Youandi schreef:Of chips.

Haha dat heb ik ook wel eens als avondeten gegeten toen ik echt geen zin had. Embarassed Vet slecht:p
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Leine za 1 okt 2011 - 11:33

Ik woon alleen en eet dus ook bijna altijd alleen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer, hangt een beetje af van hoe ik in mijn vel zit. De laatste tijd let ik er wel echt op. Ik probeer vaak dingen als pasta, rijst of aardappels voor een aantal dagen te koken en dan bewaar in het in de koelkast of vries het in. Scheelt toch vaak weer even. Of ik haal een hele zak paprika's (oid), snij deze en vries ze per portie in. Vlees precies hetzelfde. Als ik dan een keer moe thuis kom pak ik wat zakjes groenten uit de vriezer en met pasta erbij heb je zo een lekkere en relatief gezonde maaltijd.
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  sanne-84 zo 2 okt 2011 - 4:43

ik vind het wel leuk om voor mezelf te koken, juist dan iets klaarmaken wat mn vriend niet lust.
komt niet vaak voor, en soms kies ik dan ook wel voor makkelijke dingen zoals maaltijdsalade of een gevulde soep.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  litllejoy zo 2 okt 2011 - 19:53

Ik woon ook alleen en vind het echt leuk om in de keuken te staan voor mezelf.
Soms kook ik gewoon kleine portie's (voor 1x) bv. rijst met sperziebonen in chilisaus en vissticks, maar vaak maak ik ook een grote pan pastasaus of soep en vries ik het per portie in. Vlees en vis vries ik ook in voor 1 persoon. Makkelijk als je er weer iets uit moet halen.
Wel kijk ik vaak tv als ik alleen eet.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Shisha zo 2 okt 2011 - 22:05

Ik woon samen maar als mijn vriend avonddienst heeft kan ik mooi iets maken waar hij niet van houd. Ik maak dan meestal vis of een maaltijdsalade. Meestal wel iets wat redelijk snel klaar is en waar ik niet teveel pannen bij nodig heb.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  minoessepoes ma 3 okt 2011 - 2:21

Als mijn vriend er niet is en ik alleen moet eten dan eet ik inderdaad ook vaak iets wat hij niet lekker vind zoals couscous salade of rauwe andijvie stamppot. Maar koken voor mij alleen vind ik ook niks aan hoor, vaak haal ik dan ook gewoon wat uit de diepvries en eet ik dat. Lekker, gezond en makkelijk.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 2:46

Ik eet om de week een hele week alleen, want mijn man heeft hele andere werktijden dan ik. Ik kook dan wel voor ons tweeen en voor mijn man bewaar ik het eten voor als hij thuiskomt. Ik kook dan wel altijd gezond, maar genieten kan ik dan ook niet. Ik kook dan meer omdat het moet en eet het ook zo snel mogelijk op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Dolphinne wo 12 okt 2011 - 23:54

Ik eet de helft van de week alleen. Dan is het vrij vaak een kant en klaar maaltijd of pasta met een kant en klare saus en blikje groente erdoor.
De andere helft eet ik samen met mijn zoontje en kook ik wel gezonder, maar meestal ook vrij simpel.
Hij eet natuurlijk ook nog maar een kleine portie, dus als ik een ovenschotel ofzo maak heb ik meteen veel te veel.

Ik heb ook maar alleen een klein vriesvak, dus regelmatig iets invriezen lukt niet.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Silver wo 12 okt 2011 - 23:58

Ik woon samen maar mijn vriend is van maandag tot donderdag weg, ik kook dus niet voor mij alleen, ik eet voornamelijk veel bij ouders/schoonouders, of bij vriendinnnen. Of ze komen hier kan natuurlijk ook. Ik kook alleen als mijn vriend ook thuis eet.
Als ik niet bij mijn ouders/schoonouders zou eten, zou ik gewoon heel slecht eten, of maaltijden overslaan....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum