Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouders die niet op willen passen

+21
Lejow
Sophiee
Lindsya
Thunder
Parel
Jade
RYW
Darius
Fiebje
Tania
Katjing
pindaatje
Happydobby
Puggle
Limburg85
Susan
*Lookie*
studiebol
Linnie1985
mauwmauw
Filoria
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Ouders die niet op willen passen

Bericht  Filoria za 29 sep 2012 - 7:33

Wie heeft ze nog meer, en heb je er moeite mee? Mijn vader kan niet oppassen door zijn lichamelijke en psychische gezondheid. Mijn moeder is te druk met haar werk en haar vriend. Ik baal er best wel van dat ze hem boven haar kleinzoon lijkt te verkiezen. Maar het is uiteindelijk wel haar keus, toch?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 7:36

Bedoel je helemaal niet oppassen, of niet structureel oppassen?

Mijn ouders willen namelijk ook niet structureel oppassen en ze verzetten hun afspraken ook niet om op te passen. Als ik hun wil vragen, moet ik er dus flink op tijd bij zijn. Ik vind het ze goed recht. Ze worden ook maar zomaar opa en oma zonder dat het ze gevraagd is en bij opa en oma zijn hoort niet automatisch op moeten passen. Het is fijn als ze dit af en toe of structureel willen doen, maar als ze dit niet willen, dan kun je het ze niet verplichten of verwijten dat ze geen tijd vrij willen maken.

Mijn schoonmoeder vind het geweldig om op te passen, zij past ook structureel 1 dag per week op. Zij zou ook haar afspraken verzetten om op te passen.


Laatst aangepast door Rejoy. op za 29 sep 2012 - 7:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  mauwmauw za 29 sep 2012 - 7:38

wat balen dat je moeder niet op wilt passen,en haar vriend boven haar kleinzoon lijkt te kiezen.Je moeder heeft natuurlijk het recht om te zeggen dat ze niet wilt oppassen.Structureel kan ik me nog wel iets bij voorstellen,maar 1 keer in de zoveel tijd lijkt me voor haar ook leuk om eens wat tijd met de kleinzoon alleen door te brengen.Geeft je moeder er ook een rede bij?

Ik heb het geluk dat mijn moeder 2 dagen in de week oppast,soms is het wel veel voor haar maar ik merk ook wel dat ze het leuk vind.Mijn zus heeft 3 kinderen en toen die kleiner waren was mijn moeder ook druk met werk en ik denk dat ze toen niet zoveel van hun heeft (kunnen)genieten.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Linnie1985 za 29 sep 2012 - 7:39

Ik herken het nog niet, maar toen ze wisten dat ik zwanger was, wilden ze juist heel graag oppassen. Mijn moeder woont jammer genoeg ruim 3 kwartier bij ons vandaan. Mijn schoonmoeder wilde heel graag oppassen en die woont nog geen 10 minuten bij ons vandaan.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Filoria za 29 sep 2012 - 7:42

Ze wil helemaal niet meer oppassen sinds ze veel bij haar vriend is. Verder laat ze vaak merken dat ze wel een beetje klaar is met jonge kinderen. Mijn broertje, zusje en ik zijn 15, 20 en 25. Daardoor heeft ze heel lang 'in de luiers' gezeten. Ze woont wel om de hoek trouwens.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  studiebol za 29 sep 2012 - 7:43

Willen ze niet structureel oppassen of ook niet voor een avondje?

Mijn ouders passen 1 dag in de week structureel op, verder vraag ik ze ook wel vaker tussen door, of even voor een uurtje ofzo. Als ze niet kunnen kunnen ze niet en ik vind ook dat ze daar ook geen afspraken voor hoeven af te zeggen.

Als ik sommige dingen gewoon kan plannen dan probeer ik ze vaak bij mijn moeder in bed te leggen zodat zij er ook niet heel veel werk mee heeft zeg maar.

Mijn vader vind het trouwens ook geweldig om te oppassen, hij heeft hele verhalen tegen ze en betrekt ze bij van alles, erg leuk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 7:46

Mijn ouders wilde ook niet structureel oppassen maar toen er nood aan de man was stond mijn moeder vooraan Laughing
En nu klaagt ze dat ze H (en A) zo weinig komen, dat ze best 1 dag in de week wil oppassen.
Als er iets dringends is, dan staan mijn ouders dag en nacht voor ons klaar. Als ik bijvoorbeeld later klaar ben in het ZH en mijn man al moet gaan werken dan rijden zij naar ons toe, als ik onverwachts naar het ZH moet midden in de nacht (klopt af, is gelukkig al lang niet meer nodig geweest) dan mogen we ze gerust bellen.
Als het niet dringend is mogen we ze ook bellen, als ze al een afspraak hebben die ze makkelijk kunnen verzetten dan zullen ze dat doen.

Mijn schoonmoeder is ook wel makkelijk alleen vinden wij het nog steeds niet heel fijn als H. daar heen gaat voor langere tijd.
Mijn schoonvader werkt nog full time en zijn vriendin woont in België, maar als ze tijd hebben willen ze altijd wel oppassen.

Het lijkt me best wel lastig om op niemand "vertrouwds" terug te kunnen vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  *Lookie* za 29 sep 2012 - 7:50

Onze ouders willen allemaal niet structureel oppassen maar de moeders vinden het wel leuk om af en toe even op te passen (wat zeg ik: ze vinden het geweldig!).
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 7:52

Watermeloen schreef:Mijn ouders wilde ook niet structureel oppassen maar toen er nood aan de man was stond mijn moeder vooraan Laughing
Haha, hier ook ja, zo grappig! Toen ik zwanger was, riep mijn moeder: 'Als je 's nachts bevalt dan kom ik gewoon de volgende dag hoor! Ik ga écht niet midden in de nacht naar het ziekenhuis!' en wie was er onderhand nog eerder in het ziekenhuis dan wij....ja hoor Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Filoria za 29 sep 2012 - 7:53

Toen Tomas een baby was wilde ze heel soms wel eens een rondje met de wagen lopen, maar nu hij groter is, is het echt helemaal over. Ik heb het idee dat ze hem te 'lastig' vindt nu hij veel kletst en boos wordt als hij zijn zin niet krijgt etc.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 7:56

Zelda schreef:
Watermeloen schreef:Mijn ouders wilde ook niet structureel oppassen maar toen er nood aan de man was stond mijn moeder vooraan Laughing
Haha, hier ook ja, zo grappig! Toen ik zwanger was, riep mijn moeder: 'Als je 's nachts bevalt dan kom ik gewoon de volgende dag hoor! Ik ga écht niet midden in de nacht naar het ziekenhuis!' en wie was er onderhand nog eerder in het ziekenhuis dan wij....ja hoor Very Happy

Hahaha, hier precies zo!

Filoria: Wat vervelend dat je dat gevoel krijgt zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Susan za 29 sep 2012 - 7:57

Ik kan me goed voorstellen dat dat steekt, niet zozeer het oppassen, maar wel dat ze hem maar 'lastig' lijkt te vinden, eerlijk gezegd zou ik mijn ouders zo'n houding wel erg kwalijk nemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 7:59

Heel stom misschien, maar ik begrijp je moeder ergens wel. Ze heeft jaren zelf 'in de luiers' gezeten en gezorgd, en nu de kinderen eindelijk groot zijn, is het haar tijd, snap je? Niet dat ik het goed praat dat ze niet meer op wil passen, maar het zou goed kunnen dat ze nu zelf eens haar leven wil leven, en rust wil.

Kun je er niet met haar over praten? Wel erg vervelend voor jou ook..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Limburg85 za 29 sep 2012 - 8:01

Susan schreef:Ik kan me goed voorstellen dat dat steekt, niet zozeer het oppassen, maar wel dat ze hem maar 'lastig' lijkt te vinden, eerlijk gezegd zou ik mijn ouders zo'n houding wel erg kwalijk nemen.

+1 dat zou ook erg aan mij vreten, het zijn toch jouw ouders en je zoon is voor jou het belangrijkste, dat wil je met ze delen en dan wil je niet dat ze zo over je zoon denken.

Mijn ouders willen ook niet structureel oppassen, dat gaat ook niet gezien ze 130 km hier vandaan wonen maar als er wat is ze staan altijd voor de kinderen klaar.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Puggle za 29 sep 2012 - 8:01

Ik begrijp het op zich wel dat ze niet structureel op wil passen. Maar het is idd niet leuk dat ze er zo over denkt en haar vriend erboven verkiest, maar goed het is haar leven dus haar eigen keus natuurlijk. Mijn moeder zei vroeger ook altijd dat iet te willen. Maar nu L. Er is is ze helemaal verlieft. Ze gaat nu iedere zaterdag op passen. Vandaag was de eerste keer en dat beviel erg goed.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 8:02

Mijn moeder en stiefvader passen nooit op de kinderen. Ze hebben 1x op R. gepast geloof ik... Ze bieden het nooit aan en nadat wij na een aantal keer vragen steeds een 'nee' te horen kregen, hebben we het nooit meer gevraagd.
Mijn vader kan vanwege zijn gezondheid niet oppassen, maar heeft sowieso maar bar weinig interesse in onze kinderen.
Dat geldt eigenlijk voor allebei mijn ouders wel. Ik vind dat echt heel jammer, ze missen zo veel! En áls ze dan een keer komen, zijn de kinderen zichzelf niet omdat ze niet gewend zijn aan mijn ouders.

Mijn schoonouders daarentegen zijn allebei al dik in de 70, maar passen in noodgevallen met liefde op. Onze kinderen zien ze elke week en het is zo'n groot contrast met mijn ouders als ik zie hoe de kinderen met mijn schoonouders omgaan.
Jammer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Susan za 29 sep 2012 - 8:02

Zelda schreef:Heel stom misschien, maar ik begrijp je moeder ergens wel. Ze heeft jaren zelf 'in de luiers' gezeten en gezorgd, en nu de kinderen eindelijk groot zijn, is het haar tijd, snap je? Niet dat ik het goed praat dat ze niet meer op wil passen, maar het zou goed kunnen dat ze nu zelf eens haar leven wil leven, en rust wil.

Kun je er niet met haar over praten? Wel erg vervelend voor jou ook..

Dat ouders niet willen oppassen en willen genieten van hun vrijheid snap ik op zich nog wel, maar als ik het gevoel zou hebben dat ze echt klaar zijn met kleine kinderen en mijn kinderen maar lastig vinden, als ik helemaal niet het idee zou hebben dat ze van hun kleinkinderen genieten en gek met ze zijn dan zou ik ze de echt verwijten. Het is hun goed recht, maar ik denk dat de band behoorlijk zou bekoelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 8:05

Zelda schreef:
Watermeloen schreef:Mijn ouders wilde ook niet structureel oppassen maar toen er nood aan de man was stond mijn moeder vooraan Laughing
Haha, hier ook ja, zo grappig! Toen ik zwanger was, riep mijn moeder: 'Als je 's nachts bevalt dan kom ik gewoon de volgende dag hoor! Ik ga écht niet midden in de nacht naar het ziekenhuis!' en wie was er onderhand nog eerder in het ziekenhuis dan wij....ja hoor Very Happy

Toen mijn man mijn moeder belde om te zeggen dat we in het ziekenhuis waren en dat ik aan het bevallen was en dat het niet lang meer zou duren, zei m'n moeder: oh, maar ik ga eerst nog even naar de sportschool hoor! En dat heeft ze dus ook gedaan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 8:09

Susan schreef:
Zelda schreef:Heel stom misschien, maar ik begrijp je moeder ergens wel. Ze heeft jaren zelf 'in de luiers' gezeten en gezorgd, en nu de kinderen eindelijk groot zijn, is het haar tijd, snap je? Niet dat ik het goed praat dat ze niet meer op wil passen, maar het zou goed kunnen dat ze nu zelf eens haar leven wil leven, en rust wil.

Kun je er niet met haar over praten? Wel erg vervelend voor jou ook..

Dat ouders niet willen oppassen en willen genieten van hun vrijheid snap ik op zich nog wel, maar als ik het gevoel zou hebben dat ze echt klaar zijn met kleine kinderen en mijn kinderen maar lastig vinden, als ik helemaal niet het idee zou hebben dat ze van hun kleinkinderen genieten en gek met ze zijn dan zou ik ze de echt verwijten. Het is hun goed recht, maar ik denk dat de band behoorlijk zou bekoelen.
Het zou bij mij ook behoorlijk steken hoor, en dat is ook logisch. Ik krijg bij mijn eigen moeder soms ook het idee dat het haar al een beetje te veel wordt als wij een paar uur op bezoek zijn, en mijn zoon krijgt een driftbui. Dat vindt ze gewoon vermoeiend, dat zie ik aan haar. En dat vind ik zelf dan weer heel begrijpelijk, ik word ook doodmoe van driftbuien bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Happydobby za 29 sep 2012 - 8:14

Mijn schoonouders passen ook niet structureel op, dit omdat ze allebei zelf nog werken. Ze zijn nog geen 60 dus voorlopig moeten ze nog werken. ze willen wel oppassen als ze kunnen gelukkig en mijn schoonvader werkt in wisselende diensten dus hij kan doordeweeks ook regelmatig.Wel passen ze alleen op op onze vraag en niet omdat ze hetzelf willen.

Mijn vader woont verder weg (50 min) en hij heeft vorige week voor het eerst opgepast, wij hadden een bruiloft in de buurt dus het kon.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  pindaatje za 29 sep 2012 - 8:56

Mijn moeder past ook niet structureel op, ze werkt 5 ochtenden in de week en doet nog een opleiding erbij.
Maar we mogen haar gerust af en toe vragen om een middag of avond op te passen, of de kinderen een nachtje bij haar te brengen.
Ze komt zowieso ook elke week wel een keer thee drinken.

Schoonouders passen ook niet structureel op, schoonmoeder had het wel gewild, maar ze wonen in een totaal andere richting, dan waar ik werk, dus was niet handig.
We mogen ze in geval van nood wel altijd bellen, en ze willen ook gerust een middag of avond oppassen en ook daar mogen we de kinderen gerust een nachtje brengen..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Katjing za 29 sep 2012 - 9:02

Ik heb dan nog geen kind, maar mijn ouders riepen gelijk al op te willen passen enzo. Mijn vader riep wel gelijk dat hij dat niet structureel wilde en dat snap ik ook heel goed. Ze wonen hier bovendien ruim 45 minuten met de auto vandaan. Mijn moeder echter ging daar gelijk overheen dat ze wél structureel wilde oppassen, dat ze een band met 'het kind' wil enzo. Ik werd daar eerlijk gezegd zelf een beetje panisch van want 'het kind' was toen nog niet eens de grote van een rijskorrel. Ik worstel dus met het omgekeerde probleem eigenlijk.

Ik snap echter wel goed dat je je rot voelt over je moeders houding, het is toch een gebrek aan interesse voor iets wat voor jou heel belangrijk is. Natuurlijk is oppassen geen plicht, structureel oppassen zou ik helemaal niet van mijn ouders verlangen, maar interesse tonen en af en toe eens bijspringen lijkt me nu ook weer niet te veel gevraagd. Ik heb van dichtbij gezien hoe het is als je opa en oma eigenlijk totaal geen interesse voor je hebben. Wij kwamen daar eigenlijk maar 1 x per jaar en dan voelden we ons totaal niet op ons gemak. Ik heb dan ook totaal geen band met mijn opa. Ik vind dat best wel eens jammer!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 9:07

Mijn moeder wil ook niet oppassen. Ik ben een keer zo ziek geweest. 40 graden koorts. Overgeven etc. De jongste was toen een maand oud en de ander net 3 jaar. Ze heeft toen 15 min opgepast omdat ik echt naar de huisarts moest. Ik was zo ziek dat ik echt niet kon koken voor mijn zoon. Mijn moeder had geen zin en is gewoon weggegaan want ze wou graag de 1e wedstrijd van het nederlands elftal zien met haar vriend en ze zei er nog bij dat ik toch zelf voor kinderen had gekozen..Ouders die niet op willen passen 878948377
Ik kan me er wel druk om maken maar als zij andere dingen belangrijker vind moet ze dat maar lekker zelf weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Tania za 29 sep 2012 - 9:08

Ik zou dat ook heel jammer vinden. Natuurlijk is het haar goed recht maar ik zou wel teleurgesteld zijn als mijn ouders zo weinig interesse in mijn kinderen hadden of ze zelf maar lastig vonden.

Mijn moeder woont hier een uur rijden vandaan maar past elke week 1/2/3 dagen op. En af en toe gaan ze een weekend of een dagje naar hun toe. Mijn zoontje vindt oma helemaal geweldig dat vind ik zo lief en leuk om te zien (opa vindt hij ook leuk hoor want die heeft een brommer Cool ).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Fiebje za 29 sep 2012 - 9:22

Hier past mijn moeder iedere week één dag op. Mijn schoonouders wilde niet structureel oppassen maar wel onze back-up zijn. En ik moet zeggen dat is heel erg fijn.

Ik denk dat jou meer steekt dat je moeder geen interesse in je kinderen heeft dan dat ze niet wilt oppassen.
Heb je verder wel goed contact met je moeder?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die niet op willen passen Empty Re: Ouders die niet op willen passen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum